Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Pomiar I Regulacja Luzów Zaworowych - 20%


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#1 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 grudzień 2013 - 11:30

Hej,

 

opiszę w tym temacie cały proces przygotowania, pomiaru i regulacji (jeśli zajdzie taka potrzeba) luzów zaworowych w ZZRku. Nie robiłem tego nigdy na żadnym silniku, a cała wiedzą zaczerpnięta jest z serwisówki i internetu. Nie jestem też mechanikiem, więc wszystkie poniższe czynności i decyzje są wynikiem logicznego podejścia i dbałości o czystość oraz sam sprzęt. Temat będzie tworzony "na raty", głównie z powodu czasochłonności samej pracy, a także liczę na opinie i uwagi w trakcie pracy.

 

 

I. Przygotowanie motocykla.

 

1.

- demontaż bocznych owiewek,

- baku,

- akumulatora,

- chłodnicy+bufora oraz wszystkich węży,

 

Załączony plik  _DSC0080_resize.JPG   146,94 KB   133 Ilość pobrań Załączony plik  _DSC0103_resize.JPG   130,92 KB   147 Ilość pobrań

 

 

2.

- demontaż lewego łącznika ramy,

- przewodów elektrycznych (listwa, fajkocewki, pair) - nie trzeba się skupiać jak później podłączyć z powrotem, bo jest tylko jedna możliwość,

- linki gazu,

- wszystko porządnie okurzam/wydmuchuję z syfu,

 

Załączony plik  _DSC0131_resize.JPG   127,25 KB   133 Ilość pobrań

 

 

3.

Ten etap jest być może zbędny - małe, azjatyckie rączki pewnie nie potrzebują tyle miejsca co moje, więc decyduję się na zrzucenie listwy wtryskowej z dolotami.

- demontaż górnych dolotów na listwie - są gumowe, więc łatwo wyciągnąć "od góry" przez airboxa w ramie,

- cały czas zasysam wszystkie syfki odkurzaczem,

- kanały dolotowe zabezpieczam przed syfem,

 

Załączony plik  _DSC0166_resize.JPG   127,79 KB   133 Ilość pobrań Załączony plik  _DSC0172_resize.JPG   102,8 KB   132 Ilość pobrań Załączony plik  _DSC0181_resize.JPG   129,63 KB   133 Ilość pobrań Załączony plik  _DSC0183_resize.JPG   119,84 KB   124 Ilość pobrań

 

 

4.

- ściągam gumową osłonę termiczną oraz węże i zawór paira

- spodnią część ramy i wszystko dokoła porządnie odkurzam i myję tak by jak najbardziej zmniejszyć ryzyko "paproszka" (btw. polecam raz jeszcze ACF-50 do mycia dosłownie wszystkie przy silniku)

 

Załączony plik  _DSC0190_resize.JPG   87,05 KB   127 Ilość pobrań Załączony plik  _DSC0219_resize.JPG   135,87 KB   132 Ilość pobrań Załączony plik  _DSC0230_resize.JPG   143,65 KB   118 Ilość pobrań

 

 

 

na tym etapie, jestem gotowy (ja i zzrek) otworzyć pokrywę i przystąpić do pomiarów... cdn.


Użytkownik Daniel edytował ten post 15 grudzień 2013 - 12:23


#2 PRZEMO EL

PRZEMO EL

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 315 postów
  • Jestem zŁÓDŹ
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 grudzień 2013 - 18:49

Super to przedstawiles​ 6dla Ciebie



#3 michu514

michu514

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zgorzow wlkp
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 15 grudzień 2013 - 18:58

cholera toż to czarna magia!



#4 adamolek7

adamolek7

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Jestem zEdmonton
  • Model:ZX14
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 grudzień 2013 - 23:28

Dobra robota, takie foto relacje krok po kroku napraw i obsługi są super. pozdrawiam



#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3193 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 grudzień 2013 - 09:53

Ekstra początek, powodzenia.



#6 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 grudzień 2013 - 15:35

przy okazji wyszorowałem przepustnice z wtryskami - (2 dysze zapchane mam)

 

 

_DSC0321.JPG

 

_DSC0335.JPG



#7 PRZEMO EL

PRZEMO EL

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 315 postów
  • Jestem zŁÓDŹ
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 styczeń 2014 - 17:13

co ile kilo  powinno się robic regulacje zaworów?



#8 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 styczeń 2014 - 17:22

co 42ooo, ale pierwszy juz przy 24ooo warto zobaczyc bo sie wydechowe zacieśniają...



#9 PRZEMO EL

PRZEMO EL

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 315 postów
  • Jestem zŁÓDŹ
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 styczeń 2014 - 17:38

to będę musiał zrobić przy wymianie uszczelki  ;) to znaczy nie ja mechanik ;)   dzięki za odp.



#10 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 styczeń 2014 - 21:56

Danny te gumy z airboxa to tak po prostu na siłę wyciągnołeś? Ja porozkręcałem dość sporo i zastanawiam się czy trzeba demontować układ dolotowy. Fakt że wygoda większa przy pomiarach. Poluzowałem opaskę przy gaźniku ale ta guma ani drgnąć nie chce. Ja zastanawiam się czy nie wygodniej było by odkręcić przednie górne mocowania silnika (to tam gdzie crashpady przykręca się)  i tylne górne mocowanie i poprostu opuścić silnik w dół na lewarku typu żaba.( Jakub nie na takiej żabie do jedzenia... ) Myślę że zrobiło by się sporo miejsca na łapki bez całkowitego demontowania dolotu. Co o tym myślisz?



#11 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 15:52

też przez chwile pomysłałem o zrzuceniu silnika i zabrać go do salonu przed TV.. to bym sobie mógł w ogóle z kanapy przy nim majstrować ;-)

jak Ci będzie wygodniej... ja chciałem zdemontować przepustnice, żeby je poczyścić - dysze i w ogóle były upaćkane.. Tobie też to radzę. a np. u mechanika na poprzedniej regulacji zrobili to beż ściagania przepustnic...

 

tu masz listę części potrzebną do wymiany:

- GASKET,HEAD COVER, nr kat. 110610738 x1

- GASKET,HEAD HOLE, nr kat. 110610196 x4

- RING-O, nr kat. 920550187 x6

- BOLT,FLANGED,6X22.5, nr kat. 921531016 x6

- RING-O,PULSER COVER, nr kat. 920550086 x1

 

i jakiś dobry silikon z mikro-podawaniem



#12 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 16:07

A co z tymi gumami jak to wyciągałeś? Bez zdjęcia przepustnic to ciężko pozbyć się tej gumowej płachty pod którą chowa się pokrywa zaworów co nie ?



#13 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 16:16

no właśnie nie pozbędziesz się jej bo ma wycięte dziury na doloty.

a gumowe "trąbki" to od strony airboxa/ramy wyciągałem..



#14 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 16:21

no właśnie nie pozbędziesz się jej bo ma wycięte dziury na doloty.

a gumowe "trąbki" to od strony airboxa/ramy wyciągałem..

No próbowałem... Ciągnołem podważałem i nie chce iść. Nie chciałem na chama żeby nie urwać czegoś. Wolałem zapytać.



#15 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3193 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 16:45

Friqu, jak ja przerabiałem czarnego na wolny świat, to lewą i lewą prawą też z wyciągnięciem nie miałem problemu. Teraz mi pasują do gtr-a. Albowiem zdemontowałem gdy sprzedałem czarnucha ! To jest stosunkowo proste tak jak pisze Daniel, od air box-u ciągniesz do góry, po uprzednim poluzowaniu metalowych "obręczy". Ciągnij bracie ciągnij. Postaw sobie pack piwa po prawej, cienko pokrojona kiełbasę myśliwską, ze dwa ogórki dla rozjaśnienia podniebienia i ciągnij. Ech ty Koziołku Matołku, ciągnij. Jak już się zrobi ciemno, zdrzemnij się chwilkę i z rana przy wschodzie słońca, ciągnij ponownie. Chcesz, to wyślij ze dwa gołębie do kolesi, to wpadną i będą ciągnąć razem z Tobą, ale wtedy to ten "pack" to będzie za mało, ale kiełbasy wystarczy, przyjdą po śniadaniu na sucho. :-P



#16 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 17:07

Friqu, jak ja przerabiałem czarnego na wolny świat, to lewą i lewą prawą też z wyciągnięciem nie miałem problemu. Teraz mi pasują do gtr-a. Albowiem zdemontowałem gdy sprzedałem czarnucha ! To jest stosunkowo proste tak jak pisze Daniel, od air box-u ciągniesz do góry, po uprzednim poluzowaniu metalowych "obręczy". Ciągnij bracie ciągnij. Postaw sobie pack piwa po prawej, cienko pokrojona kiełbasę myśliwską, ze dwa ogórki dla rozjaśnienia podniebienia i ciągnij. Ech ty Koziołku Matołku, ciągnij. Jak już się zrobi ciemno, zdrzemnij się chwilkę i z rana przy wschodzie słońca, ciągnij ponownie. Chcesz, to wyślij ze dwa gołębie do kolesi, to wpadną i będą ciągnąć razem z Tobą, ale wtedy to ten "pack" to będzie za mało, ale kiełbasy wystarczy, przyjdą po śniadaniu na sucho. :-P

Głodnemu chleb na myśli he he Dobra idę brać się za robotę tfu



#17 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3193 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 styczeń 2014 - 17:15

TFU, właśnie wracam z knajpy, TFU. Spiłem się Saint Pellegrino, TFU !



#18 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 styczeń 2014 - 21:14

Daniel mierzyłem luzy..i nie wiem czy dobrze to wszystko zrobiłem itd itp. Kupiłem nawet nowy szczelinomierz. Ale wartości jakich używałem to 0.10;0.15;020;0.25. Innych potrzebnych nie było w tym zestawie. Czyli nie mogłem wymierzyć czy jest np 0.22 albo 0.27. Ty masz z takimi numerami blaszek?

 Jeśli chodzi o wyniki to wychodzi mi że za ciasno wszędzie mam. Na czwartym wydechowym wychodzi mi 0.15 !!! Nie wiem czy ja wszystko robię dobrze i tak dalej. Morze jak znajdziesz wolną chwilę to wpadł byś na sępolno we wrocku razem pomierzymy? :roll:



#19 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 styczeń 2014 - 23:10

też miałem ten problem i musiałem kupić lepszy szczelinomierz (te za 10zl to gowno).. taki ze skokiem 0,02 jest troche lepszy...

 

zobacze jak mi sie weekend ulozy to moze podjade jutro pod wieczor...



#20 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 18 styczeń 2014 - 19:08

No właśnie ja mam jeden stary porządny szczelinomierz jeszcze z fabryki jelczanskiej. Ale jest tak wymeczony że symboli nie widać. Wiec kupilem nowy ale nie ma tej dokładności. Dzisiaj jak znajdziesz czas to zapraszam. Jutro mam służbę.

Chłopy a może mi ktoś powiedzieć czy płytki można szlifować tylko na magnesówce czy jak to się ma ze szlifowaniem? Wiadomo że tam setne mm wchodzą w grę więc ręcznie to chyba odpada? miał kto z tym styczność jak to się robi?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych