Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem Z Napinaczem Rozrządu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
140 odpowiedzi w tym temacie

#101 Czapla

Czapla

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 98 postów
  • Jestem zKołobrzeg
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2010

Napisano 19 sierpień 2017 - 10:23

Informacyjnie to napinacz od Z800 tez pasuje.Kolega zalozyl i lala.

Twierdzi ze nawet lepszy jest od napinacza 12tki, bo ma większy zakres napięcia i na dluzej starczy.

Pzdr.



#102 Pablos

Pablos

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zŻory

Napisano 19 sierpień 2017 - 15:44

myślicie że napinacz z Z800 z roku 2015r będzie pasował do majej kawusi zzr 1400 z 2007r??



#103 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 sierpień 2017 - 17:18

zamówiłem napinacz z z800 2014. jak przyjdzie to dam relacje z wymiany i efektów ;)



#104 Kawa

Kawa

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 sierpień 2017 - 09:46

Gdzie kupiłeś i za ile?



#105 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 sierpień 2017 - 11:59

Gdzie kupiłeś i za ile?

 

na alledrogo był ostatni ;) 80zł



jednak nie kupiłem, znaczy sprzedający wystawia towar którego nie ma ;/

 

czy wszystkie pasujące napinacze mają oznaczenie 

12048-?

 

pomiędzy zx12r, z800, z 750 różni się tylko dopisek 12048 - XXXX.



#106 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 693 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 23 sierpień 2017 - 12:14

Jest jeszcze jeden na allegro, ale 180,00 pln z dostawą.

http://allegro.pl/na...6782042301.html

#107 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 wrzesień 2017 - 17:34

poratuje ktoś napinaczem? moze byc oryginalny z zzra, moze być z 12stki, z800 lub namiar na kogoś kto ma. 

 

od kilku odpaleń hałasował bardzo długo napinacz, az zgasło ssanie i wskoczyła pierwsza kreska temp na wyświetlaczu. dziś przy małym przeglądzie, wyciągłem napinacz no i d**a, uszkodzone zabezpieczenie, rower na obudowie. 



#108 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 wrzesień 2017 - 06:19

napinacz wymieniony z zx12r, jest cisza po starcie jak i później piec nie wydaje odgłosów.

 

niestety, napinacz z zx12r jest krótszy od fabrycznego, maksymalna odległość przy rozciągniętym napinaczu to 56mm. oryginał ma coś około 60mm. dlatego, jak ktoś ma mocno juz rozciągniety łańcuch (jak ja :) 55mm do ślizgu od obudowy) to wymiana napinacza może mieć mizerny skutek.



#109 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 542 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 12 wrzesień 2017 - 12:20

Jazda na takim łańcuchu będzie miała jeszcze gorzej mizerny skutek.



#110 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3353 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 wrzesień 2017 - 17:57

napinacz wymieniony z zx12r, jest cisza po starcie jak i później piec nie wydaje odgłosów.

 

niestety, napinacz z zx12r jest krótszy od fabrycznego, maksymalna odległość przy rozciągniętym napinaczu to 56mm. oryginał ma coś około 60mm. dlatego, jak ktoś ma mocno juz rozciągniety łańcuch (jak ja :) 55mm do ślizgu od obudowy) to wymiana napinacza może mieć mizerny skutek.

Ach to poprawianie fabryki, @thrillco, to co napisałeś podpowiadała mi od dawna moja intuicja, dzięki bardzo za potwierdzenie. ;-)



#111 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 138 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 wrzesień 2017 - 19:05

wymiana napinacza na mechaniczny jest sensowna, bo działanie napinacza hydraulicznego jest wątpliwa. 

 

napisałem to zdanie, by uświadomić, że wymiana napinacza nie jest lekiem na całe zło ;) 



#112 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 693 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 wrzesień 2017 - 06:51

Jestem daleki od pouczania, czy narzucania mojej opinii w tej sprawie. Ja wymieniłem sam łańcuch, napinacz nadal mam hydrauliczny. Zaczełem od tego bo przy okazji regulacji zaworów moto było rozebrane. Kolejne rozbieranie i składanie gtr-a jest skomplikowane i niepotrzebnie nie chcę mieć tego kolejny raz robionego. Wymianę samego napinacza zostawiłem na później, jak będzie potrzeba, bo to stosunkowo prosta operacja. Thrillco, jeśli masz rozciągnięty łańcuch to powinienneś go wymienić, bo jak strzeli to będzie straszna szkoda. Wymiana była może trochę na wyrost przy przebiegu 58300, a jaki jest przebieg u Ciebie? Wogóle kto wymieniał łańcuch i przy jakim przebiegu?

#113 Kawa

Kawa

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 07:47

Jeśli już jesteśmy przy łańcuchu to trzeba uważać na łańcuch firmy DID ( najlepsze łańcuchy ).

Występuje w dwóch wersjach! sca-0412A sv   oraz  scr-0404 sv
Na allegro można kupić oba w podobnej cenie... ale różnią się wytrzymałością o 100%
 

Załączony plik  łancuch.png   150,38 KB   20 Ilość pobrań

 

Więc jeśli łańcuch to tylko DID sca-0412A sv albo oryginalny!



#114 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 693 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 wrzesień 2017 - 12:37

Do gtr i zzr są dwa łańcuchy. DIDSCA0412SV-130 jako standardowy i DIDSCR0412SV-130 jako wzmocniony. Mam ten wzmocniony.
Innej opcji nie ma w katalogu DID.

#115 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3353 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 14:38

Łańcuch to ja dłubałem w Alfa Romeo, kawę sobie odpuszczę, dam to mechanikowi.👌

#116 Riczi

Riczi

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
  • Jestem zWałbrzyszewa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 13 wrzesień 2017 - 15:30

A co z wymianą ślizgów łańcucha rozrządu? Nie wiem czy ktoś o tym wcześniej napomniał, ale dla mnie

jako mechanika wymiana ślizgów jest tak samo ważna jak samego łańcucha i napinacza. Patrząc na

różnicę w wydatku napięcia łańcucha poszczególnych napinaczy warto pamiętać, że na podtartych 

ślizgach braki w napięciu mogą sięgać nawet kilku milimetrów. W końcu ich powierzchnia wykonana jest 

jedynie z tworzywa, które fakt faktem jest odporna na ścieranie, ale to jedynie pochodna plastiku po 

którym w sposób ciągły porusza się z ogromną prędkością stalowy łańcuch. Musi się w końcu mniej

lub bardziej poddać, a na ile to kwestia przebiegu i stosowanego oleju. 
Zupełnie nie mam pojęcia jak ze stopniem trudnosci wymiany ślizgów w tym silniku ale sam ich koszt nie

jest jakoś masakrycznie porażający. Są dwa i oba bez żadnych rabatów kosztują w Kawasaki ok 450zł.
Stąd też moja dobra rada - wymieniając łańcuch i napinacz koniecznie weryfikujmy stan ślizgów i w przypadku

widocznego ich zużycia bezwzględnie je wymieńmy! 



#117 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 228 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:19

wymiana wszystkich trzech, bo są trzy ślizgi(górny też liczymy), jest szybsza niż wymiana samego łańcucha, wcale nieskomplikowane a rzekłbym, że nawet banalnie proste dla kogoś kto choć umie w dłoni klucz trzymać.Ustawiasz wał na znaki, odkręcasz napinacz, demontujesz mostek z górnym ślizgiem, ściągasz wałki. Łańcuch już jest luźny, odkręcasz śrubki przedniego ślizgu, tylny chyba jest na bolcu(umknęło mi to teraz) i wylatują ślizgi. Następnie udar i zlatuje kółko od impulsów i taaarrrrrrrraaaaa łańcuch wyciągamy. Proste? Proste.



#118 Riczi

Riczi

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
  • Jestem zWałbrzyszewa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 13 wrzesień 2017 - 19:26

wymiana wszystkich trzech, bo są trzy ślizgi(górny też liczymy), jest szybsza niż wymiana samego łańcucha, wcale nieskomplikowane a rzekłbym, że nawet banalnie proste dla kogoś kto choć umie w dłoni klucz trzymać.Ustawiasz wał na znaki, odkręcasz napinacz, demontujesz mostek z górnym ślizgiem, ściągasz wałki. Łańcuch już jest luźny, odkręcasz śrubki przedniego ślizgu, tylny chyba jest na bolcu(umknęło mi to teraz) i wylatują ślizgi. Następnie udar i zlatuje kółko od impulsów i taaarrrrrrrraaaaa łańcuch wyciągamy. Proste? Proste.

 

 

Sorry @MariuszZZR ale chyba jednak dwa, a nie trzy... Tam nie ma ani miejsca ani potrzeby, żeby istniał dodatkowy ślizg.
Szczegóły z resztą na załączonym obrazku. Inna sprawa, że chodziło mi bardziej o fakt czy nie ma zaplanowanych komplikacji konstrukcyjnych, które mają na celu podniesienie serwisowych kosztów wymiany podzespołu. We współczesnej motoryzacji każdy silnik ma takie bezsensowne punkty i zastanawiałem się czy przypadkiem nie było tak w tym silniku z możliwością demontażu / montażu tych ślizgów. Jeżeli się pomyliłeś jedynie co do ich ilości masz ode mnie + do reputacji  8-) 

 

EDIT: Przyjrzałem się raz jeszcze układowi i chyba zwracam Ci honor, bo element o referencji 12053 prawdopodobnie jest wspomnianym przez Ciebie górnym ślizgiem  :-) Dzięki za przejrzystą instrukcję i przepraszam za swoją pomyłkę  :-)www.kawasakisklep.pl-99912-1947-01-7B9MC


Użytkownik Riczi edytował ten post 13 wrzesień 2017 - 19:31


#119 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 228 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 21:03

eeee spoko, a wiem bo nie raz rozbierałem, w XX jest tak samo i chyba każde moto z dwoma wałkami napędzanymi łańcuchem ma górny ślizg :)

 a takim bezsensownym punktem w kawie, nawet chyba w ZX6R starej też tak było, jest nadlew przy zębatce(tej od łańcuszka) na wale. To przez niego trzeba odkręcić "to coś palczaste" i dopiero można zdjąć zębatkę... swoją drogą to nie byłby głupi pomysł na to by przyjrzeć się również kołom zębatym(trzem) :) rozrządu. Skoro całość się zużywa to najbardziej sensownym i logicznym byłoby wymienienie kół, łańcucha i ślizgów w kpl. Wiadomo, że koszta wtedy rosną(nie sprawdzałem cen zębatek).


Użytkownik MariuszZZR edytował ten post 13 wrzesień 2017 - 21:09


#120 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 542 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 13 wrzesień 2017 - 21:16

Niecałe 2 tys.komplet. Po cenach oficjal .Zębatki też bym wymienił, szkoda nowego łańcucha.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych