Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem z hamulcami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#1 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 19 czerwiec 2012 - 21:39

Od jakiegoś czasu przy hamoraniu( jego ostatniej fazie) kiedy moto ma 2-3 metry do pełnego STOP cos wpada w wibracje.Ponieważ tarcze były nierówne to je wymieniłem,3 tygodnie wczesniej wymieniłem klocki bo był na nie czas.Oczyściłem zaciski ale nie wysówałem tłoczków do końca.Nadal szarpie na nowych tarczach jak i na starych szarpało.Kiedys przewróciłem motor przy małej pędkości wiec myślałem ,że może widelec sie trochę naprężył.Poluzaowałem zawieszenie,ustawiłem ale nadal to samo.Sprawdziłem ośke koła,prościutka.Sprawdzone łozyska ramy i koła, są wporządku.Motor postawiony na przedni stojak,koło kręci się prosto jak trzeba,tarcze nie "biją",klocki nie ocierają.Wczesniej stosawałem klocki EBC,niedawno kupiłam ferodo,teraz aby to wyeliminować kupiłem SBS.
Chciałbym jeszcze dokładniej wyczyścić tłoczki i zmienić klocki.Jeśli to nie pomoże to skończą mi sie pomysły na przyczyny tego zachowania.Myślałem również o awarii jednego z zacisków gdzie ciśnienie na jednym z tłoczków jest inne i wtedy nie dociska lub wibruje lub awarii pompy hamulcowej.Co wy na to?

#2 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 czerwiec 2012 - 09:39

Olej w lagach do wymiany i dokładne odpowietrzenie hebli z wymiana płynu na nowy.

#3 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 20 czerwiec 2012 - 19:37

Plyn jest nowy.Czy do wymiany oleju musze sie przygotowac na rozebranie widelca czy wystarczy sposcic i nalac nowego?

#4 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1631 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 czerwiec 2012 - 20:23

sam olej można - tak

#5 Darek

Darek

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów
  • Jestem zSiedlce

Napisano 20 czerwiec 2012 - 21:17

Ponieważ tarcze były nierówne to je wymieniłem,3 tygodnie wczesniej wymieniłem klocki bo był na nie czas

Powinno się wymieniać tarcze z klockami jednocześnie. Miałeś założone nowe klocki na starych nierównych tarczach, co zapewne spowodowało ich "dopasowanie się" w negatywnym tego słowa znaczeniu . Teraz muszą się klocki dotrzeć na nowo do nowych tarczy, co nie będzie dla tarczy najzdrowsze i powinno być lepiej.
Ale czy to aby na pewno hamulce?
Jaki masz całkowity przebieg motocykla i ile tysięcy Ty nim zrobiłeś?

#6 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 20 czerwiec 2012 - 22:06

przebieg to 40tys km.Ja zrobiłem ok 22 tyś.Tak,masz racje z tymi klockami.Wyciagnąłem je i da delikatnym papierze na równej powierzchni zebrałem nierówności.Teraz nie jeżdżę i czekam nowe klocki.Powinny dotrzec jutro.Wyczyszczę jeszcze tłoczki,odpowietrzę zaciski i wrzuce nowe okładziny.

#7 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 20 czerwiec 2012 - 22:14

Dzieki Daniel.Tak zrobię.Niektórzy mówią,że jak nie cieknie to zostawić uszczelniacze oryginalne.Wiec w moim przypadku bedzie wersja " only olej".

#8 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 286 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 21 czerwiec 2012 - 08:31

Co wy na to?

Nikt nie wspomnial o kolach.
1. sprawdz cisnienie
2. sprawdz opone pod katem uszkodzen/wybrzuszen/czegokolwiek
3. sprawdz wywazenie kola
4. sprawdz czy opona nie jest pozabkowana lub zuzyta.

#9 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 czerwiec 2012 - 08:43

Ja miałem podobny fenomen na starym, jak założyłem nowe Dunlopy SportSmart-y. Trochę mnie to wkurzało, ale podobno rocznik 2011 tych gum tak ma, podobnie zachowywała się Daytona 675 na tych samych oponach i roczniku produkcji.

#10 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 21 czerwiec 2012 - 14:21

Cisnienie sprawdze.Czy problem z opona mialby wplyw tylko przy hamowaniu czy caly czas?

#11 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 22 czerwiec 2012 - 07:25

ja mam podobnie, serwis Kawasaki obstawia ze to lozysko na glowce ramy bo jakis czas jezdzilem z zamocno skreconym ,w przyszlym tygodniu wymieniam

#12 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2711 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 czerwiec 2012 - 09:54

Cisnienie sprawdze.Czy problem z opona mialby wplyw tylko przy hamowaniu czy caly czas?


Podczas hamowania ale przy małych prędkościach, styl jazda spokojna po mieście.

#13 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 23 czerwiec 2012 - 10:03

Teraz pamiętam,że od dłuższego czasu mi cos popiskuje.Kiedy zrobiło się gorzej przestało,teraz kiedy nowe tarcze i wyczyszczone zaciski( może wciąż niedokładnie) znów popiskuje.
Ozzi,serwis Kawasaki sprawdził na stojaku czy to łozysko czy poprostu tak mówią?Wyczyszczę co trzeba,zmienię klocki.Jesli sie nie uspokoi to wymieniam oponkę,jeśli to nie pomoże to łożysko(a) w głóce ramy.Hamując potem odpuszczjąc troche dzwignie hamulca przedniego czujesz jak ociera.Czujesz jak przyhamowuje,puszcza,przyhamowuje,puszcza adekwatnie do prękości.Ja nadal uważam ,że to wina zacisków albo klocków.Trzeba szukać dalej.

#14 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 23 czerwiec 2012 - 17:35

sprawdzali na stojaku,doszli do wniosku ze jest luz wiec probowali skrecic ale guzik mi to dalo i tak dalej drga przy hamowaniu-nie wiem co robic? wykloczyli tarcze hamulcowe bo sprawdzali je taka dziwna maszynka z magnesem i jest ok.Bede dalej kombinowal-Poki co smignolem do Miedzywodzia z Wawy ok 700 km i malo nie potracilem plomb z zebow tak telepie strach myslec jak jutro wroce... :shock:

#15 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 24 czerwiec 2012 - 01:19

Sprawdzali tolerancję równości powierzchni tarczy.Pewnie w serwisówce jest zakres pomiarów które sa do przyjęcia.Gdybym miał przyrząd to pewnie pomiary bym mial zrobione.Są trzy opcje,krzywa felga, rdza pod tarczami która spowodowała nierównomierne zamontowanie tarcz hamulcowych lub uszkodzone łożyska na ktore sie nie zapowiada.

#16 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 24 czerwiec 2012 - 18:22

felga odpada bo dopiero co wywazalem kola pod katem tego wlasnie drgania,tarcze hamulcowe od nowosci te same wiec rdzawy raczej by sie tam nie dostal bo niby jak...zostaje łożysko jedno w kole przednim i kolejne w wyżej wspomnianej główce ramy ,olej w lagach i jeszcze raz odpowietrze hebelki....na szczeście dotarłem cały do domu pekło 1400 km i z tą dolegliwościa nie bylo łatwo teraz żeby niewiem co musze to wyeliminować.PANOWIE PODPOWIADAJCIE CO MOŻE BYĆ KOLEJNĄ PRZYCZYNĄ :roll:

#17 wowerman

wowerman

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
  • Jestem zLondon

Napisano 24 czerwiec 2012 - 20:55

Złe wyważenie koła objawia sie głównie przy wyższych prędkościach.Wyważenie koła eleiminuje nierównomierne rozłożenie masy koła glownie na najdalej oddalonych punktach od środka koła.Jeśli mocowanie tarczy które jest blisko środka jest krzywe to taki wlasnie efekt może powstawac i to osbiscie moja teoria.

#18 amadeusz83

amadeusz83

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 11 postów
  • Jestem zŁańcut
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006

Napisano 14 sierpień 2012 - 10:42

jak znajdziecie co to jest to się uciesze. Bo ja mam tak samo i szukam już od dłuższego czasu i nie mogę sam wyczaić awari :cry:

#19 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 15 sierpień 2012 - 10:49

Jeżeli byłyby to krzywe tarcze hamulcowe, to problem objawiał by się raczej przy wyższych prędkościach i oczywiście tylko podczas hamowania. Najczęściej tarcza początkowo jest krzywa minimalnie i w miarę dalszej eksploatacji ulega większemu skrzywieniu. Dlatego też początkowo drgania nie są duże i występują raczej przy hamowaniu z wyższych prędkości i dopiero po dobrym jej rozgrzaniu, aby przy mniejszych prędkościach praktycznie zaniknąć. Jednak w miarę ulegania większemu skrzywieniu bicie zacznie występować już nawet podczas hamowania z niewielkimi prędkościami. Należy zauważyć że tarcze hamulcowe nigdy nie są idealnie proste, bo jest to nie możliwe do osiągnięcia i producenci zawsze podają maksymalne dopuszczalne bicie tarcz - są to setne części milimetra. Trzeba pamiętać że cofanie się tłoczyska po procesie hamowania jest wywoływane tylko sprężystością uszczelki tłoka (tej wewnętrznej) i właśnie "biciem tarczy" - klocki hamulcowe praktycznie cały czas delikatnie obcierają o tarczę bo w przypadku gdyby tłoczysko cofało się dalej to podczas pierwszego wciśnięcia hamulca nic by się nie działo, bo klocki nie były by jeszcze dociskane do tarczy! Gdyby był nadmierny luz łożyska główki ramy, to motocykl prowadził by się źle, wężykował i źle wchodził w zakręty. Myślę że warto by się skupić na przedniej oponie i na próbę założyć inną aby zobaczyć czy będą jakieś zmiany. Problem może być spowodowany krzywością samej opony, bądź opony w stosunku do felgi, gdzie podczas montażu nałożyły się się na siebie dwie krzywizny i powodują taki efekt. Pomijam tu działanie samego zawieszenia bo mam nadzieję że amortyzatory działają prawidłowo a łożysko koła jest też OK, jeśli jest inaczej to sprawa wiadoma. Ciekawe czy system ABS działa poprawnie i np. nie załącza się w ostatniej fazie hamowania. Trzeba by było to sprawdzić bo wtedy sprawa jest jasna. I to tyle moich przemyśleń - nie wiem czy w czymś pomogą. Ja osobiście zaczął bym od opony.

Załączone pliki



#20 dantex

dantex

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
  • Jestem zinternet

Napisano 01 wrzesień 2012 - 18:41

Ja się biedziłem z tematem hamulców około 3 lat. Doszło do tego , że kupiłem nowe tarcze EBC i nówki klocki i po 500km miałem to samo co na oryginalnych czyli szarpanie hamulcem do tego stopnia , że aż moto zaczęło delikatni nurkować i odpuszczać, nurkować i odpuszczać.
I powiem wam jak to wyeliminować !!!
Zrobiłem już tak w dwóch moto i pomogło.
Kupcie tarczę z listkami do szlifierki kątowej załóżcie na szlifierkę i do dzieła.
Trzeba zeszlifować zewnętrzną i wewnętrzną część tarczy od strony gdzie przylegają ranty klocków. Róbcie to z wyczuciem tak aby grubość tarczy od strony zewnętrznej (ta część pływająca)była minimalnie cieńsza niż grubość tarczy gdzie klocki przylegają całe i część wewnętrzna była na równo. Trzeba to zrobić na obydwóch tarczach i z dwóch stron tarczy. Lepiej można to zrobić na tokarni ale nie przetaczać całej tarczy tylko te zewnętrzne części pływające analogicznie jak tarczą listkową i część wewnętrzną na równo. Oznaczyłem na załączonym zdjęciu. Gwarantuje, że pomoże.
Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych