Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Dunlop Roadsmart 3


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 kwiecień 2017 - 18:53

Wszyscy tu dokładnie wiedzą, że kocham PR4GT, lubię winkle bardziej od obszaru zabudowanego i tzw. łatwych prostych, pewnie dla tego. Opona musi mi dawać radochę z jazdy, to najważniejsze, "nieważne" ile kosztuje, a po ostatnich podwyżkach mamy ponownie ceny z przed 5 lat. Każda nawet najlepsza dla mnie opona po 10 000 km. nadaje się na złom, nie ma tego delikatnego muśnięcia asfaltu i trzymania chirurgicznie wybranego toru przejazdu. GTR to ciężka bestia i wtedy po prostu nie chce, albo się wali w samym środku zakrętu gdy opony są zużyte. Od kilku miesięcy walczyłem naprawie każdym winklu, przyszło mi nawet do głowy aby GTR-a sprzedać. No nie ! Wsiadłem nawet na Afrika Twin, raczej nie, - się wdrapałem.

Dziwne człowiek robi rzeczy gdy mu jest niedobrze na motorku, szuka coby tu naklejki jakieś ponaklejać, pierdoły dorzucić, wpada w totalne zmartwienie i nie patrzy tam gdzie trzeba. Przestaje być motocyklistą, staje się konsumentem następnych bajerów do kosza i gówno wartych, synem marnotrawnym, wyuzdanym motocyklistą. Nie wie, zupełnie nie wie, że jest w błędzie, nie ma nawet szansy aby to do niego dotarło, nie ma nikogo kto by przewalczył razem z nim powalający go marketing. Będzie się wszystkim tłumaczył, że tak ma od smoka, że zaraz się rozpłacze "jak mu nie dadzą", bo jest niesamowicie głodny, spragniony, rozbestwiony, ale cały czas w błędzie. Ślepia ma skierowane wyłącznie w ciemną stronę mocy. Fascynacja Ilością koni rodzi w nim raptowny powrót do stanu "pierwotnego". Wszelka subtelność, dotyk, powiew, dalekie spojrzenie, stopniowa siła nadgarstku to dla niego rzeczy mało istotne. Walczy, wrzeszczy, zwala wszystko co niebiosa ramionami mu niosą na innych, nie ma wyboru, gorzej niż ślepy, jest wieczny malkontenty.

A życie jest bardziej proste niż by się wydawało, przynajmniej motocyklisty ! Wystarczy opony zmienić, wyskoczyć na winkle, daleko od zgiełku, parkingu supermarketów, powrócić i jak na najdłużej do przeciwskrętu.

Boży stwórca był ponadczasowo perfekcyjnie genialny, gdy szeptał na ucho człowiekowi, jak motocykl stworzyć.

 

Le roi est mort, vive le roi ! RoadSmart Trzeci !
 

Załączony plik  RS3-1.jpg   488,91 KB   68 Ilość pobrańZałączony plik  RS3-1-2.jpg   269,05 KB   76 Ilość pobrań

 

PS. z innego tematu. Wymiana oleju w lagach to następna czynność, którą musisz zrobić zanim pójdziesz spać, dobrych snów.



#2 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 06 kwiecień 2017 - 19:28

Eeeee... Kuba? No nie to, żebym Cię śledził, albo małpował... ale oprócz oleju w lagach, czeka mnie też wymiana opon w tym sezonie. Więc z zainteresowaniem przeczytam Twoją opinię o tych oponach i czy warto się na nie przesiąść z MPR4. Ja nie jestem tak wytrawnym motocyklistą jak Ty i nawet rozważam krok wstecz do MPR2, ale Twoja opinia może wskazać mi trzecią drogę.

#3 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 kwiecień 2017 - 15:48

Wyobrażacie sobie moje psioczenie, że nie wyjechałem dzisiaj w waszym kierunku. :evil:  Pogoda w moich okolicach jest przepiękna, powyżej 20°C. Każde takie chwile są okazja aby zrobić coś innego, bardziej oryginalnego i nie przewidzianego, ale jakoś mi się nie udało. Pojechaliśmy sobie z żoną na wycieczkę, motocyklem oczywiście. Oponki miały tylko 50 km. czyli jeszcze niedotarte, trzeba uważać. PR4GT systematycznie pompowałem do 3.0 atm. Tym razem kontrolki pokazują 2.8 i nic, we dwoje motocykl wydaje się leciutki. Większą precyzje, którą wyczułem od początku stawiam na spore zużycie moich poprzednich michałków, ale jednak coś w tym jest. Opona pracuje na przodzie zupełnie inaczej, czuć jeden składnik i informacje przeniesione na kierownice są bardziej proste w odczuciach, nabieram większego zaufania raczej szybko. PR4 charakteryzował się tak jakby lekkim uślizgiem szczególnie gdy opona "po pierwszych kilku winklach" jeszcze nie była ciepła. Komfort porównywalny do PR4, czyli ekstra. Brak typu GT. Tu jest odwrotnie, dla motocykli bardziej sportowych jest wersja inna, ale tylko w wymiarach 185/55/17 i 120/70/17. Po kilku kilometrach przestaje czuć że jedziemy we dwoje, kontrolki pokazują 3.0 atm, jest jeszcze lżej. Jedziemy bez jakiegoś szaleństwa, mój regulator prędkości wali po udzie gdy przechyły zaczynają być frywolne, ale stopki przytarte i to sporo. Początki w takim razie z podobną euforią co PR4GT, ale z jedną różnicą, zupełnie nie czuje, że jadę we dwoje. Z tego punktu widzenia to bardzo duży plus. Na razie nie ma mowy o totalnym zamknięciu, co prawda widać początki. :-P


Załączony plik  RS3-1.jpg   96,34 KB   47 Ilość pobrań

Załączony plik  RS3-1-2.jpg   203,05 KB   49 Ilość pobrań



Wczorajsze przecieranie w towarzystwie Porsche ! :-D



#4 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 236 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 kwiecień 2017 - 21:06

No i pięknie :)



#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 kwiecień 2017 - 13:54

Nie patrzyłem na licznik, ale przyjeździe do Polski mogę powiedzieć, że test odbyłem totalny na RS3, myślę że zrobiłem z 2500 km.

Testowałem w przeróżnych temperaturach od 0° do 20° C. Nie brakowało również winkli jak i autostrady. Pogoda dopasowała mi wszelkiego rodzaju warunki atmosferyczne, od zimnego lub ciepłego suchego asfaltu, do wichury i bijącego nie skąpo deszczu jaki wczorajszego dnia "pokonał" całą Polskę.

 

Opona jest jak nie naruszona, daje sporo radoch z mojej jazdy. Jest idealnie przewidywalna i nie oszukuje jak to mowie do ostatniej chwili aby następnie raptem puścić cię w manowce na poboczu lub rowie. Dużo lepiej pracuje w złożeniu od PR4GT, motocykl jest pewniejszy i trzyma się wybranego uprzednio luku, nie prostuje motocykla przy lekkim przyhamowaniu w zakręcie, ale nie jest to pona sportowa, to ewidentne. Jest jednak możliwość sporej korekcji już w złożeniu. Przy ostrym hamowaniu na w prost nie powoduje uślizgów i trzyma znakomicie, ABS nigdy się nie włączył i to w żadnych warunkach pogodowo-drogowych. Tak samo jest przy dodaniu gazu do dechy nawet na mokrym i to bardzo asfalcie, zero wyczuwalnej pracy KTRC.

Na pewnych długich zakrętach (jadąc ze 80 lub więcej), gdy było po krótkim deszczu a asfalt zniszczony jak to jest często w górach, wyszła przewaga PR4GT. W takich "brudnych" warunkach na michałkach czułem się pewniej i nie miałem takich lekkich "lambada tańców", ale co jestem cały tzn. nie ma co dramatyzować, wystarczy ciut zmniejszyć tempo i jest OK, opona trzyma. Kolejnym minusem aby być obiektywnym, to jest spory huk przedzierający się przez przednie nadkole do kierowcy szczegolnie na badziewiastych górskich asfaltach, czasami się zastanawiałem, czy nie złapałem gumy, ale nie, zero. Raptem gdy nawierzchnia się zmienia ten huk razem z nią staje się nieistotny. 190km/godz. trzyma na deszczu raczej dobrze, o czym się wczoraj przekonałem. Nie mam tak często takich głupich tendencji ale wczorajszego dnia rano, pospacerowałem sobie z kolesiem na R800GT w okolicach Łodzi.


Załączony plik  Do_Polski-13 avril 2017_509.jpg   179,05 KB   32 Ilość pobrańZałączony plik  Do_Polski-13 avril 2017_498-Modifier.jpg   281,52 KB   32 Ilość pobrań



#6 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 13 kwiecień 2017 - 14:20

To lubię. Pełna i konkretna recenzja. Plusy jak najbardziej, ale i minusy bez owijania w bawełniane szmatki! Jako, że w tym sezonie czekają mnie Rumuńskie drogi i góry, to jeśli nie wystarczy mi gumy na aktualnych to znowu wskoczę w PR. Za rok roję sobie Lizbonę... więc wtedy raczej RS wskoczą na koła! A co! Gumy też do warunków trzeba dobierać ;-)

#7 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 kwiecień 2017 - 14:24

Dorze "powiedziałeś", PR4GT zapewne bardziej z tendencją ogrodniczo-rolną. RS3 lubią dobry asfalt, to ewidentne. ;-)



#8 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 01 maj 2017 - 13:49

Kolejny tysiąc dwieście na liczniku więcej, tym razem po Polsce. Zostaje mi mało czasu na brykanie, tylko lekkie wypady z kolegami z forum w czasie weekendu, inaczej trzeba się zająć rodzicami. Na Bieszczady się nie pchałem, pogoda i pierdoły popsuły wszystko. Za kilka dni i tak tam przejadę dla zabawy ale już sam.

Oponki odwiedziły Częstochowę i Toruń, Warszawę kilkakrotnie i na tej syf pogodzie sprawdziły się idealnie. Wszędzie na polskich drogach i tak króluje błoto na każdym zakręcie, całe szczęście, że są ronda aby sobie ciut poskręcać, inaczej to skręty są przy zmianie drogi i na światłach, ubolewam.

 

Trochę o tym błocie, od Rymka się dowiedzialem, że to takie zimowe pozostałości, no to kurna nie rozumiem, jak po tych hektolitrach lejących się z nieba ten syf nadal jest panem i czyha na nasze życie. Przy temperaturach 3 - 4 °C oponka się prawie nie zużywa, nawet gdy ciśnienie mi spadło do 2,4/2,5 dało się gieteerem skręcać co na innych oponach jest dla mnie prawie niemożliwe. Precyzja manometrów na stacjach nie jest powalająca, jeden mi pokazał 3,5 jak miałem o 1Atm mniej.

Kilka ślizgów zaliczyłem, a "zapitalam" raczej ostrożnie i w dodatku w takich kurna islandzkich kurna warunkach, ale co za kilka dni południe, bez żadnej koszulki, odziany w czarny kombinezon z mapą i namiotem, czyli tak jak lubię.

 

PS. W czasie tego "docierania" poznałem kilku forumowiczów, to zawsze dużo więcej niż wszystkie inne pierdoły.



#9 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 maj 2017 - 11:31

Załączony plik  Do_Polski_16052017_53-27.jpg   144,13 KB   41 Ilość pobrań Załączony plik  Do_Polski-15 mai 2017_1547.jpg   65,71 KB   40 Ilość pobrań

 

Bilans po 7 000 km. Jak bym to powiedział, najbardziej ta opona mi się podoba w sumie na autostradzie, albowiem wtedy nie słyszę huku przedniej opony. Im bardziej jest sucho tym ten hałas jest upierdliwy, opona chce zasysać wodę z jezdni a jest sucho i stąd ten huk. Przez te wszystkie kilometry jakie zrobiłem na moim wypadzie do Polski nie było więcej jak 500 km. autostrad. Czyli coś nie jest tak. Tył jest totalnie zamknięty i czasami nawet opona lekko mi uciekała szczególnie na ciasnych winklach w Alpach, ale w sumie takie samo nastawianie się motocykla to ja lubię, wyłączam KTRC i jest lambada. Wygląd po przejechanych bezdrożach raczej pozytywny, wygląda na to, że znowu będę musiał czekać długo na następną wymianę.



#10 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 czerwiec 2017 - 23:08

O takie widoki co lubię !


Załączony plik  20170605_184100-Modifier-2.jpg   223,53 KB   34 Ilość pobrań



#11 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 czerwiec 2017 - 16:33

To co Jakub, zostajesz przy Dunlopach czy wracasz do Michałów?



#12 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 czerwiec 2017 - 18:17

Powiem Ci, że sam nie wiem. Lubię Dunlopy i PR4GT. W Dunlopach to co bardzo mi się podoba to zwinność przy prowadzeniu, leciutki przeciwskręt i jest zabawa. Wygląd również ma na mnie wpływ, ale po przemyśleniu wszystkich za i przeciw, PR4GT jest bardziej uniwersalną oponą i wszędzie jest dobra przynajmniej na gieteerze.



#13 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 czerwiec 2017 - 20:11

hmmm, czytając Twoje cenne recenzje i testy oraz raporty dziennikarskie mam dylemat. Byłem zdecydowany na PR4GT, ale charakterystyka RS3 też mi baaardzo odpowiada - zwłaszcza w zakresie "manewrowości" i prowadzenia przy wyższych prędkościach i mocnych złożeniach. Idealny scenariusz jest taki, że dojazd z Polski w Alpy na Dunlopach i potem zmiana na Micheliny:) Ja chyba jednak zdecyduję się na RS3.



#14 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 czerwiec 2017 - 20:52

hmmm, czytając Twoje cenne recenzje i testy oraz raporty dziennikarskie mam dylemat. Byłem zdecydowany na PR4GT, ale charakterystyka RS3 też mi baaardzo odpowiada - zwłaszcza w zakresie "manewrowości" i prowadzenia przy wyższych prędkościach i mocnych złożeniach. Idealny scenariusz jest taki, że dojazd z Polski w Alpy na Dunlopach i potem zmiana na Micheliny:) Ja chyba jednak zdecyduję się na RS3.

Na pewno nie pożałujesz, różnice są naprawdę minimalne i jest to znakomita opona do GTR-a. :-D



#15 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 30 październik 2017 - 17:15

Czas temu zrobiłem fotki RS3 po 10 000 km. Raczej kiepsko jeżeli chodzi o wytrzymałość, szczególnie na tyle. Przód pokona jeszcze spoko z 5 000 km, tył jak sami widzicie nie jest w najlepszym stanie. PR4GT wyglądały 100 razy lepiej. Jutro śmigam na Korsykę i wykończę je doszczętnie. Co jest zaskakujące, to to że motocykl nadal jest żwawy przy lekkim przeciwskręcie. Nowe Michałki wychodzą po nowym roku, mam nadzieje, że się dociapciamy do końca roku.

 

Załączony plik  Dunlop_RS3_10000km-3.jpg   102,97 KB   21 Ilość pobrań

Załączony plik  Dunlop_RS3_10000km-4.jpg   96,56 KB   23 Ilość pobrań






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych