Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

amortyzator skrętu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#21 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2012 - 23:10

@ozzi - i jak kupiłeś ten amorek?

albo ktoś jest w stanie porównać te 2 typy amorków: "budzikowy" i "teleskopowy"??

"na oko" ten budzikowy faktycznie wygląda na mniejszy i być może poręczniejszy.. ale za to "teleskop" budzi wiekszy szacun..

proszę o jakieś rady - bo kupić chcę na pewno, tylko nie wiem ktory..


pozdrawiam

Daniel

#22 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 24 styczeń 2012 - 09:26

nie ,niestety jeszcze go nie kupilem,mam nadzieje ze w tym sezonie zagosci GPRS na mojej kierownicy

#23 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 26 czerwiec 2012 - 18:32

Panowie zbieram sie do zamowienia amorka GPR V4 koszt ok 440$,zainteresowanych zapraszam na meila lub pw "kupo" bedzie taniej na przesylce :lol:

#24 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 28 czerwiec 2012 - 08:01

a co myslicie o takim amorku budzikowym firmy TITAX http://www.titax.pl/galeria.htm

#25 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 28 czerwiec 2012 - 08:12

brzydki dość.. :-) a mają mocowanie w ogóle do zzra? bo na liście aplikacyjnej nie widzę..

ja jednak zdecydowalem sie na teleskopowy HP RSC.. potrzebuję "dziurkę" na kierze pod gpsa :-)

#26 ozzi

ozzi

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Jestem zWARSZAWY

Napisano 28 czerwiec 2012 - 13:34

Wyslalem zapytanie i czekam na odpowiedz,fakt ze niezbyt urodziwy ale cena jak na budzik ok 1800

#27 grzesiiek

grzesiiek

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Jestem zpodkarpackie

Napisano 16 styczeń 2013 - 14:12

Podbijam temat. :lol: Niedawno zarejestrowałem się na forum, a zamierzam kupić amortyzator. Chciałbym wiedzieć, jaka jest różnica w jeździe bez i z amortyzatorem. Jaka jest różnica między liniowym i progresywnym? Z jakiej firmy najlepszy? Myślę nad amorem z HyperPro. Widziałem oferty z mocowaniem za 1800zł. To chyba dość rozsądna cena.

@Hubik pamiętasz może gdzie kupiłeś HyperPro?

@bartoszr zamontowałes może HyperPro, jaka jest różnica?

@doktorski rozumiem, że kupiłeś liniowy. Jesteś zadowolony?

@marcin, z jakiej firmy masz amora?

@Daniel sory za pytanie, ale co tzn. "budzikowy" i "teleskopowy".

jestem kompletnym laikiem w tym temacie, wiem tylko że często zapier.. i przydałoby mi się coś co gwarantuje brak shimmów i pewniejszą jazdę.


dzieki za wszelką pomoc. ;-)

#28 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 styczeń 2013 - 14:31

"budzikowy" to ja sobie tak nazwałem - z ang. "rotary" - wyglada np. tak

Dołączona grafika

no a teleskopowy - "telescopic" to wiadomo -

Dołączona grafika


oba działają świetnie i mają jakieś tam swoje plusy i minusy..
rotary - są mniejsze, bardziej kompaktowe, wydają się wytrzymalsze i przy glebie raczej sie nie zjebią.. ale i wytwarzają mniejszą siłę oporu i są tylko linearne.
teleskopowe - większe, często montowane tak, że przy parkingówce niszczysz go doszczętnie, ale z większym przedziałem regulacji siły - w szczególności od strony maksymalnego tłumienia. i teraz to co najlepsze - hyperpro i jego RSC - czyli progresywny amorek. przy powolnych ruchach parkingowych stawia minimalny opór, i swobodnie manewrujesz motocyklem. natomiast przy mocniejszym p*****lnięciu kiery, czy tam dużej czestotliwości takich p*****lnięć utwardza się i stawia większy opór.
no i jednak w sportowych motocyklach dominują chyba teleskopy..


szczerze nie wiem który sam bym wybrał.. a tym ciężej mi zdecydować bo shima nie jest dla mnie problemem.. czuje oczywiscie czesto "lekkość" koła przy dawać w pi*** ale za to pozycja i dociążenie kierownicy jakoś zapobiega skutecznie rozwinięciu się shimmy... tak, że majac sprawną zawieche, zero luzów, dobrą oponkę to nie jest ona problemem. natomiast w poprzednim bandziorku 1250 zwłaszcza z dociążonym tyłem kilka razy dostałem po łapach kierą..
jeśli jezdzisz ostro i wyczynowo zzrkiem to faktycznie kup sobie.. natomiast jeśli w turystycznym pierdziawkowaniu pojawia Ci się shima to szukaj co jest jej przyczyną..

#29 grzesiiek

grzesiiek

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Jestem zpodkarpackie

Napisano 16 styczeń 2013 - 14:50

haha, dzięki kolego! bardzo rozjaśniłeś mi sprawę. na pewno muszę się w jakiś zaopatrzyć, bo (nie)stety lubię dać w piz**, a mojej jazdy nie nazwałbym "turystycznym pierdziawkowaniem" :mrgreen: :mrgreen: . zdecyduję się zatem raczej na progresywny z HyperPro. czyli de facto taki sam jak masz Ty. rozumiem, że jesteś z niego zadowolony? :)

#30 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 16 styczeń 2013 - 14:54

nie no, ja w zzrku nie mam amorka... i jak pisałem wyżej - nie wiem, który bym sam kupił, ale może faktycznie najprędzej tego HP-RSC....

w zeszłym roku spotkałem na torze poznan człowieka z tym amortyzatorem w zzr'ku... no i strasznie zachwalał, ze spokojna jazda itp.. itd..
cóż ja Ci nie porównam jak jest "z" i "bez"...

#31 piotrela

piotrela

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 653 postów
  • Jestem zJózefów
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007

Napisano 16 styczeń 2013 - 16:49

ja założyłem Hyperpro i nie narzekam. Wcześniej udało mi się złapać podczas jazdy takie shimmy że o mało nie wyrwało mi kiery z rąk - jadą w prawym zakręcie, ok 70 - 80 km/h po pofałdowanym asfalcie. Kilka razy zdarzały się lekkie bicia kierownicy. Od czasu założenia amortyzatora - zero problemów :-)

#32 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 21 styczeń 2013 - 17:35

Moim zdaniem amor skrętu to podstawa, dziwię się że fabrycznie nie montują amora skrętu.

#33 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2787 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2013 - 18:29

Nigdy nie odczuwałem żadnej potrzeby amorta skrętu, nawet na ukraińskich wertepach. :-/

#34 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 26 styczeń 2013 - 22:25

Czy model 2012-2013 ma fabrycznie zamontowany jakiś amortyzator czy też nie ma?

#35 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2787 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 styczeń 2013 - 10:22

Nie nie ma nic. Ale przedłużono tylny wahacz przy okazji go wzmacniając, widelec też ma zupełnie inną charakterystykę i wewnętrzną budowę. Wzmocniono i usztywniono ramę, w założeniu z S20 uzyskano w ten sposób sporą różnicę w prowadzeniu. Motorek się stal bardziej żwawy przy szybkiej zmianie kierunku drogi i potrzebuje mniejszego pochyłu aby przejechać ten sam zakręt z podobna prędkością co "stary". Przy okazji jest nader wrażliwy na ciśnienie w oponach.

#36 grzesiiek

grzesiiek

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 8 postów
  • Jestem zpodkarpackie

Napisano 27 styczeń 2013 - 15:51

Dzięki koledzy za wskazówki. Zdecydowałem się na progresywny HyperPro. W sezonie pochwalę się, jak różnice w jeździe. :mrgreen:

#37 Daniel

Daniel

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 1633 postów
  • Jestem zWrocław
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2007
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 22 luty 2013 - 22:53

taki mały motywator na amorek w zzrku

 

 



#38 gadzix

gadzix

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Jestem zświętokrzyskie
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 luty 2013 - 11:25

na 1 filmiku jest hayabusa i ona ma fabrycznie amorek skrętu a mimo to mu to nie pomogło....



#39 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2787 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 luty 2013 - 14:03

Jak można wypieprzyć łatwo taki dobry motorek.



#40 dolek

dolek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 533 postów
  • Jestem zNisko

Napisano 26 marzec 2013 - 19:39

Czy ktoś z was się orientuje czy do 2012-2013 są dostępne innych marek amorki skrętu oprócz Ohlinsa który jest zajebiscie drogi?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych