Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Opony


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#21 GalAnonim

GalAnonim

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 130 postów

Napisano 14 maj 2009 - 21:18

Z zamknięciem tyłu nie ma problemu, a z przodem to u mnie się nie da, najpierw zaczyna trzeć podnóżkiem, później owiewką, a do zamknięcia jeszcze z centymetr. Myślę, że znaczenie ma tutaj profil opony, ja mam Dunlopy D209 GP

#22 krystek77

krystek77

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 52 postów
  • Jestem zSzczecin
  • Model:inny

Napisano 14 maj 2009 - 21:35

hmmm,

ja tam myślę, że ROADSMART i 2 CT to dokładnie ta sama kategoria, sport-tourining...
nawet brały razem udział w testach,

jeśli chodzi o domknięcie przodu, to może mięć duże znaczenie kąt główki - ustawienie wstępne przedniego amorka..


pzdr
Krystian

#23 gadzix

gadzix

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Jestem zświętokrzyskie
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 01 czerwiec 2011 - 22:38

witam mam pytanko zamówiłem sobie oponki MICHELIN PILOT POWER 2CT 120/70R17 + 190/50R17 i mam do was pytanko. Wiele mówicie o dwu mieszankowych oponkach takich jak te, ale tak naprawdę nikt o nich nic nie wspomniał. Moje pytanie brzmi czy ktoś na takich latał? jak jest z ich trwałością - tzn ile mniej więcej przy szybkiej turystyce można na nich przelecieć?, oraz jak się zachowują w deszcz i na suchym przy przejściu pomiędzy mieszankami.

#24 Dami

Dami

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
  • Jestem zSiemień

Napisano 02 czerwiec 2011 - 07:57

Bez zastanowienia kupiłbym Metzelery Sportec M3 zamiast tych Powerów 2TC.

#25 gadzix

gadzix

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Jestem zświętokrzyskie
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 02 czerwiec 2011 - 08:43

liczylem raczej na bardziej konkretna odpowiedz, poza tym wg rankingu z pewnej stronki porownanie m3 & pilot power michalki wypadaja lepiej niz m3

#26 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 02 czerwiec 2011 - 08:53

Opon Michelin Pilot Power 2CT czy nowszy model Power Pure 2CT wystarczają na około 10kkm przy jeździe turystycznej. Sprawdzone na tegorocznej majówce. Mają bardzo dobrą przyczepność na mokrym i na suchym. Trochę brakuje im stabilności dodatkowo zużywają się nierównomiernie. Szczególnie przód silnie ząbkuje. Identycznie w tej kategorii zachowują się Dunlop SportSmarty. Natomiast Bridgestony BT016 PRO cechuje wręcz niesamowita stabilność, niestety brakuje im trochę w przyczepności na mokrym.

#27 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:06

Z oponami to jest trochę jak z frytkami. Tzn. im się mniej o nich mówi tym więcej się jeździ. Mi osobiście Michałki nie bardzo podchodzą, często po kilku tys kilometrów były nie ładnie i nie równomiernie zużyte. Ale na pewno na suchym są znakomite. To wszystko zależy od stylu prowadzenia. Trzeba przyznać, ze opony zrobiły w ostatnich 6-8 latach niesamowity postęp. Przejechać 10 tys. km. na PILOT POWER 2CT to duża ambicja, tzn. , ze jeździsz w zimne i deszczowe dni, często i mało na autobeurk u zachodnich sąsiadów gdzie takie oponki najbardziej cierpią przy stosunkowa dużych prędkościach. W moich południowych warunkach PILOT POWER 2CT nie starczają na więcej jak 5000-5550 km tak jak i BT-14 lub 16. Sentyment ma duży do Metzelera i do Dunlopa, M5, SportSmart lub RoadSmart są znakomitym wyborem. Aktualnie brykam na Z6 na tyle i M1 na przodzie i powiem ze poza lekko hałasującym przodem wszystko jest OK. Na RodSmartach zrobiłem 12 tys km i miały jeszcze pod stopa 2-3 mm, w każdych warunkach pogodowych były tiptop, nie zastanawiałem się nigdy czy opona mi nie puści przypadkowo, po prostu o nich zapominasz. Hej ;-) :->

#28 gadzix

gadzix

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Jestem zświętokrzyskie
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 02 czerwiec 2011 - 17:50

nie powiem troszkę mnie zasmuciliście bo w innych postach o oponkach kazdy sie pozytywnie wypowiadał o michałkach tylko o wersji road 2ct. No cóż trudno zamówione, zobaczymy jak się będą u mnie spisywać... Obecnie mam bt14 z przodu i chyba strade z tylu i mam takie nieprzyjemne wrażenie jakby mi tylna oponka uciekała - tzn nie czuje się na niej pewnie w łuku.

#29 marcin

marcin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Jestem zKajetany/Warszawa

Napisano 03 czerwiec 2011 - 06:28

siema ,wlasnie wrocilem z kilkudniowych wojaży u naszych zachodnich sąsiadów , i pod kątem rzeczonych oponek mogę stwierdzić , iż sa bez zarzutu . wprawdzie pogodę miałem przez cały czas słoneczną i nie mogłem sprawdzić jak chodzą na mokrym w trasie to jako turystyczne gumy spełniły moje oczekiwania . rozgrzewałem je kilkadziesiąt kilometrów , ale po kilkugodzinnej jezdzie kleją sie do asfaltu :-) śmigałem przede wszytkim po autobahnach , ale na zjazdach opony pozwalaly na bardzo duze zlozenia bez utraty pewności siebie...nie zauwazylem nierownomiernego zyzycia , a zrobiłem na nich ok.5kkm . w jezdzie codziennej (dojazdy do pracy)tez jest duza różnica in plus na korzysc michałków w kontekście bt014 , które miałem wczesniej , natychmiast odczuwalna po wymianie opon . na bt014 na mokrym prawie w kazdy zakret wchodzilem bokiem , a na pilotach duzo pewniej . fakt ze do jazdy codziennej przydaloby sie cos szybciej nagrzewającego , ale za to michały wystarczą na pewno na dłużej .poza tym są dość ciche przy wysokich prędkosciach . jestem zadowolony :-)

#30 jackRM

jackRM

    zaangażowany

  • Moderator
  • 190 postów
  • Jestem zMakaronii
  • Model:inny

Napisano 03 czerwiec 2011 - 08:32

...fakt ze do jazdy codziennej przydaloby sie cos szybciej nagrzewającego....


otototototo.. i właśnie dlatego zmieniam z (też dwumieszankowych) Pirelli Diablo Corsa III :



Dołączona grafika

na Continental Sport Attack:

Dołączona grafika

których swego czasu na Bandicie 1200S zajeździłem 2 komplety i byłem mega zadowolony.

A tu ich czas nagrzewania w porównaniu do średniego czasu tej klasy opon:

Dołączona grafika

Jeszcze 3-4 tygodnie i zmieniam, bo więcej mi już tylna raczej mi nie pociągnie.

Każdemu kto lata jak podróżnik po Europie je odradzam bo po 6-8k km zapitalania "czysta po autostradzie" robią się kwadratowe.
Ale jesli ktoś lata wkoło komina + czasem skoczy na winkielki plus tor - z czystym sercem mogę je polecić.

#31 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 03 czerwiec 2011 - 12:43

nie powiem troszkę mnie zasmuciliście bo w innych postach o oponkach kazdy sie pozytywnie wypowiadał o michałkach tylko o wersji road 2ct. No cóż trudno zamówione, zobaczymy jak się będą u mnie spisywać... Obecnie mam bt14 z przodu i chyba strade z tylu i mam takie nieprzyjemne wrażenie jakby mi tylna oponka uciekała - tzn nie czuje się na niej pewnie w łuku.

Nie masz się co smucić z oponami to jest trochę jak z sola i pieprzem, jednemu tego za mało lub za dużo. Michałki to jest radocha, na początku będzie ci się wydawało ze masz nowy motor, i tym lepiej. Następnie musisz się do nich złożyć i wyczuć jak pracują, pilnuj dobrze ciśnienia bo to bardzo ważne! Ostatnio testowałem Z10R z 2011 w wersji FUUL na Power Pure, w strasznych winklach z dużymi i ostrymi hamowaniami, motorek i gumy rewelacja. Gość z koncesji wysłał kumpla, który przez kilkanaście lat startował w rożnych zawodach, podobno on miał nas pilnować, ale było zupełnie inaczej, cały czas nas podpuszczał na maxa. Prześlę kilka fotek !

Załączone pliki



#32 gadzix

gadzix

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Jestem zświętokrzyskie
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 lipiec 2011 - 00:13

michałki PILOT POWER 2CT spisują się rewelacyjnie, w luku inne moto pewność, stabilność i nie mam już tego dziwnego odczucia jakie miałem na wcześniejszych oponach (uciekający tył i niestabilność). Jestem naprawdę zadowolony, osobiście nie zauważyłem dziwnego odczucia przy przechodzeniu pomiędzy mieszankami na oponie - tak jak ktoś pisał ze może coś takiego występować. 1 wypad pochmurne dni i zakopianka przede mną - do zamknięcia tylu pozostało 0,5 cm, przodu troszkę więcej. Skoro tak się trzymają na zimnym asfalcie to w upalnie dni będzie jeszcze większy fun ;). Osobiście polecam każdemu.

#33 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 22 lipiec 2011 - 20:23

michałki PILOT POWER 2CT spisują się rewelacyjnie, w luku inne moto pewność, stabilność i nie mam już tego dziwnego odczucia jakie miałem na wcześniejszych oponach (uciekający tył i niestabilność). Jestem naprawdę zadowolony, osobiście nie zauważyłem dziwnego odczucia przy przechodzeniu pomiędzy mieszankami na oponie - tak jak ktoś pisał ze może coś takiego występować. 1 wypad pochmurne dni i zakopianka przede mną - do zamknięcia tylu pozostało 0,5 cm, przodu troszkę więcej. Skoro tak się trzymają na zimnym asfalcie to w upalnie dni będzie jeszcze większy fun ;). Osobiście polecam każdemu.

Bardzo sie ciesze czytajac taka opinie. Wlasnie zamowilem przod i 2 tyly PP2CT, przy czym tyly wzialem w rozmiarze 190/55. Mam zamiar zuzyc je w dwa dni w Brnie :) wiec bede mogl podzielic sie opinia jak spisuja sie na torze.

#34 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 listopad 2011 - 10:22

Poruszam temat opon, wiem trochę podgrzewany ale moim zdaniem bardzo istotny. Przed moim letnim wyjazdem do Polski i na Rajd Katyński kupiłem Michałki Pilot Road 3. W stanie obecnym mają 12 000 km i wyglądają zadziwiająco dobrze, garaż w którym montowałem nie dowierzał że tyle kilosów i w takim dobrym stanie. Dopiero jak zerkną na licznik to zdębiał. Dorzucę, że jestem na stan dzisiejszy i to od mego letniego wypadu w konfiguracji NIE FRANCUSKIEJ lecz z wolnego świata. Jak zerkniecie na moje stronki internetowe i tam znajdujące się "video", stan dróg na wschodzie jest przerażający, głownie na Ukrainie, trochę mniej w Rosji często jest nawet to powiedzmy znakomicie. Złapałem jednego gwoździa na tyle, przez dwa dni i około 800 km. brykałem na nie dopompowanym kole, co spowodowało nie równe zużycie bieżnika idące za tym wibracje na tyle. Pomoc ukraińskich rajder-ów i reperacja z dowiezieniem, montażem za flaszkę uratowała mnie przed wymianą. Trzeba przyznać, ze opon nie oszczędzałem ! Tak samo jak i na alpejskich winklach lu na autobanchu w czasie ulewy przy nie bardzo spokojnej jeździe nie dały nigdy ale to naprawdę nigdy najmniejszego znaku uślizgu lub braku precyzji, tylko może jedynie prowadzenie motorka wymagało większego zaangażowania w zakrętach wzrastającego równomiernie z użyciem. W czasie deszczu prowadzi się prawie jak po suchym, coś zaskakującego. Abs nigdy się nie włączył, przy dobrych drogach i ostrym hamowaniu jest nie wyczuwalny. W porównaniu do uprzednich Z6 komfort jest dużo lepszy. Opony idealne na co dzień i do szybkiej turystyki. Cena trochę wyższa od innych opon, ale patrząc na ilość przejechanych kilometrów zwracająca się w czasie. Hej ;-)

#35 Kaniuszy

Kaniuszy

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
  • Jestem zWarszawa/Łuków

Napisano 22 październik 2012 - 11:47

Trochę czasu minęło od ostatniego posta, pewnie jakieś nowe opony testowaliście. W tym roku jeszcze kupuję nowe oponki i zastanawiam się co wybrać. Może ktoś coś poleci takiego, żeby i trzymały ładnie i parę tysięcy żeby na nich przejechać? ;)

#36 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 październik 2012 - 11:54

jeśli nie zalezy Ci na mega zywotnosci to S20 bezkonkurencyjne :-) ja wlasnie dobijam drugi komplet i jak skoncze to i trzeci kupie.

a na zime po co kupowac oponki? po nowym roku kupisz juz spokojnie '12 rocznik

#37 Kaniuszy

Kaniuszy

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 42 postów
  • Jestem zWarszawa/Łuków

Napisano 22 październik 2012 - 13:01

Podejrzewam, że teraz są tańsze, a poza tym na styczeń mam ustalony przegląd łącznie z wymianą opon :)

#38 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 październik 2012 - 13:21

O S20 Bridgesone już kiedyś pisałem i tak samo jak Dany potwierdzam ich przydatność w 100%. Moim zdaniem w tym segmencie "the best", wytrzymały 7400 ale przez ostatnie setki na tyle było kilka uślizgów i w dodatku na suchym. na dzień dzisiejszy jako, że wypadów torowych nie planowałem ani zbyt winklowatopodobnych, zakupiłem w Polsce Matzelery Z8 w nowej mieszance na przód i "starej" na tył. Akurat tylko takie były. Musze przyznać, że nie zawiodły mnie nigdy, przód w normalnych warunkach jest jak przyklejony, ale wydaje mi się że atakuje co nieco lżej niż na S20. Taki wewnętrzny komputerek. Kilka dni temu zapewne zmęczony wracając z pracy coś tam przegapiłem wzrokowo i zmuszony bylem dać po heblach jak rzadko, aby nie skorzystać z pustego bagażnika w małym Peugeocie. W danym momencie wydawało mi się że tym razem klinowo prostopadle uderzenie w dupkę jest nieuniknione. Na moje szczęście dosłownie na centymetr się wyrobiłem. Byłem zaskoczony i przygotowany, nawet może się trochę poddałem wiedząc że uderzenie jest nie nieuniknione. Opona nawet nie pisnęła, ABS się nie włączył, szybkim skrętem głowy w tył wypatrywałem kto się teraz we mnie wpieprzy. Nic, tylko zdziwiona morda jadącego za mną na W800 faceta, który mając miejsce po mojej prawej stronie się wyrobił również ale w dużo dłuższym dystansie. Oczywiście gość w puszce pojechał dalej nic nie zauważając i tym lepiej bo pewnie bym mu sprał mordę i siedział teraz w pierdlu.
S20 the best
Z8 znakomita opona na suchym i w czasie deszczu, motorek ciut mniej nerwowy przy pifpaf ale za to dużo szybciej się nagrzewają i już na pierwszym rondzie jest OK. Zapewne będą na bardzo długo, jak na razie 4700 km i nie ma zauważalnego zużycia. Podobne do RoadSmartów lub Michalków PR3 ale dużo lepsze przy gwałtownym hamowaniu. W przyszłym tygodniu planuje 4 dniowy wypad w region starych wulkanów, gdzie jesień jest cudowna, liści na winkach pełno i jest dobre papu. Jedziemy we dwoje z żonką. Teraz wiem ze jadę na dobrych gumach !

#39 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 22 październik 2012 - 15:41

Jak się jedzie z kobietą na wypad, to dobre gumy są koniecznością - nie daj boże gdyby doszło do wystrzału takiej gumy - to dramat... :mrgreen: To grozi naprawdę poważnymi rodzinnymi konsekwencjami :lol:

#40 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 październik 2012 - 16:08

:-o :mrgreen: :-D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych