Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Tuleje / Panewki Przednich Lag


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 D-N-A

D-N-A

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 19 postów
  • Jestem zWieluń / Lubliniec
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2011

Napisano 04 sierpień 2017 - 09:11

Siema.

Od razu przejdę do sedna. Podczas jazdy słychać było metaliczne stuki z okolicy zawieszenia (wiem, że podobny problem miał Darek ale nie wiem jak się jego sprawa zakończyła) więc 14-tka poszła do warsztatu i okazało się (po wyeliminowaniu łożyska główki ramy, krzywo dokręconych półek, bicia na tarczach, luźnych klocków hamulcowych) że luzy występują wewnątrz goleni (po zdjęciu koła dolna cześć lagi w położeniu roboczym wykazywała luzy względem części górnej, natomiast po delikatnym zrotowaniu luzy ustępowały). I tutaj zaczyna się najciekawsze bo mechanik zaproponował wymianę "panewek teflonowych" i wymianę oleju oraz uszczelniaczy tylko, że serwis
kawasaki odpowiedział, że według VIN w moim motocyklu nie ma "panewek". Katalog dostępnych części zamiennych (już poza ASO) pokazał "panewki" ale o grubości 1 mm natomiast te wyciągnięte z mojego moto mają 1,5mm
grubości (katalog części pokazuje że takie, czyli 1,5mm były montowane w 10ptkach) :shock:

Mechanik zasugerował aby sprawdzić 2 rzeczy czy czasami wersja performance nie miała zmienionego zawieszenia lub czy czasami całe zawieszenie nie jest przeszczepione np. z 10tki :shock: tutaj mam pytanie czy ktoś rozbierał, wymieniał owe "panweki" albo orientuje się jak jest naprawdę w 14-tce? Moja niunia jest z 2011 r. wersja performance.

Z góry i z dołu dzięki za pomoc.



#2 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 04 sierpień 2017 - 14:31

Sprawdź proszę najpierw dokręcenie silnika (na tych wąsach z przodu). U mnie tak stukało i było poluzowany silnik.



#3 D-N-A

D-N-A

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 19 postów
  • Jestem zWieluń / Lubliniec
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2011

Napisano 10 sierpień 2017 - 08:49

Sprawdź proszę najpierw dokręcenie silnika (na tych wąsach z przodu). U mnie tak stukało i było poluzowany silnik.

Przekazałem info mechanikowi. Zobaczymy co się okaże.

Dzięki za pomoc.



Silnik był prawidłowo dokręcony. Po wymianie "panewek" luzy zniknęły i trzaski ustały.



#4 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 10 sierpień 2017 - 10:25

I jakie zamontowałeś te 1,5 mm od 10-tki?

#5 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 11 sierpień 2017 - 20:46

Ciekawa historia z tymi amorkami. A czy przy tak uszkodzonych panewkach to oprócz stuków wydostawała się może także i oliwka?

#6 D-N-A

D-N-A

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 19 postów
  • Jestem zWieluń / Lubliniec
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 sierpień 2017 - 08:42

Zamontowane zostały 1,5mm-trowe panewki. Faktycznie katalog określa je jako panewki do ZX10... wciaz nie wiem czy wersja performance miala jakies fabryczne zmiany w zawieszeniu czy u mnie jest zrobiona podmianka :/
Przed wymianą nie zauważyłem wycieków. Wczoraj zrobilem zapoznawcze 150km i nic nie stuka. Do tego zawieszenie sie usztywniło ale myśle, że to zasługa nowego oleju.
Nie wiem też dlaczego kawasaki twierdzi, że w zzr1400 nie ma panewek i trzeba wymienić cały goleń.

Górne panewki oznaczone były katalogowo:
www.jmproducts.eu
5214050 Panewki prowadzące 43x12x1.50
A.23.21.260

Jeszcze w formie ciekawostki. Po wymianie najpierw dolnych panewek luzy wciaz wystepowaly. Dopiero po wymianie gornych panewek luzy ustały.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych