Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Motylki, filtry, wydechy i inne modyfikacje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#41 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 kwiecień 2011 - 21:42

Serwisowke to ja mam, jestem na etapie obliczeń ile by kosztował oszukiwacz temperatury powietrza zrobiony własnym stylem i szukam fotki by zamówić odpowiednia wtyczkę.

#42 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 14 kwiecień 2011 - 22:25

Serwisowke to ja mam, jestem na etapie obliczeń ile by kosztował oszukiwacz temperatury powietrza zrobiony własnym stylem i szukam fotki by zamówić odpowiednia wtyczkę.

999 zl brutto. Tyle kosztuje gotowy, sprawdzony, shamowany i przetestowany na kilkudziesieciu typach silnikow produkt. Nazywa sie Rapid Bike Easy.

#43 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 kwiecień 2011 - 23:06

Dobra, dobra. Ale reklama.

#44 Gość_Gunjack_

Gość_Gunjack_
  • Gość

Napisano 15 kwiecień 2011 - 14:04

Gunjack: kiedy napiszesz wrazenia z Gdanska?


No, więc tak. Na otwarciu nowego salonu Suzuki (tfu,tfu) pojawił się Tomek Kędzior i wszyscy podziwiali jego umiejętności strojenia motocykli. Niestety do mojego Zygmunta w/w serwis nie zdążył na czas ściągnąć PC III i obszedłem się smakiem. Być może pojawię się u Tomka w Warszawie na strojonko, jak poprawi się pogoda. W tzw. międzyczasie, wymieniłem olej na MOTOREX 10W50, tak jak doradzaliście koledzy i jeśli to nie subiektywne wrażenie, to silnik i skrzynia biegów chodzą zdecydowanie ciszej. W weekend mam zamiar pośmigać na pełnym obciążeniu i sprawdzę, czy ten zabieg miał jakikolwiek wpływ na chłodzenie silnika. Przy okazji, jak Zygmunt był na podnośniku, zwróciłem uwagę, że chłodnica jest zasyfiona błotem, co prawdopodobnie ma również wpływ na słabsze chłodzenie silnika. Planuję to umyć myjką pod ciśnieniem i usunąć resztki sprężonym powietrzem.

Cały czas zastanawiam się, czy RB lub PC są konieczne? Naprawdę osiągi się poprawiły, a spalanie wróciło do normy. Sam już nie wiem... :?:

#45 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 15 kwiecień 2011 - 14:19

Uważaj z tym myciem pod ciśnieniem, naprawdę z daleka, czasami można sobie pokrzywić blaszki chłodnicy, które są bardzo delikatne. Kiedyś próbowałem odklejać gumę de żucia, którą jakiś H.. mi widać było specjalnie przylepił, nie mowie już ze przy wysokiej tem. w inkrustowała się na sto lat, resztę to już ja spieprzyłem myjąc karcherem, ale to inna historia.

#46 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 15 kwiecień 2011 - 23:10

Niestety do mojego Zygmunta w/w serwis nie zdążył na czas ściągnąć PC III i obszedłem się smakiem.

Jakbys sie zdecydowal to Tomek pewnie mogl zabrac PCIII ode mnie z polki.

Cały czas zastanawiam się, czy RB lub PC są konieczne? Naprawdę osiągi się poprawiły, a spalanie wróciło do normy. Sam już nie wiem... :?:

Bronmniepanieboze zebym namawial na sile, czycus. Jesli drynda Ci pasuje to mi nic do tego. Ale spojrz na mape zrobiona zestawem Tuning Bike - 25 minutowa przejazdzka w roznych trybach (miasto, trasa light, trasa hard). Przyrosty dawki paliwa do ponad 20% wzgledem serii. Target AFR ustawione na 13.0. Najwieksze oczywiscie na dole i w srodku.

#47 jackRM

jackRM

    zaangażowany

  • Moderator
  • 190 postów
  • Jestem zMakaronii
  • Model:inny

Napisano 16 kwiecień 2011 - 20:54

Uważaj z tym myciem pod ciśnieniem, naprawdę z daleka, ...
resztę to już ja spieprzyłem myjąc karcherem, ale to inna historia.

Hehehe,
a tak to w praktyce po dobrym "Karcherowaniu" wygląda :mrgreen:


Bronmniepanieboze zebym namawial na sile, czycus. Jesli drynda Ci pasuje to mi nic do tego. Ale spojrz na mape zrobiona zestawem Tuning Bike - 25 minutowa przejazdzka w roznych trybach (miasto, trasa light, trasa hard). Przyrosty dawki paliwa do ponad 20% wzgledem serii. Target AFR ustawione na 13.0. Najwieksze oczywiscie na dole i w srodku.


doktorski,
dopisz chociaż o co kaman w tym wykresie. Nie każdy czytający ten post "naciągą myszką krzywe" jak Ty czy ja w sofcie do RB3.
Ja się przekonałem do RB3 dopiero jak mi łopatologicznie to wytłumaczono.
Dla mnie teraz ten wykres jest jasny jak słońce ale jakbyś mi go pokazał ZANIM mnie oświecił mój mechanik torowy to bym g...o z tego wiedział.

BTW. target AFR na 13 ? trochę "za chudo" jak dla mnie ;)

#48 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 16 kwiecień 2011 - 21:30

dopisz chociaż o co kaman w tym wykresie. Nie każdy czytający ten post "naciągą myszką krzywe" jak Ty czy ja w sofcie do RB3.
Ja się przekonałem do RB3 dopiero jak mi łopatologicznie to wytłumaczono.
Dla mnie teraz ten wykres jest jasny jak słońce ale jakbyś mi go pokazał ZANIM mnie oświecił mój mechanik torowy to bym g...o z tego wiedział.

Prosze bardzo:

Os X - obroty
Os Y - dawka paliwa w procentach, gdzie zero oznacza dawke fabryczna
Os Z - TPS, czyli otwarcie przepustnicy

Dla kazdej kombinacji wartosci X i Z czyli obrotow i otwarcia przepustnicy fabryka okreslila dana dawke paliwa (tu: wartosci zero, punkt odniesienia do strojenia silnika). Nazywamy to mapa wtrysku.

Strojenie silnika polega na tym, zeby przeprogramowac dawke paliwa w taki sposob aby byla optymalna z punktu widzenia osiagow silnika (momentu obrotowego i mocy).

W przypadku motocykli modyfikowanych w duzym uproszczeniu mowimy o wiekszej ilosci powietrza w cylindrach w zwiazku z tym ogolnie uznaje sie, ze trzeba dodac paliwa. Jest to sluszne zalozenie ale nie uwzglednia szczegolow. A szczegoly to zjawiska falowe zachodzace w wydechu ktore powoduja zmienne parametry napelniania cylindrow swiezym ladunkiem powietrza (mieszanki). Konsekwencja tego stanu rzeczy jest taka, ze w niektorych zakresach obrotow i przy niektorych otwarciach przepustnicy proces wymiany ladunku w cylindrze przebiega zupelnie inaczej wiec modyfikacji musi ulec dawka paliwa wtryskiwana do takiej "innej" dawki powietrza. Na moim screenshocie widac to swietnie przy otwarciu przepustnicy na 80%, w drugiej polowce obrotow. Mapa sie "zapada" czyli jest w tym zakresie o wiele ubozsza w paliwo niz wczesniej. Pamietajcie, ze fabryczna mapa to na wykresie "zero".

Czyli po modyfikacjach, ktore wprowadzilem w pewnych obszarach mapy dodaje 10% paliwa, w innych niz, jeszcze w innych 15 a przy 3000 rpm i pelnych otwarciu manetki az 20%!

W skrocie to chyba tyle. Silniki stroi sie na podstawie zawartosci tlenu w spalinach co pozwala okreslic AFR czyli stosunek paliwa do powietrza w mieszance.

Popraw mnie jesli o czyms zapomnialem :)

BTW. target AFR na 13 ? trochę "za chudo" jak dla mnie ;)

A jakie AFR byloby optymalne Twoim zdaniem?

Załączone pliki



#49 jackRM

jackRM

    zaangażowany

  • Moderator
  • 190 postów
  • Jestem zMakaronii
  • Model:inny

Napisano 18 kwiecień 2011 - 06:53

A jakie AFR byloby optymalne Twoim zdaniem?

ja z racji, że nie draguję (no czasem ze świateł ;) ) to do miejsko/weekendowego latania najlepiej mi się lata na ca. 13.5 Przy 13 już sobie częściej walnie z rury a z mojego 4in1 LeoVince SBK bez DB killera to jest niezłe pierdolnięcie. Nie lubię jak się odwracają czapki w patrolówce :)
Jakbym AFR miał ustawiony na równe 13 to musiałbym lać non stop 98/100 oktan a u nas "raket fjueł" tutaj już 1,65Euro. Dlatego bez większego męczenia dragami i torem po 11k km z RB3 myślę, że finalnie 13.5 jest OK dla mnie.
Oczywiście to tylko moja opinia. Przy ustawianiu AFR ważny czynnik to nawet wysokość n.p.m a ja z uwagi na to gdzie mieszkam to latam do 100m npm. Jak lecimy z kumplami w góry na winkle to dolewam raket fjułel z tego samego powodu co wyżej. A żeby założyć przełącznik map do RB jak biały człowiek to naprawdę musiałbym mieć wypadek na moto aby znaleźć na to czas...

BTW. MIDRANGE velocity stacks : http://www.factorypr...es/prodk96.html

Ciekawe czy to jest kolejny niepotrzebny gadget czy faktycznie coś to daje.
Nasze dryndy mają straszną chcicę na midrange'a a wykres wygląda dość ciekawie więc.. się zastanawiam ;)

#50 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 18 kwiecień 2011 - 08:41

Jakbym AFR miał ustawiony na równe 13 to musiałbym lać non stop 98/100 oktan a u nas "raket fjueł" tutaj już 1,65Euro. Dlatego bez większego męczenia dragami i torem po 11k km z RB3 myślę, że finalnie 13.5 jest OK dla mnie.

Zastanawiam sie skad takie przekonanie... Przeciez typ paliwa (95 czy 98) nie ma nic wspolnego z AFR. Liczba oktanowa okresla tylko i wylacznie odpornosc na spalanie stukowe. Innymi slowy jesli lejesz 98 to mozesz sobie ciut przyspieszyc zaplon (co w RB3 masz w standardzie) i dzieki temu wycisnac jeszcze odrobine z silnika.

#51 jackRM

jackRM

    zaangażowany

  • Moderator
  • 190 postów
  • Jestem zMakaronii
  • Model:inny

Napisano 18 kwiecień 2011 - 09:01

ciężko mi było na AFR ustawionym na 13 ustawić go tak aby nie walił mi z trąby przy zamknięciu manety przy 3500rpm.
Rozwiązałem ten problem (nie mam zielonego pojęcia dlaczego) lejąc mu Shella Power 100 cośtam.. mechanik mi powiedział żebym to zrobił i nie wiem dlaczego ale zadziałało.
Jak sie u niego pojawie to go dopytam. I moze ten przelacznik magiczny w koncu mi zalozy.

#52 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 18 kwiecień 2011 - 09:23

ciężko mi było na AFR ustawionym na 13 ustawić go tak aby nie walił mi z trąby przy zamknięciu manety przy 3500rpm.
Rozwiązałem ten problem (nie mam zielonego pojęcia dlaczego) lejąc mu Shella Power 100 cośtam.. mechanik mi powiedział żebym to zrobił i nie wiem dlaczego ale zadziałało.
Jak sie u niego pojawie to go dopytam. I moze ten przelacznik magiczny w koncu mi zalozy.

A czy nie bylo dokladnie odwrotnie tzn. przy AFR 13 jest OK a przy 13,5 musiales lac Shella100?

Strzaly w wydech sa oznaka ubogiej mieszanki. Im wyzsze AFR tym mieszanka ubozsza. Tylko tak jestem w stanie to sobie wytlumaczyc...

Tak czy inaczej: jesli bedziesz mial info od swojego mechanika to sie podziel.

#53 scelmer

scelmer

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 17 postów
  • Jestem zWłocławek

Napisano 16 czerwiec 2011 - 12:52

Witajcie.

Sporo poczytałem na forum o wyjęciu motylków. Nic tylko wyjmować. :) Mam pytanko. W moim Zygmuncie mam zamontowany TRE Ivan's product (takiego juz kupiłem). Czy wyjęcie motylków jeszcze coś poprawi?? Nie mam o tym pojęcia. Po prostu zastanawiałem się jak to jest sterowane. Czy TRE moze otwiera te motylki już na początku. Dla wielu z Was banalne pytanie. Jednak prosze o wskazówki. A co do zmianek zamontowałem karbonowe scorpiony. Musze przyznać, ze ładny basik. Dziś je zdjąłem buhahahaha. Jutro będą krótsze o 10 cm i zwiększe średnicę siatki o około 1,5 cm na średnicy. Zobaczymy efekty. Pozdrawiam

#54 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 16 czerwiec 2011 - 13:08

Witajcie.

Sporo poczytałem na forum o wyjęciu motylków. Nic tylko wyjmować. :) Mam pytanko. W moim Zygmuncie mam zamontowany TRE Ivan's product (takiego juz kupiłem). Czy wyjęcie motylków jeszcze coś poprawi?? Nie mam o tym pojęcia.

Czesc;

TRE i motylki co dwie odrebne kwestie. Timing Retard Eliminator to urzadzenie oszukujace komputer w zakresie zapietego biegu. Na biegach (OIDP) 1-3 zaplon jest fabrycznie opozniony w celu zmniejszenia momentu obrotowego. Na wyzszych biegach jest juz "normalny". TRE powoduje, ze komputer dostaje informacje ze zapiety jest bieg od 4 do 6, w zaleznosci od producenta TRE lub ustawien.
Motylki (ich otwarcie) ma wplyw na ilosc powietrza zasysanego przez silnik do komor spalania. Silniki krokowe motylkow sterowane sa glownie na podstawie obrotow silnika. Proces otwierania motylkow zaczyna sie przy +/-6 krpm.

Po prostu zastanawiałem się jak to jest sterowane. Czy TRE moze otwiera te motylki już na początku.

Nie, TRE nie ma wplywu na motylki.

Odpowiadajac na Twoje glowne pytanie: tak, wyjecie motylkow poprawi dol na kazdym biegu.

#55 scelmer

scelmer

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 17 postów
  • Jestem zWłocławek

Napisano 16 czerwiec 2011 - 13:32

No to wszystko jasne. Dzieki za odpowiedz. Na dniach młotek i przecinak w ręke i do dzieła

#56 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 16 czerwiec 2011 - 13:37

No to wszystko jasne. Dzieki za odpowiedz. Na dniach młotek i przecinak w ręke i do dzieła

Przygotuj sie dobrze do etapu odkrecenia i wyjecia motylkow bo mozna sobie niezlego kuku narobic... I w tym momencie nie zartuje.

#57 scelmer

scelmer

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 17 postów
  • Jestem zWłocławek

Napisano 17 czerwiec 2011 - 07:21

Mam tłumiki :) Odebrałem wczoraj wieczorem. Przycięte o 10 cm a średnicę siatki udało się zwiększyć o około 3.5 cm. Dziś o 6:20 rano zamontowałem. Wystawiłem moto z firmy i odpaliłem. Boooooski dzwięk choć troszki głośny hihihi. Sąsiedzi mieli niezłą pobudkę, bo 2 miłe panie bez makijarzu nawet powitały mnie z balkonu. Nie rozumiałem tylko ich przekrwionych oczu i po co im w ręku były tasaki tak rano :) No ale cóż - cel uświęca środki. Po rozgrzaniu oczywiście jazda testowa. Co zauwarzyłem, przy około 9 000 obrotów i puszczeniu manetki pojawia się ogień z rur na około 20-30 cm. Wieczorem pewnie fajniej to będzie wyglądało. Krótko ujmując jestem zadowolony. Cały zabieg trwa około godziny ale warto.

#58 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 czerwiec 2011 - 11:12

Wersja nowokominowa !

Dołączona grafika

#59 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1639 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 01 luty 2012 - 13:35

@jakubtro13 - bjutiful ten Twoj motorek...

a co to to tam masz wkrecone przy tylnym set'cie? takie 4 waleczki

#60 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 01 luty 2012 - 21:57

Jako że, bardzo często jest to turystyk, założyłem podstawkę centralną. Ta piękna część obrabiana w aluminium to oryginalna rączka do podnoszenia i stawiania na nóżkach.
Tak masz racje wygląda i prowadzi się cacy. Ostatnio trochę oszczędzam i brykam na co dzień trampkiem (też motor), ale w każdy piątek i w niedziele ją dosiadam, no chyba że odpoczywam na żaglach lub nartach.

Tak było wczoraj !

Załączone pliki






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych