Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Eco Mode


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 November01

November01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 lipiec 2016 - 19:33

Przeszukuję forum i nie mogę znaleźć info. Jak to jest z tym trybem ECO? Kiedy używać i czy warto? Czuję, że w mieście jakby lepiej ciągnął z dołu, ale czy to wszystko? Jakie są wasze doświadczenia, używacie, kiedy, jak i po co:)?



#2 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1414 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 28 lipiec 2016 - 20:33

Tryb Eco ? A co to jest ?


Wysłane i już.

#3 jodrobin

jodrobin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 98 postów
  • Jestem zPolska, woj. śląskie, powiat będziński
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 28 lipiec 2016 - 20:42

ECO zubaża mieszankę i nie powinno się ostro gonić. Ma zmniejszyć zużycie paliwa.

#4 Daras

Daras

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zŚwiebodzice
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 lipiec 2016 - 21:04

Wychodzi na to, jak dobrze rozumiem, że najlepiej ten tryb sprawdza się w jeździe miejskiej?



#5 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1414 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 29 lipiec 2016 - 04:19

W ZZR nie było trybu ECo tylko kontrolka jazdy ECO, w ZX10 tak samo. Wy macie możliwość włączania trybu Eco ?


Wysłane i już.

#6 Daras

Daras

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zŚwiebodzice
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 29 lipiec 2016 - 05:08

Tak w Gtr jest taka możliwość

#7 jodrobin

jodrobin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 98 postów
  • Jestem zPolska, woj. śląskie, powiat będziński
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:18

Mariusz, kontrolka jazdy Eco też jest w GTR, ale tryb Eco to odrębna sprawa i ma odrębną kontrolkę/wskazanie.

#8 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2596 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:51

No bo teraz jest moda na ECO :-) :-) :-)

#9 November01

November01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 29 lipiec 2016 - 10:21

No właśnie, moda modą, ale jest ten tryb w GTR, a jedyne informacje o nim znalazłem w testach (mniej lub bardziej sponsorowanych). Chciałem zatem spytać tych, którzy używają, czy coś to daje, w mojej skromnej opinii lepiej manewruje się w korkach czy na ciasnych uliczkach, jest jakby aksamiitniej z dołu obrotów:), ale nie wiem czy to wszystko. Nie zależy mi jakoś specjalnie na redukcji spalania i nie wiem czy ona faktycznie w tym trybie ma miejsce, ale gdzieś tam wyczytałem, że zalecany jest do "spokojnej jazdy autostradowej" - nie wiem jaka to jest spokojna, pewnie nie taka jak moja ;-). Więc nie wiem: miasto, autostrada, czy co?



#10 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2929 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 sierpień 2016 - 17:57

Nie wiem kiedy i gdzie ale już o tym ECO trybie zapewne pisałem !

Tak, jak powiedziane jest powyżej zubaża mieszankę lub dokładniej działa przestawiając lekko "do przodu" zapłon. Brat kilkakrotnie gdy składaliśmy rożne silniki mi to pokazywał i mówił o lepszym wentylowaniu mieszanki. Wystarczyło lekko przekręcić aparat zapłonowy aby się o tym przekonać. Zapewne w GTRze jest to bardziej dokładne i perfekcyjnej działa niż w Fiacie 125p. Najlepiej go stosować do przelotówek ze stałymi prędkościami bez raptownych dodawań gazu i przy prędkościach zgodnych z prawem.

Mój rekord to 3.7 l/100 jadąc przez Czechy na spoko 90-120.

Jazda w korkach, hm, no właśnie tu jest idealnie, Twoje spostrzeżenia są identyczne z moimi, masełko, szczególnie gdy jest gorąco i powietrze ubogie w tlen a silnik dobrze rozgrzany.



#11 November01

November01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 04 sierpień 2016 - 20:39

Jakub, dzięki, tak czułem, ale nie byłem pewny. Śmigam po Warszawce i wtedy Eco pomaga w dużym ruchu i przy masie motocykla w ciasnych zawijasach. Wypróbuję w spokojnej trasie....., albo nieee jakoś nie umiem jeździć nim spokojnie poza miastem..., może kiedyś z plecakiem :-)



#12 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2929 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 sierpień 2016 - 16:23

Za kilka lat pogadamy ! :lol:



#13 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 320 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 06 sierpień 2016 - 10:17

Za kilka lat pogadamy ! :lol:

:-)



#14 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 listopad 2016 - 19:21

 Wypróbuję w spokojnej trasie....., albo nieee jakoś nie umiem jeździć nim spokojnie poza miastem..., może kiedyś z plecakiem :-)

 

Na trasie 1-2 kkm po autostradach jadąc z puntu A do punktu B Użyjesz to docenisz :)  Obserwując wyświetlacz komputera na którym ciągle spada spalanie tak chwilowe jak średnie człowiek cieszy się jak dzieciak  :-P  Nie dlatego że szkoda na wahe ale widząc jaką się ma zajeb...ą  maszynę  :mrgreen:  Tylko 6 bieg czyli nadbieg reaguje słabo na tryb Eco bo nawet na lekkim łuku na autostradzie kiedy trzeba delikatnie odkręcić motocykl zachowuje się jakby kompletnie nie miał siły.. Może robiłem to na zbyt niskich obrotach ale takie wrażenie odniosłem. Natomiast jeśli jedzie się równo jedną prędkością to spalanie wychodzi naprawdę dobre. Przydałby się na trasę tempomat i żałuję że go nie ma.  Osobiście osiągnąłem tylko 5,5l/100km we dwoje z pełnym obciążeniem ale i tak jestem z tego zadowolony :-)  Solo i bez bagażu zapewne dałoby się zejść niżej ale tylko w teorii bo kto będzie solo w trybie Eco jeździł :mrgreen: :lol: :-P :-P



#15 November01

November01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 maj 2017 - 15:29

Dziś się zawziąłem i sprawdziłem. Przejechałem swoją przedpołudniową, niedzielną traskę (300 km) i rzeczywiście - działa. Dwupasmówki do 160 km/h, na krajowych i lokalnych do 5 tys rpm i do 140 km/h. Styl leniwy, ale dbałem o linie przejazdu, płynność jazdy i ogólnie starałem się jechać aksamitnie. Wynik to - 1 l/100 km czyli 5,2 na tej trasie. Mój wniosek, będę używał na długich autostradowych przelotówkach do 160 km/h i w zatłoczonym mieście.



#16 MlodyGTR

MlodyGTR

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów
  • Jestem zTucholi
  • Model:GTR1400

Napisano wczoraj, 11:21

Mam pytanie co do tej funkcji ECO. Może i banalne pytanie ale jak tą funkcję włączyć i jak ją można wyłączyć?? z góry dzięki za odpowiedz :)



#17 November01

November01

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
  • Jestem zWarszawa
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano wczoraj, 12:01

Tam gdzie w większości motocykli masz funkcję PASS (błyskanie długimi), a w naszych wiadomo.... - trzeba przytrzymać około 2-3 sekund, wyłączanie tak samo. 


Użytkownik November01 edytował ten post wczoraj, 18:02





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych