Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Klocki Hamulcowe Do Gtr-A 1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3351 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 lipiec 2017 - 21:24

Jeżeli będę trzymał gieetera dłużej to zrobię wymianę gdzieś za 10 000 km, może w podobny sposób, ale wymienię również tłok pompy na klamce na nowy. Stare klamki oczywiście zostaną.



#22 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 12 lipiec 2017 - 21:57

Taki tłok i uszczelnienia? Czy występują same uszczelnienia?
Załączony plik  IMG_1625.JPG   70,15 KB   17 Ilość pobrań

Czy uważasz, że poprostu się należy po przebiegu, czy są jakieś objawy wskazujące na zużycie?
Też powiniennem po 57 kkm?

#23 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3351 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 lipiec 2017 - 22:25

Normalnie Kawasaki zaleca po 4 latach wymianę wszystkich przewodów hamulcowych. Powinien być kit wyłącznie uszczelnienia pompy, koszt niewielki i na pewno przy 75 000  źle to nie zrobi.



#24 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 lipiec 2017 - 07:37

Przewody zaleca wymieniać co cztery lata każdy producent, o ile zastosował "gumowe". Mnie znajomy właściciel serwisu Kawasaki ostudził mówiąc:"jak byś robił wszystko co fabryka zaleca, to byś po 5 latach kupił w częściach nowy motocykl" :mrgreen:
Ty już przewody wymieniałeś? Jeśli tak to na jakie? W oplocie czy oryginalne? Ten zestaw tłok i uszczelniacze to koszt 221 pln
https://www.kawasaki...t/?q=43020-0010

Lub 140 pln z Tourmaxa

http://sklep.olekmot...-11,376163.html

Szkoda, że od razu nie zamówiłem.

Dałbym oryginał i bym miał jeszcze więcej radości ;-)

#25 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3351 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 lipiec 2017 - 11:54

Nie jeszcze się tym nie bawiłem, tzn. przewodami, często zmieniam płyn, 2 razy w roku to moim zdaniem powinny być w dobrym stanie jeszcze na rok co najmniej.



#26 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 238 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 lipiec 2017 - 21:06

U mnie przewody gumowe w Zephyrze pogorszyły się po 20 latach... teraz zapodałem stalowy oplot Hell, dodatkowo regeneracja całych zacisków i nowe klocki i hamuje tak samo jak kilka lat temu. Taki offtop, swoją drogą ciekawe, czy aktualne przewody wytrzymają w GTRach też kilkanaście lat, czy jak baterie w czujnikach - zdechną szybko :P



#27 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 819 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 lipiec 2017 - 21:45

Kawasaki zaleca wymiane przewodow co 4 lata bodajze.



#28 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 18 lipiec 2017 - 21:22

Po 700 km hamulce chyba już się ułożyły. Jest super. Na razie wciąż jeżdżę płynnie i staram się przewidywać konieczność hamowania by nie obciążać nowych części. Nie mniej dziś podczas wyprzedzania była potrzeba wytracić prędkość by wrócić na swój pas. I było zdziwienie zmieszane z radochą :-D Z czasem kiedy maszyneria się degraduje przyzwyczajamy się do słabszych parametrów. A dziś wróciły dobre hamulce jakie poznałem przeszło 40kkm temu! Smoczyca wbiła pazury w asfalt z taką stanowczościæ, że od razu banan szczęścia pomieszanego z niedowierzaniem pojawił się na twarzy! :mrgreen:

Załączony plik  20170718_200518 (1).jpg   81,23 KB   28 Ilość pobrań

Trochę mi zeszło nim przyzwyczaiłem się do widoku okrągłych tarcz ;-)

#29 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 12 luty 2018 - 21:56

Trochę mi zeszło nim przyzwyczaiłem się do widoku okrągłych tarcz ;-)

 

No i jak już się z tym widokiem oswoiłem... to mogłem zacząć się odzwyczajać. Po niespełna czterech tysiącach kilometrów superekstramegazajefajne Brembo złapały bicie. Trochę się z nim oswajałem i zaklinałem je... ale nie odeszło, wręcz zyskało na natarczywości. Całe szczęście, że "Kierownik Mojego Motocyklizmu" położył na półkę stare tarcze i klocki... na nich dokulałem jeszcze końcówkę sezonu. Potem kilka tygodni spędziliśmy na boksowaniu się z importerem... reklamacja odrzucona, a jak inaczej w Polsce? Odwołanie odrzucone... Dopiero jak KMM dodzwonił się do przedstawiciela firmy B i telefonicznie (tak twierdzi) zagroził, że wsadzi Smoczycę do busa, pojedzie do przedstawiciela i będzie musiał testować jedne i drugie hamulce, to odzyskałem pieniądze za tarcze i klocki. Wyleczyłem się z Brembo. Większość zimy łamałem się co teraz wybrać?  W Polsce nie znalazłem chińskich tarcz do GTR z ABS, a importować bez gwarancji nie chcę. Więc mimo pozytywnej opinii forumowego kolegi Mariusza ostatecznie został mi wybór między NG i EBC. Jak ochłonąłem i zaproponowałem by dać drugą szansę Brembo, to KMM  zaprotestował. Jako, że sezon się zbliża ostatecznie zamówię komplet tarcz i klocków EBC.

 

CDN... :mrgreen:



#30 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 539 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 12 luty 2018 - 23:08

No cóż...w temacie tych nieszczęsnych tarcz już sporo napisaliśmy. W moim bzyku już od początku były problemy z tarczami ori. Po naszych rozmowach tu na forum dałem sobie na wstrzymanie z wymianą tarcz na inne, jeżdżę dalej na tych bijących, bo jakby to powiedzieć, uznałem, że niekoniecznie musi to być wina tarcz.Tym bardziej, że rzadko było to bicie czuć. Po aferze hutniczej w Japonii ponownie namieszali mi i to nieźle w temacie złego surowca...ale wróćmy do tematu. Przejechałem kilka kompletów różnych klocków na tarczach oryginalnych i zatrzymałem się na ebc. I nie mam zamiaru szukać innych bo chyba nie znajdę. Hebel bardzo dobry a w deszczu niesamowity, prawie takie samo hamowanie jak na suchym z oryginalnymi klockami ;-) . Na koniec wypadałoby pewnie powiedzieć „będzie pan zadowolony”. Okaże się podczas jazdy. Sezon tuż, tuż.



#31 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 luty 2018 - 08:47

Trochę mnie dziwi i pociesza, że tarcze oryginalne nadal nie biją. To pozwala mi twierdzić, że Brembo miały wadę fabryczną, a biły tak, że nie dało się już ich używać. Praktycznie pierwsze hamowanie na zimnych tarczach wywoływało już bicie. Po zmianie tarcz nie zmieniłem stylu jazdy. Mało tego podczas urlopu w Rumunii kiedy tarcze oryginalne miały już wymiar graniczny to, jak na mnie, dałem im jeszcze popalić. Pięć razy przejechałem Transfogarską i raz Transalpinę dzidując jak tylko mogłem. Transfogarska to był fun! Trafiliśmy tam kilka dni przed oficjalnym otwarciem na sezon letni, więc miałem ją prawie na wyłączność. Żadnych turystów, zero autokarów, pogoda bajka! Nawiasem mówiąc chyba wrócę tam. Jest niesamowita :)

#32 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2795 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 luty 2018 - 13:54

Ze swojego doświadczenia na linii Tarcze Brembo klocki EBC mogę napisać same "ochy" i "achy"
Nic się nie krzywi nic nie bije. Hamuje i zużywa się jak należy.

#33 Dawid 1:400

Dawid 1:400

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 postów
  • Jestem zBrzesko
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006

Napisano 13 luty 2018 - 15:27

Chińskie tarcze zrobione na nich 30000 tys zero bicia i zużycia
3 komplety klocków zrobiłem
EBC
Sbs
Maff
Najlepsze były klocki maff , najgorsze jest że niedostępne w pl
Dołączona grafika

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka



#34 Damian-W

Damian-W

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 250 postów
  • Jestem zWolverhampton
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 13 luty 2018 - 15:48

Brembo ostatnio słynie z coraz gorszej opinii. Jeśli chodzi o hamulce do puszek, to w UK to w zeszłym roku w sieciówce "eurocarparts" było 18% zwrotów.

Zawsze jeździłem na EBC i coś mnie pokusiło (zapewne cena) żeby kupić Brembo, po około miesiącu czasu oddałem tarcze i klocki brembo (mowa o puszce).

Natomist w motocyklu nigdy nie miałem problemów, bo nie urzywam brembo ;-) preferuję EBC...



#35 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 luty 2018 - 18:39

Samochodowe Brembo produkują w Polsce, nie wiem czy tylko tu, czy jeszcze gdzieś na świecie. Motocyklowe we Włoszech. No i jeszcze w Azji jako Bybre. Co do słabych opinii na temat samochodowych brembo to podziela je kilku moich znajomych i klientów w branży samochodowej, co do motocyklowych to same superlatywy. No można się czepić, że klocki pylą i czasem pisną, ale to wszystko. Miałem chyba pecha i tyle. Gdyby bez marudzenia wymienili mi na nowy komplet nawet bym nie miał większej pretensji, ale robienie mi pod górę zraziło mnie kompletnie do firmy IC znanej motocyklistom jako IM. Wcześniej bardzo chętnie kupowałem tam wszystko... teraz będą ostatni na liście.

#36 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3351 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 luty 2018 - 11:06

Brembo, coś takiego mam i też hamuje nie gorzej od Nissina.

#37 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 691 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 16 luty 2018 - 20:13

CDN... :mrgreen:

 

Załączony plik  CAM021561.jpg   188,92 KB   15 Ilość pobrań

 

Przyszły no i są. Teraz czekać na wiosnę i jazda do serwisu ;-)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych