Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem Z Napinaczem Rozrządu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
99 odpowiedzi w tym temacie

#1 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 wrzesień 2014 - 07:12

Witam!

 

Od jakiegoś czasu zauwarzyłem żę jak motocykl stoji pare dniu nieodpalany i cały olej spłynie do miski olejowej, to po dopaleniu nie napina mi odrazu łańcucha rozrządu tylko telepie się jak żyd po pustym sklepie:P

Dopiero po jakiś 2 min zaczyna go napinać ewentualnie szybciej jak zrobie lekką przegazówke wtedy napina go prawie od razu.

 

I mam pytanie czy jest jakaś możliwość pokombinowania z napinaczem czxy tylko i wyłącznie wymiana?

 

I drugie pytanie czy po wyciągnięciu napinacza i założeniu go spowrotem musze ręcznie kręcić wałem żeby zaskoczył na swoje miejsce czy moge lekko pokręcić rozrusznikiem?



#2 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 wrzesień 2014 - 08:18

ale napinacz nie działa w taki sposób, żeby na zimny był schowany a na "przegazowany" wyciągnięty... napinacz wysuwa się wraz z rozciąganiem łańcucha rozrządu i trwa do w kkm. 

w Twoim przypadku prawdopodobnie wyjechał już cały napinacz, a łańcuch jest nadal (już) luźny więc nim trzepie. 

rozwiązanie - albo nowy łańcuch (i napinacz może zostać bo on się zasadniczo nie zużywa), albo napinacz stały i wyjechać nim bardziej niż automatycznym (ale to nie jest zdrowe rozwiazanie).



#3 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 wrzesień 2014 - 22:02

ale napinacz nie działa w taki sposób, żeby na zimny był schowany a na "przegazowany" wyciągnięty... napinacz wysuwa się wraz z rozciąganiem łańcucha rozrządu i trwa do w kkm. 

 

Właśnie wiem że powinien być wysunięty cały czas i dlatego go podejżewam bo wydaje mi się że jest coś z nim nie tak i sie troche chowa?

 

A propo łańcucha rozrząd to swoje lata świetności ma już co prawda za sobą, ale jak sprawdzałem jego napiecie przy regulacji zaworów to zostałlo mu jeszcze ok 1/3 do pełnego wysunięcia napinacza a poza tym jak by był już wyciagniety to walił by cały czas a jak moto troche pochodzi wszystko cichnie az do momętu jak moto pare dni postoji



#4 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 wrzesień 2014 - 07:35

Jak byś mieszkał nie daleko to pożyczył bym ci mój napinacz i sprawdził byś czy jest git czy to łańcuch... Nie masz kogoś koło siebie z takim silnikiem kto nie boi się ze jak wyciągnie napinacz to tłoki wypadną przez otwór po napinaczu?



#5 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 wrzesień 2014 - 08:07

Niestety nie zabardzo :( ale i tak będe musiał go wyciągnąc i zobaczyć w jakim jest stanie



#6 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 25 wrzesień 2014 - 14:24

Zgadzam się z Danielem. U mnie było to samo i to łańcuch był do wymiany, a nie napinacz. U nas napinacz jest hydrauliczny, a mechaniczny, dlatego po pewnym czasie cichnie gdy ciśnienie oleju go napnie. Sprężynka i zapadka jest tylko po to żeby nie cofnął się całkowicie.

Luz łańcuszka był u mnie najbardziej widoczny na dole. Był tak wyciągnięty, że można go było prawie zdjąć z wału...



#7 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3085 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 wrzesień 2014 - 14:47

U mnie w GTR teraz ma już prawie 32 tys. km na budziku, przy rozruchu jest sekundowe "chrapniecie" ale nie zawsze. Ciśnienie skoczy w sekundę i jest cisza. W "starym czarnym" zzr było podobnie.



#8 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 wrzesień 2014 - 12:03

Zgadzam się z Danielem. U mnie było to samo i to łańcuch był do wymiany, a nie napinacz. U nas napinacz jest hydrauliczny, a mechaniczny, dlatego po pewnym czasie cichnie gdy ciśnienie oleju go napnie. Sprężynka i zapadka jest tylko po to żeby nie cofnął się całkowicie.

Luz łańcuszka był u mnie najbardziej widoczny na dole. Był tak wyciągnięty, że można go było prawie zdjąć z wału...

To widocznie jednak czeka mnie wymiana łańcucha rozrządu, nic nie pozostaje jak rozebrać i posprawdzać co i jak

Zrobie to w pierwszym wolnym czasie:)



#9 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 03 marzec 2015 - 18:24

No to problem rozwiązany wymiana łańcucha rozrzadu pomogła :)



#10 Tomek

Tomek

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
  • Jestem zBydgoszcz-Toruń-Chełmno
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 maj 2015 - 10:46

Co jaki przebieg jest wymiana łańcucha rozrządu zalecana przez produenta?



#11 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 maj 2015 - 16:40

O ile się nie mylę, w instrukcji, nie ma podanego przebiegu lecz tylko określone są parametry kwalifikujące go do wymiany(długość na iluś tam ogniwach).



#12 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 czerwiec 2015 - 22:21

Tak z ciekawości. .. Czy moze mi ktoś powiedzieć ile sprężyny jest w napinaczu łańcucha rozrządu? I do czego służy ta malutka śrubka wkręcana na klucz ampulowy?

#13 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 kwiecień 2016 - 13:39

I znowu po zimie problem powrócił, sezon po wymianie łańcucha rozrządu znowu podczas rozgrzewania silnika słychać stukot łańcuszka rozrządu więc teraz już na 90% jestem pewien że to napinacz rozrządu i teraz moje pytanie nie ma może ktoś z was przypadkiem jakiegoś napinacza rozrządu może gdzieś komuś leży niepotrzebny na półce przy telewizorze hehe...?



#14 Tomek

Tomek

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
  • Jestem zBydgoszcz-Toruń-Chełmno
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 kwiecień 2016 - 18:05

Kolego załóż napinacz od zx12r(jest napinany samoczynnie mechanicznie) i problem zniknie na zawsze ja już tak zrobiłem 16tyś temu i nic się nie dzieje cisza totalna...



#15 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 kwiecień 2016 - 18:30

Właśnie udało mi się zamówić prawie nowy oryginalny napinacz od kolesia który go kupił ale nie pojeździł zbyt dużo bo zatarł mu się silnik :( ale jak będzie się tak działo dalej po pewnym czasie to zrobię tak jak mówisz i założę z 12stki



#16 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3085 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 kwiecień 2016 - 16:17

Zatarł silnik od 14 stki ? :roll:



#17 otzi

otzi

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2007

Napisano 28 lipiec 2016 - 21:08

Pozwolę sobie odświeżyć temat. U mnie również występuje jednosekundowy stukot po odpaleniu silnika. Zamówiłem z USA mechaniczny napinacz APE. Ktoś posiada? Z lektury zagranicznych forów wiem, że w 14stkach temat krótkiego żywota napinacza hydraulicznego jest powszechnie znany i masa ludzi stosuje napinacze mechaniczne.

#18 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 384 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 29 lipiec 2016 - 18:17

Mam prośbę malutką. Jak już będziesz miał ten napinacz to daj znać czy ma on rozpisaną procedurę jak go napinać co ile i takie tam. Onego czasu też mieliśmy kupować taki napinacz i montować go do Suzuki bo oryginalny nie wzbudził (mówiąc delikatnie)  naszego zaufania. A Ape - o tak! I jeszcze wyszedł by taniej.



#19 otzi

otzi

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2007

Napisano 29 lipiec 2016 - 19:19

Procedura jest na stronie natomiast zalecenia użytkowników są inne. Wystarczy ustawić tłoki 1 i 4 w GMP, wykręcić stary napinacz, zmierzyć suwmiarką odległość do ślizgu łańcucha i taką samą ustawić na nowym napinaczu. Potem kręcąc wałem trzeba dokręcić śrubę napinacza do oporu samą dłonią i odkręcić o 1/4 obrotu. Delikatne korekty na słuch po odpaleniu silnika. Regulacja teoretycznie w przypadku ponownej głośnej pracy łańcucha, w praktyce nikt tego jeszcze nie czynił po 40 do 60kkm od zmiany na ape.

Użytkownik otzi edytował ten post 29 lipiec 2016 - 21:20


#20 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 384 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 29 lipiec 2016 - 21:19

I wszystko jasne. Dzięki.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych