Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Dobór Oleju Do Zzr1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
274 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Olej do ZZR1400 (44 użytkowników oddało głos)

Ja stosuje olej silnikowy ...

  1. Głosowano Pełnostntetyczny, ze świadomością wyboru marki (39 głosów [86.67%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 86.67%

  2. Pełnostntetyczny, bez względu na markę (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  3. Półsyntetyczny (4 głosów [8.89%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 8.89%

  4. Mineralny (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  5. Taki, aby spełniał wymogi producenta (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#41 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 luty 2013 - 14:40

Nie wiem ile kosztuje wysyłka, ale ceny są bardzo interesujące.
Shell Advance 4T Ultra 10W-40 w Jaso MA2 z cztery dychy, ja kupuje !

 



#42 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 25 luty 2013 - 16:37

ja już kupiłem, cena jest naprawdę OK :!: :!: :!:



#43 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2446 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 kwiecień 2013 - 20:50

Zna ktos cos takiego jak Morris-Lubricants??? Na serwisie angole zalali mi moto takim czyms 10w/40
Niby rekomendowany przez BMW ale jakos wczesniej nie obilo mi sie o uszy.

#44 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 10 kwiecień 2013 - 21:34

Co 6kkm czy co 12kkm

 

Podobie jest w samochodach kiedyś producenci zalecali co 15kkm a teraz jest co 30kkm i często silniki są do wymiany przy 90kkm :-)

 

Moda na wydłużanie okresu wymiany oleju wzięła się z powodów ekologicznych a nie ekonomicznych czy jakościowych nowych olejów.

 

Jeśli chodzi o ZZR-y to lepiej wymienić co 6kkm a z drugiej strony jak ktos wybiera się na np: tour de po Bałkanach gdzie moto cały czas jest w ruchu to jak wypadnie 6kkm w Rumunii czy Macedonii to chyba lepiej odpuscić sobie wymiane oleju u tamtejszych fachmanów bo nie wiedomo na ile taka wymiana w tamtch krajach byłaby "fachowa" bo mogłaby taka wymiana mieć gorsze skutki niż jazda kolejne 6kkm na starym olejku :-)



Zna ktos cos takiego jak Morris-Lubricants??? Na serwisie angole zalali mi moto takim czyms 10w/40
Niby rekomendowany przez BMW ale jakos wczesniej nie obilo mi sie o uszy.

Jak widać Angole jeją w serwiach swoje krajowe produkty i napewno złego słowa ci o tych olejach w UK nikt nie powie.

Angole raczej chwalą swoje krajowe produkty jak np prowadzący Top-Gear robił test Astona DBS-a, Lambo Gallardo, 911 Turbo, Ferrari F430 mimo że w Astonie padła skrzynia to i tak powiedział że Aston jest naj.



#45 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 kwiecień 2013 - 07:43

Jeśli chodzi o ZZR-y to lepiej wymienić co 6kkm a z drugiej strony jak ktos wybiera się na np: tour de po Bałkanach gdzie moto cały czas jest w ruchu to jak wypadnie 6kkm w Rumunii czy Macedonii to chyba lepiej odpuscić sobie wymiane oleju u tamtejszych fachmanów bo nie wiedomo na ile taka wymiana w tamtch krajach byłaby "fachowa" bo mogłaby taka wymiana mieć gorsze skutki niż jazda kolejne 6kkm na starym olejku :-)

 

 

mi sie wydaje, ze akurat wymiana oleju jest tak prostą czynnością, że każdy motocyklista powinien potrafić to osobiście i wyrwany w środku nocy...

 

taka historia - ze 2-3 lata temu, w bardzo głębokiej Serbii nawalił mi alarm. moto nówka, salonka, alarm też jakiś za "pińcet-złotych" i chooj, nie idzie nic zrobić, a godzina już mocno nocna. autocasco i asistance powiedzieli fuck-off, i dopiero taki dziki locales - bardzo sprawnie usunął usterkę, nie potrzebował żadnych polis, pin-srodów, i innych pierdół.

Takich historii jest bardzo wiele - o często bezinteresownej i skutecznej pomocy naszym motocyklistom, w krajach "biedniejszych"... 



#46 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2446 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 kwiecień 2013 - 07:50

Wiadomo ze kazdy chwali swoje.Ale skoro olej  spelnia jakies tam normy

API SG
ACEA A3/B3
CCMC G4
JASO MA

To dlaczego ma byc zly?

Jak sobie odzaluje pare groszy i zamiast co 12tys wymienie co 6tysi to krzywda sie nie stanie.

W puszce od nowego wymienialem co 15tysi potem serwis pyta sie czy lac olej niby Long Live i wymieniac co 30tysi.

Poniewaz nie robie az tyle w ciagu roku to zostalem przy 15tysiacach.



#47 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 11 kwiecień 2013 - 10:25

10w40 to chyba nie jest full syntetyk,czy to ok, ze do nowego bzyka leje sie taki olej,mechaniorem nie jestem ale sam smigam na full syntetyku od nowości-i z tego co pamietam po pierwszym 1000 km tez mnie FREE&FUN zalał full syntetykiem,mam nawet rachunek za ten serwis. :roll:



gubie sie z tymi olejami,zmienialem ostatnio olej w aucie na Mobil super 2000 10w40 i jest on opisany jako pol syntetyk
a olej 10w40 motocyklowy jest full syntetyk-zarow no full syntetyk jak i pol syntetyk moga miec te same paramatry?

#48 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2446 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 kwiecień 2013 - 10:38

To jest pol-syntetyk. Angol mowil ze nawet nowych moto nie zalewa sie full syntetykami.
I nawet na przegladzie mi mowil zeby mi czasem nie przyszlo do lba zalac na wlsna reke fullem.

#49 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 11 kwiecień 2013 - 15:16

To jest pol-syntetyk. Angol mowil ze nawet nowych moto nie zalewa sie full syntetykami.
I nawet na przegladzie mi mowil zeby mi czasem nie przyszlo do lba zalac na wlsna reke fullem.

Angol się myli i to bardzzzooooo !!! Nie wyobrażam sobie teraz wymiany i zalania czymś innym niż full syntetyk w klasie 10w40

 

Klasa lepkości oleju nie stanowi o jego bazie. Pełen syntetyk może być nawet 30w-60 



#50 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 11 kwiecień 2013 - 15:34

To jest pol-syntetyk. Angol mowil ze nawet nowych moto nie zalewa sie full syntetykami.
I nawet na przegladzie mi mowil zeby mi czasem nie przyszlo do lba zalac na wlsna reke fullem.

W sumie są i opinie mechaniorów żeby zalewać po 1000km pół syntetyka i polatać do 4000km i przejść na fulla

 

A tobie Zyzu niby dlaczego dał takie ostrzeżenie żeby nie przychodziło ci do głowy lanie fulla? Uzasadnił serwisant jakoś to ostrzeżenie?



#51 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2446 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 kwiecień 2013 - 13:53

Napisalem zapytanie do dealera odnosnie roznicy pomiedzy semi a fullem

Nie bede tlumaczyl bo za duzo pisania

Wrzuccie sobie na jakiegos translatora i ocencie o co kaman.

 

This is a much debated subject! The following information is considered
following many conversations I have had with both car and motorcycle
engineers and is entirely my own understanding. If anybody reading this has
a difference of opinion or finds the information to be incorrect or
questionable, that is fine, though I do not wish to debate it in any more
detail with anybody in particular if this information should end up on a
forum.
This is entirely one person's understanding from 25 years of experience
selling Kawasaki and BMW motorcycles which are very different in their
design, bearing in mind BMW engines generally burn oil for the first few
thousand miles and Kawasaki engines don't........much to discuss!

The way I understand it is that a fully synthetic oil as a lubricant is too
efficient for some engines. The consequence of its use from new is that
components will not bed in with each other naturally as the engine is being
run in. Oil adhering to moving contact areas is being helped by slight
imperfections or grooves in the surface area which will hold oil more
efficiently than components which are perfectly smooth and shiny. An engine
run on synthetic oil from new is not allowed to bed in as effectively,
resulting in smooth, shiny, polished surface areas that the more efficient
oil then struggles to cling to and lubricate.

An engine that is already well run in should not be caused harm with
synthetic oil use as it is already bedded in, though manufacturers generally
don't recommend changing, there are many debates questioning the possible
benefits of switching oils later. Synthetic oil is considered higher quality
and is said not to degrade as quickly as a synthetically fortified mineral
oil.

I have also been asked why car manufacturers can run new cars on synthetic
oils from new. I don't suppose that engineering tolerances are any stricter,
though logically thinking, the engine designs are fundamentally different.
Car engines are longer stroke and rely more on torque rather than outright
power an revs to move the car's extra weight. They don't generally rev as
freely or high as a motorcycle engine does, so may be less affected by the
lower stresses.........?

Phew.......that's that explained then, hope it helps???



#52 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 kwiecień 2013 - 14:36

W moich okolicach podchodzi się podobnie do sprawy oleju jak ten pan. Czasami trzeba zaufać komuś kto ma spore doświadczenie. U Hody, Suzuki do 12 tys zawsze był półsyntetyk, następnie full, Kawasaki mi wlewało full już od 1000 km. BMW, to zależało od typu silnika, półsyntetyk cały czas w bokserach i full w serii K.  Ważniejsza jest jakość oleju i dodatków zawartych niż samo dzielenie na 1/2 i full, jakość filtru oleju tez jest bardzo istotna. Od strony mechaniki ja zawsze o poradę biegłem do młodszego brata," on wszystko wie". Jóź rozłożył i złożył z drobnych cząsteczek tyle silników i zalał tyle rożnych olejów, że nie mam się co martwic o porady. Można tu zerknąć na jego prace.

774304_442736679131077_169755933_o.jpg



#53 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 12 kwiecień 2013 - 14:50

Traktowanie oleju jako środka do układania silnika jest niesamowitym błędem. Silniki motocykli głównie japońskich są składane z najwyższą precyzją  spasowania. Stosowanie oleju mineralnego w pierwszym  stadium okresu eksploatując jest nad wyraz wystarczające.

Oleje półsyntetyczne produkowane są na bazach oleju mineralnego i posiadają uszlachetniacze syntetyczne, ale należy pamiętać, że jest to wciąż tylko uszlachetniony olej mineralny powstały na bazie ropy naftowej, a więc posiadający wady tejże bazy. Skutkiem tego jest to, że z upływem kilometrów ulega on znacznemu zanieczyszczeniu i wytrącaniu się spospielin. Oleje mineralne i półsysntetyczne wymagają niesamowitej dbałości o okresy między wymianami z uwagi na zanieczyszczenia i agresywne związku chemiczne powstałe podczas ich eksploatacji. Pomijam już  że nie są tak stabilne jak oleje syntetyczne gdzie proporcje temperatura / lepkość jest bardziej stała a więc w skrajnych temperaturachh zapewniają lepszą ochronę dla silnika niż oleje na bazie ropopochodnej. 

Same syntetyki powstają na bazach PAO (organicznych, ma najlepszą biodegradowalność), HC (baza gazu zimnego brak efektu szybkiego wytrącania spopielin) i Estrów( prawdziwie w 100% sztuczny olej). Estry to najbardziej szlachetna grupa V syntetyków ale i cierpiąca na niestabilność chemiczną.

O każdej z tych grup można napisać wiele, ale każda z nich jest o wiele lepsza niż najlepszy nawet półsyntetyk.



#54 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 12 kwiecień 2013 - 15:11

A ja powiem tak: jeśli chodzi o silniki samochodowe to są takie które zdecydowanie "wolą" półsyntetyk, bo dla nich syntetyk jest "zbyt rzadki" i powoduje nadmierne zużycie oleju a i trwałość silnika, w odniesieniu do czasu pracy,  na pewno znacznie spada. Równocześnie w miarę wzrostu przebiegu silnika, wzrastają luzy bo części się przecież zużywają, i logicznym jest po pewnym przebiegu przejście z oleju syntetycznego na półsyntetyk a czasami, w ekstremalnych przypadkach,  nawet na mineralny. Dzięki takiej operacji, obniżamy zużycie oleju ( nie oszukujmy się: każdy silnik zużywa olej, ważne aby to zużycie mieściło się w jakiś logicznych ilościach, możliwych do zaakceptowania), i zapewniamy dłuższe przebiegi, albo między naprawcze, albo przebieg do całkowitej wymiany zespołu napędowego - lub oddania pojazdu na złom. I tu mała uwaga: specjalnie napisałem o zużyciu oleju możliwym do zaakceptowania, bo czasami normy jakie podaje producent są powalające i niemożliwe do zaakceptowania. Nie będę wymieniał nazwy , ale wydaje się że np. podana norma zużycia oleju wynosząca nieco ponad litr na tysiąc kilometrów jest po prostu jakimś nieporozumieniem, a z takim zużycie podawanym przez fabrykę spotkałem się co najmniej dwukrotnie i to całkiem niedawno [sic]. Ponieważ przebiegi osiągane zwykle przez silniki motocyklowe (ze względu na różne uwarunkowania) są na pewno niższe niż takowe w silnikach samochodowych, również i ewentualne zmiany jakości stosowanego oleju powinny następować szybciej, po zaobserwowaniu niekorzystnych zmian np. w zużyciu środka smarnego (pomijam tu sprawy awaryjne - np: zużycie uszczelniaczy trzonków zaworowych czy inne przypadki) lub niewłaściwej pracy skrzyni biegów. Oczywiście każdy producent podaje minimalną jakość stosowanego oleju i raczej powinno się dążyć do tego aby stosować odpowiedni olej - wiadomo że lepszy olej raczej nie powinien zaszkodzić ( ale zbyt rzadki może przynieść nie porządane efekty). Niejednokrotnie wiele też może zależeć od tego w jakich warunkach atmosferycznych jest użytkowany pojazd - temperatura otoczenia będzie tu miała istotne znaczenie - czy duże upały czy (choć to motocykli raczej nie dotyczy) duże mrozy - co na pewno ma istotny wpływ na dobór oleju. Jaki olej używamy, może zależeć też od sposobu użytkowania pojazdu: czyli od tego czy większość jazd to np. jazda po mieście lub jazda po autostradach, bądź w terenie ( co racze tego typu motocykla który my używamy nie dotyczy). Od tego natomiast zależy częstotliwość jego wymiany, bo np użytkowanie pojazdu w mieście, jazda na krótkich dystansach, częste uruchomienia i gaszenie silnika itp itd, powodują konieczność częstszej wymiany środka smarnego. Jeżeli nie jeździ się zbyt dużo to na pewno nie będzie błędem wymiana oleju raz w roku - w sumie przecież nie jest to operacja rujnująca budżet  domowy. Na pewno jest temat rzeka i zapewne doczekał się wielu poważnych opracowań naukowych.



#55 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 12 kwiecień 2013 - 15:25

Nie naprawia się silnika olejem ;)

A tak na poważnie to jego "rzadkość" nie ma nic wspólnego z bazą. Mineralnego oleju w klasie lepkości 0w, 5w się nie zrobi, ale syntetyk w klasie 30w już tak. Więc zawsze lepszym rozwiązaniem jest "zagęszczenie" oleju bazą syntetyczną niż lanie oleju mineralnego.

Poza tym masz pewnie na myśli grupę WAG. U nich faktycznie norma 1l - 1 tyś to przeginanie. Firma WAG rekomenduje olej Castrol, który powstaje na bazie PAO a ta baza ma tendencję do znacznego odparowywania. Rożnice w lotności PAO - i innych baz sięgają 20 % więc na starcie oleje PAO znikają z silnika o 20% więcej niż produkty na bazach HC i estrów.



#56 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 12 kwiecień 2013 - 15:40

Piotrela ok,jeśli to nie tajemnica,to napisz  na jakim oleju śmigasz i jaki masz przebieg.Wiem że pracowałeś/współpracowałeś z fajną motocyklową firmą/serwisem,więc zakładam że masz duże pojęcie o tym zagadnieniu.Wiadomym jest że olej półsyntetyczny jest tańszy od fulla,i owego fulla leję do siebie przy przebiegu 20 000 km i nie dość że może bez sensu przepłacam te parę groszy,to jeszcze robię "kuku" silnikowi :-?



Mariusz,coś chyba jest na rzeczy bo raz moto zalałem Castrolem i po 6 000 km zniknął mi poziom oleju z "okienka"-pierwsze o co mnie zapytali na serwisie to na czym jeżdzę,po usłyszeniu że na castrolu usłyszałem podobne info. że ten olej ma tędęcje do "znikania".Muszę przyznać że sposób użytkowania moto raczej nie odbiegał od sposobu użytkowania na innych olejach....i zdarzyło mi się to tylko przy Castrolu,jestem po kolejnej wymianie i ta sytuacja się już nie powtórzyła ostatnio miałem iPona full power katana 10w50,z resztą podobnie jak i teraz.



#57 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 12 kwiecień 2013 - 16:37

na ten sezon wlałem Shella 10W40 (syntetyk) a mam 19 tyś przebiegu. Poprzedni sezon śmigałem na Castrolu 10W50. W czasie poprzedniego sezonu dolałem około litra oleju a przejechałem mniej więcej ok. 12 tyś km. Poprzednim motocyklem Suzuki GSX 1400 przejechałem pomad 60 tyś km, jeździłem głównie na Castrolu 10W50, średnie dolewki w ciągu roku to mniej więcej litr na sezon, czyli podobnie. Po przejechaniu tych prawie 60 tyś km nie zauważyłem jakiegoś nadmiernego wzrostu zużycie oleju więc go nie zmieniałem na inny. Myślę że do stosowania oleju należy podejść "zdroworozsądkowo" i w miarę wzrostu przebiegu a szczególnie wzrostu zużycia oleju odpowiednio reagować. Ja, nie przypominam sobie, żeby w którymś z moich poprzednich motocykli zużycie oleju jakoś dramatycznie wzrosło, a kilka już w swoim życiu miałem, choć w żadnym przebieg nie był "dramatycznie" duży i zwykle nie przekraczał 70 tyś km. Choć oczywiście znam osoby które mają na swoich "rumakach" natrzaskane duże ilości kilometrów i ze zużyciem oleju bywa wtedy różnie... W internecie można znaleźć całkiem niezłe oferty na syntetyki i warto z nich korzystać bo jest dużo taniej niż w "normalnych" sklepach.

Warto też pamiętać że na zużycie oleju, duży wpływ ma sposób eksploatacji pojazdu. Jeżeli wskazówka obrotomierza często zbliża się do pola zaznaczonego na czerwono musimy się liczyć z faktem jego większego zużycia. Jeżeli natomiast preferujemy jazdę nieco spokojniejszą, nazwijmy ją bardziej turystyczną, choć wcale nie wolną przecież, to zużycie na pewno utrzyma się w ryzach. Ponieważ Kawasaki zaleca olej 10W40, to spokojnie takowy należy stosować i nie ma potrzeby kombinować z innymi.



#58 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2446 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 kwiecień 2013 - 21:20

Ano fajnie sobie poczytac fachowe ZA i PRZECIW dla fulla i semi.

Ja jestem tego zdania ze skoro kupilem moto i serwisuje go u tego samego dealera i nie bede zbytnio wnikal czy mi zaleje semi czy fullem.

Moto ma gwarancje i dealer ma napewno o wiele wieksza wiedze ,doswiadczenie niz ja.Jakby to wygladalo gdybym na serwisie powiedzial eee gosciu nie wlewaj mi semi tylko fulla bo wyczytalem gdzies tam ze lepszy jest full.Sprzedali i serwisowali niejedno moto wiec wiedza co i jak.Jak za kilka lat bede chcial im dac moto w rozliczeniu za inny nowy to jestem pewien ze jesli bede go serwisowal u nich niezaleznie czy beda lac fulla,semi,albo rzepakowy to wezma moje moto z pocalowaniem w reke.

I na koniec kolejne pytanko-kiedy wymienic olej? Po sezonie czy przed sezonem??? Pytanie nie dotyczy Qby bo on sporadycznie gasi silnik i u niego sezon jest 24/7/365 ;-)



#59 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 kwiecień 2013 - 21:24

Ja zapytałam jak stary dziadek, w życiu poza Alfa Romeo GT Junior 1750 nie dolewałem oleju miedzy serwisami (0.3-0.5 L na tys.), no może tylko do boksera 1100 BMW, ale też nie wiele ! Do kawy, hondy suzi nigdy. Ale do mojej ostatniej Hondy Civic Type S na 2.2 L diesel turbo coś tam, ciągle leje, przynajmniej raz w miesiącu, czasami 0.3-0.4 L.



#60 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 13 kwiecień 2013 - 05:20

Olej należy wymieniać po sezonie, przed rozpoczęciem okresu zimowania. Chodzi o wyeliminowanie z silnika oleju zanieczyszczonego w którym powstają związki agresywne, aby te nie robiły roboty w silniku kiedy ten nie pracuje. Nie należy też odpalać motocykla zimującego bo w ten sposób powstaje w jego środku wilgoć.

Zyzu tu nie chodzi o to, czy Ty odczujesz różnice w kondycji silnika po kilku latach używania latając na półsyntetyku. Odczuje ją ktoś kto zasiądzie za sterami Twojego byłego motocykla kiedy ten będzie miał faktycznie na liczniku grubo powyżej 100 000 km. (Wiadomo jak trafi do Polski to licznik będzie pokazywał około 30 000 km).

Wciskanie oleju półsyntetycznnego przez serwisy bierze się jeszcze z marketingu. Po pierwsze pokazuje klientowi, ze serwis motocykla jest tańszy, po drugie przebicie serwisu na oleju jest większe, co w skali roku daje mu potężne zyski. Skoro ten półsyntetyk jest taki dobry to dlaczego cały świat sportów motorowych ich nie stosuje ? Powtórzę jeszcze raz - olej półsyntetyczny to olej mineralny zawiarający substancje ropopchodne ze wszystkimi jej ułomnościami.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych