Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Temperatura


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marki

Marki

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zToruń
  • Model:GTR1400
  • Rok:2009

Napisano 07 czerwiec 2016 - 07:22

Hey. Jak jest w Waszych maszynach z temperaturą silnika i jej wskazaniami? W B-Kingu temperatura zawsze była na tym samym poziomie po rozgrzaniu pieca a w GTR bynajmniej u mnie faluje potwornie. W czasie jazdy ze stałą prędkością ok 130km/h temperatura spada do wskazania jednej kostki. W mieście wiadomo potwornie się grzeje piec i temperatura idzie ostro w górę. Najbardziej zastanawia mnie ten spadek wskazania temperatury w trasie. Podejrzewałem uszkodzony termostat ale po spalaniu widzę,że chyba tragedii nie ma. Czy ten typ tak ma?



#2 Paolo

Paolo

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 219 postów
  • Jestem zPiastów
  • Model:GTR1400
  • Rok:2012
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 czerwiec 2016 - 07:56

Tak ma, piecyk 14 grzeje się nie miłosiernie w mieście i korkach wentyle potrafią pracować non stop, po ruszeniu i przejechaniu temperatura spada do poziomu środkowego na skali.



#3 Daras

Daras

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zŚwiebodzice
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 czerwiec 2016 - 17:06

Ja też się świeżo przesiadłem na GTRa i mam tak samo, więc to chyba nie jest żaden defekt. Ja u siebie mam założoną jeszcze osłonę chłodnicy imartwiłem się że przez to będzie się bardziej grzał, ale różnicy nie widzę

#4 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2523 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 07 czerwiec 2016 - 19:09

Dont worry guys :-) W ZZRach jest podobnie. Duży pieć musi odpowiednio grzać :-) Jeśli temp podskoczy do 120st wtedy można zacząć się martwić.

#5 jodrobin

jodrobin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
  • Jestem zPolska, woj. śląskie, powiat będziński
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 07 czerwiec 2016 - 21:17

U mnie w GTR to samo. Wskaźnik chodzi góra - dół.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka



#6 Bratek

Bratek

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 302 postów
  • Jestem zPoznań
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2012
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 08 czerwiec 2016 - 22:40

a nie jest przypadkiem powodem nadmiernego grzania po prostu zapierdolona błotem chłodnica? 



#7 Szalej

Szalej

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 171 postów
  • Jestem zLublina
  • Model:GTR1400
  • Rok:2015
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 czerwiec 2016 - 00:15

Nie, mój od nowości ma cały czas tak samo.



#8 Daras

Daras

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zŚwiebodzice
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 09 czerwiec 2016 - 18:50

Mój jest z tego roku, chłodnica czysta, więc to chyba taka przypadłość

#9 roncys

roncys

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 18 postów
  • Jestem zCzeladź
  • Model:ZX14R
  • Rok:2012

Napisano 10 czerwiec 2016 - 20:02

W ZZRach temperatura otwarcia termostatu to 60 stopni. Na początku myślałem że mam padnięty termostat. Po zdemontowaniu go okazało się że temperatura otwarcia jest wybita na nim. Dodatkowo w dokumentacji potwierdziła się ta temperatura czyli tak ma być. Ten silnik ma po prostu szeroki zakres roboczy temperatury płynu. Od 60 do ok. 100 stopni.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka



#10 Hubik

Hubik

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 38 postów
  • Jestem zGdynia

Napisano 13 czerwiec 2016 - 19:05

na trasie najczęściej 67, w mieście czasem 90 max - hehe i nie jest to wskazanie prędkości :) 



#11 Marki

Marki

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 10 postów
  • Jestem zToruń
  • Model:GTR1400
  • Rok:2009

Napisano 14 czerwiec 2016 - 08:51

Czyli ten typ tak ma. Trochę inżynierowie z Kawy dali ciała,bo taki piec aż prosi się o chłodnicę oleju. Co by nie mówić ten model ma duży problem z utrzymaniem temperatury.



#12 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 15 czerwiec 2016 - 15:29

Nie tylko 1.4 tak mają. ZX10R utrzymuje temperaturę 67-72 st podczas jazdy przy tep zewnętrznej +20, - +25 st. Termostat otwiera się identycznie przy 60 st. Tylko raz widziałem na wyświetlaczy +100 ale to po przekręceniu kluczyka.



#13 roncys

roncys

    obiecujący

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 18 postów
  • Jestem zCzeladź
  • Model:ZX14R
  • Rok:2012

Napisano 15 czerwiec 2016 - 20:19

Dokładnie. Po zgaszeniu ciepłego silnika temperatura przez jakiś czas idzie do góry za sprawą braku obiegu wymuszonego cieczy.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka



#14 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 sierpień 2016 - 21:45

Czy ktoś z Was miał taki przypadek żeby wentylatory nie mogły zbić temperatury na postoju? Dzisiaj coś takiego mi się przytrafiło. Dopiero dwa wyjazdy za miasto pomogły go schłodzić do wyłączenia wentylatorów. Wygląda mi to na termostat ale mam nadzieję że nie bo jestem na wyjeździe i trudno będzie cos z tym zdziałać.

#15 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2786 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2016 - 14:58

Czyli co wentylator się nie wyłączył ? Przy jakiej temp. zewnętrznej ?

 

Jeżeli się nie wyłączył to nie dobrze.

Jeżeli się wyłączył i włączył ponownie bez "przedmuchania silnika", w jeździe w korkach lub po mieście to wszystko jest OK. Sporo kalorii do ewakuowania !

Inaczej, jak możliwe jest aby po takim przebiegu termostat był do dupy.



#16 ZYGZAK

ZYGZAK

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 218 postów
  • Jestem zZygzakowa - środkowa Polska
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2008

Napisano 26 sierpień 2016 - 20:32

To chyba kolejna chimera ;-)  naszych maszyn. Można do tego tematu podejść powierzchownie i powiedzieć, że „ten typ tak ma”. Ale w serwisie mówią krótko. Dotąd ma pracować silnik, aż wentylator się wyłączy. Robiliśmy próbę na zygzaku kumpla wersja z dwoma wentylatorami. W taki ciepły dzień jak np. dzisiaj na wolnych obrotach przez pół godz. wentylatory  nie wyłączyły się. Kumpel zrobił rundę wyłączyły się podjechał z powrotem znowu wyją i tak w kółko macieju. U mnie jest jeszcze jeden wentylator i też non stop pracuje. Kilkanaście razy udało mi się wyłączyć wentylator robiąc przegazówki do 6tys. obr. (czyżby wtedy lepiej się schłodził układ poprzez szybszy obieg cieczy? Możliwe.) W każdym bądź razie nie czekam za długo gaszę silnik i od razu wyłączam zapłon, żeby nie chłodziło niepracującego silnika.Może nie wybuchnie... :-/ Co roku w zimę podczas serwisu na nowy sezon sprawdzam wszystko termostat także. Nie stwierdziłem żadnych wad termostatu - a ma już 8 lat. Można pokusić się o wymianę płynu na „mniej gotujący” są także dostępne specyfiki które dolewa się do płynu, żeby się tak szybko „nie grzał”. Można spróbować. Może nie zaszkodzi „moturowi.”.



#17 Bruce

Bruce

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Jestem zŁódź
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2016 - 21:30

Czyli co wentylator się nie wyłączył ? Przy jakiej temp. zewnętrznej ?

Jeżeli się nie wyłączył to nie dobrze.
Jeżeli się wyłączył i włączył ponownie bez "przedmuchania silnika", w jeździe w korkach lub po mieście to wszystko jest OK. Sporo kalorii do ewakuowania !
Inaczej, jak możliwe jest aby po takim przebiegu termostat był do dupy.


Sytuacja wyglądała następująco... Jeździliśmy dluzszy czas po wąskich uliczkach pod górę i w doł. Po dojeździe na nocleg miał 3 kreski temperatury i chodzil wentylator. Odruchowo go zgasilem. Za chwilę odpalilem żeby się schlodziłna wolnych obrotach. Wtedy z 3 kresek wskoczył na 4 i tak się wahało 3 i 4 przez jakieś 30 min. Kiedy już Plastików nie dał się dotknąć pojechałem za miasto i spadło do 3 kresek ale wentylatory ciągle chodziły. Dopiero po drugiej takiej rundzie temp spadła do 2 kresek. Po dojeździe na nocleg miał 3 ale wentylatory już nie chodziły więc zgaszony ostyg sobie spokojnie. Temp wczoraj ok 23 stopnie.

Dzisiaj zrobiłem 200km w temp 30+ i wszystko ok. Po mieście 3 kreski i wentylatory raz chodzą raz nie(nie wiem jak uWas u mnie uruchamiaja się przed 3 kreskach i wyłączają przy 3 lub 2 zależnie od warunków). Temp schodziła również do 2kresek ale to w trasie powyżej 80km/h.

Generalnie jestem przewrażliwiony w tym temacie bo vfrka też lubila się grzać i kiedyś zaciął mi się termostat w trasie na A2. Całe szczęście że na pół otwaotwai dało się jechać. Dojechałem do znajomego który mieszkał przy zjeździe. Po wyjęciu termostat miał widoczne otarcia na cylinderku. Vfrka miała wtedy 33 kkm. To że kawa mocno się grzeje to wiedziałem od dawna ale jeszcze nigdy nie wskoczyła mi temp na 4 kreski chyba że po zgaszeniu silnika i zamknięciu obiegu. Natomiast wentylatory zawsze zbijaly do 2 kresek na postoju.

#18 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2523 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 26 sierpień 2016 - 22:14

W ZZRku jest tak:

Wiatraki sie włączają gdy temp osiągnie 95st a wyłączaja się gdy temp spadnie do 90st.



#19 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2786 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 27 sierpień 2016 - 09:10

Bruce, nie masz naprawdę się co martwic. Wszystko jest OK i zostanie ! Z reszta jest dużo ale to dużo lepiej gdy silnik ma ciepło a nie zimno. Dobry olej i zrobisz spoko ponad 200 000 km. zanim się zorientujesz.

Moja 600 się tak samo grzeje jak 1400, tylko w jej wypadku wystarczy się przejechać 200 m na odciętym gazie i temp. ma wtedy 75-80 °C. 1400 to spory piec i naprawdę szczelnie obudowany, dzięki temu mamy moto stabilne z kuframi powyżej 240 a nie jak w konkurencji literalnie LAMBADA przy takich prędkościach. :->

 

Gdy jest bardzo ciepło, wlej 98 i wtedy przy mniejszym samozapłonie będzie Ci się silnik wydawał mniej rozgrzany, bynajmniej on to lubi, no może oprócz uszczelki pod pokrywa zaworów, ale to wszystko.



#20 Mariusz

Mariusz

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1400 postów
  • Jestem zPraszki
  • Model:inny

Napisano 27 sierpień 2016 - 12:38

ZX10R po włączeniu się na postoju wentylatora (95), przy temp. zewnętrznej >25 st nie jest w stanie wyłączyć wentylatora. Zbija do 91-92 i tak skacze a wentylator cały czas pracuje. W ruchu schodzi do 75 st. Wysłane i już.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych