Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Podwójne Wydechy W Gtr


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 236 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 styczeń 2017 - 21:23

GTR jest piękny sam w sobie, ale jest jedna rzecz, którą osobiście bym zmienił - pojedynczy wydech...

Wiadomo - są gusta i o tym się nie dyskutuje ;)

 

Czytałem kiedyś, gdzieś, że niby jest jeden wydech, żeby zrównoważyć go z kardanem... za to gdzie indziej czytałem, że to wina norm spalania.

To akurat dotknęło Yamahę XJR i w 2007 z pięknych dwóch wydechów zrobił się jeden...

 

ale do sedna - ktoś z Was ma symetryczne wydeszki w swoim GTR?

W necie jest sporo zdjęć w takiej opcji - podglądowo wrzucam jedno:

 

 

Co o tym sądzicie?

 

Jeszcze jedno pytanie do Was - jak wyglądają kolektory wydechowe w Waszych maszynach? u mnie troszkę pociemniałe są - na pewno będę chciał je lekko przypudrować na wiosnę, ale domniemam, że będzie to efekt krótkotrwały - do pierwszego deszczu...



#2 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 670 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 25 styczeń 2017 - 22:28

Ja też dość długo tęskniłem do podwójnych wydechów. Trzy poprzednie Yamahy,XJ600 i dwa FZ6S, którymi jeździłem takie miały. Wydechy Fazerów pod tym względem szczególnie mi pasowały, bo były upchnięte w zadupku. Ale jak się oswoiłem ze Smoczycą to teraz bardzo sobie cenie widok wału kardana. Zastanów się czy tak nie jest lepiej? Wyeksponowany kardan i cała tylna zawiecha moim zdaniem wygląda bezbłednie, a drugi wydech je zasłoni i doda ciężkości sylwetce motocykla. Tak jak jest teraz GTR bez kufrów, pomijając gabaryty, ma sylwetkę motocykla sportowego i to jest dla mnie fajne :-)

#3 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 512 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 26 styczeń 2017 - 23:56

A i ja się podepnę pod ten temat, bo może jedna opinia T-racera nie będzie dla Ciebie Pałasz wystarczająca i popełnisz te przestępstwo jakim jest montaż dwóch tłumików w Gtr-erze. Popieram T-racera Gtr z dwoma tłumikami nie wygląda za ciekawie...zresztą na tym zdjęciu co zapodałeś ma on tłumiki od mojego bzyka i o ile do Zygzaka to one jako tako pasują to do Gtr-a już nie. Także te dzieło sztuki jakim jest kardan i wahacz muuusi być widać. Zostaw tłumik fabryczny a jak on Tobie nie będzie wystarczał to można pokusić się o kupno tzw. akcesoryjnego. Tylko, że najlepiej by było zmienić go całego, razem z kolektorami. Trafić na jakiś porządny zestaw, 4 w 1 kolektory ze stali nierdzewnej lub kwasowej do tego tuba końcowa. Potem modulik, wizyta u naszego Doktora by to wszystko razem idealnie dopasował, trochę będzie głośniej ale Gtr powinien lepiej po tym chodzić. A co do samych kolektorów to ja już dałem sobie spokój z czyszczeniem. Nie ma żadnego efektu. Po roku od kupna dostały takiego rdzawego koloru, że szok! W ogóle już na nie nie patrzę nie chcę się denerwować. Uważam, że powinny być wykonane z lepszego materiału bo teraz po 9 latach wyglądają jakby miały ze 100... ;-)



#4 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 styczeń 2017 - 02:55

Dwa kominy w turystyku wygladają dość bogato. Ten zabieg ma wizualnie dodać  mocy i klasy tak żeby klient widział że kupuje coś naprawdę z górnej póły i miał się czym pochwalić. W niektórych przypadkach pomaga inżynierom w wyważeniu maszyny. Moim zdaniem GTRrka optycznie dwa kominy trochę powiększają. Dodają kilogramów zarówno optycznie jak i fizycznie. Za bardzo przypomina przy tym ST 1300 i FJR 1300. To trochę tak jak Triumph Trophy i  Bmka RT - wizualnie niemal bliźniaki jednojajowe. Inna rzecz że Kawa ma ładne podwozie które warto eksponować. Ludzie zawsze kiedy gdzieś parkuję podziwiają w pierwszej kolejności gabaryty i ogólne piękno maszyny. Po wymianie kilku zdań w atmosferze ogólnego zachwytu zauważają wał kardana. I wtedy widzisz i ich oczach ten szacun - nie dość że piękny to jeszcze najlepsze rozwiązania konstrukcyjne :-D :-P  A widziałeś chociaż na fotkach felgę i wał w ST 1300??? Nic tylko zakryć to dużym wydechem bo nie da się na to patrzeć :-P Ten motocykl jest do tego stopnia praktyczny że ma nawet zegary z puszki wstawione :-P FJRa w mojej ocenie jest trochę lepsza pod tym względem ale to nie to o co chodzi.

 

Ciekaw jestem jak dwa kominy mają się do działania całości. Qydaje mi się że taka ingerencja w układ wydechowy zmusiłaby do wizyty u Doktorskiego i rapid byłyby konieczny. W końcu układ wydechowy jest nie tylko dla ozdoby ale spaliny tez  muszą się z chorymi normami zgadzać. W nowej VFR 800 układ wydechowy też powrócił do korzeni czyli z dwóch końcówek pod kanapą do jednej na prawej stronie.

 

 

Jeszcze jedna i ostatnia kwestia jest taka że  GTR jest motocyklem turystycznym który dzięki silnikowi posiada piękny sportowy charakter. Do duszy sporta zamkniętej w ciele Turysty nie pasują dwa chromowane kominy które mnie osobiście kojarzą się z cruser'ami, chopper'ami i innymi harlejowatymi dziatkowozami. Wiem że na ST 1300 czy FJR 1300 też można w profesjonalny sposób połykać winkle ale w moim odczuciu przynajmniej wizualnie (bo o to tutaj chodzi w gruncie rzeczy) pasują mi do statecznego motocyklisty na emeryturze. GTR jest inny, jedyny w swoim rodzaju ma ten pazur i jednocześnie to coś. :-D Wyróżnia się na tle swojego segmentu i taki powinien pozostać chociaż każdy ze swoim sprzętem może zrobić co uważa. ;-)


 

Z dwoma kominami Two Broters carbon wygląda już lepiej i gdyby trafiła się perełka z takimi kominami pewnie łyknąłbym jak młody pelikan ale zobacz jak jest zamocowany prawy a jak lewy komin. Obejma przymocowana jest w innej części seta podnóżka. To jeszcze pół biedy ale kardan przeszkadza w poprowadzeniu dolotu do końcówki. Z lewej strony wyraźnie idzie szerzej i chyba trochę niżej. Nie wiem jak Ty ale Kuba zrobiłby w nim dziurę na pierwszym lepszym zakręcie :-P :-D

 

Z kuframi to jeszcze pół biedy ale zobacz jak to wygląda bez kufrów :-P

Załączone pliki


Użytkownik Bruce edytował ten post 27 styczeń 2017 - 03:21


#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3307 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 styczeń 2017 - 11:25

Reguła N°1 : nie poprawiaj fabryki.

 

Dłubanie w ECU przez Doktorskiego TAK.

 

Nie pamiętam ale aby taki "syf" działał porządnie nie wiem (brat musiałby mi podpowiedzieć, może Paweł), 1-3 lub 2 i 4 na wydechu musiałyby być połączone, głownie przy tej specyficznej głowicy z przesunięciem kąta walka wdechu.



#6 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 326 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 27 styczeń 2017 - 18:51

Według mnie wydech w GTRze jest super ze swoją wielkością, ale długość wystająca za obrys, jest nie do przyjęcia. Mówię o przedliftowych. W ubiegłym roku dwie FJRki moich kolegów, stojące na parkingu, dostały leciutkie uderzenie w tył. W samochodzie kierującej oczywiście żadnych śladów i uszkodzeń. W jednej FJRce uszkodzony, a raczej porysowany kufer, w drugiej jedynie złamana ramka tablicy rejestracyjnej. Jeżeli byłby to GTR (a miałem jechać z nimi), to uderzenie przyjąłby komin i na pewno nie skończyłoby się na drobniutkich uszkodzeniach.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych