Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Dobór Oleju Do Zzr1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
274 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Olej do ZZR1400 (44 użytkowników oddało głos)

Ja stosuje olej silnikowy ...

  1. Głosowano Pełnostntetyczny, ze świadomością wyboru marki (39 głosów [86.67%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 86.67%

  2. Pełnostntetyczny, bez względu na markę (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  3. Półsyntetyczny (4 głosów [8.89%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 8.89%

  4. Mineralny (1 głosów [2.22%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.22%

  5. Taki, aby spełniał wymogi producenta (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#261 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2444 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 sierpień 2016 - 15:57

Matusz trza było uważać na cpn-ie to byś wiedział jak wlać olej ;-) ;-) ;-)

 



#262 ZYGZAK

ZYGZAK

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 10 sierpień 2016 - 21:52

Mechanior powiedzial mi ze 7100 jest bardziej rzadki od 5100 i ze na nim silnik moze glosniej grac, to prawda?

Ten mechanik jest rzadki  :-D  . Tak jak kolega napisał lej 7100 a jak dzidujesz torowo 300 też może być. 300 wydaje się być olejem trwalszym, później jakby osiąga poziom smoły ;-)  niż np. 5100 a w przypadku 7100 trzeba uważać , żeby go w garażu nie golnąć zamiast wina. Taki jest dobry! :mrgreen:  ;-)



#263 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 sierpień 2016 - 17:17

Tak jak moi poprzednicy, 7100, jest idealny !



#264 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 58 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009

Napisano 24 wrzesień 2016 - 08:42

chcę właśnie zakupić olej do moto.

 

czy Liqui Moly 1687 Motorbike 4T Race  będzie ok? 

bańka 4 litry starczy na wymianę czy trzeba 4+1?

w jaką klasę lepkości uderzać? wiem że standard to 10w40, ale LQ częściej można dostać 10w50 lub nawet 10w60.  



#265 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 wrzesień 2016 - 15:52

10W50 możesz sobie odpuścić, no chyba że wybierasz się do ciepłych krajów. Niby firma solidna, ale ja bym się nie ceregielił i wlał 7100 jak wszyscy. Na wymianę trzeba ciut więcej jak 4 L (4.3L).



#266 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2444 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 grudzień 2016 - 12:34

No i niestety mamy efekty że wszystko robione jest w Chinach.

Koniec sezonu-robie konserwe na zime a co za tym idzie wymiana oleju.

Niby dużej filozofii nie ma-silnik nagrzany,odkrecamy wlew oleju,potem korek spustowy i zabieram sie za odkrecanie filterka-nakładka na filtr,odkrecam i omsknęło sie-myśle se nakładka nie do końca wlazła-poprawka i znowu zonk-jeszcze dwa,trzy razu powtórka i WTF?!?!??!?

Noż kurwa nie idzie!!!

Pierwsza myśl z jaką siłą na serwisie dokręcali filterek.

No nic-pozostała drastyczna metoda przewiercić na wylot filtr,coś włożyć i powinno pójść.

Wiertara w łape i do boju-dwie minuty i poszło-filterek nie był jednak doyebany na chama.

Biore filtr w łape i kurwa mać górna część filtra tam gdzie nachodzi nakładka  w połowie obwodu jest prawie płaska!!! Nic dziwnego że przy odkrecaniu nakładka spadywała.

Dla porównania biore stary i nowy filter w łapy i gołym okiem widać że stary filter jest zjebany-na zdjeciu moze nie widać wyraznej różnicy ale jak sie przejedzie ręką po obwodzie to w połowie jest prawie płaski.

Zatrzymam sobie ten filterek na pamiątke i nie omieszkam pokazać go przy najbliższej wizycie w Kawasaki.

Załączone pliki



#267 ZYGZAK

ZYGZAK

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 10 grudzień 2016 - 16:15

Parę razy uszkodziłem tak filterek jak Twój ale tylko podczas odkręcania jakimś tam rurhakiem czy innym żelastwem. Może to od tego się stało? Albo od obrabiarki. W tym miejscu jest on bardzo delikatny.  A jeśli chodzi o sam filterek to mam taki sam. Kupiłem go 2 lata temu i do tej pory nie założyłem. Nabrałem podejrzeń. Gabaryty niby te same natomiast numer inny. W serwisie powiedzieli, że taki jest dobry i taki ma być. Założyłem KN-a. Ciekawostka...made in china. Czyli to samo co oryginał. Na początku do bzyka szedł numer 0004 i przez jakiś czas sprawdzałem to na zagranicznych portalach handlowych właśnie 0004 oferowano do bzyka. Później przestałem to monitorować. Natomiast numer 0008 idzie do chociażby ZX-12 czy GPZ - 500 ale ma inną budowę, jest mniejszy. Taka zmiana dla fabryki to dodatkowe koszty. Może ktoś się pomylił i źle nadrukował i teraz to muszą sprzedać a może produkty robione w Chinach mają mieć takie oznaczenie? Co serwis to inne tłumaczenie. Na KN-ach przejeździłem już dwie wymiany. Można powiedzieć, że trochę lepszy - ma nakrętkę, ułatwia to wymianę. Wracając do tego chińskiego oryginału to w 2014 roku kosztował w Wawie 44 zeta.



#268 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2444 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 grudzień 2016 - 16:56

Chiński oryginał u mnie w serwisie jakieś 8 funtów-obydwa filterki od tego samego dealerka. Stary wymieniany we wrześniu podczas serwisu a jakieś 2-3 tyg później kupiłem nowy filterek który dzisiaj założyłem. Więc możliwe że obydwa były z tej samej dostawy.



#269 ZYGZAK

ZYGZAK

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 10 grudzień 2016 - 17:13

Nie wiem , może jestem przewrażliwiony na punkcie newralgicznych systemów silnika takich jak układ smarowania czy rozrządu ale jak się to zaniedba to się nie jeździ. Proste.( jak 5 metrów sznurka w kieszeni.. ;-)  :mrgreen: ) W przypadku innych filterków można dowiedzieć się wszystkiego. Z jakiego materiału jest wykonany, czy ma zawór i przy jakim ciśnieniu się otwiera. A tu w przypadku oryginału nic. Może dopiero jak go się rozetnie to będzie coś wiadomo.


Użytkownik ZYGZAK edytował ten post 10 grudzień 2016 - 17:14


#270 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 grudzień 2016 - 19:16

Hej, też założyłem ostatnio nowy do gtr-a plus wymiana oliwy. Wszystko poszło jak po masełku, dokręcanie tylko ręką, potem sprawdzam czy nie cieknie i nie cieknie nigdy. Nie zauważyłem gdzie był robiony, kupiłem kilka lat temu trzy i to był ostatni, w ZX6R jest identyczny, tylko w fatalnym miejscu. Jak nie idzie to wbijam na chama bokiem duży śrubokręt i idzie. Upierdoli się człek jak za średniowiecza, ale potem piwo mi dużo lepiej smakuje !



#271 ZYGZAK

ZYGZAK

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 11 grudzień 2016 - 19:45

Ej no, Kuba, za średniowiecza czyli drzewiej to znacznie gorzej bywało...a i trunki były przednie. Miody, wina, piwa... ;-)



#272 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 274 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 12 grudzień 2016 - 14:04

Podniecony filmikiem z poniższego linku chciałem kupować oryginalne filtry... po tym co opisał Zyzu i przeczytaniu komentaży już mi przeszło ;-)

https://youtu.be/C0nOduKl9tM

#273 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2444 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 grudzień 2016 - 14:15

Na filmiku jest filterek Made in Japan



#274 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 274 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 12 grudzień 2016 - 14:30

Na filmiku jest filterek Made in Japan

I wszystko jasne, albo Kawasaki zmieniło dostawcę, albo Europa stała się rynkiem drugiej kategorii.
Przeważnie kupuję filtry HF. Jest też wersja z sześciokątem, od czoła filtra, pod zwykłą nasadkę. Ogólnie w każdej produkcji trafi się jakaś wada.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 12 grudzień 2016 - 14:30


#275 ZYGZAK

ZYGZAK

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 12 grudzień 2016 - 19:46

Jeździłem na filtrach HF, nie miałem żadnych zastrzeżeń. Filterki te były nawet zabezpieczone folią, i o ile się nie mylę to mają w ofercie nawet wersję racing. Na dzień dzisiejszy pozostanę przy KN- ach mimo, że to china, ale wykonane solidnie i zabezpieczone. (szczur nie wlizie... ;-)  :-D )






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych