Skocz do zawartości

Forum Użytkowników ZZR 1400 i GTR 1400

Zdjęcie

Wymiana Baterii W Czujnikach Ciśnienia W Kołach.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 655 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 22 czerwiec 2015 - 08:12

No to może ja. Nie warto dawać za bateryjkę 900 zł. Bateria musi być z przylutowanymi końcówkami, czego raczej sam nie zrobisz, bo zniszczysz bateryjkę. Bateria z kabelkami jest trochę droższa od normalnej. Może się wydawać, że jak włożysz samą bateryjkę - to styka - ale wibracje i siła odśrodkowa są nieubłagane i nie będzie dobrze łączyć. Ja proponuję jeszcze drugi sposób z przyklejeniem baterii do styków klejem przewodzącym.

 

http://blog.mitza.ne...e-pressure.html

 

http://www.zggtr.org...p?topic=13556.0

 

Ten temat jest poruszany przy okazji kilku innych tematów. Cytuję ten post ponieważ zawiera linki do instrukcji wymiany baterii i mam pytanie. Koledzy którym zaczeły wyładowywać się baterie czujników piszą, że komunikat zasłania im cały wyświetlacz i jest upierdliwy. U mnie nic takiego się nie dzieje. U mnie pokazuje ciśnienie przedniego koła, a zamiast ciśnienia tylnego koła mam linię z trzech poziomych kresek. Czy ktoś wie czemu tak jest? Czy to oznacza całkowite rozładowanie baterii, czy może uszkodzenie czujnika, a może komunikat został w jakiś sposób wyłączony? Proszę o odpowiedź bo w tym tygodniu będę zmieniał opony i chcę wiedzieć czy warto walczyć z wymianą tych baterii, czy odpóścić, bo czujnik umarł na śmierć ;-)

 

Wkleję jescze bezpośrednio link, który jest podany w opisie wymiany baterii na blog.mitza.net

 

http://forum.cog-onl...ic,29847.0.html

 

I jeszcze film z youtube:

 

 

To ciekawa modyfikacja, żałuję, że nie mam czasu by ją przeprowadzić.


Użytkownik t_racer_ edytował ten post 22 czerwiec 2015 - 11:12


#2 Mair

Mair

    Świeżak

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
  • Jestem zGdynia / Kosakowo
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 20 grudzień 2015 - 19:06

Ile kosztują oryginalne czujniki w Polskim ASO Kawy ? 



#3 Paolo

Paolo

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 222 postów
  • Jestem zPiastów
  • Model:GTR1400
  • Rok:2012
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 20 grudzień 2015 - 20:23

Po 850 zł szt. jak dobrze pamiętam.



#4 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 234 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2017 - 12:26

Idzie jakoś wyłączyć komunikat o slabej baterii??

#5 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 321 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 23 styczeń 2017 - 15:18

Komunikatu nie wyłączysz. Jest upierdliwy i przesłania ekran. Miałem taki sam problem. Nie chciałem kombinować ze swoimi to kupiłem na OLXie, w serwisie z telefonami wymienili mi baterie na nowe CR 2032, w serwisie Kawasaki założyli mi do kół i zaprogramowali motocykl. Nie pamiętam jaki koszt samego programowania, ale chyba gdzieś tu na forum opisałem całą "operację". Gdzieś chyba jeszcze mam te, które wyjąłem ze swojego motocykla. Wystawiałem je na OLXie ale nie było chętnych.

Jeżeli masz pewność, że Twoje nie działają, to póki jest  zima, zdejmij koła, jedź do serwisu oponiarskiego, zdejmą opony, wyjmij swoje czujniki, wymień baterie, zamontuj czujniki do kół i to wszystko. Gotowe.

Jeżeli zdecydujesz się zrobić tak jak ja, tj. czujniki od innego moto, dojdzie jeszcze koszt programowania i oczywiście samych używanych czujników.

Średnia cena:

Stare czujniki, jakieś 100, 150 zł za sztukę, ale czasami chcą i 200.

Baterie CR 2032, ok. 5 zł x 2 szt. - kup najlepszej jakości.

Przelutowanie baterii ok. 50 zł.

Demontaż i montaż kół - różnie, ja płaciłem ok. 80 zł z wyważeniem i to jest tanio.

Programowanie, chyba ok. 100 zł.

Na pewno wychodzi taniej, niż nowe czujniki w serwisie Kawasaki, które są chyba po 800 zł, i które też trzeba wprowadzić do kompa motocykla, czyli plus koszt programowania. Ale może nie wezmą kasy za programowanie, jeżeli u nich kupisz czujniki. Ja miałem taką propozycję, ale to i tak 1600 za dwa czujniki.

 

Jeżeli wyjmiesz swoje, odchodzi koszt czujników i programowania.

 

p.s.

Bardzo ważne! Jeżeli byś kiedyś kupował używane czujniki, koniecznie muszą być na nich nalepki! Na nich jest numer, który wprowadza się do komputera w motocyklu.



#6 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3237 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2017 - 16:21

Komunikat można wyłączyć oczywiście. Nacisnąć trzeba obydwa gumowe przyciski miedzy zegarami w jednym czasie. Następnie zapala się czerwona kontrolka jak przy awarii silnika, ciśnienia oleju, niskiego paliwa. Niestety jest to tymczasowe i trzeba to robić za każdym razem. Hej. :-D



#7 arturro54

arturro54

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
  • Jestem zmyszkow
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2017 - 17:48

oczywiście możesz powalczyć z czujnikami :) ponieważ jeśli masz kreski to o ile mnie pamięć nie myli bateria w czujniku jest totalnie rozładowana. w tym roku w końcu udało i się wymienić czujniki a właściwie baterie (oczywiście nie obyło się bez pomocy jednego kolegi z forum) i narazie jest ok. koszty: zciągniecie opony, zakup baterii+prze lutowanie, założenie i wyważenie kół - całość ok 80zł



#8 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2740 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2017 - 18:38

Chwalić Boga że Kawasaki nie zapodało czujników ciśnienia do ZZRka :-) :-) :-)

#9 PałaszD

PałaszD

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 234 postów
  • Jestem zWrześnia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2008
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2017 - 18:39

Ok już wiem jak doraźnie zgasic komunikat. A jest szansa, że jak się ociepli, to baterie ozyją jeszcze? Jutro zmieniam baterie w kluczykach.
Tesciu jest elektronikiem to kwestie przelutowania ogarnie, więc jedyne koszta to nowe baterie i zrzucenie gum :)

#10 arturro54

arturro54

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
  • Jestem zmyszkow
  • Model:GTR1400
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 23 styczeń 2017 - 23:46

Wątpię abyś je ożywil. Lepiej od razu wymień je

#11 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 321 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 24 styczeń 2017 - 07:44

Komunikat można wyłączyć oczywiście. Nacisnąć trzeba obydwa gumowe przyciski miedzy zegarami w jednym czasie. Następnie zapala się czerwona kontrolka jak przy awarii silnika, ciśnienia oleju, niskiego paliwa. Niestety jest to tymczasowe i trzeba to robić za każdym razem. Hej. :-D

No tak, faktycznie. Ale każdorazowe wyłączanie po odpaleniu motocykla było wkurzające.



#12 jodrobin

jodrobin

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Jestem zPolska, woj. śląskie, powiat będziński
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 24 styczeń 2017 - 16:36

Damian, wymień baterie od razu w obu czujnikach. Będziesz miał spokój na ok. 4 lata

Wysłane z mojego SM-T311 przy użyciu Tapatalka



#13 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 styczeń 2017 - 21:59

Chwalić Boga że Kawasaki nie zapodało czujników ciśnienia do ZZRka :-) :-) :-)

Nie żartuj.

Jedna z najważniejszych cech sprawnego motocykla to odpowiednie ciśnienie w oponach.

Baterie słabe - to je wymień. Czujnik nie sprawny - to go wymień. Nie stać Cię na wymianę - to sprzedaj ten motocykl i kup sobie inny bez czujników.

Bardzo ciekawy wątek. Zresztą nie pierwszy. ;-)



#14 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2740 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 styczeń 2017 - 22:19

Ano jakoś nie potrzebuje kontrolować ciśnienia w oponach kilka,kilkanaście,kilkadziesiąt razy w ciągu dnia....tym bardziej podczas jazdy. 

I nie wyjeżdżaj mi kogo na co stać.

 

 Nie stać Cię na wymianę - to sprzedaj ten motocykl i kup sobie inny bez czujników.

....bo akurat wg cennika Kawasaki moj motocykl (bez czujników) jest DROŻSZY od tego z czujnikami.

Jakoś przez lata ludzie radzili sobie bez tego "wynalazku". Nie ma dużej filozofii sprawdzenie ciśnienia zwykłym ciśnieniomierzem raz na jakiś czas-to w zupełności wystarczy.

Jak dla mnie w/w problem jest irytujący niezależnie czy naprawa/wymiana kosztuje dyszke czy tysiaka.



#15 Kazik

Kazik

    zaangażowany

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Jestem zBiałegostoku
  • Model:GTR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 24 styczeń 2017 - 23:22

Moja wypowiedź skierowana była do Tego kto ten wątek zaczął. Być może niefortunnie go sformułowałem.

Coś jest zepsuło - to trzeba to naprawić. Nie wyjeżdżałem Ci z tematem: na co kogo stać. Pisałem tylko jak ten problem można rozwiązać (nie dotyczyło to Ciebie).

Nie sądzę, że nie rozumiesz faktu, iż po zakupie motocykla trzeba ponosić również koszty jego eksploatacji. To jest typowo polski wątek "jak oszukać rzeczywistość lub prawa fizyki" A może uda mi się oszukać konstruktora i producenta wyrobu?

Jeżeli ktoś nie rozumie, że zepsutą część trzeba wymienić na sprawną to moim zdaniem powinien sprzedać ten motocykl i kupić sobie bez czujników (oczywiście tańszy).

Pozdrawiam :-)



#16 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 655 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 25 styczeń 2017 - 08:12

Moja wypowiedź skierowana była do Tego kto ten wątek zaczął. Być może niefortunnie go sformułowałem.
Coś jest zepsuło - to trzeba to naprawić. Nie wyjeżdżałem Ci z tematem: na co kogo stać. Pisałem tylko jak ten problem można rozwiązać (nie dotyczyło to Ciebie).
Nie sądzę, że nie rozumiesz faktu, iż po zakupie motocykla trzeba ponosić również koszty jego eksploatacji. To jest typowo polski wątek "jak oszukać rzeczywistość lub prawa fizyki" A może uda mi się oszukać konstruktora i producenta wyrobu?
Jeżeli ktoś nie rozumie, że zepsutą część trzeba wymienić na sprawną to moim zdaniem powinien sprzedać ten motocykl i kupić sobie bez czujników (oczywiście tańszy).
Pozdrawiam :-)


Jako ten który zaczął ten wątek dziękuję że sprowadziłeś mnie na ziemię w kwestii moich możliwości finansowych. Prawda jest taka, że Smoczyca w moim przypadku to spełnienie marzeń i spora ekstrawagancja dla której poświęciliśmy z Natką wiele innych rzeczy, ale nie sprzedam jej i nie kupię też czujnika za 800 PLN. Nie jest dla mnie priorytetem. Jak będzie na to czas to spróbuję to naprawić, jak do tąd nie udało mi się znaleźć fachowca. Na razie dwa sezony przelecieliśmy bez pomiaru z tylnego koła i trudno. Choć jestem zwolennikiem nowoczesnych rozwiązań bez tego muszę żyć.
Co do typowo polskiej przywary którą poruszyłeś. Moim zdaniem w tym przypadku jest zaletą, bo pozwala bronić się przed podstępnymi konstruktorami którzy celowo stosują budowę modułową lub postarzanie produktu. To normalny element gry rynkowej o pieniądze. Linki z mojego postu prowadzą do tematów z zagranicznych portali, gdzie użytkownicy GTR też cwaniakują z naprawą czujnika. W moich oczach my Polacy jesteś przedewszystkim zbyt krytyczni wobec samych siebie i krytytkujemy nasze wady tak jakby inne narody były bez skazy.

#17 Senator

Senator

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 321 postów
  • Jestem zEL
  • Model:inny
  • Rok:2009

Napisano 25 styczeń 2017 - 08:32

@Kazik, może i Cię źle zrozumiałem, ale poszedłeś po bandzie.

 

Jeżeli ktoś nie rozumie, że zepsutą część trzeba wymienić na sprawną to moim zdaniem powinien sprzedać ten motocykl i kupić sobie bez czujników (oczywiście tańszy).

Pozdrawiam :-)

A ja nie rozumiem, dlaczego płacić 800 zł, za coś co może kosztować 80. Nie rozumiem, dlaczego według Ciebie nieomylni konstruktorzy, nie przewidzieli (w modelu przed liftem), możliwości wymiany samej baterii, a nie całego czujnika. Według Ciebie to jest racjonalne? Dlaczego obecnie "konstruktorzy" przewidzieli jedynie możliwości naprawy modułowej? Nie odpowiadaj, pytanie retoryczne. Ale, to nie oznacza, że jeżeli można naprawić konkretny element, część - bez wpływu na prawidłowość działania całości, to po co wymieniać cały podzespół, tylko dlatego, że "konstruktor" tak przewidział. 



#18 jakubtro13

jakubtro13

    Druga młodość na GTR !

  • Moderator
  • 3237 postów
  • Jestem zMarsylia
  • Model:GTR1400
  • Rok:2013
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 styczeń 2017 - 17:37

Na całym świecie chłopaki ładują sami w te czujniki nowe baterie, nie ma takiego na ziemi co nawet gdy ma kasę to się nią rozrzuca, kaczor Donald najlepszym przykładem.

@Kazik masz racje, Rzyrzu to sknera  :-P  i się trzy razy drapie za uchem zanim wyda kasiorę na GTR-a, on to tylko zetzetzetzet i tak cały dzień. Potem zeta na nic nie ma, nawet na świeczkę co by rozjaśniła ciut ten okropny angielski smog. Po klocki przyjeżdża do Polski i po skórę zanim zabije niedźwiedzia. Ach ten Rzyrzu !  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: 



#19 Zyzu

Zyzu

    miotacz spamu

  • Moderator
  • 2740 postów
  • Jestem zGdynia-UK
  • Model:ZZR1400
  • Rok:2016
Garaż Zobacz Garaż

Napisano 25 styczeń 2017 - 18:12

@Kazik masz racje, Rzyrzu to sknera  :-P  i się trzy razy drapie za uchem zanim wyda kasiorę na GTR-a, on to tylko zetzetzetzet i tak cały dzień. Potem zeta na nic nie ma, nawet na świeczkę co by rozjaśniła ciut ten okropny angielski smog. Po klocki przyjeżdża do Polski i po skórę zanim zabije niedźwiedzia. Ach ten Rzyrzu !  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Qbuniu-zapamietam to sobie i kiedy w czerwcu bede sie pakował na wyjazd w Twoje rejony to sie głęboko zastanowie czy zabrać ze sobą kiełbase  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:



#20 t_racer_

t_racer_

    miotacz spamu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 655 postów
  • Jestem zOlsztyn
  • Model:GTR1400
  • Rok:2011

Napisano 25 styczeń 2017 - 18:14

@Kazik masz racje, Rzyrzu to sknera  :-P  i się trzy razy drapie za uchem zanim wyda kasiorę na GTR-a, on to tylko zetzetzetzet i tak cały dzień. Potem zeta na nic nie ma, nawet na świeczkę co by rozjaśniła ciut ten okropny angielski smog. Po klocki przyjeżdża do Polski i po skórę zanim zabije niedźwiedzia. Ach ten Rzyrzu !  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: 


Sknera, sknera... a kto ma najbardziej zmodzonego ZZR-a na całym forumie? Wszelkie możliwe bajery i ekstrasy za ciężkie funciory i ojrasy ma poinstalowane. Więc jaki sknera? Ja to raczej bym powiedział, że nie ma kasiory jaką Zyzu by na ZZR-a nie wydał i akcesorium którego by mu nie podarował ;-)

Użytkownik t_racer_ edytował ten post 25 styczeń 2017 - 18:24





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych