Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Pompa Oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 październik 2016 - 23:02

Witam!

Koledzy mam pytanko do osób, które demontowały miskę olejową. Właśnie zrzuciłem swoją żeby obadać sobie silnik od środka. Zauważyłem, że wałek pompy oleju ma luz poosiowy ok 0,5-1mm. Przesuwa się wałek razem z zębatką napędową pompy-to też zauważyłem gdy zdjąłem kosz- zębatka delikatnie poruszała się w osi z wałkiem. Czy tak powinno być, czy jednak luzu tego typu nie powinno być? Pisząc to jeszcze nie sprawdzałem serwisówki, więc każde info mile widziane. Bo jeśli okaże się że nie powinno być żadnego luzu, to być może znalazłem odpowiedź na nurtujący mnie od 30tyś km problem :)


Użytkownik MariuszZZR edytował ten post 09 październik 2016 - 00:02


#2 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 471 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 09 październik 2016 - 22:02

No i po co rozbierałeś? Teraz nie będziesz mógł spać po nocach... ;-)  A tera na poważnie. Jakiż to jest powód który doprowadził ciebie do tej - nazwijmy to masakry silnikowej - no bo jak się nie ma podnośnika to się trzeba nieźle naczołgać.



#3 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 październik 2016 - 22:39

Co mnie skłoniło? od 30 tyś km słyszę pukanie w silniku po rozgrzaniu(gdyby to była panewka, to już ten silnik dawno by powiedział papa) i przy jeździe bez obciążenia(hamując silnikiem lub jadąc w ok 2-3,5 tyś obr/min), jednakże są momenty, że tego nie słychać. Jakiś czas temu zrzuciłem sprzęgło, żeby sprawdzić czy to nie kosz, łożysko, może jakaś podkładka-wtedy zobaczyłem, że jak chwytam za zębatkę pompy, to mogę nią przesuwać delikatnie powodując pukanie. Teraz nie wytrzymałem i zwaliłem miskę( i tak już mam po sezonie, a pomyślałem, że podłubię trochę) i też nic ciekawego nie znalazłem. Żadnego złotka, żadnej luźnej śrubki, żadnej fruwającej sobie nakrętki. Sprawdziłem smok i znalazłem opiłek aluminium, łepetyna pod silnik i co... kolejny opiłek w komorze pompy, no to chwilka i już miałem pompę wyjętą(banalna sprawa). Po rozłożeniu jej dojrzałem drobniutkie zanieczyszczenia, sporo rys na rotorze(a także dziurki jakby coś mielone było) i na tym walcu, w którym rotor obraca się-tak jakby tarły o obudowę pompy. Ogólnie moja pompa po zmontowaniu delikatnie przesuwa się w osi-tam jest również podkładka tylko nie wiem(ale się dowiem) czy powinien być ten luz czy nie. Jak nie to kupno nowych elementów i gitara(wszystkie są dostępne). No spokoju mi to nie dawało więc rozebrałem, w sumie żadnej filozofii w tym nie ma a na leżąco można dużo :) zobaczyć. Jak osłuchiwałem stetoskopem, pukanie dochodziło najbardziej ze skrzyni biegów i było dobrze słyszalne z tyłu od strony sprzęgła oraz mniej spod pompy wody.

Sorki za chaos w wypowiedz :)

 

 

bardzo podobne do tego


Użytkownik MariuszZZR edytował ten post 09 październik 2016 - 22:42


#4 Dawid 1:400

Dawid 1:400

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zBrzesko
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006

Napisano 10 październik 2016 - 14:50

https://youtu.be/iyGZ6QhsiOs luz tłoka 0.03 mm.
Tłok wymieniony chałas ucichł ale nie do końca 😔
Tykanie, stukot, pukanie jest w przedziale obrotów od 900 do 1400 nie zawszę 😞

Użytkownik Dawid 1:400 edytował ten post 10 październik 2016 - 15:19


#5 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 październik 2016 - 15:02

ale luz miedzy tłokiem a cylindrem ma tolerancję od 0,020 do 0,047 mm więc dziwne by mając luz 0,03mm tłukł się tłok w cylindrze, tym bardziej, że to tłok szybciej zwiększy średnicę niż cylinder



#6 Dawid 1:400

Dawid 1:400

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zBrzesko
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006

Napisano 10 październik 2016 - 15:25

Sorki 0.3

#7 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 październik 2016 - 15:46

ja w tygodniu niestety w Łodzi siedzę i nie mogę dłubać, uszczelki w Moto RP już zamówiłem :) (nie kupujcie na aledrogo bo ori w serwisie są w tych samych cenach a nawet tańsze). U mnie dopiero po rozgrzaniu słychać. To, że rozdłubałem na złe mu nie wyjdzie, bo przy okazji pocącą się uszczelkę miski wymienię i pod pokrywą zaworów też

 

a z ciekawości jaki miałeś przebieg, że taki luz złapał?



#8 Dawid 1:400

Dawid 1:400

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zBrzesko
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006

Napisano 10 październik 2016 - 15:55

Śrubka(od owiewki) mi wpadła przez dolot
Spotkała po drodze zawór tłokiem :-)

Użytkownik Dawid 1:400 edytował ten post 10 październik 2016 - 15:59


#9 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 10 październik 2016 - 16:09

a to zupełnie mienia postać rzeczy, to nie luz a raczej uszkodzenie zaworu lub tłoka lub pokiereszowanie komory i tłoka



#10 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 471 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 11 październik 2016 - 18:30

No to jak już masz to rozebrane to pewnie wymienisz co trzeba. W każdym bądź razie jak zrobisz i przetestujesz to daj znać czy to było to. Trochę niepokojące są te opiłki które znalazłeś. Z drugiej strony w swoim życiu przejeździłeś już parę bryk. Czy w którejkolwiek z nich padła lub szwankowała pompa oliwy?



#11 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 11 październik 2016 - 19:48

już jak rozebrałem dół, to pewnie też zdemontuję przepustnice z wtryskami :-)  Te opiłki też mnie niepokoją i zauważyłem na fiszce, że pokrywa pompy ma taki bolec ustalający czy coś takiego... chyba u mnie tego niet :shock: nie pamiętam teraz. W piątek sprawdzę i może pstryknę fotki pompy i obudowy.

Raz zdarzyła mi się awaria pompy w CBR1000F SC21... pękła śruba mocująca koło napędowe co spowodowało pęknięcie łańcucha :evil: po kilku tysiącach dowiedziałem się jak słychać panewki i jak wygląda silnik rozkręcony w mak  :-) 



#12 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 471 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 12 październik 2016 - 21:21

Nie tylko w pokrywie ale i na wałku też jest bolec nazwany pinem w serwisówce. A co do hondy to bardzo mnie zmartwiłeś. Jak się mogła hondzia rozwalić? Przecież to był- no właśnie- był niezniszczalny motocykl. W mitologii polskiej. Też miałem kupować cebrę 1000, ale ostatecznie wybrałem RX-a i kurde nie żałuję! Do dzisiaj nie żałuję a o hondach zapomniałem.Który łańcuch pękł w twojej cebrze?



#13 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 12 październik 2016 - 21:44

to że na wałku to wiem i jest blokowany rotorem.

A pękł mi łańcuch pompy oleju-od śruby odpadł łepek, zębatka się zsunęła, a łańcuch zachodząc na zęby rozerwany został.



#14 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 471 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 13 październik 2016 - 19:41

Znajomy mechanior ze Skier. opowiadał mi kiedyś o tych nieszczęsnych łańcuszkach.( przy okazji pozdrawiam bo może to czyta) Podobno w tym silniku każde urządzenie napędzane było jakimś łańcuchem. A ten najbardziej newralgiczny pochodzący chyba z modelu wigry 3  ;-)  kiedy nie był na czas wymieniony- a nie było to zbyt wiele tysięcy -to kończył żywota w sposób taki jak u ciebie. Następny model już pewnie go nie miał.


Użytkownik ZYGZAK edytował ten post 13 październik 2016 - 19:42


#15 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 13 październik 2016 - 20:07

w SC21 i SC24 były trzy łańcuchy(rozrządu, alternatora i pompy oleju)-wytrzymywały duże przebiegi-mi pękła śruba i dlatego rozerwało łańcuch.



#16 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 471 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 14 październik 2016 - 20:48

Aha, czyli jednak śruba a nie łańcuch. Sprawa jasna. W starym zygzaku starałem się dbać o te łańcuchy i w odpowiednim czasie je wymieniać. Na jeden łańcuch rozrządu przypadały 2 czasem - jak nie podobał mi się hałas - to 3 łańcuchy alternatora. Były w miarę tanie i łatwo dostępne. No i wymiana prosta. A mam jeszcze takie głupiutkie pytanko. Jak tobie wtedy pyknął ten łańcuch to czerwona lampa od razu się zaświeciła?



#17 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 225 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 październik 2016 - 14:45

Chyba chwile po pęknięciu,ale wystarczylo by przyłapać panewki.Reszte zalatwil czas.Przez pol sezonu bylo dobrze,a na poczatku nastepnego zaczely sie problemy. Choc musze przyznac,ze pompe miala wydajna. Zmielilo dwie srodkowe panewki na lozach walu, korbowod na pierwszym cylindrze,nie mial dolnej panewki(pozarlo ja caluska),a kontrolka normalnie gasla . dlatego te silniki byly nie do z...ania.

Mam pytanko... czy widział ktoś w swoim ZZR pompę oleju? czy ona ma luzik poosiowy? Założyłem u siebie nową podkładkę, ale nic się nie zmieniło-nadal jest luz, który podczas ruszania powoduje stukanie pompy :-/  gdyby ktokolwiek miał zdjętą pokrywę sprzęgła lub miał otwarte sprzęgło w serwisie, to proszę o sprawdzenie tego u siebie. Bo moim zdaniem nie powinno być luzu poosiowego.



#18 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3237 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 październik 2016 - 18:22

Nigdy grzebać nie musiałem sam ! Powodzenia !



#19 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 471 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 16 październik 2016 - 22:41

 Mariusz niezły kat jesteś skoro zarżnąłeś silnik nie do zarżnięcia... ;-) Pisałem, że jak już masz rozebrany silnik to możesz wymienić to co podejrzewasz, że może być uszkodzone. Stracisz tylko trochę mamony na części ale będziesz pewny czy to to. Jak to się mówi - koszty jakieś muszą być...Ja kiedyś tak zrobiłem. Posłuchałem się zawodowych mechaników i wymieniłem łańcuch i napinacz rozrządu i nie pomogło! Sam znalazłem. Uszkodziła się dźwigienka zaworowa. A tłukła tak jak panewka. Po całym silniku. Co do luzu osiowego. Kiedyś nie pamiętam już w jakim silniku złapałem za zębatkę na wale korbowym i zacząłem silnie ciągnąć do siebie i z powrotem i też stukało. I pierwsze co pomyślałem, że tak nie może być! Silnik na wykończeniu! Takie luzy !?



#20 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3237 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 październik 2016 - 17:58

Tak na zdrowy rozsądek, to też bym się podpisał pod ZYGZAKiem, na pompie musi być spory luz, przecież jak by inaczej podawała olej. Musi się w nim kąpać literalnie, a luz niweluje ciśnienie oleju ! :idea:






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych