Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Drgania/mrowienie Od Silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 13 maj 2017 - 14:11

Pytanie mam odnośnie drgań silnika w Waszych sprzętach. Dopiero przejechałem pierwszy 1000 km od nowości, ale martwią mnie drgania/mrowienie, które czuć na kierownicy i podnóżkach. Myślałem, że może po pierwszym serwisie coś się polepszy, ale tak się nie stało. Nie wiem czy drgania potęgowane są przez wydech, czy to takie wyważenie silnika Kawasaki, czy może coś u mnie jest nie tak. Serwis twierdzi, że silnik musi się jeszcze ułożyć, ale wiadomo jak to z serwisami bywa - lubią zbywać. Gdy tylko wciśnie się sprzęgło i obroty spadną do jałowych drgania/mrowienie ustępuje więc to nie wyważenie kół. Wnerwiały mnie drgania w BMW K1200S pojawiające się powyżej 5000 tyś obrotów, a wywołane między innymi koszem sprzęgłowym, natomiast w ZZR generalnie jest tylko trochę lepiej. Czy może przewrażliwiony jestem? Dodatkowo obroty jałowe niby jakoś nie falują znacząco na obrotomierzu, ale słychać jakby silnik trochę nierówno pracował. Niestety nie mam porównania z innym ZZR stąd pytanie.



#2 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 maj 2017 - 19:52

Jak to ułożyć? Napewno Cię zbywają. Trzeba szukać innego lepszego serwisu. A przynajmniej drugiej opinii u jakiegoś kumatego fachowca.

#3 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 13 maj 2017 - 21:05

Podczas jazdy te wibracje czy na wolnych obrotach podczas postoju też?

#4 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 14 maj 2017 - 06:43

Generalnie silnik na wyższych obrotach ma drgania, nie są to drgania od których się śruby odkręcają, ale na dłonie się to przenosi więc jest zauważalne. Przy 6000 obrotów jadąc po równej nawierzchni obraz w lusterkach się rozmywa, ale wystarczy wcisnąć klamkę sprzęgła i przy tej samej prędkości drgania ustępują na obrotach jałowych. Nawet gdy motocykl stoi drgania na niskich obrotach przenoszą się na lusterka, oczywiście nie w takim stopniu jak na 6000. Zawsze mi się wydawało, że nowy piec powinien mieć raczej bardziej kulturalną pracę, żeby nie powiedzieć aksamitną.



#5 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 812 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 14 maj 2017 - 18:41

ja zauwazylem u siebie ze miedzy 5 a 6k sa drgania, ale tylko w tym zakresie obrotow. Olalem sprawe. mam 50k najechane nic sie nie wytelepalo jeszcze :)



#6 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 14 maj 2017 - 19:56

Niby tak, ale dłuższa jazda z drganiami wysokiej częstotliwości powoduje dyskomfort, który można porównać do ścierpniętych dłoni... trudno mi uwierzyć, że tak ma być i albo jestem człowiekiem małej wiary, albo silnik powinien jednak pracować tak stabilnie, że postawiona na nim moneta po przygazówce dalej stoi - gdzieś na YT widziałem chyba ten film z Hondą VFR bodajże.

#7 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 14 maj 2017 - 20:45

Mam to samo przy 6000 obr. Pojeździsz trochę tysiaków to zaobserwujesz charakterystyczne ćwierkanie na niskich obrotach - no chyba, że w Twoim modelu jest to wyeliminowane - masz inne sprzęgło. Znam kogoś kto drgania na stopkach wyeliminował zmianą buciorów. Na początku u mnie hałasował przód. Pomogła zmiana opony. Pozostałe drgania pochodzą od wałka oraz także od samego łańcucha, np. po lewej stronie. Ja fabrycznie miałem za bardzo napięty łańcuch. Jorgnąłem się po tys. km. Na manetach mam delikatne - powiedziałbym, że praktycznie wcale. Ciekawostką jest, że w polskich katalogach wśród wad tego modelu nie wymienia się żadnych wibracji, natomiast w jakimś katalogu bodajże z Albanii mam wyszczególnione akurat wibracje.



#8 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 15 maj 2017 - 14:35

Z butami się nie uda, bo i tak fabryczne mięciutkie podnóżki zmieniłem na bardziej sportowe całkowicie aluminiowe :) Ale te manetki i lusterka spędzają mi sen z powiek :( Łańcuch wydaje się ok, a i tak to nie jest jego sprawka bo wysprzęglenie napędu eliminuje wibracje momentalnie, jak tylko spadają obroty. 



#9 Mada01

Mada01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 145 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016

Napisano 15 maj 2017 - 15:30

Nie wniosę pewnie nic do tematu, chciałem tylko napisać, iż wiem o czym mówisz - miałem to samo w K1200RS. Ręce omdlewały. Serwis nawet wymienił kosz sprzęgłowy (nie podam ceny...  :-x ), trochę pomogło.



#10 kabuza1400

kabuza1400

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:ZZR1400

Napisano 15 maj 2017 - 18:29

Wtrącę dwa grosze, Hayabusa mrowila , a mój nowy Zygzak nie 🤗


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#11 Damian-W

Damian-W

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 242 postów
  • Jestem zWolverhampton
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2013

Napisano 16 maj 2017 - 09:01

Jakiiś miesiąc temu miałem delikatne wibracje ale u mnie odczuwalne było też na klamce od sprzęgła.

Wymiana płynu... nic.

Rozebrałem sprzęgło z myślą, że może być luz na łożysku ale nie... wszystko ok.

Okazało się, że jedna z podkładek sprężynowych się obłamała i mały kawałek 7mm na 12mm latał sobie luzem.

Naszczęście nie zrobił spustoszenia na żadnej z tarczy sprzęgłowej.

Godzina roboty i gotowe...

 

Załączony plik  01.jpg   200,21 KB   30 Ilość pobrań

Załączony plik  02.jpg   116,61 KB   34 Ilość pobrań



#12 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 16 maj 2017 - 09:36

Wstrząsające! Ale bubel! Już powinna być robiona akcja serwisowa! Wszystkie moto do serwisów! Ale tak przy okazji przypomniałem sobie temat opisywany kiedyś na forum odnośnie końcówek kierownicy.Bubu, zmieniałeś może końcówki na tzw. tunningowe?

#13 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 16 maj 2017 - 11:38

Końcówki są w oryginale...tylko podnóżki zmieniłem.



#14 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 maj 2017 - 12:45

Nie ma innej rady jak przejechać się innym Zygzakiem. Wtedy się okaże czy coś nie tak z Twoim moto czy poprostu jesteś przwrażliwiony.
Mam już drugiego ZZRA od nowości i poza tym ze przy 5-6rpm obraz w lusterku nie jest idealny to nic nie mrowi nic nie drga

#15 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 16 maj 2017 - 13:57

To, że ja mam pod garem nierówno i oczekuję ideału to akurat pewne, ale innej pewności jeszcze szukam, no i mam nadzieję, że gdzieś blisko znajdę :)



#16 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2769 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 maj 2017 - 14:27

Jeśli nie znajdziesz innego Zygzaka żeby porównać problem to przyjedz w sierpniu na nasz Sponton.
Będziesz miał tam ZZRów do wyboru do koloru. A i fachowców i doradców nie zabraknie ;-) ;-)

#17 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 16 maj 2017 - 15:06

O! I to jest najlepsza rada! Ja nie jestem super fachowcem, ale jak dasz się bryknąć to mogę pretendować do tego miana :-D

#18 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 16 maj 2017 - 19:28

Jeśli mi praca pozwoli to pewnie zawitam... Bardzo uczuciowy jestem, nie wiem czy Żabcie oddam w inne ręce :P

#19 Bubu

Bubu

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
  • Jestem zGryfino
  • Model:ZZR1400

Napisano 24 maj 2017 - 19:58

Kontynuuję temat, choć pytanie nieco inne. Przy odpalaniu zimnego pieca obroty skaczą mi do jakiś 1350 ale tylko na ułamek sekundy, następnie spadają lekko poniżej 1000 by powoli ponownie wzrosnąć do tych 1350 na czas rozgrzewania. To normalne? Przy ciepłym silniku ponowny start wygląda normalnie, czyli podwyższone obroty - 1350 - i po kilku sekundach normalne jałowe około 1100. W BMW też mam normalnie, czyli od razu podwyższone obroty, które następnie spadają do jałowych, żadnych krztuszeń czy dławienia silnika zbyt niskimi obrotami.


Użytkownik Bubu edytował ten post 25 maj 2017 - 07:10


#20 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 24 maj 2017 - 22:25

Ja mam inaczej z obrotkami i pewnie wynika to z tego, że mój jest trochę inny model. Niby taki sam a jednak inny...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych