Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Historia Mojego Zygzaka - Ku Przestrodze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1414 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 08 sierpień 2013 - 13:27

Po 4700 km ja miałem 10% opony więc to bardzo dożo.



#22 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 796 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2013 - 01:11

maly update:

 

Kawasaki Polska odpowiedzialo mi iz ramy nie wymieni, skontaktowali sie z Europejska centrala (bodajze w Holandii) i odeslali do stanow.

 

Amerykanie powiedzieli ze musza miec motocykl na miejscu zeby dokonac ekspertyzy (co jest idiotyzmem, bo postawilem go w autoryzowanym serwisie kawasaki w polsce ktorzy przygotowali mi ekspertyze).

 

Moje dalsze kroki to prawdopodobnie pojscie na 'noze', czyli do sadu z Kawasaki, musze tylko zasiegnac opinii UOKiK i zebrac pare papierkow od rzeczoznawcow.

 

Zastanawiam sie czy warto. Nowa rama w katalogu okolo 7.7k, malo to nie jest. W moim przekonaniu, kawasaki jako firma globalna, jesli wydaje jakiemus serwisowi certyfikat oficjalnosci to powinno to dzialac globalnie i ekspertyzy ze tak powiem powinny byc przenosne zwazywszy ze ZX-14 a ZZR1400 to to samo jesli chodzi o elementy konstrukcyjne motocykla...



#23 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1414 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 17 sierpień 2013 - 09:45

To nie tylko Kawasaki prowadzi taka politykę. Pozostałe koncerny - identycznie.



#24 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 17 sierpień 2013 - 11:03

BMW w niektórych przypadkach uznaje gwarancje w Europie na auta zakupione w USA



#25 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 17 sierpień 2013 - 17:04

Nissan nie uznawał gwarancji z USA w Europie



#26 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 796 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 wrzesień 2013 - 13:19

Zdecydowalem sie wymienic rame na swoj koszt i robie silnik i bede jezdzil tym moto do zajebania :)

 

Ale jeszcze czekam na opinie uokik i jesli pojawi sie jakakolwiek furtka to na drodze sadowej ide na kawasaki o zwrot kosztow ramy.

 

Ehhh :)



#27 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 796 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 wrzesień 2013 - 15:44

Odebralem trupa :)

 

Wymiana ramy + remont jednego cylindra. Chodzi ladnie, aczkolwiek cos 'klekocze', tak jakby zle wyregulowali zawory czy cos. Mechanicy (z MonsterBike, autoryzowany serwis) powiedzieli ze musza sie dotrzec zawory na cylindrze i ze tak ma byc a jak nie minie po 500km to mam przyjechac na regulacje i beda patrzec (ofkors za free). Spotkaliscie sie z czyms takim moze? Postaram sie nagrac dzwiek z pracy silnika zeby lepiej to pokazac. Przez 1000km mam nie 'palowac' max 6tys obrotow, silnik na dotarciu.

 

W kazdym razie wylozone 10k+, materialy pogladowe na kawasaki zebrane, jak wroce do swojego miejsca zameldowania bede szukal pomocy prawnej co by tu dalej z kawasaki zrobic zeby dostac zwrot za rame chociaz.

 

Banan na ryju po pierwszej przejazdzce od poltora miesiaca jest :)



#28 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 wrzesień 2013 - 15:56

a tego tps-a nie wymieniłaś? żeby Ci znowu na full-gaz nie odkręcił...



#29 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 21 wrzesień 2013 - 16:32

Rymek widocznie coś jest nie tak bo nie ma prawa nic klekotać a tak w ogóle to co za teoria że muszą się "dotrzeć zawory"

Docieranie zaworów to jest takie o coś pomijając że na filmie robi to koleś nieprawidłowo

Sądzę że nawineli ci mechaniory makaron na uszy



#30 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 796 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 wrzesień 2013 - 23:12

a tego tps-a nie wymieniłaś? żeby Ci znowu na full-gaz nie odkręcił...

 

Sprawdzili mi go w serwisie, jest ok. Wydaje mi sie ze odwijanie gazu bylo stadium agonalnym wlasnie zaworow. Mozliwe ze sie nie domknely (ktores) i od tego rozpoczelo sie to co sie zakonczylo wymiana tloka, zaworow i takie tam w silniku. Czujnik jest okej.

 

Z tym klekotaniem faktycznie troche sie niepokoje, ale jade w tym tygodniu do serwisu i niech cos z tym robia. Najgrosze jest to ze to jest moj ostatni tydzien w warszawie, od 30go wrzesnia na stale wracam do Krakowa wiec musza mi to ogarnac w tym tygodniu. Najgorszy mozliwy scenariusz to zostawiam moto na zimowanie w wawie u kumpla w garazu, ale chcialbym tego uniknac....



#31 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 22 wrzesień 2013 - 07:26

To samoczynne "otwieranie" przepustnic nie ma nic do zaworów to ci gwarantuje.



#32 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3237 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2013 - 08:50

Musiałeś mieć przedtem tak ciasne zawory, że nie byleś przyzwyczajony do normalnego dźwięku pracy 1400. Zawory się układają, a nie docierają, no chyba, że ręcznie. Dolek Ci dobrze podpowiedział na temat przepustnic, to jest ich pracy odgłos.



#33 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 796 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2013 - 08:58

To nie jest normalny dzwiek pracy zzr :) Cos klekoce po prostu. Nagram dzis i dam do odsluchania.



#34 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2013 - 09:33

Cały czas klekocze czy tylko na zimnym?



#35 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 22 wrzesień 2013 - 15:49

Zwykle luzy zaworowe w trakcie eksploatacji się powiększają, a nie zmniejszają - tak więc raczej jest je słychać mocniej w miarę upływu czasu niż odwrotnie. Powiększają się - bo materiały z których są wykonane poszczególne elementy układu rozrządu ulegają zużyciu - wycierają się krzywki wałków, trzonki zaworów, przylgnie, gniazda, prowadnice itp itd. Tak więc rozrząd powinien być raczej cichy zaraz po remoncie, a nie na odwrót. Jeżeli płytki zaworowe zostały właściwie dobrane ( czego nie wiemy - jak są źle dobrane to nigdy się nie ułożą) to problem może występować po stronie napinacza. Przepustnice raczej nie będą się samoczynnie otwierać, choć ich praca może być zakłócona na skutek niewłaściwego podciśnienia w kolektorze dolotowym - np. na skutek złej pracy układu rozrządu, ssania "lewego" powietrza itp.



#36 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3237 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2013 - 19:27

Ja np. w silnikach Suzuki miałem luzy zaworowe zmniejszające się, a tylko raz na jednym zaworze zwiększyły się. W ZZR nigdy luzów zaworowych mi nie korygowano po sprawdzeniu, zawsze były w tolerancji. Ale ZZR ma taki lekki klekot pracujących wtrysków ! No chyba, że ja głuchy.



#37 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2013 - 21:41

Ja w swoim miałem regulowane,a kilka było za c ciasnych i z tego co się orientuję to dosyc częste w zzr zwłaszcza na wydechowych

#38 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2013 - 21:50

Ja w zimie mojego wiozę na regulację bo na zimnym klekocze. A z tego co wiem nie były jeszcze regulowane.



#39 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 23 wrzesień 2013 - 14:30

Bardzo współczuje Rymek zaistniałej sytuacji. Najbardziej zastanawia mnie jak mogło dojść do takiego wkręcenia się na obroty... Przecież przepustnice w sumie sterowane są linką. Chyba, że coś wpadło do kanału (np. wspomniana śrubka od motylków) i je zablokowała w pozycji otwartej. Czy do tego samo-wkręcenia doszło jak jechałeś tzn jechałeś wcisnąłeś sprzęgło i wtedy silnik się nakręcił?

 

Co do zaworów to w zzrze mają tendencje do osiadania w gniazdach tzn luzy się zmniejszają w szczególności na zaworach wydechowych. Ja u siebie regulowałem co 30kkm dwukrotnie. Za pierwszym razem przy 30kkm jak zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworową bo ciekła, za drugim razem przy 60kkm jak wymieniałem  łańcuszek rozrządu - był strasznie wyciągnięty. 

Trzeci raz nie zdążyłem bo sprzedałem moto z przebiegiem 85kkm. :)

 

Ogólnie moto było bardzo wytrzymałe, jedynie pod koniec zaczęło dziwnie "bujać" kierownicą (takie shimmy slow motion ;)) 

 

Z tym przegrzewaniem to nie ma co przesadzać. Wskaźnik jest tak skalibrowany, że w kółko się wachluje. Kiedyś stałem na granicy z Czarnogórą w korku i było 42C w cieniu i nigdy nie pojawiło się ostrzeżenie o przegrzanym silniku. Oczywiście wentylator chodził cały czas.

 

Mam nadzieję, że uda Ci się wywalczyć kasę za ramę. Jednak nigdy nie wiadomo czy po sprawdzeniu na akcji, ktoś nie wyjmował silnika z jakiegoś powodu i po robocie dokręcił go tak jest w manualu czyli za mocno...



#40 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 796 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 wrzesień 2013 - 17:57

Koles w serwisie mi powiedzial ze wedlug niego kawasaki powinno wymienic ramy jak leci we wszystkich motocyklach bo po pierwsze od dokrecenia rama peknac nie powinna, a po drugie nawet jesli nie widac widocznych pekniec na spawach czy na ramie to nie ma pewnosci czy w srodku spawu nie porobily sie mikropekniecia ktorych na zewnatrz nie widac.

 

Nie wazne, wazne ze jest. Szkdoa tylko ze dostalem wczoraj 10 punktow i mam juz 23 wiec slabo jest... Jutro kurs doszkalajacy...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych