Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Klocki Hamulcowe Do Gtr-A 1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3087 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 kwiecień 2015 - 22:09

Następna wymiana klocków hamulcowych na EBC Double H. Tył przeskoczył 40 000 km., przód druga wymiana, czyli średnio co dwadzieścia-parę tysięcy. Uważam, że w miarę ekonomicznie, skorzystałem ze zniżki 25% przy zakupie,  wyszły taniej niż oryginalne tylko na sam przód. Trzeba się przygotować do Alp, ale i tak sport mi po głowie chodzi. 750 GSX-R mi się tak spodobał swoim rykiem z AirBoxa i zwinnością, ze ciężko na doopie usiedzieć.

 

Załączony plik  EBC_21 avril 2015_44-6-Modifier.jpg   112,16 KB   45 Ilość pobrań



#2 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 25 kwiecień 2016 - 15:50

Przed urlopowym wyjazdem czeka mnie wymiana opony i klocków hamulcowych. Jakub jak sprawdziły sie te EBC? Ciekaw jestem Twojej oceny. Czy wymagają rozgrzania, jeśli tak czy różnca zimne-ciepłe jest duża? Jeśli się nie sprawdziły to czy polecisz mi jakieś inne? Ufam Twojej opinii.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 25 kwiecień 2016 - 15:51


#3 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3087 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 kwiecień 2016 - 22:01

Każde klocki trochę się muszą dogrzać, ale tak prawdę mówiąc, zapominam że są tam takie czy siakie. Na EBC nigdy się nie zawiodłem, nie piszczą, tarcze po 50 000 są dobre na jakieś następne 25 000 czyli wszystko jest OK. Z drugiej strony po ostatnich wypadach zauważyłem, że ja dużo mniej od innych hamuje, jadę płynniej a wcale nie wolniej.



#4 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 26 kwiecień 2016 - 17:27

Staram się ten temat trochę "rozgryźć". Na początku myślałem, że powiniennem szukać klocków z okładzinami miękkimi, tak by oszczędzać tarcze, kosztem częstszych wymian klocków. Teraz widzę, że byłem w "błędzie swego myślenia".Trzeba pogodzić się z postępem technologicznem i zgodnie z duchem czasu kupić klocki z okładzinami sinterowymi. Rozmawiałem dziś o tym też z "kierownikiem technicznym mojego motocyklizmu". On również poleca EBC lub SBS. W jego opini kluczowe jest by przy każdej wymianie klocków przprowadzić skrupulatnie serwis zacisków i wymianę płynu hamulcowego. Co do techniki jazdy to faktycznie ma ona znaczenie. Mój styl musi być emerycki, bo w FZ6S kiedy go sprzedawałem przy przebiegu 63000 kilometrów wciąż były fabryczne klocki... ;)
Dobrze mieć kogo poprosić o radę, dzięki Jakub.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 26 kwiecień 2016 - 17:33


#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3087 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 kwiecień 2016 - 21:48

To jest nas dwóch emerytowanych w takim razie. Takie same klocki mam w ZX6R i chyba dodatkowo w Polsce gdzieś tam leżą co by nie szukać za bardzo gdy są potrzebne.

l



#6 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 maj 2017 - 21:55

Jest okazją to odkopię temat.
Po zakupie GTRa w zasadzie od razu wymieniłem klocki przód bo w planach byl już urlop. Wczoraj zmieniłem kartofle na opony i można latać dalej ale przy okazji okazało się że klocków zostało na jakiś tysiak. Nie wiem czy marka Carbone Lorraine coś komuś mówi bo ja pierwszy raz usłyszałem. Wziąłem z polecenia. Nie rysują tarczy i z dzialania byłem raczej zadowolony mimo że potrafią piszczeć przy lekkim dochamowaniu (przy normalnym i ostrym heblowaniu cisza). Przejechały u mnie 7kkm i może dadzą radę dociągnąć do 9.. zastanawiam się teraz co wrzucić bo 8 tys na klockach wydaje mi się troche slabym wynikiem. Plus tych klocków jest taki że mogę mieć je w dobrej cenie 160 złociszy na tarczę no i nie zużywają tarcz zbyt mocno. Z tego co wygrzebałem w necie to mogę jeszcze założyć złote nissiny ale wychodzą trochę drozej bo 200 na stronę. Tansze są Ebc FA417/4HH ale nigdy ich nie miałem. Jest też ich wzmocniona wersja do ciężkich motocykli w cenie złotych nissinow..

Ktoś z Was używa ww. klocków i może coś powiedzieć na ten temat? Jaka mniej więcej żywotność i jakie działania na tarcze.. wiadomo że każdy jeździ inaczej ale tak mniej więcej warto wiedzieć.. jesli używacie innych to oczywiście jestem otwarty na propozycje. Nie sztuka przeplacic i też zrobić 8-10kkm. Z góry dzięki :)

#7 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3087 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 maj 2017 - 10:18

Nic innego tylko oryginalne i EBC HH. Carbone to firma francuska i robi bardzo dobre klocki, za dużo pozycji i często nie wiadomo co wybrać. Gdy masz świadomość co robisz, to zapewne jest tam co trzeba.

HH są znakomite i nie widzę potrzeby wymiany i główkowania jak tym brykać, jak hamować. Wystarczają na co najmniej 18 - 20 000 km, a to przy mojej jeździe jest seriozny argument, kumple pokonują co najmniej o 10 000 km więcej.



#8 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 maj 2017 - 18:45

Jakub a potrafisz powiedzieć które zakładasz? EBC FA417/4HH czy EBC EPFA417/4HH ???

#9 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3087 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 maj 2017 - 22:54

Przecież jest powyżej zdjęcie moich klocków i tam znajdziesz referencje. Widać że pierwsza !



#10 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 29 maj 2017 - 22:46

Faktycznie zgadza się ta pierwsza :)

#11 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 04 czerwiec 2017 - 18:52

Ciekawostką są klocki oryginalne. W sklepie internetowym Kawasaki zależnie od rocznika są trzy różne numery katalogowe o różnych cenach. Najdroższe są do przedlifta 43082-0071 za 241,55 i tu sprawa jest prosta. Roczniki 2010-2014mają dwa rodzaje klocków 43082-0112 za 193,16 i 43082-0122 za 184,02. Rocznik 2015 43082-0122 za 184,02, a rocznik 2016 jeszcze nie występuje.

W amerykańskim sklepie Partzilla jest tak:
43082-0071 - roczniki 2008 - 2009
43082-0112 - roczniki 2010 - 2011
43082-0122 - roczniki 2012 - 2015

Te klocki produkuje Nissin, logo jest wyraźnie widoczne i super. Ale jednocześnie Nissin produkuje swoje klocki do GTR o numerze 2P311ST i według katalogu Nissin jaki znalazłem są tylko do roczników 2008-2009. Według niektórych sklepów powinny pasować do wszystkich roczników. Ciekawostka jest taka, że różnią się od klocków robionych dla Kawasaki, mają na płytce dodatkową perforowaną blaszkę by lepiej oddawać ciepło.
Niezły galimatias, czy faktycznie w różnych rocznikach są różne klocki? Czy są jakieś znaczące różnice pomiędzy klockami Kawasaki? Czy Nissin robi dla siebie lepsze klocki?

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 04 czerwiec 2017 - 18:53


#12 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 czerwiec 2017 - 12:24

Miałem złote nissiny w VFR. Hamulce były świetne. Świetne wyczucie i dozowalnosc poza tym nie zdzieraly tarczy nie piszczaly. Nie było też innych nieprzyjemnych efektów. Po 12kkm została jakaś połowa klocków. Przelatalem na nich jeszcze kilka mniejszych wyjazdów i kupiłem nowe. Nie było potrzeby wymiany więc kupujący dostał klocki gratis.

Tyle mojego kontaktu z nissinami. Co do GTRa to myślę że należałoby przyrównać je do klocków EBC. Jeśli EBC ma jeden numer klocków do wszystkich roczników to znaczy że nissiny 311st też powinny pasować do wszystkich bo to wizualnie takie same klocki.

W zasadzie zaciski w GTRku nie zmieniły się od początku więc klocki powinny byc r również te same.

#13 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 06 czerwiec 2017 - 12:29

No to skąd różne numery katalogowe i ceny? Oczywiście odpowiedzi poszukam kiedyś w serwisie. W cenie poniżej 200 pln oryginały są do przyjęcia.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 06 czerwiec 2017 - 15:54


#14 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 11 lipiec 2017 - 08:01

Tym razem postawiłem na Brembo. Komplet klocki i tarcze  :mrgreen:

 

Załączony plik  20170708_113615-1.jpg   138,64 KB   24 Ilość pobrań

 

Załączony plik  20170708_113517-1.jpg   179,15 KB   22 Ilość pobrań

 

Dziś po południu odbieram Smoczycę z warsztatu i chcę dobrze ten zestaw ułożyć. Czy macie sprawdzone osobiście metody docierania nowego zestawu? W necie znalazłem kilka opisów sprowadzających się do wstępnego nagrzania hamulców. A następnie umiarkowanego hamowania z prędkości 60-90 km/h do 5-10 km/h i tak od 5 do 10 razy. Dym i smród przypalonych klocków nie jest podobno złym objawem... :shock:  Później studzenie hamulców, bez przerywania jazdy, przez około 10 minut z unikaniem ostrych hamowań. Nie wolno ostro hamować do zera i trzymać na hamulcu po zatrzymaniu, bo następuje punktowe hartowanie tarcz, co skutkuje później biciem.

Spitkaliście się z taką metodą? Czy to bzdura?



#15 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 210 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 lipiec 2017 - 08:05

też słyszałem o tej metodzie i jak odbierałem GTR to podobnie go na początku potraktowałem, co prawda ulewa była, ale się udało, nigdy nic nie biło



#16 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 11 lipiec 2017 - 08:07

Oj! Pisali że trzeba to robić suchych warunkach! :-D

Jakie prędkości i ile cykli robiłeś?

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 11 lipiec 2017 - 08:08


#17 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 210 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 lipiec 2017 - 08:20

5 x od 100 do 20 km/h, z uwagi na warunki (a od razu leciałem z salonu nad morze), nie było to aż tak gwałtowne



#18 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 12 lipiec 2017 - 20:57

Najważniejsze, że wszystko gra :-)

Wczoraj po południu lało, więc dopiero dziś odebrałem Smoczycę z warsztatu. Hamulce jedwabiste :-) milutko, mięciutko i gładziutko. Teraz jeszcze się układają i nie powalają kąśliwością. Na razie jest super komfort zero tarcia, darcia czy pisków. Przyłożenie palców do klamki i wrażenie jedwabiste... hamowanie gładkie jak aksamit... aż trudno mi to wyrazić. Pełna kontrola i czytelność. Teraz tylko poczekać aż staną się zupełnie jednopalcowe :-)

Przed wyjazdem do Rumunii kolega założył tarcze Brembo do Varadero. Jak wracaliśmy był pod wrażeniem tego jak po dotarciu hamował jednym palcem. W dwie osoby i z trzema pełnymi kuframi! ;-)

#19 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3087 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 lipiec 2017 - 21:13

Ja docieram jak na torze ! Stała prędkość, 100, 125 z lekkim dociśnięciem klamki lub stopy, tak po kilka lub kilkanaście sekund, przez kilka dobrych kilometrów 10-15. Inaczej nic nie robię, jadę spoko normalnie i hamuje jak na deszczu bez abeesu.



#20 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 631 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 12 lipiec 2017 - 21:17

Zrobiłem kilka umiarkowanych dohamowań, później około dziesięć kilometrów studzenia i znowu kilka i studzenie. Tarcze dość równomiernie pokryły się szarografitowym nalotem. Hamulce nie są gumiaste i bez wyczucia, czy tępe (zrobiony full serwis czyszczenie i wymiana płynu). Są ok, czuję tylko, że będą jeszcze lepsze :-)

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 12 lipiec 2017 - 21:20





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych