Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Demontaz Motylkow W Modelu 2012 - Czy Warto


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kopi800

Kopi800

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 86 postów
  • Jestem zOleśnica

Napisano 19 luty 2014 - 11:09

Czesc,

Czy jest sens, zeby wywalic motylki w modelu 2012? Da to efekt podobny jak w w poprzednich modelach?

Pytam, poniewaz po przesiadce na Zeta znowu zaczynam tesknic za ZZR -em, ale jesli ma stanac w garazu to tylko nowy model 2012. Troche bym jednak mogl zalowac, gdyby sie okazalo, ze nowy model jest na dole tez slaby, a wyciagniecie motylkow niewiele daje.
Tak na razie rozwazam, bo Zet fajnie ciagnie od dolu ale na autostrady nie bardzo sie nadaje, aw moich regionach tych autostrad calkiem sporo.

#2 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 11:20

nie będzie to tak duża rożnica jak w poprzedniej generacji, a w szczególności 06-07, ale (z tego co czytam na roznych forach o zzr) ludzie demontują i sa zadowoleni głównie z responsywności na gaz - żadne nanoboty nie przykręcają Ci przepustnic jak chcesz pełną pisdę. ale i tracisz odrobinę na tzw. smooooth przy powolnym pyrkaniu..

 

ja osobiście bym wywalił z założenia, i wysłał doktorskiemu ecu na flasha, albo kupił sobie to - http://www.woolichra...mitsubishi.aspx

z drugiej strony, decydujac sie na takie rozwiazania (flash) to mozna najprosciej wyklikac pelne otwarcie drugich przepustnic w calym zakresie obrotow, bez ich fizycznego demontażu.



#3 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2777 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 11:28

Jeżeli kupisz nowy na gwarancji to automatycznie po wyrzuceniu motylków tracisz takową. Mam gdzieś testy w których 2012 wypadł zadziwiająco dobrze, tzn. był szybszy w od 0 do 100 niż legendarna Yamaha V-Max 1700 wyprodukowana wyłącznie do jazdy na wprost.

To jest w pewnym sensie inny motocykl, niż 1400 z 2010 roku.

Popatrz sobie na to wideo, jak kumplowi cały czas chodzi kontrola trakcji, tu nie ma co dorzucać następnych niutonów, żadna opona tego długo nie wytrzyma. Konfiguracja motocykla w 100% oryginał, tylko kominy Leo. Gdybyś wyłącznie startował w 1/4 mili to być możliwe, że drugie motylki by polepszyły twój wynik, ale moim zdaniem jest tyle spraw bardziej istotniejszych w jeździe na tym wspaniałym motocyklu niż robienie z niego "potwora" dolnych obrotów.



#4 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 12:32

hehe, i jak widzisz - 2 odpowiedzi a jakże skrajne :-)

 

każdy jest inny i ma inne oczekiwania, więc najlepszym będzie po prostu samemu spróbować co oferuje ten motocykl, i nastepnie zdecydować czy "chcę więcej".. a na dzien dobry jest juz odczuwalnie mocniejszy od poprzedniej generacji, więc nie bedziesz zawiedzony.



#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2777 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 12:38

Tak za bardzo to one nie są skrajne, masz racje i to również chciałem podkreślić, to jest nawet bardzo co innego, inny silnik, trzeba się przejechać i sprawdzić. Kopi, ty masz teraz Z800 czy 1000 ?



#6 Kopi800

Kopi800

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 86 postów
  • Jestem zOleśnica

Napisano 19 luty 2014 - 17:32

Tak za bardzo to one nie są skrajne, masz racje i to również chciałem podkreślić, to jest nawet bardzo co innego, inny silnik, trzeba się przejechać i sprawdzić. Kopi, ty masz teraz Z800 czy 1000 ?


Mam obecnie Z 1000 SX i on bardzo dobrze idzie od dolu, czyli jest idealny na normalne drogi ale niestety nie bardzo nadaje sie na autostrady do szybkiej jazdy. Pytam o nowego ZZR -a, bo chcialbym miec maszyne uniwersalna i na normalne winkle i na autostrade.

nie będzie to tak duża rożnica jak w poprzedniej generacji, a w szczególności 06-07, ale (z tego co czytam na roznych forach o zzr) ludzie demontują i sa zadowoleni głównie z responsywności na gaz - żadne nanoboty nie przykręcają Ci przepustnic jak chcesz pełną pisdę. ale i tracisz odrobinę na tzw. smooooth przy powolnym pyrkaniu..
 
ja osobiście bym wywalił z założenia, i wysłał doktorskiemu ecu na flasha, albo kupił sobie to - http://www.woolichra...mitsubishi.aspx
z drugiej strony, decydujac sie na takie rozwiazania (flash) to mozna najprosciej wyklikac pelne otwarcie drugich przepustnic w calym zakresie obrotow, bez ich fizycznego demontażu.


Daniel,

Wyjasnij troche blizej, bo nie jestem w temacie, co oznacza flash ECU i jak mozna wgrac pelne otwarcie przpustnic bez ich demontazu - nie wiedzialem, ze to mozliwe, ale bardzo mi sie podoba taka opcja.

#7 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2777 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 17:49

Tzn. że za bardzo wieje, czy pozycja nie ta, albo za mala moc przy wysokich prędkościach ? Tak miedzy nami to żaden motocykl się na autostradę nie nadaje, to nie jest droga dla motocykla. Unikam jak ognia w piekle ! Ale co czasami nie ma wyboru, kilka kilometrów trzeba zrobić, nie spotkałem się nigdy z motocyklista który by mi stanowczo powiedział, że w takich warunkach najlepiej mu się jeździ, Raz, dwa, walniesz sobie trzy paki i tyle. Z moich podchodów do SX wynikało, że jest za słaba protekcja od deszczu i wiatru, pozycja za bardzo wyprostowana, ale na winkle ciasne jest lepszy od ZZR, tu nawet nie ma porównania. Pewnie na ZZR tez można, ale przy okazji się napocisz bardziej, inny kompromis. Na nowym ZZR nie będziesz miał dziury na dole, to Ci gwarantuje, przy okazji jest zwinniejszy ale będziesz przycierał szybciej niż w SX, no tak ale Tobie chodzi o Autobahn ! To wsiadaj na ZZR i rura, a GTR na autostradzie tez nie śmierdzi.

Mam obecnie Z 1000 SX i on bardzo dobrze idzie od dolu, czyli jest idealny na normalne drogi ale niestety nie bardzo nadaje sie na autostrady do szybkiej jazdy. Pytam o nowego ZZR -a, bo chcialbym miec maszyne uniwersalna i na normalne winkle i na autostrade.



#8 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 18:05

Cześć Kopi.  Mówiłeś że jeździłeś na testy nowej do Niemców? Też marzy mi się nowsza zabawka hmmmm.



#9 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2513 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 luty 2014 - 21:08

Tak miedzy nami to żaden motocykl się na autostradę nie nadaje, to nie jest droga dla motocykla. Unikam jak ognia w piekle ! Ale co czasami nie ma wyboru, kilka kilometrów trzeba zrobić, nie spotkałem się nigdy z motocyklista który by mi stanowczo powiedział, że w takich warunkach najlepiej mu się jeździ, Raz, dwa, walniesz sobie trzy paki i tyle.

1.Jak dla mnie ZZR idealnie nadaje sie na autostrade....ale tylko na niemieckiej nie bedzie sie meczyl :-)
2.Ja akurat lube schowac sie za owiewke i legalnie sie wyzyc :-)
Oczywiscie winkle tez daja frajde i dlatego cenie Zygzaka za uniwersalnosc.
Co do podkrecenia silnika w +2012 .... dol jest niezly ale moze byc lepszy....nawet kumple kilka razy mowili jak czasem zapitalamy i ze jak odkrecam z dolnych obrotow to slychac z kominow krotkie buuuuuu.

#10 Kopi800

Kopi800

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 86 postów
  • Jestem zOleśnica

Napisano 20 luty 2014 - 02:43

Cześć Kopi.  Mówiłeś że jeździłeś na testy nowej do Niemców? Też marzy mi się nowsza zabawka hmmmm.


Faktycznie bylem na jezdzie testowej, ale to bylo tylko jakies pol godzinki i kurcze chcialbym jeszcze raz sprobowac, ale dluzej. Mozna tam wypozyczyc na caly dzien, nie pamietam ceny, jakies 150 euro chyba.

Tzn. że za bardzo wieje, czy pozycja nie ta, albo za mala moc przy wysokich prędkościach ? Tak miedzy nami to żaden motocykl się na autostradę nie nadaje, to nie jest droga dla motocykla. Unikam jak ognia w piekle ! Ale co czasami nie ma wyboru, kilka kilometrów trzeba zrobić, nie spotkałem się nigdy z motocyklista który by mi stanowczo powiedział, że w takich warunkach najlepiej mu się jeździ, Raz, dwa, walniesz sobie trzy paki i tyle. Z moich podchodów do SX wynikało, że jest za słaba protekcja od deszczu i wiatru, pozycja za bardzo wyprostowana, ale na winkle ciasne jest lepszy od ZZR, tu nawet nie ma porównania. Pewnie na ZZR tez można, ale przy okazji się napocisz bardziej, inny kompromis. Na nowym ZZR nie będziesz miał dziury na dole, to Ci gwarantuje, przy okazji jest zwinniejszy ale będziesz przycierał szybciej niż w SX, no tak ale Tobie chodzi o Autobahn ! To wsiadaj na ZZR i rura, a GTR na autostradzie tez nie śmierdzi.


No wlasnie, przy wiekszych predkosciach >150 km/h ochrona wiatrowa jest slaba, mozna podwyzszyc szybe ale to powoduje pewne zawirowania na kasku itp. Poza tym powyzej 6000 rpm/ min dosc mocno czuc wibracje, co przy dluzszej jezdzie jest troche wkurzajace.

Natomiast elastycznosc bajeczna. Na szostym biegu do predkosci 140 km/h bije na glowe ZZR -a. Oczywiscie potem to juz do ZZRa nie ma szans. Przyspieszenie ogolnie tez oczywiscie gorsze od ZZR -a.

Za to na winklach gorskich Zet jest lepszy od ZZR, bo lzejszy o jakies 30 kilo, lepiej sie nim wchodzi w zakrety no i nie trzeba tak bardzo mieszac biegami. Najlepiej miec dwa!

#11 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 luty 2014 - 11:00

Idealnie jeśli chodzi o moment to wypadają chyba silniki elektryczne. Od samego początku pełen moment aż do końca. Tylko ciekaw jestem jak jest z dozowaniem mocy. Nigdy nie miałem okazji prowadzić hybrydy.



#12 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 luty 2014 - 11:18

w hybrydzie to nie wyczujesz tej specyfiki elektrycznego napędu. Montowane w nich silniki el. są, tylko żeby wspomóc główną jednostkę, a przez to zredukować spalanie (prąd mają teoretycznie za darmo)... Jakiś czas temu przymierzałem się do jednego autka i miałem okazję pojezdzic nim w 2 wersjach: 1 - tradycyjna banzynka 2,5 V6, i 2 - hybryda z rzędowym 2,5 + elektryk. i ten pierwszy znacznie lepiej się zbierał - zwłaszcza z dołu. (oba miały po =200KM)

 

to by trzeba było sie przejechać jakims nowym wynalazkiem w pełni elektrycznym - a robią tego troche... albo chociaz motorniczego poprosic, zeby dal sie karnąć tramwajem :-D :-D



#13 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 286 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 26 luty 2014 - 23:08

Mam obecnie Z 1000 SX i on bardzo dobrze idzie od dolu, czyli jest idealny na normalne drogi ale niestety nie bardzo nadaje sie na autostrady do szybkiej jazdy. Pytam o nowego ZZR -a, bo chcialbym miec maszyne uniwersalna i na normalne winkle i na autostrade.


Daniel,

Wyjasnij troche blizej, bo nie jestem w temacie, co oznacza flash ECU i jak mozna wgrac pelne otwarcie przpustnic bez ich demontazu - nie wiedzialem, ze to mozliwe, ale bardzo mi sie podoba taka opcja.

To ja moze za Daniela.....

 

Flash, reflash, remap, jakktolwiek to zwac, polega na zmianie oprogramowania ECU w zakresie map. W 14 moge edytowac mapy zaplonu, paliwa, motylkow, fuel trim, limiter obrotow. Nie pamietam dokladnie ale byc moze jest tez opcja zdjecia limitera predkosci. W zakresie motylkow roi sie to tak, ze otwiera sie je wczesniej i nieco bardziej niz zaprogramowala je fabryka. Ot, magia :).



#14 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 27 luty 2014 - 07:25

Jest to bezpieczne dla silnika ? Czy może jednak ograniczenia go oszczędzają ?


Tapatalk HD z iPad

#15 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 286 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 27 luty 2014 - 08:09

Jest to bezpieczne dla silnika ? Czy może jednak ograniczenia go oszczędzają ?


Tapatalk HD z iPad

Limiter obrotow to oczywiscie bezpieczenstwo. Pozostale ograniczenia (limiter momentu/mocy na nizszych biegach i obrotach) nie maja za wiele wspolnego z bezpieczenstwem silnika. One maja za zadanie sprawic, ze Kowalski ktory kupi ten motocykl w salonie bedzie w stanie wyjechac za brame... :)

 

Co do pozostalych modyfikacji to jest wrecz odwrotnie: brak zestrojenia mieszanki pod nowy wydech i filtr moze skutkowac praca na ubogiej mieszance co zdrowe dla pieca nie jest....



#16 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 01 wrzesień 2016 - 15:45

Limiter obrotow to oczywiscie bezpieczenstwo. Pozostale ograniczenia (limiter momentu/mocy na nizszych biegach i obrotach) nie maja za wiele wspolnego z bezpieczenstwem silnika. One maja za zadanie sprawic, ze Kowalski ktory kupi ten motocykl w salonie bedzie w stanie wyjechac za brame... :)

Co do pozostalych modyfikacji to jest wrecz odwrotnie: brak zestrojenia mieszanki pod nowy wydech i filtr moze skutkowac praca na ubogiej mieszance co zdrowe dla pieca nie jest....

A co z działaniem kontroli trakcji w GTR? System zmienia dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu i ustawienie motylków. Czy demontaż motylków, lub przeprogramowanie zmieni skuteczność ktrc?

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 01 wrzesień 2016 - 15:46


#17 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 212 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 02 wrzesień 2016 - 20:36

Mój kumpel ma bzyka model 2012 z ktrc. No i pewnego pięknego dzionka poinformował mnie, że układ zaczyna reagować - jak dla niego - zbyt wcześnie. To znaczy, że mógłby on więcej wycisnąć z bryki a tu subtelne, delikatne jakby spowolnienie. Takie miał pierwsze poważne... odczucia. Ja nie mam ktrc i dodatkowo niezbyt długo jeździłem kumpla bryką, żeby perfect poznać ten system. I dlatego nie będę się może wypowiadał czy ten system jest potrzebny czy nie. Wiem natomiast jedno. Brykę należy ustawić idealnie wprost pod siebie, swój styl jazdy i co tam komu jeszcze pasuje niech sobie dodaje po to by jak najszybciej zbliżyć się do ideału. A wnioski nasuwają się same. Pewnie trzeba przeprogramować i jedno i drugie. Jak się da... ;-)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych