Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem Z Napinaczem Rozrządu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#41 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 301 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 13 wrzesień 2016 - 08:24

Temat pilny a dzisiaj już 13 no ale może odpowiesz. Założyłeś ten napinacz od 12- tki? i jak to chodzi? Czy to jest w budowie taki sam napinacz jak w 14- tce? A z tym kanałem olejowym to jaki byłby cel w zaślepianiu takowego? Wydaje się, że sam napinacz powinien go zaślepić. Jestem ciekawy czy napinacz z nowych modeli 14-tki pasowałby do starych. Ale chyba raczej nie jakieś tu inne mocowanie widzę.



#42 amadeusz83

amadeusz83

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 11 postów
  • Jestem zŁańcut
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006

Napisano 13 wrzesień 2016 - 15:12

Tak. Założyłem napinacz zx12. Nastała cisza przy rozruch silnika:). Mam zmieniony łańcuch, ustawione zawory a ten napinacz to wisienka na torcie. Zaslepienie otworu olejowego ma na celu utrzymanie ciśnienia oleju na nominalnym poziomie. Ze względu na to ze napinacz z zx12 ma taką samą srednice osadzenia w głowicy jak nasze bestie nie trzeba tego robić. Tomek dziękuję za pomoc

#43 Tomek

Tomek

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
  • Jestem zBydgoszcz-Toruń-Chełmno
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2016 - 15:42

:-) Nie ma za co i do usług. Ja już dobijam do 25tyś na tym napinaczu i jest naprawdę bezproblemowo.

A wracając do pytania Zygzaka...Czy to jest taki napinacz w budowie jak w 14? to jest to całkiem inna budowa tak jak kombajn i cep wygląd całkiem inny a robota podobna :-P



#44 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 301 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 14 wrzesień 2016 - 07:34

No to w porzo! Stary okazał się być całkiem jary... ;-) Ja nigdy nie miałem problemów ze starymi sprężynowcami no ale inni narzekali, że im sprężynki pękają i takie tam...



#45 Tomek

Tomek

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
  • Jestem zBydgoszcz-Toruń-Chełmno
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 wrzesień 2016 - 09:03

Ten stary(zx12) nie jest wcale taki łatwy do "pokonania" jest zabezpieczony zapadką a jak to za mało to pozostaje jeszcze trzpień prowadzący sprężynę ...



#46 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 301 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 14 wrzesień 2016 - 09:10

Stara ale dobra, sprawdzona technika. :-)



#47 Czapla

Czapla

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 91 postów
  • Jestem zKołobrzeg
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2010

Napisano 04 marzec 2017 - 16:40

Zmienilem w koncu napinacz na mechaniczny z ZX12R:)

Nawet serwisant powiedzial ze lepszego wymyslec nie mogli,z hydraulicznymi zawsze cos.

Nastala cisza przy rozruchu i zadowolony.

Przy okazji 34000 km wymiana swiec i lancucha rozrzadu.

Wszystkie zawory mialy za ciasno,wyregulowane.

Moto gotowe na sezon tylko jezdzic.

Pzdr.



#48 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 301 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 07 marzec 2017 - 19:53

Czapla, nasze srebrne modele tak mają ;-) , że regulacja luzów zaworowych musi być robiona wcześniej, przy 24000 km przebiegu, a nie jak w książce, przy 42000. Ja czekałem do 30000 km i miałem to samo co Ty.  Nowe modele 2012 i młodsze bez problemu wytrzymują do 42000 km przebiegu z zapasem. Pisali o tym nasi koledzy z forum w odrębnym temacie. Łańcuch wymieniałeś bo już chodził po czubkach zębów czy tak „przy okazji” wymiany napinacza?



#49 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 08:54

Co do zaworów ja regulowałem dwa razy ,raz dwa lata temu miałem 12 zaworów za ciasnych a po roku pozostałe 4 zawory za ciasne czyli komplet :) w w tym roku skończyło się tylko na sprawdzeniu bo wszystkie w normach się mieściły.



#50 Czapla

Czapla

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 91 postów
  • Jestem zKołobrzeg
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2010

Napisano 08 marzec 2017 - 18:39

Mysle ze i w nowszych nie powinno sie czekac az do 42000 km,ale to indywidualnie.

Lancuch nie byl az tak mocno zaorany ale mial lekkie slady zuzycia,widac ze miejscami sie przytarl,pewnie w momencie jak stary napinacz nie zdazyl napiac.



#51 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 301 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 08 marzec 2017 - 19:45

No faktyczni nie było się co czaić z wymianą. Nowy to nowy i zawsze dłużej posłuży.



#52 Motonita

Motonita

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 12 postów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2012

Napisano 13 kwiecień 2017 - 21:06

kolega założył z ZX12R i jest zadowolony - wyeliminował problem


Użytkownik Motonita edytował ten post 13 kwiecień 2017 - 21:06


#53 Kawa

Kawa

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 maj 2017 - 12:20

Czy w GTR1400 jest taki sam napinacz co ZZR?



#54 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2904 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 maj 2017 - 18:40

Wydaje mi się, że tak !



#55 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 466 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 24 maj 2017 - 08:40

Numer części dla rocznika 2011:

Gtr- 12048-0047
https://www.kawasaki...ner-571463.html
Zzr- 12048-0048
https://www.kawasaki...ner-571402.html

Prawdopodobnie napinacz ten sam. W gtr uszczelnia uszczelka, a w zzr oring, tyle różnic widać na schemacie.

#56 Kawa

Kawa

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 maj 2017 - 10:53

Faktycznie wygląda , że będzie pasować. Nawet nr części w ZZR jest ten sam:

 

https://www.kawasaki...ner-571184.html


Użytkownik Kawa edytował ten post 25 maj 2017 - 11:24


#57 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 466 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 25 maj 2017 - 11:00

Od jakiego rocznika to jest? I kto pisał, że warto? Zdaje się, że warto do zzr dać od zx12r. Ale czy od zzr będzie do gtr lepszy?

#58 Kawa

Kawa

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 maj 2017 - 11:22

Czy taka podmiana zaślepi otwór od ciśnienia oleju? Martwi mnie, że w GTR są zmienne fazy rozrządu realizowane za pomocą ciśnienia oleju...



Od jakiego rocznika to jest? I kto pisał, że warto? Zdaje się, że warto do zzr dać od zx12r. Ale czy od zzr będzie do gtr lepszy?

Chodzi i wstawienie z zx12r do GTR... o zamianę z olejowego na mechaniczny. By przy rozruchu nie było nieprzyjemnych dźwięków z jeszcze luźnego  łańcucha...
No i pytanko czy w GTR to zadziała...


he he są tacy eksperymentatorzy co wsadzają takie proste rozwiązania:

Załączony plik  YST900-2.jpg   33,31 KB   4 Ilość pobrań

 

więcej tutaj:
http://www.zxforums....er-upgrade.html

 

sklep:

http://www.ebay.ie/i...bQAAOSwol5Y3AOf


Użytkownik Kawa edytował ten post 25 maj 2017 - 11:06





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych