Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Kto sam zakładał TRE?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 bolesław

bolesław

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 63 postów
  • Jestem zpolska

Napisano 14 marzec 2010 - 11:10

Witam kolegów chciałbym wejść w kontakt z kimś kto zakładał u siebie TRE .
Interesują mnie wskazówki odnośnie montażu itp.Pozdrawiam

#2 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 15 marzec 2010 - 14:17

TRE to nic innego jak opornik wpięty w obwód czujnika biegów, np:250 Ohmów dla 6 biegu ;-) .
Plusy
Kop jaki czujesz przy 6000 będzie teraz odczuwalny przy 4000 obr/min. :evil:
Minusy
Nie działa wskaźnik zapiętego biegu (np cały czas wyświetla 6) :-?

Odpowiadając na Twoje pytanie. Tak, zakładałem to u siebie. 8-)

#3 bartoszr

bartoszr

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 208 postów
  • Jestem zPiaseczno
  • Model:inny

Napisano 16 marzec 2010 - 08:44

jak wpływa to na zachowanie silnika poza tym co opisałeś, np. równomierność pracy, spalanie prędkość maksymalna itd.?

#4 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 16 marzec 2010 - 10:58

TRE nie ma wpływu na wymienione parametry. Może delikatnie w teorii wpływać na spalanie (gdyż jeździmy na stałej mapie np: 6 biegu) jednak w praktyce tego nie zauważyłem.

#5 Rafał

Rafał

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 99 postów

Napisano 17 marzec 2010 - 18:03

A w jaki sposób zdjąć ogranicznik prędkości??? W gsxr1000 oszukiwało się kompa w taki sposób że miał zapiętą mapę z piątego biegu. może w ten sam sposób możnaby dobrać wielkość opornika tak aby komp myślał że jest na 5-tce??

Załączone pliki



#6 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 20 marzec 2010 - 08:19

Trzeba oszukać sygnał prędkości. Robi się to np takim urządzeniem jak speedohealer. Urządzenie to pozwala na rozdzielenie i zmodyfikowanie sygnału prędkości. Tzn na licznik przepuszcza sygnał bez zmian (choć możliwa jest korekta zp o wskazania z gps), a na komputer daje sygnał zaniżony.
Niestety takiego urządzonką nie miałem okazji osobiście testować, a powyższe informacje znalazłem w necie.
W Suzuki ogranicznik prędkości działa zazwyczaj na zasadzie ograniczania obrotów na najwyższym biegu. Dlatego jeżeli komputer "widzi" np 5tkę zamiast 6tki (a tak naprawdę mamy zapiętą 6tkę) pozwala silnikowi kręcić się wyżej niż pozwoliłby gdyby widział 6tkę.

#7 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 20 marzec 2010 - 13:04

Tak naprawdę to niczym się to nie różni. TRE Ivana jest po prostu ładniej "zapakowane" i ma oryginalne złącza.

Jak wygląda moje TRE i gdzie zlokalizowana jest kosta widać na załączonych zdjęciach.

Takie TRE montujesz wpinąc pin (od TRE) zamiast przewodu idącego od czujnika do kostki (przewód ma kolor zielony z czerwonym paskiem). Drugi koniec TRE przykręcasz do odudowy zębatki (masa)

#8 kocurmariusz

kocurmariusz

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
  • Jestem zwielkopolska

Napisano 30 maj 2010 - 13:12

czesc zrobiłem tak jak radziliście i załozyłem opornik z włącznikiem powiem szczerze róznica jest ale bardzo mała ,nie wiem czy warto było wogóle się bawic koszt operacji to 10 zł opornik 240om i przełącznik zał/wył. 5zł no i robota 15 min .wrażenia - wyswietlacz pokazuje 6 bieg ale pierdolniecia jak nie było tak nie ma jednak sprzedam i kupuje haykę

#9 jackRM

jackRM

    zaangażowany

  • Moderator
  • 190 postów
  • Jestem zMakaronii
  • Model:inny

Napisano 04 czerwiec 2010 - 13:27

jak chcesz poczuc na dole pierdolniecie to wyciagaj motylki i po sprawie.
Potem jak kiedys Ci sie zachce to dorzuc RB3 albo PCIII.
U mnie po wyciagnieciu motylkow nareszcie idzie z dolu jak burza 8-)

#10 bartoszr

bartoszr

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 208 postów
  • Jestem zPiaseczno
  • Model:inny

Napisano 14 czerwiec 2010 - 21:36

Ktoś cię wyprzedził? Z czym i jak porównałeś, czy warunki były te same , ta sama droga, pogoda itp.? To odczucie czy realne dane. Postaw porównywane motocykle na hamowni i sprawdź. Różnice będą mniejsze niż uważasz, wiele zależny od konkretnego moto, jego parametrów, tego jak się prowadzi, zużycia opon, sprzęgła itd, sam wiesz przecież lepiej, no i oczywiście i jeźdźca.

#11 kocurmariusz

kocurmariusz

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
  • Jestem zwielkopolska

Napisano 14 sierpień 2010 - 07:33

wiesz moc idzie wyczuć nawet na manetce jak się wkreca na obroty ,jezdzę szybko naprawde szybko wiec tu umiejetnosci czy strach nie wchodzi w gre ale nie o to chodzi ,opiszcie mi te motylki gdzie one sie znajduja w którym miejscu wlot powietrza przy samym silniku ,powiem szczerze ze przy motorze za duzo nie grzebie tylko jeżdze w miare mozliwosci czasowych od wiosny juz ponad 8 tys teraz miałem miesieczna przerwe ale juz jutro dosiadam opisz dokładnie jak te motylki usunac i gdzie sie znajduja -pozdrawiam

#12 Hubert

Hubert

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 155 postów
  • Jestem zŁódź

Napisano 16 sierpień 2010 - 09:46

Opisałem co i jak w w temacie "jak odblokować 200km...)

#13 kocurmariusz

kocurmariusz

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
  • Jestem zwielkopolska

Napisano 24 sierpień 2010 - 06:15

dzięki ,jadę na zlot do złocieńca

#14 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 31 sierpień 2016 - 12:01

czy TRE ivansa lub własnoręcznie zamontowany opornik zmieni cos w roczniku 2008-2009?

niektórzy piszą że kawasaki poprawiło dolny zakres, a na stronie Ivan's performence widnieje ze do zx14r - 2006-2015



#15 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 31 sierpień 2016 - 14:37

może i poprawili, ale zawsze można skorygować fabrykę :) masz fajne tłumiki, to teraz popracuj nad mapami(w ECU lub PC) i nie będziesz potrzebował TRE.



#16 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 31 sierpień 2016 - 16:57

moto wystrojone na hamowni,ale to dalej nie było to ;) 

 

zamontowałem opornik (rezystor) 220 Ohm zgodnie z tym rysunkiem: 

 

 

szybki test na drodze i ... jest o wiele lepiej.

motocykl przy lekkim gazie przyspiesza bardzo równomiernie ( zero braku i nadwyżki mocy), lecz przy szybszym odkręcaniu manetki od samego dołu jest szatan - ręce wyrywa, smiem twierdzić, że na gume idzie z gazu. 

 

Minus jest jeden: nie działa wyświetlacz biegów - non stop 6. 

 

Pojeżdzę tak 2-3 zbiorniki, zobacze jak to odbije się na jezdzie i spalaniu. Zamówię zaraz przełącznik, który bedzię mi załączał/ wyłączał tą modyfikacje.



#17 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 384 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 31 sierpień 2016 - 20:25

Oooo! Teraz to na pewno będzie chlał jak szatan... ;-) To żart oczywiście. Jak wcześniej napisałeś szybciej odkręcasz - więcej spalasz... Tre oszukuje kompa i dlatego non stop pokazuje 6 bieg. Elastykę i dynamikę masz poprawioną :-)  no to teraz pora na zdjęcie kagańca prędkości bo wydaje mi się, że Tre go nie zdejmuje...ale mogę się mylić.Ja kiedyś założyłem G - packa to prawie to samo w każdym bądź razie dwie kosteczki poprawiały niskie i odblokowywały wysokie...Tak mi się wydaje różnicę było czuć.Aha mam wersję 2008 i kiedyś sprawdzałem bez żadnych modyfikacji - szedł na gumę z gazu. :-D



#18 MariuszZZR

MariuszZZR

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
  • Jestem zZSD
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2006
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 31 sierpień 2016 - 21:02

nie jestem elektronikiem i na tunningu się nie znam, ale podpięcie się pod 6-tkę to jest bez sensu. Jasne, mapy Ci się zmienił, ale nadal masz odcięcie tam gdzie było :) i to na każdym biegu teraz, śmiem twierdzić, że masz Vmax taki jak był :) przepnij się na 5 bieg, bo tam odcina komp wyżej niż na 6- takie jest moje zdanie



#19 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 384 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 31 sierpień 2016 - 22:42

Podpięcie rezystora pod 6 jest akurat najprostszym rozwiązaniem. Kilkanaście minut i zrobione . Każde inne rozwiązanie by tylko poprawić brykę tak żeby jak najbardziej zbliżyła się do ideału będzie wymagać większej pracy i zdecydowanie większych nakładów finansowych. Np. moje magiczne kosteczki kosztowały grubo powyżej tys.



#20 thrillco

thrillco

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Jestem zMikołowa
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2009
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 01 wrzesień 2016 - 06:10

nie jestem elektronikiem i na tunningu się nie znam, ale podpięcie się pod 6-tkę to jest bez sensu. Jasne, mapy Ci się zmienił, ale nadal masz odcięcie tam gdzie było :) i to na każdym biegu teraz, śmiem twierdzić, że masz Vmax taki jak był :) przepnij się na 5 bieg, bo tam odcina komp wyżej niż na 6- takie jest moje zdanie

 

 

tutaj nie chodzi o v-max na poszczególnych biegach.

tylko każdy nowszy motocykl ma 1-2-3 biegi lekko wykastrowane z mocy, nawet 75% pełnej mocy.

ma to na celu ochronę kierowcy, gdyż motocyklem, który na 1 ma 200koni nie jest łatwo operować dla świeżaka.

dlatego pomiar na hamowni wykonuje się na 5-6 biegu gdzie moc jest odblokowana i największa.

 

koszt jest nie wielki, bo opornik, przewód, ewentualnie przełącznik to koszt 10zł i max godzinka roboty.

przełącznik już zamówiłem, będzie się to dało wyłaczać. napewno opona tył i napęd troszkę szybciej znikną.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych