Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Szyba Do Grt-A


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
76 odpowiedzi w tym temacie

#41 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 08 lipiec 2017 - 12:49

A czy Z1000SX nie jest węższy w "talii" niż GTR? Rozwarcie kolan też wpływa na ergonomię i komfort.

#42 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 lipiec 2017 - 13:45

Kolega który był teraz z nami w Alpach właśnie na Z1000SX jest wniebowzięty Zetem. Ale przesiadł się z FZ8.
No ale temat o Zecie jest w innym dziale ;-)

#43 Riczi

Riczi

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
  • Jestem zWałbrzyszewa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 10 wrzesień 2017 - 11:09

Czy ktoś z forum do GTR model 2015 - 2016r (czyli modele z szybą "z lufcikiem") kupił może i używa Puiga z linku poniżej?
Chciałbym przed zakupem zasięgnąć o niej opinii, bo 105mm w górę może być już na tyle mało estetyczne, że może
zdecyduję się zrezygnować z niej na rzecz średniej ochrony przed wiatrem przez szybę fabryczną. 
Oryginalna to już kawał witryny wiec jestem ciekawy co o niej sądzi ktoś kto już ją ma. 
Ktoś? Coś? 
https://www.puig.pl/...ysta-p4320.html


Użytkownik Riczi edytował ten post 10 wrzesień 2017 - 11:30


#44 Kawa

Kawa

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 16 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 wrzesień 2017 - 09:08

Projekt mojej szyby :)

 

Załączony plik  20170817_171634q.jpg   166,04 KB   29 Ilość pobrań

 

Tak wykonany projekt wysłałem do mgg.com.pl i wykonają ją na 300zł z transportem ;)



#45 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 wrzesień 2017 - 16:24

miałem ten dylemat, bałem się żagla z przodu i jednak się nie zdecydowałem na szybę tylko dołożyłem deflektor. Po 8000 km stwierdzam, że w moim przypadku zdał egzamin. Deflektor ma 12 cm wysokości, ale zachodzi trochę na szybę więc faktycznie podnosi ją o 10 cm. Myślę, że szyba o 10 cm wyższa nie będzie żaglem zwłaszcza, że nie trzeba jej wtedy podnosić na maxa, w moim przypadku wystarczyłoby 3/4 górnego położenia.



#46 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 wrzesień 2017 - 20:14

miałem ten dylemat, bałem się żagla z przodu i jednak się nie zdecydowałem na szybę tylko dołożyłem deflektor. Po 8000 km stwierdzam, że w moim przypadku zdał egzamin. Deflektor ma 12 cm wysokości, ale zachodzi trochę na szybę więc faktycznie podnosi ją o 10 cm. Myślę, że szyba o 10 cm wyższa nie będzie żaglem zwłaszcza, że nie trzeba jej wtedy podnosić na maxa, w moim przypadku wystarczyłoby 3/4 górnego położenia.

Skorzystałem z Twego pomysłu i też dołożyłem taki sam deflektor. Też potwierdzam, że zdaje egzamin. Dodatkowo odniosłem wrażenie, że po podniesieniu szyby do 1/2 lub 3/4 górnego położenia przedni deflektor (fabryczny) lepiej spełnia swoją rolę. Likwiduje podciśnienie ale nie odprowadza powietrza prosto na kierowcę, szczególnie przy większych prędkościach. Szyba jakby mniej faluje i jest stabilniejsza oraz jest ciszej, niż przy zamkniętym deflektorze przednim (fabrycznym). Muszę to jeszcze dogłębnie przeanalizować w różnych warunkach. Wydaje mi się, iż właśnie taką różnicę odczuwam. 

Poszedłem jednak na całość i zamówiłem turystyczną szybę PUIG z regulowanym deflektorem (przyciemnianą). Mam ją otrzymać do 20.09. i po zamontowaniu przerabiam mego GTR-a na model 2018. Co nowy rocznik to nowy. Dylemat rozwiązany. :-) 



#47 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 wrzesień 2017 - 20:36

Kazik to po montażu podziel się koniecznie odczuciami. 



#48 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 43 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 07:28

Kazik jak zamotujesz, przetestujesz to wrzuć fotki i podziel się spostrzeżeniami, sam jestem zainteresowany efektem końcowym, zwłaszcza przy prędkościach powyżej 160 km/h (mam 188 cm wzrostu). A więc czekamy na Twój wniosek.



#49 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 09:42

Widzę że nigdy w życiu żeglowania na serio nie było. Całe szczęście że bestia solidna i montaż serio. Przy takich prędkościach nigdy nie mam szyby w górnym położeniu. Szkoda mi mechanizmu i przyczepności 😎😥🤔

#50 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 12:00

Widzę że nigdy w życiu żeglowania na serio nie było. Całe szczęście że bestia solidna i montaż serio. Przy takich prędkościach nigdy nie mam szyby w górnym położeniu. Szkoda mi mechanizmu i przyczepności

 

i tu właśnie świetną robotę robi lufcik otwarty w pierwszym położeniu, następuję zauważalna stabilizacja szyby 



#51 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 12:51

Potwierdzam.



#52 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 14:34

I tu się nie rozumiemy. Stabilizacja wizualna, okej. Już raz rozwaliłem czache i przednie owiewki przez za duże parcie aerodynamiczne szyby. Sporo mnie to kosztowało w dl1000.
🤕😤😭

#53 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 14:51

a czy czasem nie jest tak, że poprzez zawirowanie jakie tworzy "lufcik" napór frontowy na szybę jest niejako osłabiany powietrzem wpadającym od dołu i zawijającym i de facto jest mniejszy? Nie zmienia to faktu, że jak zamierzam jeździć powyżej 160 km/h ustawiam szybę w połowie wysokości.



#54 Riczi

Riczi

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
  • Jestem zWałbrzyszewa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 13 wrzesień 2017 - 15:40

Skorzystałem z Twego pomysłu i też dołożyłem taki sam deflektor. Też potwierdzam, że zdaje egzamin. Dodatkowo odniosłem wrażenie, że po podniesieniu szyby do 1/2 lub 3/4 górnego położenia przedni deflektor (fabryczny) lepiej spełnia swoją rolę. Likwiduje podciśnienie ale nie odprowadza powietrza prosto na kierowcę, szczególnie przy większych prędkościach. Szyba jakby mniej faluje i jest stabilniejsza oraz jest ciszej, niż przy zamkniętym deflektorze przednim (fabrycznym). Muszę to jeszcze dogłębnie przeanalizować w różnych warunkach. Wydaje mi się, iż właśnie taką różnicę odczuwam. 

Poszedłem jednak na całość i zamówiłem turystyczną szybę PUIG z regulowanym deflektorem (przyciemnianą). Mam ją otrzymać do 20.09. i po zamontowaniu przerabiam mego GTR-a na model 2018. Co nowy rocznik to nowy. Dylemat rozwiązany. :-) 

 

 

Ja również @Kazik czekam aż Twoja świeżo kupiona szybka wpadnie na miejsce

i dopiero wtedy podejmę decyzję czy ją też przygarnąć. Liczę na Twoją opinię!  8-)



#55 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 16:54

I tu się nie rozumiemy. Stabilizacja wizualna, okej. Już raz rozwaliłem czache i przednie owiewki przez za duże parcie aerodynamiczne szyby. Sporo mnie to kosztowało w dl1000.

Szanowny Jakubie. Wiem, że jesteś prawdziwym mistrzem i doskonale znasz się na mechanice i jeździe na motocyklach, ale:

ja kupiłem i użytkuję Kawasaki GTR 1400 a nie jakąś "popierdułkę". Skoro w instrukcji do pojazdu nie zakazana jest jazda z max. podniesioną szybą powyżej "jakiejś" prędkości, to znaczy, że można. Jeżeli szyba lub jej sterowanie nie wytrzyma tej próby, to zgłaszam to jako usterkę gwarancyjną. Nie wypróbowałem tego przy prędkości max, bo jej nie osiągnąłem. Najszybciej jechałem (i to przez dłuższy czas) z trzema załadowanymi kuframi, z szybą podniesioną max, "na niemieckich autostradach, bez ograniczenia prędkości" 242 km na godz. (według navi. na zegarze było trochę więcej). Ogólnie warunki drogowe dobre, fabr. deflektor zamknięty. Szyba falowała i powodowała turbulencje którymi się nie przejmowałem. Nie wyobrażam sobie by coś miało się zepsuć. Inna sprawa to komfort jazdy. O tym to następnym razem.



a czy czasem nie jest tak, że poprzez zawirowanie jakie tworzy "lufcik" napór frontowy na szybę jest niejako osłabiany powietrzem wpadającym od dołu i zawijającym i de facto jest mniejszy?

moim zdaniem jest. Ja to odczuwam podczas testowania deflektora górnego i "lufcika". Na razie to mogę definitywnie stwierdzić, że nawet mały deflektor firmy ADV (12 cm wys., cena ok. 120 zł.) znacznie poprawia komfort jazdy. Można obniżyć położenie szyby fabrycznej, odpowiednio ustawić deflektor i patrzeć przed siebie powyżej szyby i deflektora. W zależności od prędkości wys. zestawu można skorygować. Posiadacze "lufcika" mogą dodatkowo polepszyć sobie komfort podróżowania. 



#56 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:23

Kazik jak widzę przesadzasz jak zwykle z grubymi literami, cóż, mistrzem to jest Rossi a nie ja, ale i on czasami się rozpowiedzieli, co prawda dużo rzadziej ode mnie. Normalka bo jest mistrz. Dla mnie to możesz sobie i z gołą doopą i bez szyby.

Przy takich prędkościach to nigdy nie będzie komfortowo i nieustanne poszukiwanie jak przerobić GTRa na kabriolet jest skazane na marne. Nigdy nie osiągnąłem tak zawrotnej prędkości na tym motocyklu, jakoś zupełnie nie mam na to zapotrzebowania, są do tego inne motocykle. Jest coś takiego jak zdrowy rozsadek i wyłącznie się do niego odwołuje ! Przy takiej prędkości i w pozycji górnej ciekawy jestem ile milimetrów kwadratowych jest kontaktu opon z asfaltem ?
Dziwne że oficjalnie do seryjnej produkcji nikt nie wprowadził takich rozwiązań jak np. górny lufcik/szybka, poza kilkoma małymi enduro.



#57 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:28

Kuba, a jak to rozwiązują w BMW, w RT szyba bardzo wysoka, ale w GT to już można ustawić ponad kask i często widzę kierowników tak właśnie gnających po autostradzie?

Ja osobiście ustawiam maksymalnie do wysokości własnego nosa.



#58 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:42

BMW może sobie na to pozwolić, konstrukcyjnie jest bardziej GT, kokpit jest dużo wyżej. Wystarczy zaparkować obok i porównać. PanEuro ma zegary ze 20 cm wyżej również ale kolo 18 cali. Telelever/Paralever w BMW jest mniej samowznoszący przy wysokiej prędkości, każdy glina w FR mi to potwierdzi. Gdy Pirelli wypuszczał pierwsze "Angele ST" to na torze w Nardo we Włoszech wzięli ZZR i GTRa do testu na maksa kilometrów w 24 godz. Silnik w GTRze nie wytrzymał, tak samo jak i szyba gdy była w wysokiej pozycji silnik się grzał, po obniżeniu było lepiej ale i tak nie ukończono 24 godz. Nigdy nie było oficjalnego potwierdzenia po co jak i dla czego, w końcu na zdrowy rozsądek to nie motocykl do tego. ZZR/Hayabusa owszem !

 

Sorry to była Hayabusa (prawie to samo) a GTR bez kufrów i popatrzcie sobie, stary model GTR ma szybę o 10 cm. niższą i w jakiej pozycji jest driver za szybą. Jak się zapierdala na motocyklu, to on ma być do tego zaprojektowany i kierownik uświadomiony jak ma siedzieć (oby tylko).

 



#59 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 wrzesień 2017 - 17:55

ok, rozumiem, dzięki za wyjaśnienie, osobiście nie bardzo umiem i lubię jeździć bardzo szybko w wyprostowanej pozycji, jak zapier....m to ja w dół i szyba w dół, do 160-180 km/h szyba do nosa, cisza i 10x mniej robali na szybce...



#60 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 13 wrzesień 2017 - 20:58

Pewnie już dawno temu przekonałeś się,że niekoniecznie wyższa szyba a położenie się na zegarach i lepsze zespolenie z maszyną powoduje poprawę prowadzenia?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych