Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Filtr Powietrza Po 18 000 Km.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 lipiec 2017 - 19:26

Nie powiem aby wyglądało to ładnie po tylu kilometrach. Lepiej wymieniać częściej. Przy okazji lekka kontrola czy coś nie cieknie i wymiana prawej osłony, plastik pękł sam nie wiem jak, był co prawda naprężony ale leciutko trzymając pasek od bagstera. Kontrola płynu, muszę kupić, brakuje ździebełko.

 

Załączony plik  20170709_193434.jpg   205,22 KB   52 Ilość pobrańZałączony plik  20170709_174722.jpg   183,47 KB   58 Ilość pobrańZałączony plik  20170709_192655.jpg   114,71 KB   50 Ilość pobrań



#2 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 lipiec 2017 - 19:41

Jutro pochwale sie swoim po 20kkm.

Dealerek dał znać że BMC już czeka do odbioru.

Przy wymianie nie omieszkam natrzaskać kilka zdjęć i pochwalić sie robalami zassanymi przez ZZRka ;-)



#3 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 09 lipiec 2017 - 20:57

Tak jak napisałeś. Lepiej wymieniać częściej. Jedna jazda w deszczu pomiędzy tirami na trasie namber 50 i filterek tak wygląda. U mnie wymieniam co 6 tys. czyli częściej bo zauważyłem, że jak filterek tak wygląda to jest zapchany. Jak jest zapchany to podciśnienie znajduje sobie inną drogę dostępu dla syfu i nie jest to akurat droga filtrowana. Piach przedostaje się pomiędzy szyną mocującą filtr do ramy. U mnie ten element jest już trochę odkształcony, zobaczę w serwisie może dostanę nowy na jakiś czas pomoże. A z ciekawostek typu co tam bzyku zassał, największy obiekt to ważka o rozstawie śmigieł 10 cm. Fotki niestety nie zrobiłem intruz natychmiast został potraktowany rurą od odkurzacza. Persona non grata!



#4 Toledo

Toledo

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 73 postów
  • Jestem zDublin
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2015

Napisano 11 lipiec 2017 - 00:57

Ja do swojego filtra BMC zobaczylem wczoraj po 10tys km jest naprawde czysty.

A jesli chodzi o wieksze obiekty latajace to taki wielki motyl sie napatoszyl rok temu w Pirenejach.Efekt byl taki,jakby sie silnik rozlatywal.

Załączone pliki


Użytkownik Toledo edytował ten post 11 lipiec 2017 - 01:19


#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 lipiec 2017 - 21:29

Jutro pochwale sie swoim po 20kkm.

Dealerek dał znać że BMC już czeka do odbioru.

Przy wymianie nie omieszkam natrzaskać kilka zdjęć i pochwalić sie robalami zassanymi przez ZZRka ;-)

No i co ? Czas trzaskać i zero robali !  :-P



#6 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 lipiec 2017 - 19:39

Niestety w poniedziałek firma była w potrzebie i musiałem zostać w pracy.
Ale jutro jadę do dealerka.

Update

Filterek po 20kkm

Od dziś BMC

 

Załączone pliki



#7 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 lipiec 2017 - 19:47

Przelotowe kominy, sportowy filtr powietrza to teraz na strojenie do Doktorskiego? :mrgreen:

http://www.motokofei...iltr-powietrza/

#8 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 lipiec 2017 - 20:14

Niestety nie ma aplikacji RB Evo do ZZRa z Euro4.  :cry:



#9 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 lipiec 2017 - 22:30

Yyyyy... a bez RB samą wiertarką w kompie pomieszać sie nie da sie? Bo ja to pojmy nie mam i myślałem, że najlepsza magia to jak Doktorski zrobi czary mary z ecu, a RB i PC to takie półśrodki jak się chce samemu bez większej wiedzy moto wzmocnić. Jakieś gotowce pod dany wydech i filtr zainstalować.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 13 lipiec 2017 - 22:31


#10 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 07:40

no i najważniejsze, że osłony na kominy są,

a tak poważnie to czy zmiana wydechów + ten filterek daje odczuwalny wzrost elastyczności, zwłaszcza z dołu, przy i tak mocnym silniku? 



#11 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 812 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 08:31

no i najważniejsze, że osłony na kominy są,

a tak poważnie to czy zmiana wydechów + ten filterek daje odczuwalny wzrost elastyczności, zwłaszcza z dołu, przy i tak mocnym silniku? 

w skrocie - tak :)

Do tej pory pamietam jak zalozylem BMC i akrapy bez dbkillerow i wyjechalem z serwisu. Moze nie zupelnie inne moto ale na pewno zwinniejsze i lepiej reagujace.



#12 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 08:40

ja po 18.000 przymierzałem się do K&N + wydech Scorpiona taki jak Qba.

Filtr BMC lepszy?



#13 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 12:52

Przerabiałem ten temat z KN ponad 15 lat temu. Pozostał filtr klasyczny. Więcej powietrza, mieszanka bogata gorszy dół ale więcej koni w obrotach po przez filtr przelotowy. Gorszy dostęp do filtra tak jak w GTR plus R&B (crash-pady) czyli 2h godz. aby się do niego dokopać i wszystko poskręcać na odpowiedni moment. KN / BMC - mycie i czyszczenie co 2 000 /4 000 km inaczej zużycie silnika cząstkami silicium/piach spore. Łatwy dostęp do filtra gdy w 15 min. możesz sobie wyczyścić, przepłukać i nawilżyć gąbkę wtedy tak, inaczej to efekt placebo. Brakuje wam mocy, na złym biegu jedziecie i na za niskich obrotach. :-P :-> Przesiadka na skuter obowiązkowa. :idea: :-P



#14 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 13:55

mnie nie o moc chodzi tylko o doznania akustyczne i 5-6 kg wagi, mój dealer wspominał, że można przy wydechu wymienić też filtr na KN'a, ale nie trzeba, więc pytam fachowców :-D



#15 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 14 lipiec 2017 - 15:07

Ooo, doznania akustyczne to na pewno są! A i przez te doznania to i wydaje się, że moto szybciej zapitala...



November, możesz założyć fitr KN-a, niby jest dwukrotnie droższy ale ma starczyć na wiele tys.kaemów bo jak jest brudny to go pucu pucu, smarowanko i z powrotem do motonga.



#16 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 15:26

a to pucu pucu to rzeczywiście tak często 2-4 tys. kilometrów?



#17 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 15:38

Mój KN po jednym sezonie ;) 

 

w zzrze trzeba częściej zaglądać, myślę ze co 6-8tys warto umyć i nasmarować ;) 

 


Użytkownik thrillco edytował ten post 14 lipiec 2017 - 15:40


#18 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 17:10

Teraz to rozłożyliście mnie na łopatki, tego rodzaju filtr więcej przepuszcza powietrza jak i syfu, tak czy nie. Jeżeli tak, a tak jest to ewidentne. Poza tym jest czarny i mniejsza różnica w kolorze miedzy brudnym i czystym, będzie zawsze ładniej wyglądał od klasycznego. Argument ceny, jest dla mnie jedyny aby taki stosować, tak, pucu pucu i jest jak nowy, ale na 5-6 tys. na pewno nie. Jest stosowany w wyścigach i myty po każdym. W naszych maszynach i latając np. wiosna i w lecie trzeba go czyścić często ale nie po każdym wypadzie, to zrozumiale, ale tak prawdę mówiąc powinno. Filtr ma chronić silnik przed połykaniem silicium/piachu, który niszczy wszystko w silniku, jakieś tam robactwo to pikuś dla 1400 cm3.
Co do dźwięku to ZYGZAK ma świętą rację. To jest tak jak stałem na światłach na BRAMMO (motocykl elektryczny) ! Zielone się zapaliło, odwijam, i co ? Cichutko z lekkim wiuuuuuuuuuu lecę do przodu, wydawało by się bez wysiłku, nic sie nie dzieje, cichutko, tak, - ale Hayabusa daleko z tyłu ! Hehehe. :lol: :mrgreen: :-P

Załączony plik  ATS-SUD_26 mars 2015_27-177-Modifier.jpg   243,36 KB   18 Ilość pobrań



#19 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 812 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 lipiec 2017 - 18:38

Ja przemywam i przedmuchuje przy wymianie oleju czyli przy 6k. I BMC jest czerwony jak ori :) Akurat jeszcze z 300km i bede olej wymienial i filtr czyscil to zrobie fotke :)


Użytkownik Rymek edytował ten post 14 lipiec 2017 - 18:39


#20 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 14 lipiec 2017 - 19:06

Firma KN bardzo szczegółowo opisała dlaczego akurat jej filtry są tymi które powinienem wybrać. Odpowiednio to udokumentowała w art. prasowych czy też w interku. Człowiek ma wybór, może kupić albo nie. Ja jeżdżę na ori. filtrach tym bardziej, że co jakiś czas można je kupić trochę taniej niż 150 zeta. Natomiast jeśli chodzi o KN mam ciężki wybór - skutecznie odstrasza mnie napis made in china  a od tego roku także i thailand. Masakra totalna bo nie wierzę w to, że KN przetransportował za ocean swoje bardzo drogie machiny produkcyjne by jakiś chinol to tam tłukł. Znalazł kooperantów - po naszemu rzemiosło - który na swoich maszynach tłucze filtry z wierzchu takie same jak orginał. Kawasaki już zrozumiało jaki błąd popełniło i w ogłoszeniach są już dostępne (jest osobny temat na forum) filtry oliwy made in japan.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych