Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Wał Kardana - Luz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 25 sierpień 2017 - 15:51

Jak w temacie.

Nie wiem czy tak było, a ja dopiero odczułem czy też się zwiększa. Podczas delikatnego odkręcenia manetki lub delikatnego zamknięcia zacząłem odczuwać luz. Postawiłem moto na centralu, zapiąłem jedynkę; to co mogę zmierzyć, to luz w postaci ok. 6 cm liniowego obrotu koła (mierzone po obwodzie linii styku opona-felga). Czy to normalne?



#2 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 sierpień 2017 - 17:17

Zaraz sprawdzę u mnie, luz jest ale jak duży nie pamiętam. Tylko mój to ma już trochę nastukane kilometrów.



#3 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 25 sierpień 2017 - 17:22

Będę wdzięczny.



#4 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 sierpień 2017 - 18:51

Mój też ta ma,ale luzu nie mierzyłem.

Użytkownik Kazik edytował ten post 25 sierpień 2017 - 18:52


#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 08:27

Ano jest tak !

https://goo.gl/photo...L2VsaLEvbmAeBo9



#6 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 26 sierpień 2017 - 09:05

Ok, dzięki bardzo; Merci beaucoup!  ;-)

Wygląda podobnie.



No może u mnie ciut mniej; ale 'trochę' mniej nawinięte.



#7 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 09:20

U mnie zawsze tak było !



#8 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 26 sierpień 2017 - 09:40

ok, to mnie uspokaja.



#9 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 10:42

Nie jesteś pierwszy co nie śpi w nocy.

#10 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 26 sierpień 2017 - 10:42

:-D  ;-)



#11 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 26 sierpień 2017 - 12:09

;-) Wokół sami lunatycy... ;-)



#12 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 17:00

A macie wogóle pewność że luz pochodzi z kardana????

A może wałek zdawczy,skrzynia biegów???

U mnie w Zygzaku też jest mały luz-niewielki ale jest....tez kilka cm. I właśnie luz wychodzi już od przedniej zębatki.



#13 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 17:56

A macie wogóle pewność że luz pochodzi z kardana????

A może wałek zdawczy,skrzynia biegów???

U mnie w Zygzaku też jest mały luz-niewielki ale jest....tez kilka cm. I właśnie luz wychodzi już od przedniej zębatki.

Wcale nie mówiłem, że to z kardana, na pewno nie tylko, wszystkie luzy razem wzięte daja podobny rezultat. Poza tym LUZ musi być i tyle ! :-P :lol: :lol: :lol:



#14 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 18:54

Sugerowałem sie tytułem tematu 8-)



#15 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2017 - 19:13

To jest takie potocznie ciut głupie podejście masz racje. Aby sprawdzić luz wyłącznie na wale, trzeba by go zablokować na "twardo na wyjściu skrzyni biegów", a tu raczej trudno tak na szybko. Inaczej mamy luz "systemu przenoszenia napędu" :-> .



#16 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 26 sierpień 2017 - 22:36

Zyzu oczywiście, moja mea kulpa  ;-)

A tytuł powstał ( w panice ), tak trochę jak Kuba napisał; chociaż faktycznie jak to 'namierzałem' luz bardziej pochodzi od str. skrzyni (wałek zdawczy).

Czyli luz systemu/układu przeniesienia napędu.

Najważniejsze, że po dzisiejszej przejażdżce znów mi się wszystko podoba  :mrgreen:



#17 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 sierpień 2017 - 14:49

Jestem spokojniejszy, ale ten luz mi się nie podoba. Minus dla Kawasaki.

#18 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 27 sierpień 2017 - 20:11

W moto z lancuchem tez jest luz wiec to nie jest na kardanie. W samochodzie tez macie luz. Tak juz jest



#19 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 27 sierpień 2017 - 21:51

Luzu by nie było to by nie jeździło... ;-)



#20 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 28 sierpień 2017 - 11:10

Ja tylko dopowiem, że w moim poprzednim sprzęcie - BMW K1200S - też mam podobny, większy niż w przypadku łańcucha luz na kole. To też kwestia skrzyni i sprzęgieł kłowych, które mają w poszczególnych zębatkach spory luz pozwalający na ich "zapięcie". To tak jak mówi ZYGZAK :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych