Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Dobór Oleju Do Zzr1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
274 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Olej do ZZR1400 (44 użytkowników oddało głos)

Ja stosuje olej silnikowy ...

  1. Głosowano Pełnostntetyczny, ze świadomością wyboru marki (39 głosów [86.67%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 86.67%

  2. Pełnostntetyczny, bez względu na markę (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  3. Półsyntetyczny (4 głosów [8.89%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 8.89%

  4. Mineralny (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  5. Taki, aby spełniał wymogi producenta (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#21 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:21

Czyli nie ma sensu lać np w50? Chyba że na dalekie trasy warto było by zmienić?



#22 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 07 luty 2013 - 14:22

Nie, nie ma sensu, chyba że wybierasz się na safari. Dobry olej syntetyczny załatwi sprawę.



#23 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:25

To samo mówi mi kózyn a ja uparłem się. Osioł? :roll:  A fabryka jaki olej zaleca?



#24 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 07 luty 2013 - 14:28

Zacytuje swojego posta z innego forum. temat bardzo świeży:

 

Zimowa nuda nakłoniła mnie ostatnio do konwersacji mailowej o później telefonicznej z działem technicznym Shell. Rozmawialiśmy chyba z 20 minut. 
Czego się dowiedziałem .... że Shell jest the best .. ?
Nie !

Z punktu Shella nie występuje lub występuje w śladowych ilościach problem z podróbkami na co wskazuje wręcz jednolita cena oleju zarówno w cenach samego producenta (na stronie Shell Polska) jak i brak zgłoszeń co do ujawnienia nieoryginalnych partii oleju.
Zmieniło się nie tylko opakowanie oleju motocyklowego Shell ale i jego formuła. poprawiono pracę i ochron e sprzęgła i skrzyni biegów. 
Rekomendacja i stanowisko Shell jest takie, że silnik chroniony powinien być od początku do końca tym co najlepsze więc olejami pełosyntetycznymi, chyba że zastosowane w nim uszczelniacze nie dają sobie rady z estrami syntetycznymi, co jednak od połowy lat 90 praktycznie nie ma miejsca. 
Zadałem więc pytanie dlaczego producenci głownie japońscy zalecają oleje pólsyntetyczne.
Odp. MARKETING !
Oleje Pólsyntetyczne to zazwyczaj około 70% ceny syntetyka co w serwisie daje realne oszczędności. Poza tym Japończycy jak się wyraził Pan (Robert Mikos) z Shell Polska robią silniki o niedoścignionej przez innych producentów perfekcyjnosci spasowania z materiałów najwyższej jakości i to potwierdzają badania laboratoryjne własnie nie tyle samych tych firm, co producentów olejów. Siłą rzeczy do ich ochrony spokojnie wystarczy olej półsyntetyczny, bo nie jest im w stanie w żaden sposób zaszkodzić. Nie oznacza to, że pełen synteyk nie będzie lepszy. Będzie, ale nie przedłoży mu życia tak znacząco jak np w silniku Ducati.

Poruszaliśmy jeszcze kwestie okresu zmiany oleju itd. 
Konkluzja że olej powinno zmieniać się przed zimą jest jak najbardziej prawdziwa. pozbywamy się syfu z silnika który mniej lub bardziej działa agresywnie na silnik podczas postoju. Nieodpalania motocykla w ciągu zimy - tak, bo nie doprowadzany do wytrącania się wody wewnątrz. (...) A wracając do oleju, co mi się jeszcze przypomniało, to na szkoleniach Shell podaje zawsze jako przykład doboru środka smarnego Yamahy z któregoś z sezonów MOTOGP. Chodziło o przycieranie się panewki skrajnego cylindra. Długo szukano przyczyny, która okazał się ... olej. Wystarczyło zmienić klasę lepkości z 10W50 na 10W40 i problem znikł. Pomimo, że oba oleje miały ten sam współczynnik "Winter" to lepkość od chwili startu była lepsza w 10w40.

Sugestia - dla naszego klimatu nie powinno się eksperymentować z klasami lepkości i stosować 10w40.

Co przypomniało mi się jeszcze -- należy unikać olejów syntetycznych na bazach estrów, bo z testów laboratoryjnych wynika, że są one niestabilne chemicznie. Oznacza to, że w różnych warunkach zachować się mogą niepożądanie, tworząc szkodliwe związki. Tu niestety "po dupie" dostaje tak ukochany syntetyczny MOTUL, którego nigdy nie byłem zwolennikiem, a który jest na bazie estrów (300v Factory)"

Nowy silnik zalewany jest zawsze olejem mineralnym. Dlaczego ? Aby przyśpieszyć proces docierania. Wylewany jest po 1000 km i zalewamy silnik full syntetykiem. Standardem jest 10w40.



#25 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 luty 2013 - 14:47

a powiedzcie, te sruby z magnesem faktycznie robią robotę? pamietam, ze w suzukach dają z fabryki już magnetyczne śruby i zawsze jakiś pęczek opiłków z niej ściągałem..

 

 

_DSC8601.JPG



#26 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 08 luty 2013 - 15:39

Tak, dają, wyłapują to co jakimś cudem nie zostało wyłapane przez filtr.



#27 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 luty 2013 - 10:54

Fuck! To gowno z magnesem przepuszcza i po paru godzinach jest plama pod Moto. Kuzwa mocniej już nie mogę dokrecic bo zerwe gwint w misce

#28 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 10 luty 2013 - 11:32

No to uważaj. Jak jest miska w ZZR duraluminium, ? Jak tak to uwaga, ja w hayce zerwałem gwint. Kosztowało mnie to 580 zł (nowa miska + uszczelka)



#29 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 luty 2013 - 11:37

Gwint można naprawić za nie dużo nie trzeba wymieniać michy.Weź wykręć śrubę wyciągnij podkładkę miedzianą i pod palnikiem w kuchence albo jakimś innym źrudłem ciepła rozgrzej do czrwoności . Po takim zabiegu podkładka puchnie i przy dokręcaniu lepiej uszczelnia.Tylko przykręcaj zimną :-P



#30 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 luty 2013 - 11:44

pie*dole, wkrecam te oryginalną... która de facto ma 3 razy wieksza podkladke niz to male miedziane gowno.

 

tylko zaś spusczaj olej, ale mnie coś tkneło, zeby tylko 3litry na testa zalac.



#31 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 luty 2013 - 11:46

ewentualnie zrobie mixa, zostawie srube z magnesem i podkladke stockowa



#32 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 10 luty 2013 - 11:49

Można naprawić, ale nie miałem sumienia w nowej hayce naprawiać. Odżałowałem na nową miskę. Od tego dnia nie dotykam się do korka spustowego oleju.



#33 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 luty 2013 - 11:58

Eee jak bym spał na pieniądzach też bym tak zrobił he he.Mariusz masz tą panonie jeszcze?



#34 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 10 luty 2013 - 12:05

Niestety. Kiedy ją miałem nie do końca miałem świadomość posiadania klasyka. Sprzedałem ją za marną kasę, czego teraz żałuję.



#35 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 luty 2013 - 12:14

Szkoda. Ja uwielbiam starą motoryzację. Mam MZ jaskółkę jest rozebrana i rama wypiaskowana muszę pomalować i złożyć. Mam też żaka którego udało mi się odkupić od 3 właściciela po moim dziadku.Najlepsze jest to że oba motorki przez przypadek znalazłem. Muszę jeszcze odrestaurować komarka.A brat ma wsk4 175 i ostrzę sobie zęby na nią. Marzy mi się mieć w garażu kilka takich klasyków a na środku pięknego lśniącego nowego zzr. I powiem że jak wyjeżdżałem Mz na wieś to ludziska uśmiechali się i gratulowali, a jak wyjeżdżam zzr to złowrogie spojrzenia a matki czym prędzej zabierają swoje pociechy z ulicy i machają mi tylko nie wiem dla czego mają zaciśniętą pięść. Myślisz że to takie pozdrowienie? :mrgreen:



#36 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2446 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 18 luty 2013 - 18:11

Mial ktos do czynienia albo moze cos napisac z olejem Silkolene?? Pytalem sie dealera u ktorego kupuje moto co wlewaja przy wymianach oleju no i wlasnie Silkolene-oczywiscie dealer zachwalal itd ale ja tak jestem ciut sceptycznie nastawiny do tej marki.

#37 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1381 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 18 luty 2013 - 19:04

Fuchs Silikolene - nie mam żadnych doświadczeń. Zalewany chyba przez BMW.



#38 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 18 luty 2013 - 23:22

Normalny dobry olej !



#39 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 luty 2013 - 23:10

Dziwna sprawa bo na bazarku byłem i były wszystkie znane marki olejów a nikt nie miał shella? Na allegro też jakoś mało tego jest.Jak jednego sprzedającego zapytałem o co kaman, to powiedział ze shell drogi bo producenci go zalecają ale wcale nie jest dobry bo ma więcej zanieczyszczeń dla tego nikt nie kupuje go więc nikt go nie sprzedaje. He he dobra bajera co? I oczewiscie weź pan motula albo bellreya. Bo na bell reyu na wyspach wszyscy latają. Ech jak ja lubię tych wciskaczy



#40 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 25 luty 2013 - 08:26

oleje Shell :  http://hand-all.pl/sklep/motocykle

 

                     http://www.olejesmary.eu/






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych