Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Dobór Oleju Do Zzr1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
274 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Olej do ZZR1400 (44 użytkowników oddało głos)

Ja stosuje olej silnikowy ...

  1. Głosowano Pełnostntetyczny, ze świadomością wyboru marki (39 głosów [86.67%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 86.67%

  2. Pełnostntetyczny, bez względu na markę (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  3. Półsyntetyczny (4 głosów [8.89%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 8.89%

  4. Mineralny (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  5. Taki, aby spełniał wymogi producenta (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 luty 2013 - 12:34

Ciekawy jestem Waszych opiniach o olejach. Nawiasem mówiąc to olej to "mój konik" i tu się mogę mądrować  bo nieskromnie mówiąc się na tym trochę znam.

 



#2 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 luty 2013 - 12:42

zawsze full-synth.

 

najpierw motul 300V 10w40 byl dla mnie uber-alles... pozniej - jak zaczely krazyc ploty o podrabianiu, i kosmicznych cenach tego oleju, przeszedlem na castrol power 1 racing 10w50 - nie zauwazyłem zadnej zmiany na + czy -..

 

a teraz wlasnie kupilem repsola 10w40

 

-- edit -- 

 

lotosa raczej nie zaleje nigdy do motorka... ;-)



#3 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 luty 2013 - 12:49

Podrabianie oleju Motula było tylko legendą, szczególnie jeśli chodzi włąśnie o 300V Factrory. Sama jego barwa skutecznie zniechęcała do kombinowania. Nie mniej jednak ja jeździłem SV i na 300V i na Castrolu Power 1 Racing i moje odczucia opisane wcześniej na forum SV są takie:

 

Motul 300V 10w-40 vs Castrol Power 1 Racing 10w-50


Po kilku jazdach na nowej oliwie podsumowanie jest następujące:

* Skrzynia biegów na motulu działa o wiele bardziej chamsko, jedynka wchodzi z dużym stukiem, czego na Castrolu nigdy nie było. (zwycięzca zdecydowany Castrol)

* Słyszalność skrzyni na biegu jałowym jest identyczna w obu przypadkach

* Praca silnik na biegu jałowym - identyczna

* Zużycie paliwa - identyczne

* Klasa jakości motula to SG a Castrola SJ (zwycięża Castrol)

 


* Klasa lepkościowa Motula 10w-40 a Castrola 10w-50 (zwycięzca - Castrol)

* Cena Motula 55 zł /l, Castrol 45 zł/l (zwycięzca Castrol)

* Motul technologicznie pochodzi z 2003 roku Castrol z 2006 roku (zwyciężył Castrol)

Ostatnio jednak Castrol nieco podupadł a wpływ na to miały ingerencje właściciela którym jest BP. Ja po pierwszych 1000 km przechodzę na pełnosyntetycznego Shella, który zrobił w nowym syntetyku dobra robot poprawiając pracę skrzyni i sprzęgła. No i trzeba się pozbyć tego mineralnego fabrycznego syfu 



#4 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 luty 2013 - 12:52

to prawda, wbijanie 1-ki na Castrolu było chyba bardziej "masełkowe"...



#5 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 luty 2013 - 12:55

równie ciekawe mogloby być pytanie:

 

Olej zmieniasz:

1) zawsze wg licznika (np. co 6000).

2) zawsze przed zimowaniem.

3) zawsze po zimowaniu.



#6 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 luty 2013 - 12:58

Z tym, że nowy ZZR wymaga zmiany raz w roku lub co 12 kkm :)

Jest to logiczne. Biorąc pod uwagę, że robię około 8 tyś rocznie to zawsze wypadnie mi zmiana przed okresem zimowania. Bo rzecz jasna przed zimą powinno się to zrobić.



#7 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 luty 2013 - 13:24

Z tym, że nowy ZZR wymaga zmiany raz w roku lub co 12 kkm :)

Uuuuuu....nie za pózno na wymiane? Właśnie szykuje sie do odbioru nowego ZZRa i kiedy spytalem sie goscia w salonie o sprawy olejowe to odpowiedzial ze tradycyjnie 1sza wymiana po tysiącu a kolejne co 6 tysi



#8 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 luty 2013 - 13:36

Niee, pierwsza po 1000 fakt, ale kojne co 12 tyś. Swat się zmienia. Większość producentów stosuje już interwały 10 -12 tyś. Zapis mówi o kilometrach i czasie 1 roku, więc i tak pewnie zrobisz mniej i wymienisz raz w roku.



#9 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 luty 2013 - 13:38

Przeglądy są co 6 fakt, ale te małe co 6 tyś ograniczają się do czynności regulacyjnych a nie wymian oleju.



#10 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 luty 2013 - 13:39

... Swat się zmienia ....

 

tylko silniki i oleje ciagle te same ;)

 

ja patrząc na to co zlewam z silnika po ~6kkm to chyba nie chcialbym kolejnych 6k na tym zrobic.



#11 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 luty 2013 - 13:42

Daniel prawda jest taka, że jeśli nie jesteś kat, to spokojnie oliwa wytrzyma 12-15 kkm, to  że jej kolor odbiega od nowego oleju to normalne, ale olej - da  radę.

Też nie jestem pewien czy nie odżałuje 240 zł na wymianę oleju z filtrem na małym przeglądzie, chyba tak właśnie będę robił. Spokój ducha najważniejszy.



#12 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2717 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 luty 2013 - 22:51

Żabka jest serwisowana co 6 tys. z wymianą oleju na ELF MOTO 4XT TECH 10W50 co trzy, cztery miesiące. :-/



#13 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 13:48

Czy zmiany oleju w moto na inny o innej klasie lepkości (10w40 na 10w50) czy nawet wyżej można stosować bez o bawy o silnik? Czy naprzykład wymiana na rzadszy nie spowoduje rozszczelnienia "starszego" silnika poprzez wypłukanie nagarów. Bo z tego co wiem przez swoją zywotność w silniku osadzają się nagary.



#14 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 13:54

spokojnie możesz.. nasze silniki trzymają jeszcze szczelność konstrukcyjną, a nie przez "zakitowanie" od środka :-)

sam czesto zmieniam na poczatku sezonu 10w40, a pozniej na upaly 10w50..



#15 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:00

To też wiem że na gorąco inny powinno się lać. Czyli zmieniasz dwa razy w roku? Ja nie robię aż tak wiele km żebym musiał to robić. A ze względu na temp. nie chcę pchać się w koszta.Mam motula ale zastanawiam się nad shell"em. Odczuwasz różnicę między 40 a 50?



#16 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:04

no czasami 2-3 a i nawet 4 razy zmienilem w szczycie..

 

tak jak pisałem wyzej z Mariuszem, lałem motula albo castrola i w zasadzie bylo to samo (moze to sprzeglo bardziej miekko wchodzilo)



#17 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:10

Ale nie chodzi mi o markę tylko  między w40 a w50



#18 frik130rs

frik130rs

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1356 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:12

A nie fakt tam są właściwości inne.



#19 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 luty 2013 - 14:13

no motul byl 10w40, a castrol 10w50



#20 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1383 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 07 luty 2013 - 14:14

Do PL klimatu zalecany jest 10w40. Pomimo że 10w50 ma ten sam parametr "W" to w temperaturach "startowych" 10w40 rozprowadzany jest po silniku szybciej niż 10W50. O rozszczelnieniu silników na skutek działania estrów syntetycznym można było mówić do połowy lat 90 tych, kiedy stosowane uszczelniacze nie znosiły działania dodatków olejowych. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych