Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Szarpnięcie Przy Wbijaniu Jedynki.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 messeter

messeter

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 12 postów
  • Jestem zniewiadomo skąd
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 17 czerwiec 2016 - 11:44

Witam.

Mam problem przy wbijaniu jedynki.Od początku. Odpalam gruza czekam aż się zagrzeje. Obroty 1100 plus minus 50.Czyli jak w książce napisali.I kiedy wbijam jadeynkę następuje duże szarpnięcie. Naprawdę duże. Kiedy ruszę i przejadę nawet mały kawałek zatrzymam się zbiję na luz a potem ruszę znowu szarpnięcie ciągle jest ale o wiele mniejsze. Nie wiem czy to problem z wysprzęglaniem? Czy może z siłownikiem sprzęgła ? Czy może z klamką? Martwi mnie to bardzo. Może ktoś ma ten sam problem?

 



#2 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 17 czerwiec 2016 - 20:14

Przyczyn może być kilka:

-olej (niewłaściwy lub stary)

- Wysprzeglik

- nieszczelny lub zapowietrzony układ hydrauliczny

- zużyta tarcza sprzęgła.



#3 messeter

messeter

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 12 postów
  • Jestem zniewiadomo skąd
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 18 czerwiec 2016 - 09:12

Cześć.

Olej nowy,tarcze nowe,odpowietrzałem układ ze sto razy. W jaki sposób można zdiagnozować że to wysprzęglik?



#4 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 316 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 18 czerwiec 2016 - 10:30

Może zanim zaczniesz szukać problemów porównaj z innym GTRem?



#5 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 18 czerwiec 2016 - 12:11

Jeśli tylko Ci dryga po wbiciu i nie ciągnie do przodu to bym sobie odpuścił szukanie problemu.



#6 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 18 czerwiec 2016 - 13:15

U mnie też pierwsze wejście jest dość brutalne. I w dodatku nim się wszystko dobrze nie rozgrzeje to nie działa blokada wrzucenia drugiego biegu z jedynki po zatrzymaniu. Kilka razy się zdziwiłem ;-)

#7 messeter

messeter

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 12 postów
  • Jestem zniewiadomo skąd
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 19 czerwiec 2016 - 14:42

I tu właśnie następuje ta chwila w której zaczynam wątpić we wszystko.Raz jest tylko stuk jak już pisałem mocny ale bez szarpnięcia.Natomiast następnym razem jest stuk i szarpnięcie do przodu też mocne jak cholera.Pomocy :cry:



#8 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 19 czerwiec 2016 - 21:14

Wyluzuj, skrzynie motocyklowe takie są. Jedne bardziej, drugie mniej. W Fazerku też tak było, ale to tylko sześćseteczka, więc nie waliło jak w dużym moto ;-)

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 19 czerwiec 2016 - 21:15


#9 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 20 czerwiec 2016 - 13:19

olej tez ma wpływ na 'stuk"

najłagodniej zapinana jedynka jest na oleju shell i castrol, chamsko na Motulu.



#10 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:09

Zauważyłem, że skrzynia biegów lepiej pracowała w FZ6 na syntetycznym Castrolu 10W50. Wyraźnie lepiej wchodził piąty i szósty bieg. Przy zastosowaniu innych olejów po około siedmiu tysiącach kilometrów pojawiał się opór. Teraz w GTR też zalewam Castrol Power 1.

#11 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2513 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:34

W weekend zrobie porównanie-dwa ZZRy 2015 i 2016.Podobny przebieg 5300 i 5800km. Obydwa po wymianie oleju. 2015 na Shella i 2016 na Motula 300V

Zobaczymy jak działa skrzynia zaraz po odpaleniu (oczywiscie po osiągnieciu temperatury) i potem jak motocykle nawiną kilka,kilkanaście kilometrów.



#12 Lemmy

Lemmy

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
  • Jestem ztraktorówka
  • Model:GTR1400
  • Rok:2012

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:14

w moim z 12 roku od samego początku było szarpnięcie (moto kupione nowe bez przebiegu) i mówcie co chcecie najmniej rzuca  na shell advance



#13 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:05

w moim z 12 roku od samego początku było szarpnięcie (moto kupione nowe bez przebiegu) i mówcie co chcecie najmniej rzuca  na shell advance

 

Dokładnie tak.

 

Zyzu na Shelu będzie o niebo lepiej na 100%



#14 messeter

messeter

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 12 postów
  • Jestem zniewiadomo skąd
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 czerwiec 2016 - 21:00

Jutro rano jadę po nowy olej. Albo Shell Advance 4t Ultra,albo Castrol Power 1.W zależności co będzie w sklepie.Zaleję,zrobię parę mil to napiszę co i jak. Dzięki wszystkim za rady,bo byłem w czarnej dziurze. :lol:



#15 Szalej

Szalej

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Jestem zLublina
  • Model:GTR1400
  • Rok:2015
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 czerwiec 2016 - 21:59

Panowie, żaden Castrol! To dramat nie olej!

Serio.



#16 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 21 czerwiec 2016 - 06:56

Jutro rano jadę po nowy olej. Albo Shell Advance 4t Ultra,albo Castrol Power 1.W zależności co będzie w sklepie.Zaleję,zrobię parę mil to napiszę co i jak. Dzięki wszystkim za rady,bo byłem w czarnej dziurze. :lol:

Nie podziewaj się zmiany "od zalania", daj mu kilkanaście km. To nie jest efekt natychmiastowy.



#17 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 21 czerwiec 2016 - 08:09

Panowie, żaden Castrol! To dramat nie olej!
Serio.


Lubię takie posty. Oprócz tego co pisze Mariusz, że syntetyk 10W50 Castrola, to jednak nie syntetyk, moje doświadczenia z tym olejem są bardzo dobre.
Napisz co ten olej robi źle. Chyba, że piszesz o 10W40 to nie mam pytań bo nie stosuję.

#18 Szalej

Szalej

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Jestem zLublina
  • Model:GTR1400
  • Rok:2015
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 21 czerwiec 2016 - 18:25

Siedziałem kiedyś długo i studiowałem normy i specyfikacje olejów, na ten temat można osobny artykuł napisać. 

Spróbuję to odkopać.

Co do 10w40, po niecałym 1000km od wymiany u znajomego na moich oczach skleiły się tarcze sprzęgła co zakończyło się 'paciakiem' na światłach;

o 10w50 nie mam zdania, nie miałem z tą firmą więcej styczności. 


Użytkownik Szalej edytował ten post 21 czerwiec 2016 - 18:31


#19 messeter

messeter

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 12 postów
  • Jestem zniewiadomo skąd
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 29 czerwiec 2016 - 15:15

Witam.

Zalałem Castrol Power Racing1 10W40 pełen syntetyk(Power1 to półsyntetyk)Zrobiłem około 300 mil.I jestem bardzo zaskoczony.Nie mówię tylko o tym że jedynka wchodzi o wiele lepiej i ciszej.Ale wszystkie biegi wbijają się bez jakichkolwiek stuków,szarpnięć i niemal bezgłośnie :-)



#20 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 29 czerwiec 2016 - 19:37

Mój olej to Power 1 Racing 4T 10W-50. Według opisu ze strony Castrol to syntetyk, tak samo jak Power 1 Racing 4T 10W-40.
http://www.castrol.c...and/power1.html

Najważniejsze, że znikły niepokojące Cię objawy. Teraz pozostaje radośnie nawijać kilometry (tzn mile) do kolejnej wymiany :-)

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 29 czerwiec 2016 - 19:45





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych