Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem z hamulcami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
119 odpowiedzi w tym temacie

#101 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2721 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 20:52

Update-kolega zostawił moto na noc i na drugi dzień klamka twarda-jednak po przetoczeniu moto pół metra do przodu klamka robi się miękka.



#102 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 433 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 08 marzec 2017 - 21:31

No i co się z tym dzieje do diaska!? Moto stoi, ciśnienie jest. Łapiemy za kierę, grzejemy do przodu ciśnionka nie ma...no kurczę, trza od początku, jeszcze raz. Sprawdzić przewody, może któraś stalówka pod owiewką czy przy ramie traci połączenie w momencie ruchu i układ gubi ciśnienie???



#103 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3163 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 23:17

Gdy jest wyciek płynu, szukaj to w ten sposób. Postaw motocykl na stojaku aby był jak najbardziej horyzontalny i oczywiście w garażu, obłóż do okola papier higieniczny i następnego dnia lookaj gdzie jest najmniejsza kropelka. Płyn zostawi nawet mikroskopijne ślady i wtedy prostopadle do góry, jeżeli jest wyciek to na pewno gdzieś w tym miejscu. Płyn aby wyparować musi się gotować przy 400°C, tak wiec innej rady nie ma.Niech sprawdza również skrupulatnie poziom płynu, jeżeli po kilkunastu takich nocach i zabawach jest go coraz mniej to wyciek. Inaczej do wymiany wszystko co gumowo uszczelniające w papie hamulcowej. Inaczej samgopchango do specjalisty co ma wprawę i tyle co się tu pierdolić. Heble to jego życie kurna i tyle. Za ten sam hajs nie sobie kurna kupi moto nowe co ma z "pinset" centymetrów, poduczy się jeździć jak człowiek i dorobi w tym samym czasie na taki duży co to w gaciach pomarzyć tylko sobie może. Sto razy bym wolał nowy mały niż duży sikający trup po szlifie, ...wa mać. :-P :-D



#104 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2721 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 marzec 2017 - 09:48

Qba nie przesadzaj-moto nie miało jakiegoś tam hiper-dzwona. Lekko położony na prawy bok (klamka,lusterko,podrapany grill i chyba set sie ułamał) Więc nie sądzę żeby awaria hebli była usterką mechaniczną

Co do krzywych tarcz lub jednej z nich- u nas na forum polskich angoli paru speców wskazało właśnie to jako przyczynę w/w objawów-tyle że skąd krzywe tarcze przy przebiegu ~10kkm??



#105 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 marzec 2017 - 11:02

Qba nie przesadzaj-moto nie miało jakiegoś tam hiper-dzwona. Lekko położony na prawy bok (klamka,lusterko,podrapany grill i chyba set sie ułamał) Więc nie sądzę żeby awaria hebli była usterką mechaniczną

Co do krzywych tarcz lub jednej z nich- u nas na forum polskich angoli paru speców wskazało właśnie to jako przyczynę w/w objawów-tyle że skąd krzywe tarcze przy przebiegu ~10kkm??

Jak poleciał nie fortunnie i zahaczył lekko gdzieś tarczą to mogło ją skrzywić? Niech kolega podniesie przód do góry przyłoży czujnik zegarowy i sprawdzi czy nie bije któraś tarcza


Użytkownik Koodlaty edytował ten post 09 marzec 2017 - 11:04


#106 michu514

michu514

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zgorzow wlkp
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 09 marzec 2017 - 11:23

no ja mialem podobnie i przy 18tys byla krzywa tarcza



#107 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2721 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 marzec 2017 - 15:35

Jakiś czas temu był u mnie kolega na ZZR1200 z objawiami "przy hamowaniu czuć bicie w kierownicy" No i metodą "na Janusza z markerem" okazało się ze tarcze krzywe.Ale nie miał objawów z miękką klamką.



#108 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 433 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 09 marzec 2017 - 22:11

No to ja mam to samo. Tarcze biją podczas hamowania ale klamka się nie zapada. Mam tak prawie, że od początku. Kilka ostrych hamowań, do tego jazda w deszczu zrobiły swoje. Dojeżdżę tarcze do tzw. limitu i wymieniam na Brembo.



#109 Sarin

Sarin

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 15 postów
  • Jestem zLegnica
  • Model:ZZR1400

Napisano 19 marzec 2017 - 21:25

Mam gorącą prośbę do Was.

Proszę opiszcie jak krok po kroku odpowietrzyć hamulce przód ABS w ZZR 1400 2008r 

Czy zrobię to za pomocą wężyka i klucza czy nie ma szans. 

Czy silnik musi być odpalony z racji ABSu czy kontrolka ABS może się świecić czy ma zgasnąć.

Płyn był wymieniony w ubiegłym tygodniu przez ASO Kawasaki ale po wymianie klamka jest miększa niż przed wymianą płynu i nie do końca mi to pasuje.

Natomiast hamulec tył o wiele lepiej hamuje po serwisie.

 

 

Kiedyś wymieniałem przewody hamulcowe w CBR1000RR zalewałem płyn i odpowietrzałem, ale tam sprawa jest prosta bo nie ma ABSu 



#110 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 433 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 19 marzec 2017 - 23:20

Sposób na tę chwilę. Bierzesz szmatę lub cokolwiek innego, podobnego, wciskasz klamę maksymalnie do oporu, przywiązujesz klamę do manetki (zalecana jest wzmożona ostrożność by nie uszkodzić manety, trzeba ją przed uszkodzeniem zabezpieczyć jakimś innym materiałem ) i zostawiasz na noc. Przez nockę bąble powinny śmignąć w kosmos... ;-) Jak nie pomoże to będziemy się dalej produkować ale moto było w serwisie więc zakładam, że obsługa układu hamulcowego została wykonana prawidłowo. Dodam tylko, że ja odpowietrzam układ jeszcze na tej śrubie pod klucz nr. 12 przy zbiorniczku i pompce bo tam najbardziej u mnie łapie powietrze.


Użytkownik ZYGZAK edytował ten post 20 marzec 2017 - 09:08


#111 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 20 marzec 2017 - 06:38

ABS nie ma nic do rzeczy. Odpowietrzasz jak w normalnym moto. Najlepiej zaopatrzyc sie w pompke prozniową. Moze tez byc zwykla strzykawka i wezyk.



#112 Sarin

Sarin

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 15 postów
  • Jestem zLegnica
  • Model:ZZR1400

Napisano 20 marzec 2017 - 12:19

Dziękuję.

Zrobię tak jak opisałeś ZYGZAK i zobaczę.

Jak nie pomoże to strzykawkę mam i wężyk też jest ta metoda jest mi doskonale znana.



#113 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3163 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 marzec 2017 - 14:25

Dawniej robiłem wyłącznie z wężykiem i dawałem rade więc jest spoko, dasz i tyle !



#114 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 01 czerwiec 2017 - 07:44

Smoczycy stuknęło 50kkm i kończą się przednie tarcze hamulcowe. Mają mi podobno starczyć do kolejnej wymiany klocków, ale ja nie jestem takim optymistą i zakładam, że po powrocie z Rumunii będę musiał je wymienić. Co możecie mi polecić, najlepiej z własnego doświadczenia, oprócz oryginalnych tarcz? Może ktoś miał TRW, albo Brembo jakieś inne?

 

http://e-katalog.int...-hamulcowa.html

 

http://e-katalog.int...scr_dItems.html

 

A może macie możliwość pomocy w zakupie z mega rabatem?


Użytkownik t_racer_ edytował ten post 01 czerwiec 2017 - 08:12


#115 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 226 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 02 czerwiec 2017 - 23:36

Hmm ja mam u siebie w GTR 54tys prawie, a tarcze jak nówki... A duże masz ranty?

#116 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 03 czerwiec 2017 - 08:08

Tarcze mają już 4,5 mm mierzone zwykłą suwmiarką. Moim zdaniem zjadło je to, że od kąd kupiłem Smoczycę to przez 34000 km latane był prawie 100% w dwie osoby, no i ostatine klocki to nie były oryginały i mam wrażenie, że to na nich tarcze szybciej się zużyły. W FZ6S póki jeździłem sam to tarcze miały minimalne zużycie, jak zaczeliśmy jeździć razem to odniosłem wrażenie, że zaczynają schodzić. Nie mniej Fazer miał przebiegu 63000 km przy sprzedaży i były spoko. Tak czy siak mam tarcze na wykończeniu. Na tą chwilę szukam dobrej oferty na komplet tarcz i klocków Brembo, ewentualnie tarcze NG NG1213X, bo te w odróżnieniu do Brembo mają kształt zbliżony do oryginału. I tu ponawiam pytanie o opinie użytkowników, może ktoś ma jakieś doświadczenia? Może doradzicie jakieś inne opcje? Z Chin raczej nie chcę, może z Europy, a najlepiej w Polsce bym kupił.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 03 czerwiec 2017 - 08:11


#117 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 226 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 03 czerwiec 2017 - 12:01

Chyba 4,3mm to graniczna wartość więc masz jeszcze 2mm.

#118 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3163 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 03 czerwiec 2017 - 17:00

0.2 mm ! :roll: :mrgreen:



#119 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 03 czerwiec 2017 - 18:49

Dziś pojechałem do Kierownika Mojego Motocyklizmu i zostało mi wyjaśnione, że jestem nadgorliwy i przewrażliwiony... mam jeździć do końca klocków, a o nowych tarczach mogę pomarzyć w przyszłym sezonie. Tarcze proste, nity nie wybite, więc nie marudzić i cieszyć się jazdą... :-P A za rok zainstaluje mi NG bo dobre i sprawdzone. Taki Kierownik to dobra instytucja... postawi do pionu i nie pozwoli hisiować :-D

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 03 czerwiec 2017 - 18:51


#120 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 226 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 czerwiec 2017 - 21:01

Kuba dokładnie - 0,2mm :) zamotałem się z przecinkami :)

hehe ahh ta nadgorliwość :) ale wiadomo, że każdy chce jak najlepiej dla swojej maszyny :D






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych