Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Motylki, filtry, wydechy i inne modyfikacje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#21 bolesław

bolesław

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • Jestem zpolska

Napisano 06 kwiecień 2011 - 08:54

Gunjack a dokonywałeś jakiejś ingerencji w elektronike czy tylko motylki i filtr? Jeżeli tylko motylki i filtr to jak sprawa ze spalaniem i temp silnika ? zauważyłeś jakieś zmiany? pozdro

#22 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 06 kwiecień 2011 - 08:58

Jacekxx, Gunjack

I co dalej? Planujecie cos jeszcze po motylkach?


No, ja przymierzam się do montażu PC lub RB, żeby nie było niespodzianek. Podobno ma wyjść PC5? Czy to prawda?

Ktory masz rocznik?

#23 bolesław

bolesław

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • Jestem zpolska

Napisano 06 kwiecień 2011 - 11:38

Pc 5 widziałem już na ebay w zeszłym roku

#24 jacekxx

jacekxx

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 47 postów

Napisano 06 kwiecień 2011 - 19:41

Ja narazie niczego więcej nie planuję, może na przyszły sezon coś założę, ale nie wiem jeszcze co. Mój jest z 2007 roku. Splania narazie nie mierzyłem bo zrobiłem dopiero około 100 kilometrów, temperaturę trzyma taką samą. Ciągle czekam na zdjęcia jak zamontowac dodatkowy wiatrak na chłodnicę.

#25 Gość_Gunjack_

Gość_Gunjack_
  • Gość

Napisano 07 kwiecień 2011 - 09:06

Ktory masz rocznik?


Mój Zygmunt jest z rocznika 2006. Właśnie dostałem cynk, że Tomek Kędzior będzie w 3mieście i na mojej dryndzie chce pokazać leszczom ;-) , jak się zestraja PC ze zmodyfikowaną 14-ką :mrgreen:

Gunjack a dokonywałeś jakiejś ingerencji w elektronike czy tylko motylki i filtr? Jeżeli tylko motylki i filtr to jak sprawa ze spalaniem i temp silnika ? zauważyłeś jakieś zmiany?


Póki, co mam wymontowane motylki, założony filtr K&N i wymienione tłumiki na Scorpiony. Nie ingerowałem w elektronikę, ale to się może zmienić w sobotę :mrgreen: Odnośnie spalania, to po założeniu tłumików i filtra Zygmunt zaczął palić o 0,3 - 0,5 litra więcej na setkę. Po demontażu motylków spalanie zmniejszyło się praktycznie do wyjściowych danych, więc jestem cały głupi. Mocy przybyło, a pali, tyle, co na początku. Po zestrojeniu zobaczę, co i jak, pod warunkiem, że wszysko zagra z Tomkiem Kędziorem. Odnośnie grzania się silnika, to nie zauważyłem większej zmiany, niż to, co obserwujemy praktycznie wszyscy. Czytałem, że rzadszy olej poprawia chłodzenie silnika, więc rozważam również taką opcję.

Pytania do znawców tematu.

1. Zastanawiam się nad przejściem na olej full syntetic. Który olej i o jakich parametrach byście doradzili koledzy?

2. Czy PC3 ma możliwość ustawienia co najmniej 2 map? Latam bez dB killerów, ale w dłuższą drogę raczej je zakładam i chciałbym móc ustawić mapę na opcję z dB killerami i bez nich.

Pozdrawiam Gunjack

#26 bolesław

bolesław

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • Jestem zpolska

Napisano 07 kwiecień 2011 - 14:28

Ja latam na pełnym syntetyku REPSOL 10w40 moge ci go polecić gdyż zrobiłem na nim 15 000 km.Silniczek jak perełka no i cena oleju jest odpowiednia , tak odpowiednia że mogę zmieniać olej bardzo często. 87 zł za 4 litry u importera.Pozdro

#27 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 kwiecień 2011 - 15:50

Kurcze wy to macie dobrze u mnie to min. 8-10 € za litr. Ja osobiście Motul V300 15W50 syntetyk lub 5100 10W50, na wymianach pośrednich, jako ze motorek ma niecały rok i 18 tys. km. czasami wlewa service kawa, pewnie Elf 10W40. Motorek zegarek.

#28 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 08 kwiecień 2011 - 10:19

Mój Zygmunt jest z rocznika 2006. Właśnie dostałem cynk, że Tomek Kędzior będzie w 3mieście i na mojej dryndzie chce pokazać leszczom ;-) , jak się zestraja PC ze zmodyfikowaną 14-ką :mrgreen:

Mam na sprzedaz PCIII do Twojego rocznika razem z Ignition module. W baaardzo atrakcyjnej cenie. Odezwij sie na priva gdybys chcial. Oczywiscie nuweks, kupiony w Polsce, w PTM, mam fakture i te sprawy.

Póki, co mam wymontowane motylki, założony filtr K&N i wymienione tłumiki na Scorpiony. Nie ingerowałem w elektronikę, ale to się może zmienić w sobotę :mrgreen: Odnośnie spalania, to po założeniu tłumików i filtra Zygmunt zaczął palić o 0,3 - 0,5 litra więcej na setkę.

Spalanie wg kompa czy wg dystrybutora?

Po demontażu motylków spalanie zmniejszyło się praktycznie do wyjściowych danych, więc jestem cały głupi. Mocy przybyło, a pali, tyle, co na początku.

Przyczyna jest nastepujaca: teraz masz wiecej momentu na dole a wiec te same przyspieszenia osiagasz juz przy nizszych obrotach. Tym samym odkrecasz nieco mniej wiec paliwa w funkcji osiaganych przyspieszen idzie mniej.

Odnośnie grzania się silnika, to nie zauważyłem większej zmiany, niż to, co obserwujemy praktycznie wszyscy. Czytałem, że rzadszy olej poprawia chłodzenie silnika, więc rozważam również taką opcję.

Poki co jest zimno wiec roznicy nie widac - fabryczny uklad chlodzenia daje rade. Pogadamy jak bedzie powyzej +20 st. C.

1. Zastanawiam się nad przejściem na olej full syntetic. Który olej i o jakich parametrach byście doradzili koledzy?

Zmieniaj smialo. 10Wjaknajwyzej czyli 10W50 lub nawet 10W60 jesli masz takie fanaberie. Ja osobiscie latam na syntetyku 10W50, Castrola.

2. Czy PC3 ma możliwość ustawienia co najmniej 2 map? Latam bez dB killerów, ale w dłuższą drogę raczej je zakładam i chciałbym móc ustawić mapę na opcję z dB killerami i bez nich.

Ma. Jako opcje. Do opcji. :)
A po ludzku: o ile dobrze pamietam zeby do PCIII podlaczyc przelacznik map to konieczne jest dokupienie tzw. HUBa czyli kolejnej puszeczki ktora spina wszystkie sygnaly. Miedzy innymi to wlasnie przekonalo mnie do RB3, ktory w jednej aluminiowej obudowie ma zarzadzanie wtryskiem, zaplonem i wejscie na przelacznik map. W PCIII, zeby ogarnac te same funkcje, masz 3 oddzielne plastikowe puszeczki polaczone platanina kabelkow. Nie spodobalo mi sie to do konca.

#29 Gość_Gunjack_

Gość_Gunjack_
  • Gość

Napisano 08 kwiecień 2011 - 11:22

Spalanie wg kompa czy wg dystrybutora?


Według kompa, chociaż dystrybutor to potwierdza.

Zmieniaj smialo. 10Wjaknajwyzej czyli 10W50 lub nawet 10W60 jesli masz takie fanaberie. Ja osobiscie latam na syntetyku 10W50, Castrola.


Dostałem ofertę na olej MOTOREX 10W50 za 50 ziko za litr z wymianą. Wiem, że to całkiem drogo w porównaniu z

87 zł za 4 litry u importera


Czy ktoś z Was jeździ na MOTOREX-ie i może coś dobrego powiedzieć o tym oleju? Latam obecnie na Castrolu 10W40 Power 1 Racing 4T, ale skrzynia zaczęła głośniej chodzić i chciałem na początku wymienić na MOTUL-a, ale teraz ten MOTOREX mi zamieszał w bańce. Please help and advice :mrgreen:

#30 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 kwiecień 2011 - 11:36

Motorex to jest TOP10 ! By nie ta straszna cena i brak bliskiego dystrybutora już bym od dawna wlewał to cudo. Nigdy nie spotkałem zawiedzionego. Wielu zawodników z rożnych francuskich lig, gdy nie maja sponsora olejowego właśnie to leją. :idea:

#31 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 08 kwiecień 2011 - 11:38

Motorex to jest TOP10 ! By nie ta straszna cena i brak bliskiego dystrybutora już bym od dawna wlewał to cudo. Nigdy nie spotkałem zawiedzionego. Wielu zawodników z rożnych francuskich lig, gdy nie maja sponsora olejowego właśnie to leją. :idea:


A KTM leje go fabrycznie i daje rade. A EXC525 ma bardzo wysilony silnik i skrzynie. Moge spokojnie polecic Motorexa.

#32 Gość_Gunjack_

Gość_Gunjack_
  • Gość

Napisano 08 kwiecień 2011 - 12:03

W takim razie uspokoiliście mnie koledzy i w poniedziałek wymieniam na syntetyk MOTOREX-a :-)

Razem z filterm wchodzą trochę ponad 4 litry, prawda? Muszę więc kupić 5 litrów.

#33 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 08 kwiecień 2011 - 12:10

W takim razie uspokoiliście mnie koledzy i w poniedziałek wymieniam na syntetyk MOTOREX-a :-)

Razem z filterm wchodzą trochę ponad 4 litry, prawda? Muszę więc kupić 5 litrów.

4,5 wg serwisowki.

#34 bolesław

bolesław

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • Jestem zpolska

Napisano 14 kwiecień 2011 - 11:38

No dobrze , Doktorski napisał piękny rozwinięty post na temat proporcji paliwa do powietrza o prawdopodobnych skutkach zdjęcia samych motylków tj spadku mocy przegrzewania się itd.Potwierdzone pięknymi wykresami ale jak to się ma do praktyki?
Gunjack napisał iż zdemontował same motylki i nie ingerował w elektronikę moto mu się nie grzeje ani nie było drastycznych skoków w spalaniu.A dostał petardę od dołu.
Wobec powyższego teoria nijak się ma do praktyki gdyż nie widzę merytorycznych podstaw do zastosowania w naszym moto dodatkowych motylków.Nadmienię iż korespondowałem kiedyś z serwisem kawasaki polska , dotyczyło to zastosowania oryginalnie w nowej kawasaki performance akrapów. Zaciekawiło mnie to z tego powodu iż powrzechnie było wiadomo iż zastosowanie przelotów w motocyklach zaburza skład mieszanki , szybkość wylotu spalin , niedopalanie itd.Zadałem wobec tego pytanie jak to jest w przypadku nowych motocykli? założyłem iż dealer nie będzie strzelał sobie w kolano i montował wydechy co mogło by zaowocować potencjalną awarią.Odpowiedż była następująca : 'ecu sam reguluje skład mieszanki i dostosowuje go do zastosowanych akcesoriów po analizie sondy".
I tu powrócę do meritum sprawy, po zdjęciu motylków skład spalin i jego nieprawidłowości równierz są analizowane przez ecu nieprawdaż ? Wg mnie wobec powyższego ECU powinien dostosować sam skład mieszanki w stosunku do ilości powietrza.

#35 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 kwiecień 2011 - 11:53

Ale ECU nie wie, ze ty masz zdjęte dodatkowe motylki ? Po za tym jest to tylko możliwe w modelach z sondą lambda.

#36 bolesław

bolesław

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • Jestem zpolska

Napisano 14 kwiecień 2011 - 12:16

zdjęcie motylków powoduje zaburzenie mieszanki które wg mnie odczytuje ECU i powinien sam ją poprawić.
Mało tego wg mnie zaznaczam , że proces ten powinien być do zdiagnozowania na stacji kontroli pojazdów na podstawia szczegółowego rozbicia składu spalin. Zawartości tlenków , powietrza itd , przed demontażem i po.

#37 jackRM

jackRM

    zaangażowany

  • Moderator
  • 190 postów
  • Jestem zMakaronii
  • Model:inny

Napisano 14 kwiecień 2011 - 13:50

masz rację bolesław, ECU samo "dolewa" ale dolewa "za mało".
Zakres korekcji ECU to tak i nie +-5-10% bo w końcu zaprogramowane jest do oryginalnych kominów i napewno bierze pod uwagę zabrudzenie filtra powietrza podczas eksploatacji lub wypalenie się z czasem "szmat" w oryginalnych kominach.
A RB3 czy PC "dolewa" dokładnie tyle ile my chcemy. I stąd ta cała różnica.

#38 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 14 kwiecień 2011 - 20:40

zdjęcie motylków powoduje zaburzenie mieszanki które wg mnie odczytuje ECU i powinien sam ją poprawić.

Zapytam retorycznie (kontynuujac mysl Jakuba): skad ECU ma wiedziec, ze mieszanka jest ubozsza niz byc powinna skoro motocykl nie ma sondy lambda? Poprawcie mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie, ze sonda w ZZR1400 pojawila sie dopiero w 2008 roku.
I druga, wazniejsza sprawa: nawet jesli motocykl ma sonde lambda na pokladzie to jest to sonda waskopasmowa. Oznacza to, ze pracuje ona tylko i wylacznie w zakresie AFR 14,7 i nie rozpoznaje stanow innych niz wyzej wymieniony. Waskopasmowa sonda lambda pojade do ECU informacje o tresci "jest ubogo" lub "jest bogato" za to nie podaje informacji jest za ubogo/za bogato o x%" co robi sonda szerokopasmowa.
Dalej: uklady zasilania silnikow uzywaja algorytmow predyktywnych co w polaczeniu z sonda waskopasmowa daje dobre rezultaty przy zachowaniu fabrycznego ukladu zasilania i wydechowego. Po modyfikacjach mozliwosci ECU i (o ile jest) sondy lambda maja sie nijak do potrzeb silnika, o czym napisal jackRM.

Mało tego wg mnie zaznaczam , że proces ten powinien być do zdiagnozowania na stacji kontroli pojazdów na podstawia szczegółowego rozbicia składu spalin. Zawartości tlenków , powietrza itd , przed demontażem i po.

Nie mam przy sobie notatek ale zrobilem takie badania. Roznice, szczegolnie do naszych krytycznych 6.000 rpm, byly spore. Jak znajde to sie podziele.

Co do teorii wzgledem praktyki to rzecz ma sie nastepujaco: pozytywna zmiana na dole jest mocno wyczuwalna co nie ulega watpliwosci. Czy kierowca, zachwycony nowymi mozliwosciami silnika, jest w stanie obiektywnie ocenic (praktyka) zalamania krzywej momentu obrotowego? Watpie, gdyz nawet polamana krzywa jest wyzej, niz fabryczna.

Temperatura: mozna to zweryfikowac bardzo latwo. Trzeba postawic zimny motocykl ze zdjetymi motylkami (najlepiej na hamowni obciazeniowej), odkrecic przepustnice na powiedzmy 25% i zmierzyc czas po jakim wlaczy sie wentylator. Nastepnie ta sama probe, w tych samych warunkach wykonac w motocyklu zestrojonym pod zdjete motylki.
Ja widze roznice podczas jazdy w korkach latem. Nie mierzylem tego stoperem, nie mam takiej potrzeby. Silnik grzeje sie mniej. Jesli ktos ma dostep do hamowni obciazeniowej to sluze moim motocyklem w charakterze krolika doswiadczalnego.

Gunjack: kiedy napiszesz wrazenia z Gdanska?

#39 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 kwiecień 2011 - 20:54

Mam, pytanie czy któryś z moich drogich forumowiczów może mi przesłać fotkę wtyczki IAT czyli (Inlet Air Temperature sensor), inaczej sondę temperatury powietrza. Pewnie się z tym wygłupiam, ale może ktoś właśnie ściąga bak i ma do niej dojście.

#40 doktorski

doktorski

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 287 postów
  • Jestem zNadarzyn

Napisano 14 kwiecień 2011 - 21:14

Mam, pytanie czy któryś z moich drogich forumowiczów może mi przesłać fotkę wtyczki IAT czyli (Inlet Air Temperature sensor), inaczej sondę temperatury powietrza. Pewnie się z tym wygłupiam, ale może ktoś właśnie ściąga bak i ma do niej dojście.

Moze powiedz do czego potrzebna Ci ta informacja to bedzie latwiej... Fotki nie mam (serwisowka jest zabezpieczona przed kopiowaniem) ale wtyczka wyglada na 2-pinowa typu Sumitomo.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych