Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Czy Można Wyjąć Baterię Z Transpondera?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 318 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 02 maj 2016 - 11:00

Pytania do doświadczonych w temacie.

Czy transponder ma pamięć, którą utraci jeżeli przez jakiś czas będzie miał odłączone zasilanie?

Czy można wyjąć baterię z transpondera na około 2 tygodni bez jakichkolwiek skutków ubocznych, i czy po ponownym podłączeniu będzie działał bez problemów?

Czy nie będzie zakłóceń, jeżeli będę miał dwa aktywne transpondery przy motocyklu?

 

Mam zamiar na wyjazd zabrać drugi transponder jako zapasowy i schować, gdzieś w bagażu albo samym motocyklu. Jeżeli będzie miał zasilanie, to jest to bez sensu. Zamierzałem wyjąć z niego baterię, ale obawiam się, czy przy braku zasilania nie utraci pamięci. Tak miałem w Fordzie. 

A może, Wy podzielicie się ze mną informacją, w jaki sposób rozwiązaliście problem wożenia zapasowego transpondera. Czy w ogóle go wozicie i gdzie chowacie? 

Dzięki za rady.

 

p.s.

Od razu uprzedzam pytanie. Mam dwa aktywne transpondery. Nie mam takiego bez zasilania, który się przykłada do stacyjki. 



#2 jodrobin

jodrobin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 95 postów
  • Jestem zPolska, woj. śląskie, powiat będziński
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 02 maj 2016 - 13:09

Na dłużej nie zostawiłem bez baterii. Tylko na czas wymiany. A drugi mam pasywny, więc Ci nie podpowiem, Senatorze.

Pzdr, J.



#3 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 439 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 02 maj 2016 - 17:34

Jeśli jedziesz w grupie to daj go komuś na innym motocyklu. My zawsze w grupie wymieniamy się zapasowymi kompletami kluczyków. Przeważnie jest tak, że pasażerka ma klucze zapasowe od innej maszyny, w tym od kufrów, blokad, linek bagażowych itp. A w bagażach mamy komplet kserokopii dokumentów i polis od innej pary. Takie zabezpiecznia krzyżowe ;)

Nigdy nie zostawiamy zapasowych kluczy przy motocyklu. W razie kradzieży by dostać odszkodowanie z AC musisz mieć wszystkie komplety.

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 02 maj 2016 - 17:38


#4 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 02 maj 2016 - 18:59

Znakomity sposób ! ;-)



Pytania do doświadczonych w temacie.

Czy transponder ma pamięć, którą utraci jeżeli przez jakiś czas będzie miał odłączone zasilanie?

Czy można wyjąć baterię z transpondera na około 2 tygodni bez jakichkolwiek skutków ubocznych, i czy po ponownym podłączeniu będzie działał bez problemów?

Czy nie będzie zakłóceń, jeżeli będę miał dwa aktywne transpondery przy motocyklu?

 

Mam zamiar na wyjazd zabrać drugi transponder jako zapasowy i schować, gdzieś w bagażu albo samym motocyklu. Jeżeli będzie miał zasilanie, to jest to bez sensu. Zamierzałem wyjąć z niego baterię, ale obawiam się, czy przy braku zasilania nie utraci pamięci. Tak miałem w Fordzie. 

A może, Wy podzielicie się ze mną informacją, w jaki sposób rozwiązaliście problem wożenia zapasowego transpondera. Czy w ogóle go wozicie i gdzie chowacie? 

Dzięki za rady.

 

p.s.

Od razu uprzedzam pytanie. Mam dwa aktywne transpondery. Nie mam takiego bez zasilania, który się przykłada do stacyjki. 

Możesz wymienić bez problemu, to moto ma pamięć a nie transponder.



#5 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 318 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 03 maj 2016 - 06:18

Jeśli jedziesz w grupie to daj go komuś na innym motocyklu. My zawsze w grupie wymieniamy się zapasowymi kompletami kluczyków. Przeważnie jest tak, że pasażerka ma klucze zapasowe od innej maszyny, w tym od kufrów, blokad, linek bagażowych itp. A w bagażach mamy komplet kserokopii dokumentów i polis od innej pary. Takie zabezpiecznia krzyżowe ;)

Nigdy nie zostawiamy zapasowych kluczy przy motocyklu. W razie kradzieży by dostać odszkodowanie z AC musisz mieć wszystkie komplety.

 

I tu właśnie jest problem. Do tej pory robiłem dokładnie jak napisałeś. Zapasowe kluczyki miała żona kolegi na FJRce. Ale teraz do Chorwacji jadę w grupie, ale na miejscu i powrót będę sam. Stąd właśnie moje pytania.

 

 

Znakomity sposób ! ;-)



Możesz wymienić bez problemu, to moto ma pamięć a nie transponder.

 

Jakub, wymienić, czy wyjąć na dwa tygodnie? Bo to jest różnica. Wymienić, to już to robiłem, ale jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby transponder był bez zasilania przez dłuższy czas.

BTW. W serwisie nie mogą udzielić jednoznacznej odpowiedzi.



#6 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 439 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 03 maj 2016 - 10:58

Ponieważ FOB może być użyty również wtedy gdy bateria się wyczerpie, należy wyjąć kluczyk i przytknąć FOB do stacyjki, to brak zasilania nie powinien wpływać na jego działanie. Tak czy siak FOB działa. Moim zdaniem wlożenie baterii tylko przywróci mu działanie w większym promieniu. Zresztą masz chyba jeszcze czas, więc wyjmij baterię na czas jaki będziesz potrzebował na samotny przejazd i sprawdź to. Jeśli FOB straci możliwość działania z dystansu po założeniu baterii to i tak powinien działać dotykowo, w najgorszym razie będziesz w takiej sytuacji jak my którzy mamy tylko jeden FOB aktywny i drugi tylko dotykowy. Druga wersja, jeśli rozdzielisz się z grupą na powrót, ale będziesz się miał jak z nimi spotkać później to zostaw im ten FOB. Inny pomysł to zostaw go komuś kto będzie nonstop pod telefonem, lub mailem i w razie potrzeby prześle FOB kurierem tam gdzie będziesz, szybka przesyłka zawsze będzie tańsza niż 2k pln za dorobienie kopii FOB. Wykup też assistance na zagranicę to przynajmniej wymusisz lawetowanie moto do warsztatu i transport do jakiejś cywilizacji.A najlepiej smycz na szyję i FOB zawsze pod kurtką. Zapas bez baterii możesz też dać pasażerce chyba, że lecisz sam.

Zdecydowanie porzuć pomysł by nieaktywny FOB ukryć w motocyklu, jeśli masz AC szkoda ryzykować.

FOB i cały ten system KIPASS to najgorsze gie w GTR. Inżynier odpowiedzialny za tę część projektu powinien popełnić seppuku tępymi pałeczkami do ryżu wisząc za jaja. Do samochodu kluczyk składa się w pilota który jest mniejszy niż FOB z którego kluczyka nie wyjmiesz bez zdjęcia rękawic, a gała w stacyjce po wyjęciu wzbudza śmiech gawiedzi przywołując skojarzenie z gałką od kuchenki gazowej :D Dorobiłem odzielny kluczyk, który połączyłem z kluczykiem od kufra centralnego i teraz wlew i zamki kufrów obsługuje Natka ;) Mi pozostał koszmarnie wielki FOB, pilot alarmu i kluczyki od blokady i linki bagażowej...

Ps. Kurna ale to jest forum szczęściarzy... jedyne na co można ponarzekać w tym motocyklu to jakieś pierdułki :)

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 03 maj 2016 - 11:12


#7 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 318 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 03 maj 2016 - 14:09

@t_racer_, zgadzam się z Tobą całkowicie. Też dorobiłem kluczyk i mam go przypiętego do pilota alarmu i kluczyka kufra centralnego. Służy do otwierania wlewu paliwa i kufrów. Bardzo wygodne rozwiązanie.

Dzięki za tak ogromne zainteresowanie moim "problemem". AC i assistance wykupiłem, tak że jakieś rozwiązanie już jest. Ale zaskoczyłeś mnie jednym, prostym rozwiązaniem (jak zwykle na proste, trudno się wpada). Zaraz wyjmę baterię i za tydzień sprawdzę jaki to dało skutek.

 

Poza śmiesznością jest jeszcze jedno bardzo poważne zagrożenie związane ze stacyjką w naszych motocyklach. Dwa lata temu, na jednym z wyjazdów, "hebel", czy też "gała", w GTRze mojego kolegi wzbudził takie zainteresowanie u innych bajkerów, że w nocy jakiś barani łeb, tak na siłę przekręcał tę gałkę, czym nie tylko skrzywił wewnętrzny kluczyk, ale coś tam się jeszcze ułamało.



#8 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 439 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 03 maj 2016 - 15:16

Napisz czy po tygodniu FOB zacznie działać. Mam nadzieję, że mój pomysł nie wyrządzi Ci szkody.

#9 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 2878 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 05 maj 2016 - 15:54

Wszystko będzie OK ! To są pamięci Flash i bez zasilania funkcjonują. Ja wcale inżyniera bym nie wysyłał na harakiri nie jest taki zły.



#10 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 439 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 11 maj 2016 - 20:19

Jak wypadł test?

Mam jeszcze jeden pomysł :-) Jeśli wyjęcie baterii nie zaszkodzi FOB-owi, to zamiast na stałe wyjmować baterię i ryzykować, że ją zgubisz... zostaw ją w środku, tylko zaizoluj styk folią. Tak robią producenci różnych gadżetów sprzedawanych z zainstalowaną bateryjką.

W ogóle to może być pomysł na zimowanie FOB-a. Po co wyładowywać baterię po za sezonem?

Kuba... daj trochę pomarudzić na Najlepszy Motocykl Świata i jego Twórców. Trzeba czasem dodać łyżkę dziegciu do tej beczki miodu ;-)
Link
http://www.swiatmoto...czka_miodu.html

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 11 maj 2016 - 20:33


#11 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 318 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 12 maj 2016 - 06:29

Test w trakcie. W przyszłym tygodniu dam znać.



#12 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 318 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 01 czerwiec 2016 - 05:32

Bateria była wyjęta przez dwa tygodnie i po włożeniu fob działa bez problemu.



#13 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 439 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 01 czerwiec 2016 - 06:17

Super! Czyli wątpliwości rozwiane.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych