Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Docieranie Gtrka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 12:23

Hej Panowie. Jako że wkrótce stanę się (albo już nim prawie jestem) posiadaczem nowego motka to mam w związku z tym pytanie głównie do tych co mięli tą przyjemność rozdziewiczać (docierać :-D :-P :lol:) nowy motek. A więc w 2 połowie stycznia moto ma być u mnie w garażu. Jak wiadomo - zrobiła się zima i się nie pośmiga. W maju wyjazd w Alpy z ekipą co się ponoć w tańcu nie pier.....li. Do tego czasu zrobię pewnie pierwszy 1000km i serwis. I teraz pytanie - jak postępować w trasie (mowa już o górskich przelotach i autostradach) na tym tripie ??? bo pewnie nie zdążę jeszcze nawinąć kolejnych 6kkm do następnego przeglądu przed wyjazdem. Czyli jak jeździć (jak jeździliście)  po pierwszym tysiącu km ???

Dzięki za pomocne odpowiedzi.



#2 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 12:39

Chyba znam tą ekipe co się w tańcu nie pierd..li  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  Zapewniam Cie że nie przekroczysz 5k rpm :lol:  :lol:  :lol:

Co do docierania to imho lepiej poczekać aż temp zew bedzie miała pow 10st.

Mojego poprzedniego ZZRa docierałem kiedy temp zew wynosiła 4-5st a co za tym idzie piec też nie był optymalnie ciepły-podczas jazdy komp pokazywał mniej niż 70st.

Podczas docierania dobrze by bylo żebyś czesto powajchował biegami co by skrzynia się "ułożyła"



#3 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1382 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 styczeń 2017 - 12:44

Wszysko zgodnie z zaleceniami producenta. Wszystkie  motocykle układałem w ten sposób. O ile górskie serpentyny Ci w tym nie przeszkodzą a nawet pomogą (częsta zmiana obciążenia silnika przy niewygórowanych obrotach), o tyle pałowania na autostradzie się wystrzegaj.



#4 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 13:01

, o tyle pałowania na autostradzie się wystrzegaj.

Z ekipą z którą bedzie jedzie jechał w Alpy wogóle mu to nie grozi  :mrgreen:



#5 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 13:21

Chyba znam tą ekipe co się w tańcu nie pierd..li  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  Zapewniam Cie że nie przekroczysz 5k rpm :lol:  :lol:  :lol:

Zyzu - nie mylisz się, znasz

 

 o tyle pałowania na autostradzie się wystrzegaj.

i tego się właśnie obawiam, najwyżej wyjadę 2 dni wcześniej :roll: :-D :mrgreen: . Po ilu km mogę już więcej odkręcić ? nie chodzi mi o teoretyczne pitolenie, tylko w praktyce jak to u Was było



#6 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1382 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 04 styczeń 2017 - 13:24

Od 1000 można sobie pozwolić na nieco więcej od 1600 już normalnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#7 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 13:40

więc nakręcę 2000 żeby na loozie pojechać :-)



#8 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 14:10

Zakładając że przy wyjezdzie w Alpy bedziesz miał zrobione te 1kkm  to po dojechaniu na miejsce bedziesz miał juz kolejny tysiączek na liczniku.

A co do docierania to są rózne szkoły-znam takich co zrobili pierwszy tysiąc w weekend  :lol:

Do maja sporo czasu-jak sie postarasz to pojedziesz w Alpy po serwisie 6kkm :->

Ps-a wiesz juz kiedy i dokąd dokładnie lecicie? Prezes zapodał już wytyczne?



#9 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 19:03

Zyzu, coś już tam wiadomo, że wylot bedzie koło 21, 22 maj. Miejscówka już odwiedzana przez Prezesa, dokładnie jeszcze nie wiem. Paolo ma prowadzić peleton z Polski. Tyle na razie.



#10 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 21:06

Przemo zna i jeździ tylko w jedno miejsce-Grossglockner :mrgreen:

Jak pojechaliśmy na majówke w Dolomity to często zamykał peleton-raz sie chłopina zgubił i szukaliśmy go pół godziny.

Z koleii Paolo to jest gość-można z nim nieźle pośmigać.....o ile jest wyspany,najedzony...i trzeźwy :lol:

Ps-jedzie kobitka na GS-ie?? Jeśli tak to krzyż na droge.....słabo to widze :cry:



#11 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 21:49

Zyzu chodzi Ci o niejaką Madziarke 8-) ?? Nie wiem, squad jeszcze nie jest wyklarowany. Kierunek mi pasi bo nie byłem jeszcze w tych rejonach, a doświadczony przewodnik to duuuuży plus. Czytałem Twój opis tego wyjazdu, Fajnie tylko trochę za dużo  białego było i co niektórzy byli zniesmaczeni tym faktem :-D :mrgreen: :lol:



#12 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 styczeń 2017 - 22:21

Nie no spoko-życze wam jak najlepszego funu bo głównie o to chodzi. Obojetnie gdzie i z kim pojedziecie.

A o "białe" sie nie martw. Połowa maja to na wysokich przełęczach bedzie tego sporo. Nie wiem czy czytałeś u nas w grupie na fb jak ktoś pisał że w sierpniu na Grossglockner padał śnieg.

A Madziara jest spoko......robi niezłą jajecznice na śniadanko wiec na coś sie przyda  :mrgreen:

A tu Przewodnik w akcji



#13 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 07:42

A jeśli chodzi o jajka, to można liczyć na cos więcej niż tylko jajecznica ??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



#14 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 08:34

Nic z tych rzeczy- Przemo pojedzie jako Przyzwoiuka :-)

#15 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 09:12

no tak, a On teraz w potrzebie :-D :-D :-D nie dopuści nikogo, zeżre całą jajecznicę :-D :-D :mrgreen: :mrgreen:



#16 pawelp

pawelp

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zLUBLIN
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 09:19

Swojego GTR-a kupiłem w październiku 2016, sprzedawca zalecił następujący sposób docierania:

 

" Przez pierwsze 800 km. nie należy przekraczać 4 tyś. obrotów. Kiedy na liczniku pokaże się magiczna liczba 801 km. obroty z, którymi powinien się Pan poruszać motocyklem nie powinny przekraczać 6 tyś. obrotów.

Oczywiście jeśli sytuacja będzie wymagała nagłego przyśpieszenia może Pan je przekroczyć ale tylko w wyjątkowych okolicznościach. Motocykl uznajemy za dotarty w momencie kiedy ma przejechane 1600 km.

Informuję, że w międzyczasie w okolicy 1000 km (+/- 100km.) trzeba zrobić pierwszy przegląd gwarancyjny.Następne przeglądy to 12 tyś.km ale nie rzadziej niż 12 miesięcy"

 

Po dostarczeniu motocykla sprawdziłem w instrukcji obsługi zalecenia producenta - były dokładnie takie jak zacytowane powyżej. Mogę powtórzyć to co napisali moi poprzednicy - unikaj docierania z jednakową prędkością obrotową ( na autostradach czy ekspresówkach), wbrew pozorom lepiej jest to zrobić w ruchu miejskim gdzie trzeba często zmieniać biegi i poruszać się ze zmienną prędkością. Najprzyjemniejszy sposób to serpentynki, ale pamiętaj - jeżeli chcesz zachować prawa gwarancyjne musisz wykonać przegląd w okolicy 1000 km (+/- 100km) więc dobrze sobie rozplanuj wyjazdy żeby nie złapało Cię gdzieś za granicą 400km do najbliższego serwisu.......  Zyzu pisze o przeglądzie po 6 tys. km - dla GTR-a drugi przegląd jest po 12 tys. km albo przed upływem 12 m-cy od pierwszego. Zastanawiam się skąd wziął dodatkowy przegląd po 6 tys. km? Lepiej go zrobić "z doświadczenia" czy jak ktoś robi większe przebiegi roczne - dopiero po 12 tys.km?

 

Tak przy okazji , u kogo zamówiłeś motocykl? Ja wziąłem z Monster Bike - fajna i przyjemna obsługa, choć niestety obejrzeć i przymierzyć się do GTR-a w realu mogłem dopiero po wpłaceniu zaliczki i sprowadzeniu sprzętu z Holandii, a posłuchać pracy silnika mogłem dzięki uprzejmości naszego Forumowicza, który przypadkiem przyjechał swoim GTR-em do salonu w tym samym czasie co ja.............

 

Przyjemnej pierwszej jazdy i do zobaczenia na trasie.


 

 



 



#17 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 09:35


 

 

 Witam, z tym PANowaniem to bez przesady.

Właśnie miałem do Ciebie napisać jak wyglądało Twoje docieranie. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, chociaż chłopaki wyżej też dobrze instruowali (dziękówa także dla nich).

Co do przeglądów co 6000km to takowe są (to są małe przeglądy, ale zeby nie było problemów z gwarancją lepiej je robić w ASO), uwierz to moja druga nowa kawa i oni tak właśnie mają. Zobacz dobrze, serwisy co 6 tysi lub rok - co wcześniej.

Ja motka kupiłem u Moto Rakowski Konstancin Jeziorna, natomiast testówkę dosiadałem w Krakowie, musiałem tylko 1000zł kaucji zapłacić.

Ciekawi mnie czy dużo Ci spuścili z ceny katalogowej ?
 

 



 



#18 pawelp

pawelp

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zLUBLIN
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 10:00

Ten "Pan" to był cytat z Monster Bike, sprawdzę instrukcję dołączoną do motocykla bo opierałem się na tym co podał mi Autoryzowany Salon. Co do zakupu miałem ofertę z Moto Rakowski i Delta Plus z Chorzowa ale wybrałem Monster Bike bo oprócz tego że jako jedyni byli zainteresowani utrzymaniem kontaktu ze mną ( i utrzymują go do dzisiaj informując np. o nowościach)   to ich oferta była kilkaset złotych niższa i dołożyli transport pod dom oraz zniżki na części i serwisy motocykla. Podam ci swoją komórkę - 607 998 455, zdzwoń to powiem ci za ile i co kupiłem.



#19 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2452 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 10:59

 Podam ci swoją komórkę - 607 998 455, zdzwoń to powiem ci za ile i co kupiłem.

 

Te Jacek-a jak @pawelp juz zadzwoni do Ciebie to od razu zapodaj na forum ile zapłacił za GTRka żeby wszyscy wiedzieli :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:



Co do przeglądów-ten co 6kkm to imho pic na wode i nabijanie kasy. U mnie kosztuje ~30funtów,czas trwania ok poł godz i to jest tzw Check Over czyli bez żadnych wymian. Mechanik popatrzy czy wszystko jest na swoim miejscu,rzuci okiem na płyny.sprawdzi czy łańcuch nie dotyka ziemi a jak bedzie miał pod ręką ciśnieniomierz to i kuknie w opony. Liczy sie stempel w książce gwarancyjnej i tyle.



#20 kawiarz75

kawiarz75

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 14 postów
  • Jestem zKieleckie
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 styczeń 2017 - 11:02

:-D Zyzu obiecałem, że będę dyskretny :-D , powiem tylko tyle - nie więcej niż cena katalogowa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych