Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Problem Z Uszczelniaczami All Balls I Olejem Lag


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 listopad 2016 - 19:00

Opiszę moją historię z ku przestrodze

Rok temu ok 6 grudnia stwierdziłem że przejadę się na moto-mikołaje do Katowic temp ok 5 stopni więc w miarę znośnie, po dojechaniu na miejsce tzn. pod spodkiem moim oczom ukazał się radosny widok kapiącego oleju z lewej lagi. Myślę sobie no nic kiedyś musiało to nastąpić :) a ze był to ostatni wyjazd w zeszłym roku to zrobię to przez zimę podczas przygotowania moto do kolejnego sezonu.

W okolicach lutego siadłem do kompa i zacząłem zamawiać potrzebne części do mojego zygzaka, a że nie chciałem oszczędzać na częściach i żeby nie rozbierać lag w połowie sezonu wybór padł na uszczelniania All Balls Racing i po przeczytaniu kilku pochlebnych postów że warto również wlać trochę gęstszy olej kupiłem olej Motul 10W.

Po rozebraniu lag moim oczom ukazała się czarna maź przypominająca olej (prawdopodobnie nie wymieniany od początku) po rozebraniu wszystkiego na części pierwsze i po wyczyszczeniu złożyłem wszystko do kupy zalałem wszystko odpowiednią ilością oleju. w ciepłym warsztacie wyregulowałem wstępnie przednie zawieszenie i odstawiłem moto do garażu aby czekało na pierwsze ciepłe dni nowego sezonu.

Pierwszy wyjazd był gdzieś pod koniec marca temp ok 8 stopni moto stało w nieogrzewanym garażu więc olej trochę zgęstniał, pierwsza próba machnięcia przednim zawiasem i moje ogromne zdziwienie że lagi są twarde jak kamień, Pierwsza moja myśl że olej zgęstniał i możne trochę za bardzo przykręciłem regulację ale pamiętam że jak go regulowałem w ciepłym warsztacie chodził całkiem przyjemnie. No nic wziąłem śrubokręt w dłoń i do regulacji :) żeby pracował w miarę normalnie porozkręcałem wszystko prawie na maksa.

Po zakończeniu regulacji nastąpił wymarzony pierwszy w nowym sezonie przelot, po przejechaniu kilki kilometrów moto zaczęło się dziwnie zachowywać,przednia zawiecha po zagrzaniu się oleju zrobiła się męka ja szmata prawie dobijając na każdej nierówności. Znowu powrót do domu śrubokręt w dłoń i regulację, w końcu udało się jakoś to wszystko wyregulować pojechałem polatać i po powrocie znowu odstawiłem moto do garażu.

Jakiś tydzień później przy temp. ok 10 stopni znowu chciałem polatać i sytuacja się powtórzyła zawias twardy jak cholera ale myślę sobie nie będę regulował bo znowu się zagrzeje i będzie kicha więc pojechałem, pierwsze kilka km myślałem ze zęby stracę ale w miarę zagrzania się oleju zaczął pracować normalnie. Tylko na pierwszym postoju kolejna niespodzianka znowu moim oczom ukazał się radosny widok kapiącego oleju tym razem z prawej lagi.

Pomyślałem że to wszystko pewnie przez za gęsty olej, więc zamówiłem znowu nowe uszczelniacze All Balls olej motul 5w i zabawa w wymianę od początku.

Po złożeniu moto okazało się ze da się bez problemu wyregulować zawiechę nie ma takich różnic miedzy ciepłym a zimnym olejem jednym słowem wszystko wróciło do normy (bynajmniej tak mi się zdawało)

Ale po ok 3 miechach gdzieś pod koniec lipca będąc na jakimś wypadzie ze znajomymi stojąc na parkingu znowu ujrzałem ten piękny widok kapiącego oleju z jednej lagi powiedziałem tylko jedno głośne słowo Kur......

Po powrocie do domu powiedziałem że mam w dupie te uszczelniacze i z racji tego że następnego dnia miałem zaplanowany wyjazd na kilka dni z moją małżonka na moto. Z samego rana pojechałem do najbliższego sklepu motocyklowego kupiłem pierwsze lepsze uszczelnienia bodajże były to uszczelnienia ARI.

Z braku czasu i faktu że nie ulało się za dużo oleju z lagi wymianę przeprowadzałem bez wylewania oleju wyjąłem tylko delikatnie sztyce do góry nogami i wymieniłem samo uszczelnienie, po złożeniu wszystko było ok pomijając fakt ze na jednej ladze miałem uszczelnienie all balls a na drugiej ari, więc jak się nic nie dzieje to po co ruszać. :) i tu zakończył bym moją opowieść ale.......

 

Przenosimy się do zeszłego poniedziałku, były zimne 2 tygodnie i w garażu zdążyło mi się trochę wychłodzić gdzieś ok 7 stopni moto nie ruszałem już ok ponad miesiąca na dworze w zeszły poniedziałek 16 stopni więc jakaś przejażdżka i może kogoś zaskoczę ale na ladze gdzie zostało uszczelnienie Alla radośnie trysną olej niczym złoże ropy na pustyni (hehe żart) Naszczęście miałem drugie uszczelnienie Ari które założyłem tak samo jak pierwsze i jest wreście suchutko.

 

A morał z tego wszystkiego jest taki że nie ma co poprawiać fabryki i lać olej taki jaki jest przeznaczony a co do uszczelnień All Balls Racing to sam nie wiem co napisać może trafiłem na jakieś wadliwe sztuki ? albo są przewidziane tylko do pracy w odpowiednich warunkach (temperaturach) ja np. Racingowe klocki hamulcowe lub opony które prawidłowo działają tylko w odpowiednich temperaturach.

Pozdrawiam



#2 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 341 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 24 listopad 2016 - 22:31

I Ty całą tę wojnę z uszczelniaczami tak spokojnie opisujesz. Szacun się należy bez dwóch zdań.



#3 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3003 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 listopad 2016 - 00:57

Koodlaty, dałeś rade :-> , ale było przeczytać to co kiedyś napisałem. Czeka mnie wymiana oleju w GTR, już ponad 2 lata jak nie wymieniałem.



#4 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 25 listopad 2016 - 11:35

Gestszy olej w lagach nie spowoduje utwardzenia lagi tylko problem z przelplywem oleju w kanalikach co u ciebie sie wlasnie zdarzylo. 



#5 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3003 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 listopad 2016 - 13:52

Gęstszy nie utwardza ???



#6 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 25 listopad 2016 - 15:06

nie. Tak samo jak napiecie wstepne sprezyny nie utwardza



#7 Koodlaty

Koodlaty

    ZZR 1400 :)

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Jestem zPodzamcze
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 listopad 2016 - 17:57

I Ty całą tę wojnę z uszczelniaczami tak spokojnie opisujesz. Szacun się należy bez dwóch zdań.

Może opisałem spokojnie ale uwierz że swoje się przy tym naprzeklinałem i klucze w warsztacie też już po którymś razie po ściana latały  :lol:

 

Koodlaty, dałeś rade :-> , ale było przeczytać to co kiedyś napisałem. Czeka mnie wymiana oleju w GTR, już ponad 2 lata jak nie wymieniałem.

Jakub właśnie rok temu czytałem jakieś wpisy z forum pochlebne o gęstszym oleju dlatego się zdecydowałem (nie pamiętam kto je wpisywał a nie che mi się archiwum przeszukiwać) ale teraz jestem już mądrzejszy żeby fabryki nie poprawiać bynajmniej nie na standardowych zaworkach :-P


Użytkownik Koodlaty edytował ten post 25 listopad 2016 - 17:58


#8 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 341 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 25 listopad 2016 - 21:47

                        „ Może opisałem spokojnie ale uwierz że swoje się przy tym naprzeklinałem i klucze w warsztacie też już po którymś razie po ściana latały   :lol: ”                    A myślisz, że u mnie jest inaczej? Mamy ten sam ból, jak coś nie wychodzi to cała okolica od razu o tym wie ... ;-)  No ale jak już się zrobi i wszystko działa jak należy to banan na gębie jest konkretny. Dla mnie naprawy zawiechy to chyba najgorsza robota jaka może trafić się przy moto.                                                                   


Użytkownik ZYGZAK edytował ten post 25 listopad 2016 - 21:49


#9 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 94 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 listopad 2016 - 09:36

ciekawa przygoda ;) 

 

nigdy nie używałem niczego z All Balls - bo to zwykle uszczelniacze i łożyska, ładnie opakowane z napisem "Dla motocykli" i cena wyższa  ;) 

 

uszczelniacze ARI sa ok ;) 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych