Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Nowe Oponki Mchelin Pr4 Gt


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#21 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 październik 2014 - 22:15

Ta, na wyspach są CPN-y? Tam paliwo to tankowcami pod trawnik podwożą! :lol:



#22 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 23 październik 2014 - 07:01

Jakub a tak traz postaraj się być jak najbardziej obiektywny i odpowiedz mi czy przy moim stylu jazdy tz.
Tylko sucha nawierzchnia No chyba ze deszcz przelotny
Czeskie winklowanie
Szybkie przeloty autostradą
To dobry wybór ?
Pytam bo moje aniołki skończą się w okolicach maja i coś będę musiał wybrać.

#23 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2563 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 październik 2014 - 07:50

No to mamy podobny styl jazdy :-) Angel skończył mi się po 12kkm i następny też jest Angel. Ale jeśli nie byłoby na rynku właśnie Angela to PR4 byłby dobra alternatywą.

#24 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 październik 2014 - 08:52

Angel i PR4 idą ze sobą łeb w łeb. Wychodząc z założenia, że w dzisiejszych czasach na suchym wszystkie opony trzymają lepiej niż nasze możliwości, a tylko na mokrym lub wilgotnym jest różnica, to ja w takich warunkach mam większe zaufanie do PR4GT. Pisze cały czas jak najbardziej obiektywnie i wszystkie kapcie już przetestowałem, teraz czekam na T30evo, który wyjdzie na początku przyszłego roku. Na GTRze PR4GT mi się strasznie spodobał, motocykl stał się zwinny, zabawny i daje mi więcej radochy niż ZZR na winklach. Pewnie moc nie ta sama i kopyto, ale dzięki temu "przestałem hamować" i bardziej się skupiam na dobrej linii przejazdu, poruszam się płynniej. Przy okazji mniej się męczę i stresuje jazdą i zapalnikami na drodze, częściej odpuszczam i mniej waruje jak mi coś tam pod kaskiem odbije. Wakacje ostatnie mi pokazały że nie wszystko można przewidzieć i że stan psychiczny na motorze może być bardzo niebezpieczny dla prowadzącego. Ale o tym kiedy indziej.

 

@Mariusz, jesteś dojrzałym motocyklistą i na pewno poradzisz sobie z PR4, wersja GT jest przystosowana do ciężkich motocyklów i taką powinniście wybierać. Przez ostatnie kilka tysięcy żywotności tej opony była tak zmęczona strukturalnie że wydawało mi się że mam jakiś dziwny setup na zawieszeniu, a nic nie ruszałem. Dodatkowo w Polsce wymieniono mi olej w lagach na moja prośbę dużo wcześniej niż kawa to nakazuje. Ale odkąd są nowe kapcie po 400 km jest jak dawniej, można spokojnie śmigać po Alpach. Angele używałem tylko 7000-8000 km, potem sprzedałem motocykl i nie mam doświadczenia na nich gdy są "zużyte". Teoretycznie opony są jak nowe do 4000 km., następnie pojawiają się nieregularności w zużyciu, powyżej 8000 to już nie ta sama opona, ale PR4GT dawał sobie z tym rade. Zmiany następują powoli i rzadko kto zwraca na to uwagę jest to za progresywne. Z innej beczki wszystkie nowe oponki są dobre to pewnie wszyscy wiedzą. Bridegstone T30, kilka wideo mego kumpla "z toru" kiedyś tu wrzuciłem też dają rade, ale on jeździ o klasę lepiej ode i mnie bardziej "torowo" i ma zupełnie inne doświadczenie z prędkością co ja. Każdy inaczej psychicznie i notorycznie reaguje na prędkość i stres z nią związany, wszystko ma swoje wytłumaczenie często w morfologi samego szkieletu. Przypominacie sobie w szkole jako nastolatki skok przez byka na wuefie, nie wszystkim tak dobrze się udawało, a to takie proste. Na motocyklu jest identycznie, za nim manetka i te 200 koni do mózgu podłączymy informacja idzie przez tysiące rożnych koneksji i barykad. Popatrzcie na lotników, zupełnie do rambo nie podobni. My powinniśmy bardziej się wsłuchiwać w reakcje naszego organizmu niż w kampanie marketingu producentów motocykli. Przeanalizować opony i je porównać jedna do drugiej to sprawa wyjatkowo trudna i wymagająca tej psychomotorycznej finezji lub prawie doskonałości lotnika. Oczywiście mi jest tak daleko do tego ideału, że przepaść jest przerażająca na tyle, że zadowalam się wyłącznie oceną od strony długowieczności, "fun" i zaufania. Tak do PR4GT przy mojej jeździe i moim motocyklu mam zaufanie totalne.



#25 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 23 październik 2014 - 09:03

Yhy ... Rozumiem, że nie wymagają specjalnego traktowania tz rozgrzewają się szybko jak opony szosowe nie wymagaja tyle uwagi co BR S20 ?



#26 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 październik 2014 - 09:11

Tak, wsiadasz i jedziesz, po pierwszym rondzie jest wszystko okejka. ;-) Nie zastanawiasz się co się tam dzieje, jesteś skoncentrowany wyłącznie na tym co przed Tobą.



#27 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 23 październik 2014 - 10:30

Cenowa półka widzę też ta sama co Angel GT, więc będzie chyba trzeba je założyć. 



#28 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 październik 2014 - 22:17

Ja mam nowe z8 prawie wcale nie jeżdżę w tym roku. Tyle co byłem nad morzem i niedawno brykłem się do Zakopca na obiad i kilka razy do pracy. W sumie może ze 3 może cztery tysie.  Na tył wrzuciłem profil 55 w celu sprawdzenia poreczności Ale z powodu znikomych tras wrażenia zacierają się . Lubię te gumki za ich wytrzymałość na ścieranie sie. Żadne inne tak długo nie wytrzymywały. Ale świat idzie do przodu i w przyszłym roku coś będzie trzeba zmienić.



#29 jurek1536

jurek1536

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zUstroń
  • Model:GTR1400

Napisano 25 grudzień 2014 - 12:34

Witam.

 

Jeżdzę już na drugim komplecie DUNLOP SPORTMAX ROADSMART . Za pierwszym razem na 1 generacji zrobiłem 22000 km.

Tylna guma jeszcze mogła jeżdzić do wskażników było jeszce sporo gumy. Przód trochę się pofałdował i pojawiły się wibracje w zakrętach . Żadnych problemów na wodzie. Teraz założyłem ROADSMART 2 i jest super. Polecam.



#30 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 grudzień 2014 - 14:31

Z roadsmartami miałem kilkakrotnie poczynienia i rzeczywiście są bardzo dobre! ;-)



#31 adam

adam

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
  • Jestem zzamosc
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 luty 2015 - 17:29

czy ma ktoś te opony w dobrej cenie?



#32 Szalej

Szalej

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Jestem zLublina
  • Model:GTR1400
  • Rok:2015
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 luty 2015 - 18:47

Kawa w wawie zrobiła mi nawet spoko cenę. Przelatałem całe nic, bo niecałe 400km na nich, jak na brudne drogi po zimie to jest całkiem okej.

Wcześniej w Hayce zjechałem 2 komplety PR3, po przesiadce z pirelli diabostrada ogromna różnica na plus była. Także tutaj nie powinno być gorzej :)



#33 adam

adam

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
  • Jestem zzamosc
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 luty 2015 - 02:31

a co lepiej 190/50 czy 190/55?



#34 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 25 luty 2015 - 07:08

Ale to co kupiłeś do nowego motocykla inne nowe opony ? 190 50 17 nie poprawia się na sile fabryki.

#35 Szalej

Szalej

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Jestem zLublina
  • Model:GTR1400
  • Rok:2015
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 luty 2015 - 12:18

Ale to co kupiłeś do nowego motocykla inne nowe opony ? 190 50 17 nie poprawia się na sile fabryki.

Tak, nowe założyli zanim wyjechała z salonu. A battlaxy fabryczne już poszły dalej. Taki kaprys


Użytkownik Szalej edytował ten post 25 luty 2015 - 15:02


#36 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 25 luty 2015 - 12:21

No w sumie się nie dziwie.



#37 adam

adam

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
  • Jestem zzamosc
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 luty 2015 - 18:23

właśnie fabryke trzeba poprawiać bo wypuszczają czasami lipę. Normy spalin, cięcia kosztów. MIchelin bije battlaxa więc też swoje zmieniam. tylko 50 czy 55 ?



#38 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 25 luty 2015 - 19:19

Rany. Co innego zmienić oponę a co innego ingerować w rozmiar koła !

Skoro mądrale na deskach i laboratoryjnych i podczas testów  ustalili, że motocykl X na ma jeździć na oponach w rozmiarze XX/XX/XX to tak ma być. 



#39 PRZEMO EL

PRZEMO EL

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 314 postów
  • Jestem zŁÓDŹ
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 luty 2015 - 22:53

55 miałem i mnie sie wydaje ze mniej dolega guma do jazdy na wprost :mrgreen:  chyba :mrgreen:  teraz juz 2 komplet 50



#40 adam

adam

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 83 postów
  • Jestem zzamosc
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 luty 2015 - 23:17

no i super, czyli 50 bez wymyślania. Dzięki .






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych