Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Dobór Oleju Do Zzr1400


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
278 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Olej do ZZR1400 (45 użytkowników oddało głos)

Ja stosuje olej silnikowy ...

  1. Głosowano Pełnostntetyczny, ze świadomością wyboru marki (40 głosów [86.96%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 86.96%

  2. Pełnostntetyczny, bez względu na markę (1 głosów [2.17%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.17%

  3. Półsyntetyczny (4 głosów [8.70%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 8.70%

  4. Mineralny (1 głosów [2.17%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.17%

  5. Taki, aby spełniał wymogi producenta (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#241 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 388 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 20 czerwiec 2016 - 07:29

Czerwonego... bo wiadomo że szybszy! ;-)

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 07:30


#242 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:04

To nie jest kwestia liftu tylko zmiany modelu. IV grupa PAO (ten po lewej i V grupa ESTER ten z prawej. 

Bije o zakład, że sprzedawcy nie maja nawet o tym pojęcia.



#243 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2545 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:28

Sprzedawa na bank nie wie bo tak jak widać obydwa oleje stoją na tej samej półce. Czyli wg sprzedawcy oleje są takie same,mają takie same oznaczenie 300V 10W40 tylko naklejka ma inną grafike ;-)

 

To teraz Maniek sprecyzuj znaczenie PAO i ESTER



#244 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:03

PAO - olej syntetyczny na bazie gazu ziemnego grupa IV

ESTRY - oleje z bazy organicznych i ich pochodne grupa V

 

Róznica pomiędzy IV a V grupą jest taka jak pomiędzy olejem mineralnym (baza ropy naftowej) a syntetycznym. Różnica klas. 

Olej półsyntetyczny, to tak naprawdę minerał z dodatkami syntetyczny - uszlachetniony 



#245 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 388 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:29

To czy Castrol Power 1 10W50 to olej syntetyczny czy nie? Bo wcześniej wskazywałeś na Castrola jako na dostawcę olejów na bazie PAO.

#246 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 21 czerwiec 2016 - 06:55

Castrol nie ma w swojej ofercie żadnego na tą chwilę w pełni syntetycznego oleju.

W DE na opakowaniu castrola nie znajdziesz oznaczeń full syntetic. 

Są to oleje w technologi syntetycznej (HC)

 

Syntetyki zaczynają się od PAO - Poly-Alpha-Olefin, POE - Poliestry, PAG - Poliglikole

dalej są tylko organiczne  estry i niczego lepszego do tej pory nie wynaleziono.



#247 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 388 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 21 czerwiec 2016 - 08:04

Czyli w PL walą w gruchę? Czy w tej sytuacji zalać Motula i ryzykować gorszą pracę skrzyni biegów? Ja nie pałuję przesadnie i między wymianami nie muszę dolewać oleju. Więc moż zostać przy Castrolu? Strasznie mnie w..... jak firmy kłamią i podają fałszywe dane o produkcie, chyba za samo to powiniennem zmienić markę oleju.

#248 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2545 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 czerwiec 2016 - 11:11

To teraz Maniek napisz co sie bedzie działo z silnikiem po powiedzmy 50kkm jezeli bedziemy używać PAO a co jezeli bedziemy lać cały czas ESTRY



#249 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 21 czerwiec 2016 - 12:07

Czyli w PL walą w gruchę? Czy w tej sytuacji zalać Motula i ryzykować gorszą pracę skrzyni biegów? Ja nie pałuję przesadnie i między wymianami nie muszę dolewać oleju. Więc moż zostać przy Castrolu? Strasznie mnie w..... jak firmy kłamią i podają fałszywe dane o produkcie, chyba za samo to powiniennem zmienić markę oleju.

 

Możesz zmienić ale tylko z przekory. Po prostu sprytnie wykorzystują prawo rynkowe. Podobnie jak Play reklamował się jako siec 4G, kiedy ich nadajniki w tym czasie pracowały w pasmach HSDPA+. Marketing i tyle.

 

To teraz Maniek napisz co sie bedzie działo z silnikiem po powiedzmy 50kkm jezeli bedziemy używać PAO a co jezeli bedziemy lać cały czas ESTRY

 

Arek - nic.

Silnik motocykla made in Japan jest tak skonstruowany, że może pracować na olejach o archaicznej klasie jakościowej SG. To są tak naprawdę różnice w naszych głowach i portfelach. Można jedynie założyć, że oba identyczne silniki pracujące w tych samych warunkach, wobec których zachowano reżim wymiany na czas po 200-300 tys km bedą miały nieco inny stopień sprężania, ten estrowy będzie miał mniej spopielin odłożonych na gładziach. W sporcie te różnice będą widoczne, bo na power składa się szereg czynników i składowa oleju, który daje o 0.01% mniejsze tarcie wchodzi w całość. Silnik kręcony extremalnie na estrze popracuje zauważalnie dłużej. Ale dla nas konsumentów miejskich nie ma to większego znaczenia. Castrol miał rewelacyjną przełomową formułę trizone, która naprawdę robiła  robotę jeśli chodzi o skrzynię i sprzęgło. Szkoda tylko, że baza to uszlachetniony olej mineralny. Dla Castrola czy Shela olej to produkt dodatkowy. Oni żyją z paliwa (castrol należy do BP). Motul siedzi w środkach smarnych i jest najwyżej cenioną marką w sporcie. To jest masa czynników. Estrowe oleje w wysokich temperaturach zachowują wyższy stopień HTHS, więc to ich przewaga. No temat rzeka.

Motulowi tak naprawdę brakuje jedynie kultury pracy przy zapinaniu 1 biegu jaką daje Shell i Castrol. Pozostałe biegi przynajmniej w moich motocyklach na wszyskich olejach wchodziły tak samo dobrze.

Wszywko rozbija się o tą JEDYNKĘ 



#250 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2545 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 czerwiec 2016 - 15:22

Czyli co? Kupując nówke moto,zakładając że chce go miec ~4-5 lat i zrobie na nim ~50-60kkm to jaki jest sens płacenia ok 150zł więcej (tyle mniej wiecej wynosi różnica u mnie na linii Shell ADV vs Motul 300V) za każdą wymiane oleju??? 

No i dodatkowo wymieniam olej co ~6kkm a nie co 12kkm jak zaleca producent to "przepłacam"  w ciągu tych 60kkm jakieś 1500-2000 zł. Co z tego mam w zamian??



#251 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 388 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 21 czerwiec 2016 - 15:43

Pewnie spokój ducha i pewność, że nie odpuszczasz niczego w dbałości o maszynę. Zaczynam mieć przekonanie, że z olejami trochę jak z oponami. Niewielkie są różnice pomiędzy liderami i trzeba naprawdę ostro pociskać by wykorzystać ich potencjał i mieć wrażliwe zmysły by wychwycić różnice. Średnio pomykający amator nie zaszkodzi silnikowi olejem, o ile ten olej ma właściwe parametry. Więc wszelkie polemiki na temat wyższości powyższych wynikają z naszego poczucia nietuzinkowości i temu tylko służą. Ja dla przykładu jestem święcie przekonany o wyższości Michelin i Castrola nad innymi i nikt mi tu żadnymi Pirelli, Dunlop czy Metzler albo Motul, Shell czy Platinum niech nie próbuje przekonywać bo na pewno nie ma racji :-P

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 21 czerwiec 2016 - 15:50


#252 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 21 czerwiec 2016 - 16:27

Dokładnie tak jak piszecie, nasz silnik z estrem czuje się jak człowiek oddychający czystym tlenem. Po prostu na ta chwile dajemy mu to co najlepszego oferuje chemia. Tracimy na tym kasę ale śpimy spokojnie. Już kiedyś pisałem, że korzyści tego to będzie miał nawet nie 2 czy 3 właściciel naszego bika tylko ten ten ostatni, bo będzie zdziwiony, że 20 letni motocykl ma jeszcze tyle powera w sobie.



#253 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 sierpień 2016 - 19:49

ktoś wlewał do kawy 

Valvoline Synpower 4T 10W-40 ?? 

 

Valvo jest cenione w sporcie motorowym, posiada w swojej ofercie znakomity i polecany olej samochodowy VR1 Racing. Jestem ciekaw jak im wyszedł olej motocyklowy.



#254 Matusz

Matusz

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Jestem zBydgoszczy
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 sierpień 2016 - 21:01

To w końcu jaki olej mamy lać? :-)  ,serwisówka podaję że 10W 40. Mój diler polecał mi Elf.... Teraz planuję wymianę na

300V Factory Line Road Racing 10W40

LUB

 

7100 4T 10W40

 

Co polecacie?


Użytkownik Matusz edytował ten post 09 sierpień 2016 - 22:31


#255 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 10 sierpień 2016 - 05:32

7100 wystarczy, 300v będzie premium.


Wysłane i już.

#256 Matusz

Matusz

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Jestem zBydgoszczy
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 sierpień 2016 - 08:36

Jak mozesz to wytlumacz jeszcze czym sie rozni 5100 od 7100

#257 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 10 sierpień 2016 - 08:47

Bazą a wiec wszystkim.


Wysłane i już.

#258 Matusz

Matusz

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Jestem zBydgoszczy
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 sierpień 2016 - 10:02

Mechanior powiedzial mi ze 7100 jest bardziej rzadki od 5100 i ze na nim silnik moze glosniej grac, to prawda?

#259 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1405 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 10 sierpień 2016 - 12:47

Mnie najbardziej śmieszą zawsze mechanicy którzy udają że znają się na olejach. Jedyne kryterium rozróżniania oleju dla nich to rzadki i gęsty. Komiczne. Ciekawe jak to porównał. Lał dwa z butelki ? Zmień mechanika. 90% ludzi nie wie co parametr "gęstość" oznacza, a to ich wyobrażenie gęstości dla silnika nie ma większego znaczenia. Jeśli chcesz dobrej rady zalej go 7100. I nie zastanawiaj się więcej czy zrobiłeś dobrze czy źle bo zrobiłeś bardzo dobrze. A chcesz odnieść wrażenie że lepiej zrobić nie mogłeś zalej 300 V Wysłane i już.

#260 Matusz

Matusz

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Jestem zBydgoszczy
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 sierpień 2016 - 15:03

Ok, dzieki za info :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych