Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Eco Mode


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2721 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 14:38

Chwalić Boga że w Zygzaku nie ma żadnego ECO.
Szczerze mówiąc nigdy nie przejmowałem się zbytnio czy ZZR pali mi np 0.5L na setkę więcej lub mniej.
Jedyny czas kiedy jadę w trybie ECO to wtedy kiedy rezerwa mruga a do cpnu daleko.
Napiszcie petycję do Kawasaki żeby wstawili do nowego GTRka silnik TDI albo z instalacją LPG ;-) :-) ;-)

#22 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 237 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 14:42

ja mam podobnie i też nie przejmuję się "przecinkowymi" oszczędnościami, bardziej od strony technicznej mnie to interesuje choć sam z trybu ECO korzystam teraz tylko w czasie upałów w mieście, w korkach = elastyczność i nieco mocniejszy dół



#23 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 17 sierpień 2017 - 15:13

Masz Zyzu... tylko nie nazywa się eco. Żeby nie psuć sportowego sznytu Zygzak ma full i low mode. Efekt dość podobny, mniej mocy i wygładzona reakcja na manetce. Mi eco pasowało bo poprawiało charakterystykę w dolnym zakresie obrotów. Spalanie Smoczycy i bez eco jest niskie.

#24 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 237 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 15:27

Masz Zyzu... tylko nie nazywa się eco. Żeby nie psuć sportowego sznytu Zygzak ma full i low mode. Efekt dość podobny, mniej mocy i wygładzona reakcja na manetce. Mi eco pasowało bo poprawiało charakterystykę w dolnym zakresie obrotów. Spalanie Smoczycy i bez eco jest niskie.

pasowało i już po ostatnich naprawach nie pasuje?  ;-)



#25 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 17 sierpień 2017 - 15:32

No przecież już pisałem. Pracuje równo od niskich obrotów. Wcześniej tak nie było bez eco.

#26 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2721 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 15:52

Ktoś kiedyś pisał i robił testa w Zygzaku i o dziwo na trybie LOW palił więcej niż na Full.

#27 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 17 sierpień 2017 - 16:09

I tu trafiłeś w "sedno tarczy"! Ja też nie widziałem specjalnych efektów jeśli chodzi o ekonomię. GTR ogólnie nie pali dużo. U mnie eco służyło jako "wygładzacz" reakcji na gaz i "poprawiacz" dołu momentu obrotowego. Szczególnie przydatne do płynnej jazdy w dwie osoby, a u nas to 90% jazdy. A jak ktoś w trybie low czy eco chce coś wycisnąć z silnika, to efektem może być zwiększone zużycie paliwa, bo mocniej odkręca manetę.

#28 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3160 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 17:36

Arek ma normę 04, a to jeszcze większe ECO od nas prawie wszystkich. Szpanujecie tym nonszalanckim podejściem do zużycia wachy, oj szpanujecie. Jeżeli jest lepszy dół to nigdzie nie jest napisane że mieszanka jest uboższa, powiedziałbym, wręcz przeciwnie. Żaden z was się nigdy nie bawił "przesuwaniem" rotacyjnym aparatu zapłonowego w samochodzie, o motocyklu nie powiem, pewnie ZYGZAK tak. Przy tak ogromnym silniku jest tyle możliwości jego optymizacji pracy, a zapotrzebowanie na dole jest zupełnie inne niż na górze w obrotach. Dzięki temu mamy zmienne fazy rozrządu. Co do wypalonych zaworów to jest jakiś mit z lat 60, a stukają wam zawory ? Niemożliwe, w takim silniku jest system samoobrony przed samozapłonem plus sonda lambda i po sprawie. Odpowiedni oktan benzyny i nie ma się czego bać. Kumpel z Dunkierki przeleciał 227 000 km na ZZR z 2007 i niczym nigdy się nie przejmował, jak kiedyś mi powiedział, - pozostawiam pierdolnik intelektualny innym, wsiadam i jadę, to wszystko. Silnik by przeleciał następne kilometry tylko skrzynia biegów była prawie całkowicie do roboty, a części drogie. Dostał dobra ofertę na ZZR 2017 performance  à la Rzyrzu i po sprawie, przestał dłubać w skrzyni. 

 

Pierwszy motocykl, który został wyposażony w "wykrywacz stuku zaworów tzn. samozapłonu" to BMW GS jeżeli dobrze sobie przypominam.



#29 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 649 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 17 sierpień 2017 - 18:22

A taka ciekawa dyskusja się zapowiadała... przyszedł Kuba i rozstawił po kątach :mrgreen:

Nie szpanować! Nie teoretyzować! Jeździć! :-D

#30 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 237 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 19:18

Kuba, a tak szczerze - używasz w trasie ECO czy tylko w mieście?



#31 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3160 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 19:23

Ostatnio zero, ciągle zapominam. Ale jak "jadę daleko" tzn. tak jak w kwietniu/maju gdzie zrobiłem 7 000  to w miarę często na spokojnych przelotówkach. Nie lubię tankować i tyle !



#32 November01

November01

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 237 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 19:26

to żeby wszystko było jasne - spokojne przelotówki to jakie prędkości / obroty w Twoim wydaniu?



#33 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3160 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 sierpień 2017 - 19:32

120 / 150 km/godz lub 100 drogą na OD. Szybciej czasami, ale bardzo rzadko !






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych