Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Gtr Wrażenia, Porównanie Do Fjr


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
114 odpowiedzi w tym temacie

#101 PałaszD

PałaszD

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 182 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 kwiecień 2017 - 09:45

T_Racer - W FJR zakręty pokonywało się bajecznie w każdej opcji, czy to z kuframi, czy z pasażerem lub solo. Iskry z podnozka na zwykłym rondzie to nie był żaden problem. W GTR nie miałem jeszcze okazji zaiskrzyc, ale to dlatego, że mam dupowate Angel ST na dodatek z 2011 roku, które dojezdzam i pewnie w czerwcu zapodam nowe Michałki. Wtedy też się wypowiem, choć w pierwszy weekend kwietnia oponę z tyłu pozamykałem, buty poprzycierałem. Na pewno GTR chętniej się kładzie i podejrzewam, że kwestia iskier z podnozków to tylko tygodnie :D

Nie mniej wg mnie GTR bije FJR na pewno pod względem prędkości.

#102 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 489 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 15 kwiecień 2017 - 11:13

Ale czy FJR nie krzesze iskier z tej przyczyny, że podnóżki ma niżej niż GTR?

HD w kwestii krzesania będzie bił FJR na każdym winklu :-D

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 15 kwiecień 2017 - 11:15


#103 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2922 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 kwiecień 2017 - 12:16

Ja też przeczytałem. Co do tego iskrzenia tracer ma 100% rację, są niżej i tyle. Tempomat, to wyjątkowo amerykański wynalazek i wyłącznie na autostradę, w życiu nie czułem jego braku. Teraz jeśli chodzi o ocenę tych trzech wspaniałych motocykli. Faceci podchodzą do tego wyjątkowo jak żurnaliści, chciałbym zobaczyć ich z czekiem w ręku, podejrzewam że pozycja była by inna. To trochę taki pseudo teścik. Nic o kufrach, o jeździe z pasażerem i bagażami, kosztach utrzymania, nic co naprawdę istotne. Co do składania się w winkle, hmm, GTR mało sztywny, wydaje mi się, że ci panowie maja mało w majtkach i tak ciężkie motocykle to nie jest ich chleb powszedni. To co lubiłem to potwierdzenie, że GTR jest dla dorosłych i doświadczonych kierowców.



#104 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 489 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 15 kwiecień 2017 - 13:51

Z tej trójki GTR ma najwyższą ładowność 228 kg i największe kufry boczne o pojemności 35 l ( "zadarte jak poopa murzynki z N.Y." Kocham to porównanie :-D ). Co sprawia, że jest prawdziwym dwuosobowym turystykiem. Jednocześnie to może sprawiać, że jak się źle ustawi zawieszenie to jest nerwowo. Pamiętam jak jeden raz pojechałem sam do Wawy. Dramatycznie brakowało mi Natki... pięć razy zmieniałem nastawy tylnego zawieszenia nim przestało mnie wkurzać :-D
Z drugiej strony nawet w tej kategorii motocykli 70-80% a może więcej jeźdźców podróżuje samotnie. Ja szukałem motocykla dwuosobowego, którego nie będę przeładowywał tak jak FZ6S. Kombinacja ładowności i komforu w obu rzędach była argumentem który przemawiał za GTR. Początkowo jako fan Yamahy celowałem w FJR, a jak skończyłem... widać :-)
Jedno jest pewne FJR to legenda szosowej turystyki i wiadomo że w testach moto tak jak w boksie... mistrza pokonać można tylko przez knockout! Tej sztuki bez poważnej modernizacji, w testach, GTR nie dokona, mimo że lepszy jest, w praktyce ;-)
Warto zwrócić uwagę, że w teście podaje się wagę gołej wersji FJR, dodajmy same boczne kufry może jeszcze turystyczną szybę, żeby tak nie wiało i 300kg będzię. A różnica 12-13kg? To realnie nic nie znaczy.
BMW nie porównuję wogóle, bo to motocykl z zupełnie innej bajki. Zdecydowanie skierowany do zupełnie innej klienteli niż ja... na dzisiaj ;-)

#105 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 309 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 15 kwiecień 2017 - 14:03

Najłatwiej jest sięgnąć do internetu, spisać suche dane, zapodać do nich jakiś tekst i artykuł jest! ;-) A żadnemu z testerów nie przyszło na myśl, żeby podjechać do jakiegoś złomiarza czy węglarza, wskoczyć na wagę i masa maszyny gotowej do drogi jest. 



#106 Kazik

Kazik

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 41 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 kwiecień 2017 - 16:09

Witam zbulwersowanych Kolegów.

 

Czasy wiarygodnych testów już dawno minęły. Obecnie testy są elementem marketingu. Wynika to z globalnych powiązań biznesowych.  Chcemy promować dany model to robimy test, który musi on wygrać. Dobiera się takie wersje innych modeli, żeby wynik był przewidywalny. Jeżeli i to nie pomaga to nie bierze się pod uwagę tych cech konkurentów, które mogłyby wpłynąć na niepożądany wynik testu.

 

Obiektywny test to może przeprowadzić w swoim gronie grupa przyjaciół, która ma dostęp do różnych modeli motocykli. Jego wyniki i tak nie zostaną opublikowane w publikatorach będących na rynku chyba, że będą zgodne z interesami danego właściciela(i) czasopisma lub portalu.

Nie publikuje się wyników testów w celu bezstronnego poszerzenia wiedzy klientów, a tylko i wyłącznie w celu zwiększenia sprzedaży określonego produktu.

Nie przejmujcie się, więc wynikiem tego testu. Taki wynik miał wyjść i wyszedł.

 

Miejcie poczucie wysokiej wartości motocykla, którego używacie oraz firmy, która go wyprodukowała.

Motocykle nasze to wyroby z najwyższej półki, a różnice pomiędzy nimi a wyrobami konkurencji są niewielkie.

 

Przybliżając technologię w motocyklach Kawasaki proponuję się z nią zapoznać:

http://www.kawasaki-...ne/index_e.html

http://www.kawasaki-...is/index_e.html

 

Muszę wyznać, iż ja też przeprowadziłem test na najlepszy motocykl na świecie.

 

Wiecie który wygrał – ten który stoi w moim garażu.  :lol:  :lol:  :lol:


Użytkownik Kazik edytował ten post 15 kwiecień 2017 - 16:09


#107 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2922 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 kwiecień 2017 - 17:04

Cos jest z tymi testami, albowiem obiektywnie powinna wygrać Beemka.



#108 PałaszD

PałaszD

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 182 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 kwiecień 2017 - 21:24

Hmm... Nie pomyślałem, że w GTR podnozki mogą być wyżej ;)

#109 pawelp

pawelp

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
  • Jestem zLUBLIN
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 kwiecień 2017 - 18:42

Jak tylko usłyszałem reklamę ŚM w radio wygłaszaną osobiście przez Pana Naczelnego, zapowiadającego porównanie GTR-a, FJR oraz R1200RT, poszedłem do kiosku kupić gazetę i przeczytać, a właściwie przekonać się czy coś w końcu się zmieniło i prezentowane testy będą realistyczne a nie tendencyjnie nastawione na jeden - jedynie słuszny produkt.

Oczywiście się nie zawiodłem, dalej to samo. Co prawda w podsumowaniu nie napisano, że zwycięzcą jest - jak zawsze - BMW bo chyba trudno by było "wydrukować" taki werdykt nie tracąc przy tym kilku stałych czytelników, ale za to na drugiej stronie testu zamieszczono opinię jednego z testujących, który już na początku artykułu wydał werdykt. Co mnie zaskoczyło - to jednak nie BMW wygrało ale Yamaha.

Wynik testu GTR: staroć z minionej epoki, której brak elektronicznych gadżetów w postaci ESA, tempomatu i przede wszystkim kolorowego wyświetlacza.

Czy któryś z testujących zwrócił uwagę na wyposażenie podstawowe jakie oferuje Kawasaki i za jakie pieniądze, na najlepszy i dopracowany do perfekcji układ przeniesienia napędu, silnik ze zmiennymi fazami rozrządu o elastyczności, której może pozazdrościć przede wszystkim BMW ( GTR osiąga 136Nm przy czym 121Nm przy 4500rpm, czyli prawie tyle ile wynosi max moment BMW przy 6500rpm)

Pomijam to że do testu podstawiono GTR-a przed ostatnim liftem - zapewne nasz kochany przedstawiciel na Polskę po raz kolejny się wypiął i trzeba było pokazać to się ma, a nie to co by się chciało.

Nie wiem jak długo jeszcze w BMW da się precyzyjnie i w miarę bezgłośnie zmieniać biegi i przy jakim przebiegu podczas redukcji i przyspieszania pojawi się stuk w tylnej części motocykla sygnalizujący że pojawił się luz na przekładni głównej, ale wiem jedno w Kawasaki nie pojawi się nigdy..........

Poza tym, przy nadmiarze subiektywnych odczuć testujących czegoś ciągle brakuje w takim porównaniu, mam tu na myśli: koszty eksploatacji, okresy pomiędzy przeglądami i związane z tym koszty. Może wzorem telewizyjnych programów motoryzacyjnych warto podać ile kosztuje np. komplet klocków i tarcz, kpl. sprzęgło?

Może warto sprawdzić efektywność układu hamulcowego testowanych sprzętów?

Nigdy nie miałem przyjemności prowadzić FJR-ki i porównać jej z GTR-em czy BMW dlatego nie wypowiadam się na ten temat. Miałem za to przyjemność przez ponad 6 lat korzystać z motocykli BMW zarówno bokserów jak i rzędówek i zapewniam Was, że jeżeli chodzi o pewność prowadzenia, komfort zmiany biegów i kulturę pracy silnika - naprawdę nie ma czego porównywać. Jeżeli chodzi o niezawodność - pozwoliłem sobie kiedyś zamieścić posta na naszym forum ( dla tych którzy nie czytali w skrócie powiem, że też nie ma czego porównywać).

Podsumowując - do jazdy to służą motocykle japońskie. Panom z Yamahy gratuluję wygrania testu, a Panom z Kawasaki proponuję wziąć się do roboty bo zaniechanie prac nad motocyklem turystycznym to nie jest właściwa droga do sukcesu..........

 

Do zobaczenia na trasie.



#110 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 309 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 17 kwiecień 2017 - 19:33

No to jeszcze -  tak do kompletu -  zerknij na wyniki Best Bikes w ostatnim motocyklu.



#111 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2922 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 kwiecień 2017 - 02:07

Co tam piszą ?



#112 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 309 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 19 kwiecień 2017 - 20:10

Głosowało nieco ponad 8000 czytelników.                                                                                                                                                                                                                                        

          Turystyk - sport

 

       1. Yamaha Fjr 1300 AE

       2. Bmw R 1200 RS

       3. Bmw K 1600 GT

 

          Sport

 

       1. Bmw S 1000 RR

       2. Ducati 1299 Superleggera

       3. Kawasaki H 2 Carbon

 

         Chopper i krążownik

 

       1. Ducati XDiavel

       2. Ducati Diavel Carbon

       3. Triumph Bonneville Bobber

 

         Enduro i supermoto

 

       1. Bmw R 1200 GS

       2. Honda CRF 1000 L

       3. Ducati Multistrada Enduro

 

         Uniwersalne

 

       1. Bmw S 1000 XR

       2. Yamaha MT - 09 Tracer

       3. Ducati Multistrada 1200 S

 

         Naked

 

       1. Yamaha MT - 10 SP

       2. Yamaha Vmax

       3. KTM 1290 Super Duke R

 

         Klasyki

 

       1. Bmw R nineT

       2. Bmw R nineT Pure 

       3. Honda CB 1100 EX RS

 

         Skutery

 

       1. Yamaha T - Max

       2. Suzuki Burgamann 650Z

       3. Bmw C 650 Sport

 

         125 cm

 

       1. KTM Duke

       2. Yamaha MT

       3. Yamaha YZF - R



#113 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2922 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 kwiecień 2017 - 22:56

Z ciekawości kupiłem dzisiaj Motocykl. :idea:



#114 PałaszD

PałaszD

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 182 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 kwiecień 2017 - 09:38

Fajny dodatek z weekendowymi trasami dodali. Mam kilka do odhaczenia :)

#115 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2922 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 kwiecień 2017 - 13:19

Fajny dodatek z weekendowymi trasami dodali. Mam kilka do odhaczenia :)

Mapki ciut malutkie ! :-D :-x






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych