Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Redukcja Biegów Na Postoju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bogdan

Bogdan

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Model:inny

Napisano 20 wrzesień 2016 - 19:12

Cześć jestem nowy na forum i od miesiąca użytkownikem nowego GTR 1400.Czy to jest normalne,że zatrzymując się bez wcześniejszej redukcji biegów np.na skrzyżowaniu lub awaryjnie redukcja z wyższych biegów do 1 biegu wymaga każdorazowego wciskania sprzęgła tzn.jak mamy w chwili zatrzymania 5 to wciskamy sprzęgło i redukujemy do 4 wciskamy sprzęgło i redukujemy do 3 i tak dalej.

#2 jodrobin

jodrobin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 95 postów
  • Jestem zPolska, woj. śląskie, powiat będziński
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 20 wrzesień 2016 - 19:46

Tak, u mnie tak jest.

#3 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 wrzesień 2016 - 21:38

Czyli puszczasz i wciskasz ! Wciskasz i puszczasz. Tak, ale już za drugim razem niekoniecznie do samego końca. To wszystko zależy od tego czy masz dobrze odpowietrzony układ. Zapewne jesteś przyzwyczajony do linki w sprzęgle !



#4 Bogdan

Bogdan

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Model:inny

Napisano 21 wrzesień 2016 - 05:18

Opiszę ten problem inaczej.Zatrzymuję się na przykład mając zapięty 4 bieg i teraz chcąc ruszyć z 1 biegu muszę po kolei lekko puścić dzwignię sprzęgła wcisnąć ją ponownie i mogę wrzucić 3 bieg zejśie na 2 bieg możliwy po ponownym lekkim puszczeniu i wciśnięciu sprzęgła i tak dalej.Jednocześnie dopóki nie puszcze i wcisnę dzwigni sprzęgla na wyświetlacz biegów jest pusty nie pokazuje żadnego biegu.Jeżeli przed zatrzymaniem motocykla wcisnę dzwignie sprzęgła to bez problemu mogę zejść do 1 biegu bez potrzeby każdorazowego wciskania sprzęgła

Opiszę ten problem inaczej.Zatrzymuję się na przykład mając zapięty 4 bieg i teraz chcąc ruszyć z 1 biegu muszę po kolei lekko puścić dzwignię sprzęgła wcisnąć ją ponownie i mogę wrzucić 3 bieg zejśie na 2 bieg możliwy po ponownym lekkim puszczeniu i wciśnięciu sprzęgła i tak dalej.Jednocześnie dopóki nie puszcze i wcisnę dzwigni sprzęgla na wyświetlacz biegów jest pusty nie pokazuje żadnego biegu.Jeżeli przed zatrzymaniem motocykla wcisnę dzwignie sprzęgła to bez problemu mogę zejść do 1 biegu bez potrzeby każdorazowego wciskania sprzęgła

#5 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 21 wrzesień 2016 - 06:06

To co opisujesz to nie jest przypadek każdorazowy a wszystko tak naprawdę zależy od tego jak ustawi się skrzynia po zatrzymaniu. Czasami zbijesz biegi bez "masowania" klamki, czasami musisz ja popieścić. Wyucz nawyk redukcji przed zatrzymaniem z miedzy-gazem bo to redukuje nerwy ;)



#6 Bogdan

Bogdan

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Model:inny

Napisano 21 wrzesień 2016 - 06:54

Jeżeli wiem ,że mam się zatrzymać to nie ma problemu gorzej gdy muszę zatrzymać się nagle i ponownie ruszyć,blokuję cały ruch przez tą "zabawę ze zmianą biegów.

#7 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 21 wrzesień 2016 - 07:16

Biegi redukuj przed zatrzymaniem jak jeszcze motocykl jedzie. Nie bedzie wtedy zadnego problemu



#8 Blink

Blink

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 278 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 21 wrzesień 2016 - 23:46

Poczytaj sobie i potrenuj bo to obciach na postoju redukować od 6 do 1 biegu :) 

 

http://www.kulikowis...ygazem-54.xhtml



#9 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 22 wrzesień 2016 - 03:59

Tylko, że koledze chodzi o sytuację szczególne np hamowanie awaryjne kiedy na zabawę z redukcją nie ma czasu. To się zdarza.



#10 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 22 wrzesień 2016 - 09:21

Chodzi mu tez o dojazd do skrzyzowania nie tylko o sytuacje szczegolne. Co do redukcji z miedzygazem fajnie jest to pokazane pod koniec filmu "Przyspieszenie 2" Jest cały na youtube po polsku mozna obejrzec.



#11 Bogdan

Bogdan

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Model:inny

Napisano 22 wrzesień 2016 - 09:35

Chodzi mi też o to czy ktoś też ma ten problem ze zmianą biegów na postoju.Bo nie wiem czy to jest usterka czy normalne w GTR 1400.Byłem 2 tygodnie temu w serwisie kawasaki i jeden mądry powiedział,że wszystkie motocykle tak mają.Wcześniej miałem inne motocykle i takiego problemu nie było.

#12 MariuszZZR

MariuszZZR

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 wrzesień 2016 - 11:05

To nie usterka! Wiele motocykli tak ma, że jak zatrzymasz się na np. 5 biegu to na postoju uda Ci się zejść 1 lub góra 2 biegi w dół, ale jak lekko odpuścisz klamkę, to znów możesz zredukować. Jak już ktoś pisał masowanie klamką pomaga i to normalka jak się zagapisz z redukowaniem dojeżdżając do np.świateł.



#13 belkot

belkot

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Jestem zCzestochowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 22 wrzesień 2016 - 12:53

Jeszcze nie ale jak tak bedziesz redukował to usterka w koncu bedzie. Tylko miedzy gaz. Oszczedzaj skrzynie



#14 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1411 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 23 wrzesień 2016 - 05:56

Skrzynia wytrzyma o to bym się nie martwił.


Wysłane i już.

#15 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 wrzesień 2016 - 12:13

W GTR jest antyhopingowe sprzęgło i pewnie dla tego masz większe z tym problemy niż w innych wcześniejszych motocyklach ! To co opisujesz czasami mi się zdarza, ale GTR spokojnie na uślizgu rusza z 6, słowo Ci daje ! :mrgreen: :idea:



#16 adachor

adachor

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 178 postów
  • Jestem zMińsk Mazowiecki
  • Model:GTR1400
  • Rok:2014
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 wrzesień 2016 - 23:36

Zwróć uwagę na ruch dźwigni biegów w dół, w czasie jazdy nie czuć, ale na postoju i podczas toczenia, jest delikatnie jakby dwuetapowa. Należy z wyczuciem ale zdecydowanie pokonać pierwszy etap i dobić do końca skoku dźwigni. Powodem, dlaczego biegi nie przebijają się na postoju jest to, że po zatrzymaniu zębatki skrzyni zmieniają położenie względem siebie. Musisz wtedy jak wszyscy napisali, zredukować z lekko biorącym sprzęgłem. BTW: obładowany w dwie osoby - spokojnie z dwójki rusza. Skrzynie BMW działają jeszcze gorzej. I nie próbuj szukać luzu podczas jazdy, skrzynie Kawasaki mają elegancko luz tylko przy zatrzymaniu.

#17 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2563 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 wrzesień 2016 - 06:07

Jeżeli motocykl stoi to z jedynki zawsze się wrzuci się luz. Aczkolwiek w H2 o dziwo lepiej "szukało" mi się luzu z 2ki niż z 1ki. Nawet podczas postoju.

#18 Bogdan

Bogdan

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Model:inny

Napisano 27 wrzesień 2016 - 07:21

dziękuję wszystkim za rady,były bardzo pomocne.pozdrawiam




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych