Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem z hamulcami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
121 odpowiedzi w tym temacie

#81 michu514

michu514

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zgorzow wlkp
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 02 wrzesień 2015 - 21:44

odpowietrzylem 3x  i na zaciskach i na pompie , prawie zadnego efektu. bylem wtedy we FR i zajechalem do dwoch serwisow kawy , chyba w Ales i Nimes- obydwa przerwa urlopowa. zjechalem do pl tylko z hamulcem noznym, nie mialem czasu tego naprawiac , jak pojade do serwisu w pl to napisze jaki byl powod awarii

w momencie awarii przebieg 19,5tys na 17,5 przy wymianie opon sprawdzone klocki, wyciekow nie stwierdzilem, wszedzie sucho.  tarcze raczej nie moga byc pogiete bo niby od czego, maly przebieg ,ori klocki jeszcze nie wymieniane i w dobrym stanie okolo 50%



#82 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2748 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 03 wrzesień 2015 - 10:41

Przyjechałes z Francji bez hamulców?!?!? Przecież tylny wogóle nie spowalnia jeżeli działa solo. To tylko uzupełnienie przodu.

#83 michu514

michu514

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zgorzow wlkp
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 03 wrzesień 2015 - 14:55

a co mialem czekac az servisy skacza sie urlopowac :mrgreen:



#84 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2748 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 03 wrzesień 2015 - 16:28

Fakt-na takiej trasie można zaryzykować jazdę na moto bez hebli.....Imho-po bułki bym nie pojechał czymkolwiek co nie hamuje.

#85 michu514

michu514

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Jestem zgorzow wlkp
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 03 wrzesień 2015 - 16:32

po bulki moze nie ,ale du verdon cala petle zrobilem bez hebli ;-)



#86 piterm123

piterm123

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Jestem zwilka brytania
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 04 wrzesień 2015 - 16:47

odpowietrzylem 3x  i na zaciskach i na pompie , prawie zadnego efektu. bylem wtedy we FR i zajechalem do dwoch serwisow kawy , chyba w Ales i Nimes- obydwa przerwa urlopowa. zjechalem do pl tylko z hamulcem noznym, nie mialem czasu tego naprawiac , jak pojade do serwisu w pl to napisze jaki byl powod awarii

w momencie awarii przebieg 19,5tys na 17,5 przy wymianie opon sprawdzone klocki, wyciekow nie stwierdzilem, wszedzie sucho.  tarcze raczej nie moga byc pogiete bo niby od czego, maly przebieg ,ori klocki jeszcze nie wymieniane i w dobrym stanie okolo 50%

 z tymi pogietymi tarczami tez mi sie tak zdawało ze nie sa -ale jednak były :-/

Wymieniłem i po sprawie



#87 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2748 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 październik 2016 - 17:44

Pytanko

Koniec sezonu-czyścimy heble.

Czy jak wypucujemy cylinderki to warto czymś je posmarować czy samo czyszczenie wystarczy???



#88 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 656 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 24 październik 2016 - 22:23

Tłoczki smaruje się smarem syntetycznym do cylinderków hamulcowych. Najlepiej słusznej firmy Wurth, art. nr. 0893980  :-)

 

media.wuerth.com/stmedia/shop/catalogpages/LANG_pl/1229100.pdf



#89 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2748 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 październik 2016 - 08:05

Oki- Thx 4 info :-)

#90 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 25 październik 2016 - 21:29

Wurth do nie jedyna dobra firma na swiecie. Tak po prawdzie to kazdy markowy producent chemii motoryzacyjnej ma w swojej ofercie smar do cylinderkow/tloczkow hamulcowych. Ja akurat uzywam ATE Teves. 



#91 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 485 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 26 październik 2016 - 08:45

O Doktorze to jak już jesteś to może wypowiesz się na temat urządzenia oferowanego w internecie. Chodzi o interfejs diagnostyczny obd k01 kawasaki przyda się nam czy można to od razu wyrzucić do kosza. Firma nie wiem czy prawidłowo napiszę- Healtech.



#92 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 27 październik 2016 - 08:23

Mam. Dziala. Uwazam jednak, ze nie ma sensu kupowac go do zastosowan typowo garazowych- numery bledow sa na zegarach. Przydaje sie dopiero przy bardziej zaawansowanej diagnostyce. 



#93 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 485 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 27 październik 2016 - 12:46

Oki, dzięki.



#94 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2748 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 12:21

Kolega kupił ZZR 1400 PS z 2015 po lekkim szlifie na prawy bok i ma takie objawy-cytuje

 

"...Mam pytanie zwiazane z opowietrzaniem ukladu z ABSem.

A wiec: przy zakupie ZZR zauwazylem ze klamka jest miekka, a przy kazdnym nacisnieciu spod sruby mocujacej przewod hamulcowy do pompy.. radosnie sika plyn. Sruba byla niedokrecona, co wydalo mi sie dziwne ale ze poprzedni wlasciciel polozyl moto na prawa strone i przerysowal manetke i klamke hamulca, wiec pomyslalem ze moze sie sie poluzowalo albo przy tym dlubal. Tyle tytulem wstepu. 

Zabralem sie ostatnio do odpowietrzenia ukladu, pompa, zaciski z przodu, poszlo troche babli, przepompowalem, dolalem, czyli standard. Klamka twarda jak skala. Dumny ze tak szybko poszlo przetoczylem moto (nie wiecej niz pol metra)... i zauwazylem ze klamka od razu opadla, natychmiastowo. Odpowietrzylem raz jeszcze, choc powietrza juz nie bylo widac, raz jeszcze klamka twarda, po przetoczeniu chocby 30cm... opada miekka. clear.png Czy ktos Was spotkal sie z czyms takim? Zastanawiam sie czy to ma cos wspolnegoz systemem ABS? Czy moze raczej z uszkodzona pompa? Zamowilem sobie vacuum bleeding kit, i sprobuje raz jeszcze ale mam wrazenie ze to nie kwestia powietrza w przewodach/pompie a raczej cos innego...."

 

Jakieś pomysły????



#95 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 125 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 12:43

Sprawdź czy nie masz krzywych tarcz hamulcowych bo możliwe ze są tak krzywe że odpychają ci tłoczki na sporą odległość od tarczy i żeby z powrotem wróciły musisz pod pompować klamką raz czy dwa dopiero wtedy znowu hamulec zaczyna łapać po przepchaniu moto sytuacja ci się powtórzy. A propos odkręconych przewodów hamulcowych to one same się nie odkręciły na pewno ktoś przy tym majstrował niech znajomy poogląda czy czasem cały przód nie został przełożony od innego moto wiem z własnych doświadczeń jak jeździłem za sprzętami to jak złączki od hamulców były na szybko przez handlarzy palcami skręcone do zawsze przód był przeszczepiany nie wiem czemu tak zawsze było ale ja tak zawsze trafiałem na handlarzy którym nawet śrubek nie chciało się poskręcać heheh- nie mówię że tak jest u twojego kolegi ale ja tak zawsze trafiałem:P



#96 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3250 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 17:34

Kolega kupił ZZR 1400 PS z 2015 po lekkim szlifie na prawy bok i ma takie objawy-cytuje

 

"...Mam pytanie zwiazane z opowietrzaniem ukladu z ABSem.

A wiec: przy zakupie ZZR zauwazylem ze klamka jest miekka, a przy kazdnym nacisnieciu spod sruby mocujacej przewod hamulcowy do pompy.. radosnie sika plyn. Sruba byla niedokrecona, co wydalo mi sie dziwne ale ze poprzedni wlasciciel polozyl moto na prawa strone i przerysowal manetke i klamke hamulca, wiec pomyslalem ze moze sie sie poluzowalo albo przy tym dlubal. Tyle tytulem wstepu. 

Zabralem sie ostatnio do odpowietrzenia ukladu, pompa, zaciski z przodu, poszlo troche babli, przepompowalem, dolalem, czyli standard. Klamka twarda jak skala. Dumny ze tak szybko poszlo przetoczylem moto (nie wiecej niz pol metra)... i zauwazylem ze klamka od razu opadla, natychmiastowo. Odpowietrzylem raz jeszcze, choc powietrza juz nie bylo widac, raz jeszcze klamka twarda, po przetoczeniu chocby 30cm... opada miekka. clear.png Czy ktos Was spotkal sie z czyms takim? Zastanawiam sie czy to ma cos wspolnegoz systemem ABS? Czy moze raczej z uszkodzona pompa? Zamowilem sobie vacuum bleeding kit, i sprobuje raz jeszcze ale mam wrazenie ze to nie kwestia powietrza w przewodach/pompie a raczej cos innego...."

 

Jakieś pomysły????

Silnik jest na chodzie i instalacja elektryczna w akcji czy "na sucho" tylko z pycha ?



#97 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2748 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 19:04

Bez odpalania. Bez włączonego zapłonu.

#98 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 485 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 08 marzec 2017 - 19:36

Sprawdziłbym pompkę czy nie jest uszkodzona. Potem czy płyn nie jest brudny. Wystarczy kilka ziarenek brudu i pozamiatane. Jak bym to wykluczył, wiedząc, że moto leżakowało to wyjąłbym baterię i z pomocą drugiej osoby całość od nowa przepłukał, odpowietrzył także i tę pompę za baterią. Na razie nic innego nie przychodzi mi do głowy, ciężko tak na odległość coś konkretnego i porządnego wyrokować. Równie dobrze może być gdzieś nawet jakaś nieszczelność układu powstała po wywrotce.



#99 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3250 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 marzec 2017 - 19:59

Pompka na klamce jest za "młoda" aby już była do kitu (ale może). Jeżeli po wymianie płynu na nowy z przodu i z tylu nic nigdzie nie cieknie (oczywiście przy pracującej stacji ABS-u, stacyjka ok), szukałbym od strony centrali ABS-u. Odpowietrzenie centrali  to inna gratka, przewody wyłącznie metalowe i potrzebny specjalny aparat do robienia podciśnienia i wymiany płynu hamulcowego. Kupiłem takowy gdy jezdzilem na K1200, gdzie system jest jak byto powiedzieć czterobiegowy, ale zrobiłem, efekt był podobny jak u tego ziomka.
Krzywe tarcze by nie robiły takiego cyrku, tylko ciśnienie tzn.jego spadek.



#100 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 485 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 08 marzec 2017 - 20:11

W Beemie to nawet zwykła wymiana oleju z filtrem może narobić problemów nie mówiąc już o wymianie płynu hamulcowego - o czym piszesz - lub płynu sprzęgłowego. Nie pamiętam czy to były dwa układy, zresztą nieważne. Potrzebna jest wiedza i to wiedza konkretna, made in bmw. ;-)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych