Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Wymiana Oleju W Przednim Zawieszeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 kwiecień 2017 - 23:55

Dobra, zacznę od tego, że się upierniczyłem jak tralala, robię się już stary i taka gimnastyka zaczyna mi rozwalać totalnie plecy.

 

Mija dwa lata lub więcej jak w GTrze nie wymieniłem oleju na nowy. Chodziły mi również nowe resorki po głowie, ale rozkręciłem pomierzyłem i wszystko się trzyma kupy. Wątpię aby jakakolwiek zmiana była odczuwalna w stopniu znaczącym, motocykl wazy swoje i to jest jego największy mankament. Podjechałem do kumpla co robi krosówki i zna się znakomicie na zawieszeniu, mówi, - taka optymizacja to jest jak naklejka Ohlins, działa wyłącznie na ego i to wszystko. Nowy olej Bel Ray i nowe opony a wszystko wróci do stanu pierwotnego. Odkąd mam ZX6R wszystkie motocykle wyglądają mi jak większe lub mniejsze krowy. Zbędne kilogramy to jednak czysta rozpusta !

 

Ok, do roboty, demontaż, montaż prawie identyczny jak w ZZR lub ZX. Pomału zaczynam ogarniać sprawę i pojawiła się u mnie pewna metoda. :->

 

Etap1 : demontaż kiery aby dojść do górnej główki i poluzować po popuszczeniu imbusowej śruby "korek" w lagach.

Etap2 : demontaż zacisków, błotnika, sondy ABS, i poluzowanie ośki przedniego kola. Lekka uwaga, gdy dwie dolne śruby imbusowe są dokręcone na lewej dolnej stronie lagi, można spoko odkręcić ośkę koła tylko jedną prawą stroną i bez wysiłku tylko jednym kluczem. Następnie luzujemy imbusy i wyciągamy ośkę i koło.

Etap3 : Luzowanie śrub trzymających lagę na górnej i dolnej półce. Ostatnia poluzowana śruba jest ta która jest najlepiej dostępna podtrzymując, tzn dolna na dolnej półce, to wszystko aby było można podtrzymać lagę, inaczej wali się sama na beton. Szkoda ! Motocykl podparty w sposób stabilny.

Etap4 : Poluzowany uprzednio korek odkręcamy delikatnie, towar z aluminium i łatwo to popierniczyć, czyli spoko, następnie potrzeba nam trochę wyspecjalizowanych narzędzi. Wszystkie widoczne dobrze na fotkach.

Etap5 : Kompresowanie resora aby dojść do śruby która umożliwia nam zdjęcie "korka", klucz 14 i 19 na korku.

Etap6 : Wyjmujemy dystans i resor. Zlewamy olej, pompując kilkakrotnie przykręconym przedłużaczem. Idziemy na piwo, wreszcie !

Etap7 : Zawsze skrupulatnie mierzę ile zlewam oleju, następnie dorzucam 5-10ml i wlewam nowiutki. Na 800 ml W5 dolałem 150ml W10, czyli ciut więcej jak W6.1.

Etap8 : Składanie, czynności te same w odwrotnej kolejności, pestka ! Może poza jednym, gdy zalewacie olej, nie ma się co spieszyć, spoko, niech sobie po cichu poleci, następnie, pompowanie ruszając przedłużaczem aby wszystkie "bulki" powietrza uciekły do góry, kilkakrotnie i nadal spoko, to nie majonez.

Etap9 : Masaż plerów, kto ochotny ? - Cisza jak makiem zasiał.

Etap10 : Tuto dla sierściuchów pancernych !

 

Załączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-1.jpg   193,53 KB   38 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-2.jpg   168,99 KB   43 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-3.jpg   176,82 KB   39 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-4.jpg   165,24 KB   35 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-5.jpg   269,6 KB   34 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-6.jpg   155,12 KB   42 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-7.jpg   118,88 KB   35 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-8.jpg   132,33 KB   37 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-9.jpg   167 KB   40 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-10.jpg   128,17 KB   34 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-11.jpg   172,08 KB   37 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-12.jpg   252,29 KB   43 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-14.jpg   341,57 KB   45 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-15.jpg   273,89 KB   44 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-17.jpg   231,41 KB   48 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-18.jpg   100,81 KB   55 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-19.jpg   89,99 KB   51 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-20.jpg   72,4 KB   47 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-21.jpg   66,13 KB   43 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-23.jpg   98,35 KB   43 Ilość pobrańZałączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-24.jpg   262,18 KB   38 Ilość pobrań



#2 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 06 kwiecień 2017 - 08:01

Pięknie Jakub! Mnie też czeka w tym sezonie wymiana oleju w zawieszeniu.

Nie mniej muszę zrobić Ci tu jeden przytyk... wiem, że według niektórych teorii mężczyzna nie jest zdolny do życia w monogamii i jestem w stanie wykazać wyrozumiałość względem Twoich skoków w bok z tak zwaną "Zieloną Żabką"... ale wymawianie pierwszej maszynie lekkiej nadwagi uważam za duuuużą niesprawiedliwość i przesadę. Wszak służy Ci wiernie i posłusznie od kilku sezonów. Wskaż mi jedno miejsce w którym to byś jej ujął choć kilogram. Oprócz wydechu, którego zmianę zniosła dla Ciebie, wszelkie nadwagi to Twoje dzieło w postaci akcesoryjnych dodatków. Jakubie piszę to poważnie zaniepokojony i mam nadzieję, że do serca weźmiesz mą radę byś nie tkwił tym błednym przekonaniu i czym prędzej udał się do garażu z naręczem kwiatów i słowami przeprosin.

;-)

#3 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 kwiecień 2017 - 10:35

Zamiast kwiatków, krowa dostanie dzisiaj nowe opony, dokarmię za kilka dni etyliną 100. To jak Tracer, zadowolony ? :lol:

 

Dziękuję Ci za komentarz, przynajmniej wiem że Ty to czytasz i lubisz ! ;-)


Załączony plik  Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-13.jpg   285,02 KB   17 Ilość pobrań



#4 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 06 kwiecień 2017 - 10:59

(...)dokarmię za kilka dni etyliną 100. To jak Tracer, zadowolony ? :lol:
 
Dziękuję Ci za komentarz, przynajmniej wiem że Ty to czytasz i lubisz ! ;-)

Wymiana_oleju_w_przednim-zawieszeniu-13.jpg


Nowymi butkami każdą laskę kupisz :-D A etylinkę daj 95, to mniej kalorii i rozwolnienia nie dostanie ;-)

#5 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 236 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 kwiecień 2017 - 23:38

Piękny turtorial :) obowiązkowo plusik poleciał, a osobiście bym jeszcze dobre piwko postawił :)

a co do paliwka - ja na 98 jeżdżę już od jakiś 4 lat i Zephyrem, potem FJR a teraz GTR :)



#6 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 06 kwiecień 2017 - 23:57

95 w moich regionach jest dolewana woda i ropa jak za komuny w Polsce. Diler ma tyle doświadczenia że sam mi to podpowiedział, co trzy baki idzie 98, sto u mnie nie ma, ale będzie w Szwajcarii. :-P


Merci Monsieur !

Piękny turtorial :) obowiązkowo plusik poleciał,



#7 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 07 kwiecień 2017 - 07:02

No to jak chrzczą to nie ma opcji. Bo jeśli paliwo jest normalnej jakości to wlewanie paliwa 98-100 niczego dobrego nie wnosi. Były robione testy przez redakcję scigacz.pl
https://www.scigacz....,E98,16094.html
Do GTR zalewam 95 bo różnicy nie odczuwam. Ale informacja, że we Francji chrzczą paliwo może być przydatna.

#8 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 kwiecień 2017 - 08:20

Przeszło mi, ale co ?

Bul w plecach !

Dwie noce i po sprawie, zapewne radocha z otrzymanego efektu nie jest temu obca. Ostatni raz wymieniano mi olej w Polsce u Kawasaki. Nie powiem, efekt nie był taki dobry jak przy mojej wymianie, dla czego to misterium. Gdy wskoczyłem wczoraj pierwszy raz na moto jadąc do wymiany opon, zauważyłem od pierwszego przeciwskrętu, że jest o hektar lepiej. Zastanawiałem się nawet czy by nie zostawić jeszcze Michalków PR4GT na dojazd do Polski, było jak mi się wydawało prawie ekstra. Po wymianie opon rzecz normalna, radocha x2. Obniżyłem o milimetr wysokość półki, ale wątpię aby to miało aż tak kategoryczny wpływ na zwinność. Odczucie przodu jest bardziej sprężyste, dobrze twardsze ale bez przesady i pomimo śliskich nowych opon całość nabrała dużej precyzji.

 

@t_racer_

Im bardziej na południe tym gorzej. Na wielkich przelotowych autostradach gdzie jest 20 pomp jest to prawie nieodczuwalne, ale w małym pipidówku w okolicach Marsylii może się zdarzyć.



#9 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 812 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 kwiecień 2017 - 08:49

Ostatni raz wymieniano mi olej w Polsce u Kawasaki.

Bo w monster bajku wymieniales. Jak sam wiesz nie mam o nich dobrego zdania :)



#10 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 kwiecień 2017 - 08:52

Bo w monster bajku wymieniales. Jak sam wiesz nie mam o nich dobrego zdania :)

Możliwe.  :-/  To co kawa za kilka dni w Warszawie ? :-P



#11 Rymek

Rymek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 812 postów
  • Jestem zPolski
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 kwiecień 2017 - 08:53

A kiedy konkretnie? We wtorek uderzam do rodzicow i wracam dopiero 17go.



#12 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 kwiecień 2017 - 08:55

A kiedy konkretnie? We wtorek uderzam do rodzicow i wracam dopiero 17go.

Będzie po 17, nie ma sprawy. Jak widzisz robię to samo co Ty.



#13 jurek1536

jurek1536

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zUstroń
  • Model:GTR1400

Napisano 07 kwiecień 2017 - 23:25

Witam.

 

Wydaje mi się że aby wymienić olej w lagach nie trzeba tyle demontować.

Nie trzeba nawet wyciągać koła czy odkręcać błotnika o demontażu lag z półek nie wspomnę.

Wystarczy tylko podstawić moto aby koło było w powietrzu, wyjąć oś przedniego koło , wykręcić śruby imbusowe mocujące środek amortyzatora , olej zacznie ściekać do podstawionego naczynia. Odkręcić górne korki amortyzatorów , można już wyjąć całe środki amortyzatorów kompletne z sprężynami, Można je przepłukać i zostawić do wykapania resztek oleju. Nastepnie włożyć z powrotem amortyzatory do lag , przykręcić śruby imbusowe od dołu wsunąć rury dolne do góry aby górne korki uniosły się na tyle aby wlać przez powstałe szczeliny olej, zakręcić górne korki włożyć oś koła dokręcić i gotowe.

Mogę się mylić ale nie sądze

Pozdrawiam Jurek.

 

PS Uważać aby dolne rury nie wyjechały w dół z uszczelniaczy.


Użytkownik jurek1536 edytował ten post 07 kwiecień 2017 - 23:27


#14 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 kwiecień 2017 - 10:58

Witam.

 

Wydaje mi się że aby wymienić olej w lagach nie trzeba tyle demontować.

Nie trzeba nawet wyciągać koła czy odkręcać błotnika o demontażu lag z półek nie wspomnę.

Wystarczy tylko podstawić moto aby koło było w powietrzu, wyjąć oś przedniego koło , wykręcić śruby imbusowe mocujące środek amortyzatora , olej zacznie ściekać do podstawionego naczynia. Odkręcić górne korki amortyzatorów , można już wyjąć całe środki amortyzatorów kompletne z sprężynami, Można je przepłukać i zostawić do wykapania resztek oleju. Nastepnie włożyć z powrotem amortyzatory do lag , przykręcić śruby imbusowe od dołu wsunąć rury dolne do góry aby górne korki uniosły się na tyle aby wlać przez powstałe szczeliny olej, zakręcić górne korki włożyć oś koła dokręcić i gotowe.

Mogę się mylić ale nie sądze

Pozdrawiam Jurek.

 

PS Uważać aby dolne rury nie wyjechały w dół z uszczelniaczy.

Nie powiem, spróbuję tak zrobić następnym razem może się uda, ale jak wtedy skompresować resor aby wyciągnąć korek, śruba blokująca jest schowana pod "dystans" i nie ma jak za co złapać. Metoda bezpośrednio z książki serwisu służyła mi za wzór.



#15 jurek1536

jurek1536

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zUstroń
  • Model:GTR1400

Napisano 08 kwiecień 2017 - 20:52

Sprężyna wychodzi razem z amorem do góry w kupie skręcona i nic nietrzeba kompresować. Oczywiście po odkręceniu dolnej śruby imbusowej.

Odkręcasz dolną śrubę póżniej górny korek [oczywiście musisz odkręcić kierownice bo nie przejdzie] i cały środek do góry.


Użytkownik jurek1536 edytował ten post 08 kwiecień 2017 - 20:59


#16 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 kwiecień 2017 - 21:37

Sprężyna wychodzi razem z amorem do góry w kupie skręcona i nic nietrzeba kompresować. Oczywiście po odkręceniu dolnej śruby imbusowej.

Odkręcasz dolną śrubę póżniej górny korek [oczywiście musisz odkręcić kierownice bo nie przejdzie] i cały środek do góry.

Ok, ale jak to wygląda teraz przy skręcaniu od dołu, nie ma żadnych problemów z imbusową śrubą ? Gwint nie ucieka ?



#17 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 08 kwiecień 2017 - 23:07

Co fachowiec to metoda. Mati czyli "kierownik mojego motocyklizmu" nie odkręcał kierownic bo podwiesił na nich Smoczycę :-)

Załączone pliki

  • Załączony plik  0_1.jpg   93,89 KB   20 Ilość pobrań


#18 jurek1536

jurek1536

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
  • Jestem zUstroń
  • Model:GTR1400

Napisano 09 kwiecień 2017 - 11:43

Jakm docisniesz z gory spręzyne to ładnie się dokręci.



#19 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 kwiecień 2017 - 15:39

Następnym razem przetestuje w ten sposób. Samo ściąganie lagów nie zajmuje mi dużo czasu, może ze 20 min. więcej. Co jest upierdliwe to kompresowani resora i zdejmowanie korka. ;-)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych